Dojazd do lotniska Kraków Airport

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Kaszmir » 03 lip 2020, 11:08

Częstotliwość półgodzinna wróci na SKA najwcześniej od września:
Przypominamy, że w związku ze znacząco ograniczoną liczbą operacji lotniczych realizowanych przez Krakow Airport, a także utrzymującą się niską frekwencją na odcinku Kraków Główny – Kraków Lotnisko, pociągi SKA1 będą kursować w dalszym ciągu w cyklu co 60 minut na całej trasie.
Przywrócenie 30-minutowej częstotliwości kursowania na tym odcinku jest planowane od września
https://www.facebook.com/KolejeMalopols ... &__tn__=-R

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: lolek-12 » 03 lip 2020, 11:16

Rozumiem, że lotnisko to główny potok dla SKA1, ale jednocześnie olewa się mieszkańców Olszanicy, Mydlnik, od niedawna Bronowic. Szkoda, że miasto ma totalnie w d**** szybką kolej - ZTP mógłby partycypować w kosztach.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: Cukier » 03 lip 2020, 12:54

lolek-12 pisze:Rozumiem, że lotnisko to główny potok dla SKA1, ale jednocześnie olewa się mieszkańców Olszanicy, Mydlnik, od niedawna Bronowic. Szkoda, że miasto ma totalnie w d**** szybką kolej - ZTP mógłby partycypować w kosztach.
Noo, ZTP faktycznie ma teraz mnóstwo hajsu na uruchamianie nowych kursów, zwłaszcza kolejowych. Zwłaszcza na linii gdzie zabudowa za Młynówką jest szczątkowa, a inne zadu*ia tego kalibru w Krakowie o całodziennym f~30 mogą pomarzyć. Do Bronowic czy Mydlnik może miałoby to jakiś sens, ale jest to rodzaj połączenia przyspieszonego, a takie w czasach kryzysu ma najmniejszy priorytet - skoro do tramwajów jeżdżących na 1/4 gwizdka ludzie się mieszczą, to po co przepłacać?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: pasazer_mobilisu » 03 lip 2020, 13:35

lolek-12 pisze: 03 lip 2020, 11:16 olewa się mieszkańców Olszanicy, Mydlnik, od niedawna Bronowic
Myślę że ci ostatni nawet nie wiedzą, że jakaś kolej może być realnie wykorzystywana w podróżach po mieście.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:48 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: Cukier » 03 lip 2020, 13:55


pasazer_mobilisu pisze:
lolek-12 pisze: 03 lip 2020, 11:16 olewa się mieszkańców Olszanicy, Mydlnik, od niedawna Bronowic
Myślę że ci ostatni nawet nie wiedzą, że jakaś kolej może być realnie wykorzystywana w podróżach po mieście.
Bo realnie nie może i nie będzie mogła dopóki nie będzie pełnej przepustowości sieci - zwłaszcza między Głównym a Płaszowem, a także integracji taryfowej.

Na trasie z Widoku do Dworca przewaga kolei nie jest jakaś znacząca - czas przejazdu okej, ale z większości bloków jest znacznie dalej na peron i trzeba mnóstwo różnic w terenie pokonać - i to w większości przypadków schodami - podczas gdy tramwaj jest pod nosem.

To samo z celem podróży - jeśli jest nim któryś z dworców lub galeria to pociąg ma przewagę, ale jeśli ktoś zmierza na Floriańską to już niekoniecznie.

A obecnie pociąg jest jeszcze rzadko i drogo dla stałych użytkowników kmk.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: Scania_9640 » 13 wrz 2021, 18:03

Mam nadzieję, że liczenie na linii 252 coś da i zostanie zmieniona częstotliwość na F20 albo przeguby i mam nadzieję, że na 208 też wprowadza liczenie bo zauważyłem nagły skok ludzi w tym autobusie, dziś np kurs z Lotniska o 13:30 było 65 osób, a na przystanku Rząska Podkamycze już 82 osoby, i było BARDZO przytulnie. Kurs 16:35 z Dworca około 50 osób. Wysiadłem w Szczyglicach i do lotniska jechały jeszcze 32 osoby. Jak dla mnie 208 powinno mieć częstotliwość F30 albo F40, albo wznowić kursowanie"308" bo to pomogło linii 208. Wstyd żeby linia na lotnisko jeździła co 1h. W takiej Warszawie da się nawet i co 10min dostać na lotnisko a u nas?..

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: damian_krk2 » 13 wrz 2021, 18:32

Scania_9640 pisze: 13 wrz 2021, 18:03 Mam nadzieję, że liczenie na linii 252 coś da i zostanie zmieniona częstotliwość na F20 albo przeguby i mam nadzieję, że na 208 też wprowadza liczenie bo zauważyłem nagły skok ludzi w tym autobusie, dziś np kurs z Lotniska o 13:30 było 65 osób, a na przystanku Rząska Podkamycze już 82 osoby, i było BARDZO przytulnie. Kurs 16:35 z Dworca około 50 osób. Wysiadłem w Szczyglicach i do lotniska jechały jeszcze 32 osoby. Jak dla mnie 208 powinno mieć częstotliwość F30 albo F40, albo wznowić kursowanie"308" bo to pomogło linii 208. Wstyd żeby linia na lotnisko jeździła co 1h. W takiej Warszawie da się nawet i co 10min dostać na lotnisko a u nas?..
Idealnym przykładem jest linia 106 we Wrocławiu, kursuje z Dworca do Portu Lotniczego co około 15 minut, mimo że wrocławskie lotnisko ma dużo mniejsze znaczenie lotnicze niż nasze

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: Kaszmir » 13 wrz 2021, 18:57

Zgadzam się z Wami. Niestety ile razy w Krakowie ten temat był poruszany, Miasto się zasłaniało że "stawia na SKA". Tyle, że to SKA też nie jeździło częściej niż pół godziny.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: Scania_9640 » 13 wrz 2021, 19:04

Kaszmir pisze: 13 wrz 2021, 18:57 Zgadzam się z Wami. Niestety ile razy w Krakowie ten temat był poruszany, Miasto się zasłaniało że "stawia na SKA". Tyle, że to SKA też nie jeździło częściej niż pół godziny.
Z obserwacji widzę że nie za dużo osób jeździ pociągiem, raz mała częstotliwość, dwa cena bodajże aż 16zl, jedyny + to czas przelotu krótszy, ale jak widać to dla turystów nie jest problemem i wybierają 208/252.

Haleje
Pasażer
Posty: 6
Rejestracja: 05 wrz 2021, 10:49

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: Haleje » 13 wrz 2021, 19:52

Witam Was wszystkich. Jestem tu nowym użytkownikiem (wiek 20-30 lat), który od pewnego czasu czyta komentarze na forum i od dawna uczestniczy w PKK na fb. Jestem miłośnikiem planowania schematów komunikacyjnych w miastach. Do meritum. Naturalnym posunięciem wydaje się wydłużenie 192 lub 152 z Chełmu/Olszanicy na Kraków Airport. Jedna z tych linii rozwiązałaby panujący wszechobecny tłok w liniach 208 i 252 + Bory to też Kraków, które coraz bardziej się zabudowują i zasługują na coś lepszego niż 252. Wiadomym jest, że takowe przedsięwzięcie niesie wyższe koszty, lecz nie należy wiecznie zasłaniać się SKA, która jest znacznie droższa i nieefektywna z f30. Nacisk społeczny i petycje nie raz już zdziałały cuda, dlatego warto pójść tą samą drogą jak z nocnym na Zabierzów.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: ant_sm » 13 wrz 2021, 20:42

Haleje pisze: 13 wrz 2021, 19:52 Naturalnym posunięciem wydaje się wydłużenie 192 lub 152 z Chełmu/Olszanicy na Kraków Airport. Jedna z tych linii rozwiązalaby panujący wszechobecny tłok w liniach 208 i 252 + Bory to też Kraków, które co raz bardziej się zabudowują i zasługują na coś lepszego niż 252. Wiadomym jest, że takowe przedsięwzięcie niesie wyższe koszty, lecz nie należy wiecznie zasłaniać się SKA, która jest znacznie droższa i nieefektywna z f30. Nacisk społeczny i petycje nie raz już zdziałały cuda,dlatego warto pójść tą samą drogą jak z nocnym na Zabierzów.
Wydłużenie 152 czy 192 nie jest rozwiązaniem problemu, a wręcz wygenerowaniem nowych, bo linie te obsługują Wolę Justowską, a wydłużenie do lotniska wygeneruje dodatkowych pasażerów, przez co mieszkańcy Woli będą mieli problem ze zmieszczeniem się do autobusów. Linia 252 oprócz potoku na lotnisko zapewnia dość ciekawą relację i ma sporo pasażerów, którzy nie są związani z dojazdem na samo lotnisko. Według mnie rozwiązanie problemu jest proste i znane od wielu lat, tylko niestety kasochłonne - nowa dedykowana linia przyspieszona z przystankami w Krakowie (okolice Centrum), a później dopiero lotnisko (końcówka w Krakowie to już sprawa wtórna). I tutaj wraca to co było kilka postów wcześniej czyli kwestia testowej, wakacyjnej linii 308. Według mnie każde półśrodki dla oszczędności nie mają sensu, bo ostatecznie będą tracić tylko mieszkańcy miasta. Rozumiem upór miasta, że SKA itd., ale jak widać to nie działa, ale nikt nie chce tej sytuacji naprawić raz a porządnie.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: mkm3 » 13 wrz 2021, 20:46

Jak ma działać SKA, skoro odstrasza cena przejazdu, chyba znowu jest 12 zł... To po pierwsze. Po drugie, SKA1 chyba miała kursować przynajmniej co 20 min, czyż nie? Moi znajomi wybierają 208, choć mogliby jechać pociągiem tylko dlatego, że jest po prostu zbyt drogo.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: Kaszmir » 13 wrz 2021, 20:49

mkm3 pisze: 13 wrz 2021, 20:46Po drugie, SKA1 chyba miała kursować przynajmniej co 20 min, czyż nie?
Nawet co 15 :D
Haleje pisze: 13 wrz 2021, 19:52Naturalnym posunięciem wydaje się wydłużenie 192 lub 152 z Chełmu/Olszanicy na Kraków Airport. Jedna z tych linii rozwiązałaby panujący wszechobecny tłok w liniach 208 i 252 + Bory to też Kraków, które coraz bardziej się zabudowują i zasługują na coś lepszego niż 252.
Witamy! Mnie też coś takiego się marzy. Dawniej było "292" (Dw. Gł. Wschód - Kraków Airport), jednak ówczesny ZIKiT specjalnie wydzielił linię do lotniska bo pasażerowie z Woli Justowskiej skarżyli się na tłok w autobusach, w dużej mierze tworzony przez pasażerów lotniskowych i ich bagaże.

Wg mnie opcje są dwie:
1) albo likwidacja "252" i zwiększenie częstotliwości "152" i "192" do f15, razem dając takt f7,5, wraz z wydłużeniem jednej do lotniska tak jak piszesz,
2) albo danie "252" f20 i koordynacja z pozostałymi liniami.
ant_sm pisze: 13 wrz 2021, 20:42I tutaj wraca to co było kilka postów wcześniej czyli kwestia testowej, wakacyjnej linii 308. Według mnie każde półśrodki dla oszczędności nie mają sensu, bo ostatecznie będą tracić tylko mieszkańcy miasta.
Czas na agloekspress "308"? :)

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: Scania_9640 » 13 wrz 2021, 23:29

Kaszmir pisze: 13 wrz 2021, 20:49 Czas na agloekspress "308"? :)
Agloekspress 308 dość dobrze się sprawdzał, i widać było różnicę w jeździe 208, bo zbierał ludzi. Myślę, że mógłby wrócić.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dojazd do Kraków Airport

Post autor: Kaszmir » 14 wrz 2021, 10:08

Scania_9640 pisze: 13 wrz 2021, 23:29Agloekspress 308 dość dobrze się sprawdzał, i widać było różnicę w jeździe 208, bo zbierał ludzi. Myślę, że mógłby wrócić.
Niemniej samo "308" nie ma raczej przyszłości bo dubluje pociąg - lepiej wzmacniać SKA. A agloekspress skierować w innym kierunku, na przykład (obwodnicą?) na południe miasta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości