Dojazd do lotniska Kraków Airport

- Linie, trasy, rozkłady
tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: tomek_m » 19 sty 2022, 14:57

GoMeZz391 pisze: 19 sty 2022, 13:05
Wtedy możemy mieć 308: Balice lotnisko-Mydlniki UR-Bronowice Małe lub Bronowice Wiadukt-Inwalidów-Kleparz-DGW i prowadzimy ją prosto przez Królewską do Inwalidów a potem ATW do dworca.
A gdyby tak 308 posłać dalej niż do DGW? Np do Huty przez Lubomirskiego, r Mogilskie, i dalej po trasie "4" do Placu Centralnego albo dworca w Czyżynach? W zasadzie autobus by jeździł po historycznej trasie pospiesznej linii "A". :roll:

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: fysztof » 19 sty 2022, 15:38

Pomysł świetny, tylko wtedy 308 stałoby się pewnie ofiarą własnego sukcesu... i zaczęło służyć jako transport wewnątrzmiejski. Wyobrażając sobie linię 308 z przystankami Plac Centralny, Rondo Czyżyńskie, Rondo Mogilskie, Kleparz, Plac Inwalidów, Bronowice Małe, Mydlniki UR - to byłby z pewnością najszybszy przelot między tymi punktami i takie 308 zgarnęłoby studentów, dojazd do biur itp. A nie takie pewnie jest założenie;-) Choć ogólnie podoba mi się:-P Brakuje takich szybkich relacji magistralnych w Krakowie!

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Scania_9640 » 19 sty 2022, 15:53

fysztof pisze: 19 sty 2022, 15:38 Pomysł świetny, tylko wtedy 308 stałoby się pewnie ofiarą własnego sukcesu... i zaczęło służyć jako transport wewnątrzmiejski. Wyobrażając sobie linię 308 z przystankami Plac Centralny, Rondo Czyżyńskie, Rondo Mogilskie, Kleparz, Plac Inwalidów, Bronowice Małe, Mydlniki UR - to byłby z pewnością najszybszy przelot między tymi punktami i takie 308 zgarnęłoby studentów, dojazd do biur itp. A nie takie pewnie jest założenie;-) Choć ogólnie podoba mi się:-P Brakuje takich szybkich relacji magistralnych w Krakowie!
Ale 308 jeździłby z Dworca Głównego Wschód do Lotniska, tak jak wcześniej jeździł w wakacje, i miałby dosłownie parę przystanków, od Bronowic już bez przystanków na lotnisko

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Zieleńczanin » 19 sty 2022, 16:06

Pytanie numero uno do koncepcji Gomeza - po co dublować tramwaj do Placu Inwalidów i następnie SKA do Dworca?

Ja mam takie koncepcje:
1) "309" - Kraków Airport - A4 - Mirowska - Księcia Józefa - Zielińskiego - Dietla - św. Idziego - Podzamcze - Filharmonia (pętla uliczna przez Powiśle > Kościuszki > Podzamcze);
2) "392" - Kraków Airport - A4 - Tyniecka - Zielińskiego - jak "309" - Filharmonia.

Dzięki takiej linii mamy dojazd do Wawelu, Starego Miasta, kilku hoteli oraz do Ronda Grunwaldzkiego i Filharmonii, które razem dają ofertę przesiadkową, która w zasadzie z każdego miejsca w aglomeracji zapewni maksymalnie dwie przesiadki w drodze na lotnisko. Wybór wariantu zależy od korków - przyznaję, że zupełnie nie wiem, gdzie są mniejsze.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Mr. Passenger » 19 sty 2022, 17:16

Ode mnie taka oto propozycja:

192: f=60 przez cały tydzień
208: KRAKÓW AIRPORT - aktualna trasa "208" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - BRONOWICE MAŁE (f=60)
252: likwidacja
292: KRAKÓW AIRPORT - wydłużona trasa "192" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD (f=60)
308: KRAKÓW AIRPORT - Balice Medweckiego (NŻ) - Balice I - Bronowice Małe - Bronowice SKA - Miasteczko Studenckie AGH - Czarnowiejska - Plac Inwalidów - Nowy Kleparz - Politechnika - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD (f=30)
309: KRAKÓW AIRPORT - Balice Medweckiego (NŻ) - Balice Olszanica Bory (NŻ) - Kryspinów - Bielany Szkoła - Przegorzały Obwodnica - Malczewskiego - Kapelanka - Szwedzka - Rondo Grunwaldzkie - OS. PODWAWELSKIE (układ przystanków taki sam jak w przypadku "219") (f=30)

Właściwie najważniejszą zmianą jest likwidacja obecnego "252" i wysłanie go w formie przyspieszonej przez Przegorzały, Bielany i Kryspinów. Zmiana jest potrzebna zwłaszcza teraz gdy przez tragicznie prowadzony remont na Królowej Jadwigi niejednokrotnie kursy "252" przyjeżdżały opóźnione o nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt minut, a czasami nawet w ogóle wypadały, co w przypadku linii na lotnisku uważam za absolutnie niedopuszczalne. Drugą zmianą jest "uprzyspieszenie" obecnego "208" i zamiana dotychczasowych 27 przystanków na zaledwie 9, dzięki czemu będzie to połączenie znacznie szybsze i sprawniejsze. Jednak ponieważ ktoś kiedyś pisał o tym, że z "208" korzysta wielu mieszkańców Zabierzowa i Szczyglic, którzy pracują na lotnisku to postanowiłem go pozostawić na skróconej trasie do Bronowic Małych. Na podobnej zasadzie zaproponowałbym wydłużenie co drugiego kursu "192" do Balic jako "292", żeby pasażerowie z Woli Justowskiej i Olszanicy mieli jakiekolwiek połączenie z portem lotniczym. Jeśli byłby problem ze zmieszczeniem "192/292" na DGW po wzmocnieniu "208" to można rozważyć skrócenie go do Nowego Kleparza albo jakiejkolwiek innej wolnej pętli w okolicy.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: tomek_m » 19 sty 2022, 17:51

Mr. Passenger pisze: 19 sty 2022, 17:16 Ode mnie taka oto propozycja:
208: KRAKÓW AIRPORT - aktualna trasa "208" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - BRONOWICE MAŁE (f=60)
208 w tej wersji można od razu posłać do piachu. Był mały epizod ze skróceniem tej linii do Bronowic Małych w pierwszej dekadzie XXIw i frekwencja była tak ogromna, że z powodzeniem do obsługi by wystarczył Fiat 126p.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: mkm3 » 19 sty 2022, 17:54

To może 208 po prostu zmienić w agloekspress? Niech obsługuje wszystkie przystanki w GZ i wybrane w Krakowie z większą częstotliwością.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Mr. Passenger » 19 sty 2022, 18:46

tomek_m pisze: 19 sty 2022, 17:51 208 w tej wersji można od razu posłać do piachu. Był mały epizod ze skróceniem tej linii do Bronowic Małych w pierwszej dekadzie XXIw i frekwencja była tak ogromna, że z powodzeniem do obsługi by wystarczył Fiat 126p
Osobiście nie jestem wielkim zwolennikiem utrzymania tej linii, ale uważam, że całkowicie odcięcie Szczyglic, Rząski i Mydlnik od połączenia z lotniskiem byłoby mocno nie fair. W takim układzie wszystkie potoki z miasta zebrałoby nowe "308", a "208" zostałoby jedynie jako dowozówka dla odcinka między Bronowicami a Balicami.
Chyba że ktoś mieszkający w tamtych okolicach lub bardziej orientujący się w lokalnych potokach byłby w stanie zaproponować jakieś bardziej ekonomiczne rozwiązanie.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: ant_sm » 19 sty 2022, 19:19

Mr. Passenger pisze: 19 sty 2022, 17:16 192: f=60 przez cały tydzień
208: KRAKÓW AIRPORT - aktualna trasa "208" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - BRONOWICE MAŁE (f=60)
252: likwidacja
292: KRAKÓW AIRPORT - wydłużona trasa "192" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD (f=60)
A co dajesz w zamian na Woli? Wyciąłeś łącznie 3 kursy i rozbiłeś takt 152+192.

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: edek3253 » 19 sty 2022, 19:29

Skrócenie 208 do Bronowic to de facto zabicie tej linii. Chyba, że jakaś zmiana trasy na terenie Balic, aby jechała przez jej centrum i obok kościoła. Wtedy można ją uważać za dowozówkę do pociągu, ale to też wymaga istnienia honorowania KKM w KMŁ.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: tomek_m » 19 sty 2022, 19:51

Przez środek Balic ulicą Akacjową obok kościoła jakaś linia Aglo przebiega? Pytam bo ostatni raz byłem w tamtych stronach w 2015 :D

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Scania_9640 » 19 sty 2022, 19:53

Mr. Passenger pisze: 19 sty 2022, 17:16 Ode mnie taka oto propozycja:

192: f=60 przez cały tydzień
208: KRAKÓW AIRPORT - aktualna trasa "208" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - BRONOWICE MAŁE (f=60)
252: likwidacja
292: KRAKÓW AIRPORT - wydłużona trasa "192" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD (f=60)
308: KRAKÓW AIRPORT - Balice Medweckiego (NŻ) - Balice I - Bronowice Małe - Bronowice SKA - Miasteczko Studenckie AGH - Czarnowiejska - Plac Inwalidów - Nowy Kleparz - Politechnika - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD (f=30)
309: KRAKÓW AIRPORT - Balice Medweckiego (NŻ) - Balice Olszanica Bory (NŻ) - Kryspinów - Bielany Szkoła - Przegorzały Obwodnica - Malczewskiego - Kapelanka - Szwedzka - Rondo Grunwaldzkie - OS. PODWAWELSKIE (układ przystanków taki sam jak w przypadku "219") (f=30)

Właściwie najważniejszą zmianą jest likwidacja obecnego "252" i wysłanie go w formie przyspieszonej przez Przegorzały, Bielany i Kryspinów. Zmiana jest potrzebna zwłaszcza teraz gdy przez tragicznie prowadzony remont na Królowej Jadwigi niejednokrotnie kursy "252" przyjeżdżały opóźnione o nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt minut, a czasami nawet w ogóle wypadały, co w przypadku linii na lotnisku uważam za absolutnie niedopuszczalne. Drugą zmianą jest "uprzyspieszenie" obecnego "208" i zamiana dotychczasowych 27 przystanków na zaledwie 9, dzięki czemu będzie to połączenie znacznie szybsze i sprawniejsze. Jednak ponieważ ktoś kiedyś pisał o tym, że z "208" korzysta wielu mieszkańców Zabierzowa i Szczyglic, którzy pracują na lotnisku to postanowiłem go pozostawić na skróconej trasie do Bronowic Małych. Na podobnej zasadzie zaproponowałbym wydłużenie co drugiego kursu "192" do Balic jako "292", żeby pasażerowie z Woli Justowskiej i Olszanicy mieli jakiekolwiek połączenie z portem lotniczym. Jeśli byłby problem ze zmieszczeniem "192/292" na DGW po wzmocnieniu "208" to można rozważyć skrócenie go do Nowego Kleparza albo jakiejkolwiek innej wolnej pętli w okolicy.
Gorszego pomysłu nie czytałem, jest tak głupi, że aż nie będę komentował czemu...
Zieleńczanin pisze: 19 sty 2022, 16:06 Pytanie numero uno do koncepcji Gomeza - po co dublować tramwaj do Placu Inwalidów i następnie SKA do Dworca?

Ja mam takie koncepcje:
1) "309" - Kraków Airport - A4 - Mirowska - Księcia Józefa - Zielińskiego - Dietla - św. Idziego - Podzamcze - Filharmonia (pętla uliczna przez Powiśle > Kościuszki > Podzamcze);
2) "392" - Kraków Airport - A4 - Tyniecka - Zielińskiego - jak "309" - Filharmonia.

Dzięki takiej linii mamy dojazd do Wawelu, Starego Miasta, kilku hoteli oraz do Ronda Grunwaldzkiego i Filharmonii, które razem dają ofertę przesiadkową, która w zasadzie z każdego miejsca w aglomeracji zapewni maksymalnie dwie przesiadki w drodze na lotnisko. Wybór wariantu zależy od korków - przyznaję, że zupełnie nie wiem, gdzie są mniejsze.
Tak naprawdę na obu wariantach są korki i to czasem bardzo duże, zwłaszcza bliżej piątku, ja bym nie pchał na A4 tych linii.
tomek_m pisze: 19 sty 2022, 19:51 Przez środek Balic ulicą Akacjową obok kościoła jakaś linia Aglo przebiega? Pytam bo ostatni raz byłem w tamtych stronach w 2015 :D
Niestety nie, miało być 218, ale Gmina nie zgadza się przez mostek, mieli tam poszerzać go, żeby mógł autobus jeździć, ale tego nie zrobili. Chociaż dla mnie ten argument jest wyssany z palca, bo jeżdżą tam cały czas autokary z dziećmi ze szkoły z Balic.

Ps. Ktoś może rozdzielić te posty, żeby nie było u mnie spamu, ale dalej nie widzę opcji, żeby można było każdemu odpowiadać w jednej wiadomości :/


Połączyłem twoje posty.
mod. Gz391

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: lolek-12 » 19 sty 2022, 20:07

tomek_m pisze:Przez środek Balic ulicą Akacjową obok kościoła jakaś linia Aglo przebiega?
Były swego czasu starania, aby przekierować ul. Akacjową linię 218 ze względu na dojazd do kościoła i to, że ludzie chodzą pod górę.
Scania_9640 pisze: 19 sty 2022, 19:58 miało być 218, ale Gmina nie zgadza się przez mostek, mieli tam poszerzać go, żeby mógł autobus jeździć, ale tego nie zrobili.
W 2020 roku była o tym mowa na zebraniu wiejskim: viewtopic.php?p=5874#p5874 Chodnik/kładkę w ostatnich tygodniach wykonano.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Scania_9640 » 19 sty 2022, 20:22

Pomysł na lotnisko:

-> SKA co 30min
-> 208 Kraków Airport- Dworzec Główny Wschód (najlepiej cały dzień F30, a jak nie to tylko w godzinach szczytu)
-> 308 Kraków Airport- Dworzec Główny Wschód z przystankami:
Kraków Airport
Bronowice SKA
Plac Inwalidów
Nowy Kleparz
Politechnika
Dworzec Główny Wschód
(Byłaby to naprawdę szybka linia, i też dosyć odporna na korki) (wariant przedstawia jazdę ulicą królewską, ale może też jechać przez AK i wtedy można dać jeszcze przystanek Miasteczko Studenckie AGH)

-> Linia 252 Kraków Airport-> Os. Podwawelskie z F30 (czyli jak jest). F20 zaburzyłoby koordynację, bo musiałby odjeżdżać stadnie z jakimś innym (ale może pomysł z F20 też jest wart do rozważenia).

➡️ Jak dla mnie spokojnie taka oferta wystarczyłaby na lotnisko

Rozkład: ⤵️

SKA 10 40
208 00 30 szczyt (poza szczytem 30)
252 20 50
308 15 45

Wtedy odjazdy z lotniska byłyby takie w Godzinach szczytu: ⤵️
7.00 7:15 7:30 7:45 8:00
7:10 7:20 7:40 7:50

Poza szczytem:
10:10 10:20 10:40 10:50
10:15 10:30 10:45 11:10

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: GoMeZz391 » 19 sty 2022, 20:28

tomek_m pisze: 19 sty 2022, 14:57 [...]
A gdyby tak 308 posłać dalej niż do DGW? Np do huty przez Lubomirskiego, r Mogilskie, i dalej po tasie "4" do Placu Centralnego albo dworca w Czyżynach? W zasadzie autobus by jeździł po historycznej trasie pospiesznej linii 'A". :roll:
Linia padnie wtedy ofiarą swojego sukcesu, zamiast służyć połączeniu centrum KRK z lotniskiem, to zaczną nią jeździć studenci i mieszkańcy.
Zieleńczanin pisze: 19 sty 2022, 16:06 Pytanie numero uno do koncepcji Gomeza - po co dublować tramwaj do Placu Inwalidów i następnie SKA do Dworca?

Ja mam takie koncepcje:
1) "309" - Kraków Airport - A4 - Mirowska - Księcia Józefa - Zielińskiego - Dietla - św. Idziego - Podzamcze - Filharmonia (pętla uliczna przez Powiśle > Kościuszki > Podzamcze);
2) "392" - Kraków Airport - A4 - Tyniecka - Zielińskiego - jak "309" - Filharmonia.

Dzięki takiej linii mamy dojazd do Wawelu, Starego Miasta, kilku hoteli oraz do Ronda Grunwaldzkiego i Filharmonii, które razem dają ofertę przesiadkową, która w zasadzie z każdego miejsca w aglomeracji zapewni maksymalnie dwie przesiadki w drodze na lotnisko. Wybór wariantu zależy od korków - przyznaję, że zupełnie nie wiem, gdzie są mniejsze.
Co do pytania o moją koncepcję: jest to na razie najszybsza i najłatwiejsza koncepcja dla linii na lotnisko.
Pomysł może i fajny, ale wysyłanie czegokolwiek po A4 to jest proszenie o zrobienie takiej linii wielkich opóźnień, a w szczególności popołudnia, a tym bardziej piątkowe, gdzie autostrada jest cała zatkana.
Moja propozycja tu by było wysłanie autobusu do Kryspi po DW774 i potem przez Księcia Józefa (DW780) do KRK lub po trasie 252/902 przez Olszanicę, lecz nie likwidowałbym tu mieszkańcom Olszanicy jednocześnie dojazdu do miasta i lotniska/Liszek.
tomek_m pisze: 19 sty 2022, 19:51 Przez Środek Balic ulicą Akacjową obok kościoła jakaś linia Aglo przebiega? Pytam bo ostatni raz byłem w tamtych stronach w 2015 :D
Jak na razie nie ma tam KM, ale z tego co wiem, to są/były plany, aby dostosować tamtą okolicę do obsługi przez KM, ale argument średni, bo szkolne tam kursują.
Mr. Passenger pisze: 19 sty 2022, 17:16 Ode mnie taka oto propozycja:

192: f=60 przez cały tydzień
208:
[...]
Tego pomysłu pozwolę sobie nie komentować, a jedynie stwierdzić jeszcze raz, to co zostało już powiedziane ant_sm jest to rozwalenie całej woli i taktu fajnego 192+152.
208 w tej koncepcji dajemy do grobu, co już lepiej wywalić taką linię.
Scania_9640 pisze: 19 sty 2022, 20:22 Pomysł na lotnisko:

-> SKA co 30min
-> 208 Kraków Airport- Dworzec Główny Wschód (najlepiej cały dzień F30, a jak nie to tylko w godzinach szczytu)
-> 308 Kraków Airport- Dworzec Główny Wschód z przystankami:
Kraków Airport
Bronowice SKA
Plac Inwalidów
Nowy Kleparz
Politechnika
Dworzec Główny Wschód
(Byłaby to naprawdę szybka linia, i też dosyć odporna na korki) (wariant przedstawia jazdę ulicą królewską, ale może też jechać przez AK i wtedy można dać jeszcze przystanek Miasteczko Studenckie AGH)

-> Linia 252 Kraków Airport-> Os. Podwawelskie z F30 (czyli jak jest). F20 zaburzyłoby koordynację, bo musiałby odjeżdżać stadnie z jakimś innym (ale może pomysł z F20 też jest wart do rozważenia).

[...]
Dokładnie, chodzi tu o krótką i najszybszą linię. Ja się mogę podpisać pod tym projektem.
W szczycie można by rozważyć puszczenie z F=20.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości