https://www.facebook.com/KolejeMalopols ... &__tn__=-RPrzypominamy, że w związku ze znacząco ograniczoną liczbą operacji lotniczych realizowanych przez Krakow Airport, a także utrzymującą się niską frekwencją na odcinku Kraków Główny – Kraków Lotnisko, pociągi SKA1 będą kursować w dalszym ciągu w cyklu co 60 minut na całej trasie.
Przywrócenie 30-minutowej częstotliwości kursowania na tym odcinku jest planowane od września
Dojazd do lotniska Kraków Airport
Dojazd do lotniska Kraków Airport
Częstotliwość półgodzinna wróci na SKA najwcześniej od września:
Re: Dojazd do Kraków Airport
Rozumiem, że lotnisko to główny potok dla SKA1, ale jednocześnie olewa się mieszkańców Olszanicy, Mydlnik, od niedawna Bronowic. Szkoda, że miasto ma totalnie w d**** szybką kolej - ZTP mógłby partycypować w kosztach.
Re: Dojazd do Kraków Airport
Noo, ZTP faktycznie ma teraz mnóstwo hajsu na uruchamianie nowych kursów, zwłaszcza kolejowych. Zwłaszcza na linii gdzie zabudowa za Młynówką jest szczątkowa, a inne zadu*ia tego kalibru w Krakowie o całodziennym f~30 mogą pomarzyć. Do Bronowic czy Mydlnik może miałoby to jakiś sens, ale jest to rodzaj połączenia przyspieszonego, a takie w czasach kryzysu ma najmniejszy priorytet - skoro do tramwajów jeżdżących na 1/4 gwizdka ludzie się mieszczą, to po co przepłacać?lolek-12 pisze:Rozumiem, że lotnisko to główny potok dla SKA1, ale jednocześnie olewa się mieszkańców Olszanicy, Mydlnik, od niedawna Bronowic. Szkoda, że miasto ma totalnie w d**** szybką kolej - ZTP mógłby partycypować w kosztach.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1488
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Dojazd do Kraków Airport
Myślę że ci ostatni nawet nie wiedzą, że jakaś kolej może być realnie wykorzystywana w podróżach po mieście.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:48 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie karmić troli
Re: Dojazd do Kraków Airport
Bo realnie nie może i nie będzie mogła dopóki nie będzie pełnej przepustowości sieci - zwłaszcza między Głównym a Płaszowem, a także integracji taryfowej.
Na trasie z Widoku do Dworca przewaga kolei nie jest jakaś znacząca - czas przejazdu okej, ale z większości bloków jest znacznie dalej na peron i trzeba mnóstwo różnic w terenie pokonać - i to w większości przypadków schodami - podczas gdy tramwaj jest pod nosem.
To samo z celem podróży - jeśli jest nim któryś z dworców lub galeria to pociąg ma przewagę, ale jeśli ktoś zmierza na Floriańską to już niekoniecznie.
A obecnie pociąg jest jeszcze rzadko i drogo dla stałych użytkowników kmk.
-
- Ekspert
- Posty: 1963
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dojazd do Kraków Airport
Mam nadzieję, że liczenie na linii 252 coś da i zostanie zmieniona częstotliwość na F20 albo przeguby i mam nadzieję, że na 208 też wprowadza liczenie bo zauważyłem nagły skok ludzi w tym autobusie, dziś np kurs z Lotniska o 13:30 było 65 osób, a na przystanku Rząska Podkamycze już 82 osoby, i było BARDZO przytulnie. Kurs 16:35 z Dworca około 50 osób. Wysiadłem w Szczyglicach i do lotniska jechały jeszcze 32 osoby. Jak dla mnie 208 powinno mieć częstotliwość F30 albo F40, albo wznowić kursowanie"308" bo to pomogło linii 208. Wstyd żeby linia na lotnisko jeździła co 1h. W takiej Warszawie da się nawet i co 10min dostać na lotnisko a u nas?..
-
- Ekspert
- Posty: 1586
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Dojazd do Kraków Airport
Idealnym przykładem jest linia 106 we Wrocławiu, kursuje z Dworca do Portu Lotniczego co około 15 minut, mimo że wrocławskie lotnisko ma dużo mniejsze znaczenie lotnicze niż naszeScania_9640 pisze: ↑13 wrz 2021, 18:03 Mam nadzieję, że liczenie na linii 252 coś da i zostanie zmieniona częstotliwość na F20 albo przeguby i mam nadzieję, że na 208 też wprowadza liczenie bo zauważyłem nagły skok ludzi w tym autobusie, dziś np kurs z Lotniska o 13:30 było 65 osób, a na przystanku Rząska Podkamycze już 82 osoby, i było BARDZO przytulnie. Kurs 16:35 z Dworca około 50 osób. Wysiadłem w Szczyglicach i do lotniska jechały jeszcze 32 osoby. Jak dla mnie 208 powinno mieć częstotliwość F30 albo F40, albo wznowić kursowanie"308" bo to pomogło linii 208. Wstyd żeby linia na lotnisko jeździła co 1h. W takiej Warszawie da się nawet i co 10min dostać na lotnisko a u nas?..
Re: Dojazd do Kraków Airport
Zgadzam się z Wami. Niestety ile razy w Krakowie ten temat był poruszany, Miasto się zasłaniało że "stawia na SKA". Tyle, że to SKA też nie jeździło częściej niż pół godziny.
-
- Ekspert
- Posty: 1963
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dojazd do Kraków Airport
Z obserwacji widzę że nie za dużo osób jeździ pociągiem, raz mała częstotliwość, dwa cena bodajże aż 16zl, jedyny + to czas przelotu krótszy, ale jak widać to dla turystów nie jest problemem i wybierają 208/252.
Re: Dojazd do Kraków Airport
Witam Was wszystkich. Jestem tu nowym użytkownikiem (wiek 20-30 lat), który od pewnego czasu czyta komentarze na forum i od dawna uczestniczy w PKK na fb. Jestem miłośnikiem planowania schematów komunikacyjnych w miastach. Do meritum. Naturalnym posunięciem wydaje się wydłużenie 192 lub 152 z Chełmu/Olszanicy na Kraków Airport. Jedna z tych linii rozwiązałaby panujący wszechobecny tłok w liniach 208 i 252 + Bory to też Kraków, które coraz bardziej się zabudowują i zasługują na coś lepszego niż 252. Wiadomym jest, że takowe przedsięwzięcie niesie wyższe koszty, lecz nie należy wiecznie zasłaniać się SKA, która jest znacznie droższa i nieefektywna z f30. Nacisk społeczny i petycje nie raz już zdziałały cuda, dlatego warto pójść tą samą drogą jak z nocnym na Zabierzów.
Re: Dojazd do Kraków Airport
Wydłużenie 152 czy 192 nie jest rozwiązaniem problemu, a wręcz wygenerowaniem nowych, bo linie te obsługują Wolę Justowską, a wydłużenie do lotniska wygeneruje dodatkowych pasażerów, przez co mieszkańcy Woli będą mieli problem ze zmieszczeniem się do autobusów. Linia 252 oprócz potoku na lotnisko zapewnia dość ciekawą relację i ma sporo pasażerów, którzy nie są związani z dojazdem na samo lotnisko. Według mnie rozwiązanie problemu jest proste i znane od wielu lat, tylko niestety kasochłonne - nowa dedykowana linia przyspieszona z przystankami w Krakowie (okolice Centrum), a później dopiero lotnisko (końcówka w Krakowie to już sprawa wtórna). I tutaj wraca to co było kilka postów wcześniej czyli kwestia testowej, wakacyjnej linii 308. Według mnie każde półśrodki dla oszczędności nie mają sensu, bo ostatecznie będą tracić tylko mieszkańcy miasta. Rozumiem upór miasta, że SKA itd., ale jak widać to nie działa, ale nikt nie chce tej sytuacji naprawić raz a porządnie.Haleje pisze: ↑13 wrz 2021, 19:52 Naturalnym posunięciem wydaje się wydłużenie 192 lub 152 z Chełmu/Olszanicy na Kraków Airport. Jedna z tych linii rozwiązalaby panujący wszechobecny tłok w liniach 208 i 252 + Bory to też Kraków, które co raz bardziej się zabudowują i zasługują na coś lepszego niż 252. Wiadomym jest, że takowe przedsięwzięcie niesie wyższe koszty, lecz nie należy wiecznie zasłaniać się SKA, która jest znacznie droższa i nieefektywna z f30. Nacisk społeczny i petycje nie raz już zdziałały cuda,dlatego warto pójść tą samą drogą jak z nocnym na Zabierzów.
Re: Dojazd do Kraków Airport
Jak ma działać SKA, skoro odstrasza cena przejazdu, chyba znowu jest 12 zł... To po pierwsze. Po drugie, SKA1 chyba miała kursować przynajmniej co 20 min, czyż nie? Moi znajomi wybierają 208, choć mogliby jechać pociągiem tylko dlatego, że jest po prostu zbyt drogo.
Re: Dojazd do Kraków Airport
Nawet co 15
Witamy! Mnie też coś takiego się marzy. Dawniej było "292" (Dw. Gł. Wschód - Kraków Airport), jednak ówczesny ZIKiT specjalnie wydzielił linię do lotniska bo pasażerowie z Woli Justowskiej skarżyli się na tłok w autobusach, w dużej mierze tworzony przez pasażerów lotniskowych i ich bagaże.Haleje pisze: ↑13 wrz 2021, 19:52Naturalnym posunięciem wydaje się wydłużenie 192 lub 152 z Chełmu/Olszanicy na Kraków Airport. Jedna z tych linii rozwiązałaby panujący wszechobecny tłok w liniach 208 i 252 + Bory to też Kraków, które coraz bardziej się zabudowują i zasługują na coś lepszego niż 252.
Wg mnie opcje są dwie:
1) albo likwidacja "252" i zwiększenie częstotliwości "152" i "192" do f15, razem dając takt f7,5, wraz z wydłużeniem jednej do lotniska tak jak piszesz,
2) albo danie "252" f20 i koordynacja z pozostałymi liniami.
Czas na agloekspress "308"?
-
- Ekspert
- Posty: 1963
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dojazd do Kraków Airport
Niemniej samo "308" nie ma raczej przyszłości bo dubluje pociąg - lepiej wzmacniać SKA. A agloekspress skierować w innym kierunku, na przykład (obwodnicą?) na południe miasta.Scania_9640 pisze: ↑13 wrz 2021, 23:29Agloekspress 308 dość dobrze się sprawdzał, i widać było różnicę w jeździe 208, bo zbierał ludzi. Myślę, że mógłby wrócić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 1 gość