BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: Jopek36 » 13 lut 2020, 23:13

BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

INFORMACJE OGÓLNE
Producent
Bombardier Transportation
Długość
32 830 mm
Układ członów i wózków
Bo'+2'2'+Bo'
Masa własna
42 000 kg
Masa całkowita
62 400 kg
Odbierak prądu
Stemmann Fb700

WÓZKI
Konstrukcja
Bombardier Transportation (Siegen)
Rozstaw osi w wózku
1800 mm
Rozstaw osi czopów wózków
9460/5500/9460 mm
Silnik
SKODA, 4x 2MLU 3343 K/4 105 kW
Przekładnia
Flender, 4x ASZA 400
Koła
Sab Wabco V60
Hamulec szynowy
Ralf Schwarzer EMS66
Hamulec hydrauliczny
Knorr Bremse HGK-PN/17 wózek napędny
Knorr Bremse HGK-PN/16 wózek toczny


CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA
Przetwornica statyczna
Kiepe Elektrik,
Przetwornica trakcyjna
Kiepe Elektrik, 4x DPU 423 A1
Nastawnik
Kiepe Elektrik
Komputer pokładowy
Kiepe Elektrik


PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
Drzwi
Odskokowo-przesuwne Bode Kassel, 1-2-2-2-2-2-1
Liczba miejsc dla pasażerów
225 = 77 (siedzących) + 148 (stojących)
Urządzenia wentylacyjno-grzewcze
Kiepe Elektrik, 3x HKL 342 18,0 kW (moc chłodnicza) 18,0 kW (moc grzewcza)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: Bayer2003 » 20 sie 2021, 18:22

RY803 utracił kilka gwiazdek. Od strony drzwi zostało ich zaledwie siedem :(.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: Tramwajolog14 » 20 sie 2021, 23:29

Bayer2003 pisze:RY803 utracił kilka gwiazdek. Od strony drzwi zostało ich zaledwie siedem :(.
Ciekawe, czy przetrwają NG.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: Kitek » 21 sie 2021, 10:57

Tramwajolog14 pisze: 20 sie 2021, 23:29
Bayer2003 pisze:RY803 utracił kilka gwiazdek. Od strony drzwi zostało ich zaledwie siedem :(.
Ciekawe, czy przetrwają NG.
Ten wagon już jest po NB.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: kucyk » 06 paź 2021, 22:51

Dzisiaj mija 9 lat od debiutu pierwszych wagonów tej serii na krakowskich torach. Jak dla mnie dobry okres z dobrymi pojazdami. ;)

Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: Jopek36 » 07 paź 2021, 19:19

To prawda. Szkoda, tylko że nie udało się Bombardierowi wygrać kolejnych przetargów... ale i tak dobrze, że mamy te 74 solidne tramwaje :)

PKPfan
Miłośnik
Posty: 84
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: PKPfan » 07 paź 2021, 20:31

Jeśli mieliby znowu dostarczyć tramwaje takie jak NGT8, w których podczas jazdy nie słychać nawet własnych myśli (szczególnie w środkowym członie), to może i lepiej, że kolejnych przetargów już nie wygrali... Ja wiem, że to zależy głównie od stanu torowiska, ale jakoś Lajkoniki sobie pod tym względem o niebo lepiej radzą i komfort jazdy znacznie większy. Nawet Krakowiaki są cichsze.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: Jaky » 07 paź 2021, 20:43

PKPfan pisze: 07 paź 2021, 20:31 Jeśli mieliby znowu dostarczyć tramwaje takie jak NGT8, w których podczas jazdy nie słychać nawet własnych myśli (szczególnie w środkowym członie), to może i lepiej, że kolejnych przetargów już nie wygrali... Ja wiem, że to zależy głównie od stanu torowiska, ale jakoś Lajkoniki sobie pod tym względem o niebo lepiej radzą i komfort jazdy znacznie większy. Nawet Krakowiaki są cichsze.
Oj nie mogę się zgodzić, że Krakowiaki są cichsze. Przejedź się kiedyś wylotówką z Mogilskiego w stronę Mogilskiej. Tak olbrzymich wibracji oraz hałasu jaki jest w Krakowiakach nie doświadczyłem jeszcze nigdy w żadnym tramwaju. Tak samo było, gdy w 2017-2018 torowisko wzdłuż Powstania Warszawskiego błagało o wyszlifowanie. W NGT8 było znośnie, natomiast w Krakowiakach nie do wytrzymania. A co do Lajkoników to pogadamy za 10 lat czy będą nadal takie ciche ;)

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: Tramwajolog14 » 07 paź 2021, 20:51

W tunelu też jest takie irytujące zjawisko akustyczne, że po prostu można zwariować. Takie wibracje wchodzące w mózg... masakra. Ale w każdym tramwaju tak jest. Albo było, bo może już tam szlifowali.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: Kaszmir » 07 paź 2021, 20:54

W kuluarach opinie są takie, że z nowych wozów najlepsze są Bombardiery (ogólnie, nie dzielę na NGT6 i NGT8), potem Lajkoniki, potem dopiero Krakowiaki. Spora szansa, że NGT8 (a może i NGT6?) przeżyją żywotnością PESY, a nawet Stadlery.

Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: Jopek36 » 07 paź 2021, 22:05

PKPfan pisze: 07 paź 2021, 20:31 Jeśli mieliby znowu dostarczyć tramwaje takie jak NGT8, w których podczas jazdy nie słychać nawet własnych myśli (szczególnie w środkowym członie), to może i lepiej, że kolejnych przetargów już nie wygrali... Ja wiem, że to zależy głównie od stanu torowiska, ale jakoś Lajkoniki sobie pod tym względem o niebo lepiej radzą i komfort jazdy znacznie większy. Nawet Krakowiaki są cichsze.
Przejedź się NGT6/8 tuż po naprawie głównej - mkną cichutko. W Krakowiakach też jest głośno nad wózkami tocznymi i to wygląda na przypadłość tego typu wózków - po dłuższej eksploatacji, zużywają się elementy tłumiące i robią się głośne. Na Stadlery trzeba poczekać, aż trochę dłużej pojeżdżą ;)
Kaszmir pisze: 07 paź 2021, 20:54 W kuluarach opinie są takie, że z nowych wozów najlepsze są Bombardiery (ogólnie, nie dzielę na NGT6 i NGT8), potem Lajkoniki, potem dopiero Krakowiaki. Spora szansa, że NGT8 (a może i NGT6?) przeżyją żywotnością PESY, a nawet Stadlery.
Pełna zgoda :)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: Bayer2003 » 07 paź 2021, 22:08

Jopek36 pisze: 07 paź 2021, 22:05 Na Stadlery trzeba poczekać, aż trochę dłużej pojeżdżą ;)
W moim odczuciu pierwsze egzemplarze (RY82x oraz HY84x) już wydają się głośniejsze od tych najnowszych. Kwestia czasu i będzie tak samo jak w innych tramwajach (chociaż oczywiście Krakowiaków raczej długo nic nie przebije :lol:).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: impuls » 07 paź 2021, 22:43

Wydaje mi się, że te NGT8 które przeszły przez TR w ostatnich dwóch latach mniej hałasują. Sprawa dotyczy wózków środkowych bez napędu w których coś poprawili. NGT8 są mniej zrywne od NGT6 mając tą samą moc a większy ciężar. Dla mnie 1 miejsce ma NGT6, drugie Stadler, trzecie NGT8 a czwarte 2014N. Krakowiaki może już są opanowane i się już tak nie psują. Ale korozja i wypłowienie lakieru po sześciu latach bije po oczach.

Mikix
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: Mikix » 10 cze 2022, 20:46

Co się stało z RY809, już od miesiąca nie wyjedża z zajezdni. Miał jakąś awarię, kolizję?

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8

Post autor: suchy » 10 cze 2022, 21:06

Mikix pisze: 10 cze 2022, 20:46 Co się stało z RY809, już od miesiąca nie wyjedża z zajezdni. Miał jakąś awarię, kolizję?
Wedle strony Michała Wojtaszka - jest w naprawie/modernizacji:
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... a-podgorze

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 10 gości