Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że linie na lotnisko są najbardziej rentowne, gdyż zakładając, że głównie przewożą turystów, to niemal wszyscy kasują bilety, a ci, którzy nie kasują to są łatwym łupem kontrolerów
-
- Ekspert
- Posty: 978
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Cena jak cena, tutaj bardziej chodzi o to, że ten pociąg:
- wieczorami itd. jeździ JEDYNIE CO GODZINĘ;
- obsługa tego na dworcu głównym to jest jakaś farsa;
Biegałem dwa razy z torbami między peronami, bo info o zmianie peronu pojawiło się na minutę przed odjazdem i szczerze - nie mam ochoty tego powtarzać. Ludzie, którzy zostali na "starym" peronie i nie dobiegli / nie wiedzieli o zmianie, zapewne też. To jest totalna farsa.
Kurde, mieszkamy w centrum miasta, w miarę blisko dworca, mamy największe lotnisko w PL poza Okęciem, a... najsensowniejszy dojazd na to lotnisko to własne AUTO + parking (z centrum miasta!). Przecież to jest chore.
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Jak już wspominasz o Okęciu to:
- linia 148 w dp 15/20, w weekendy 20/30.
- linia 175 w dp co 10/15, w weekendy też 20/30.
- linia 188 w dp. 15/20/30, weekendy 20/30
- dodatkowo szczytowa 331 co 15 minut.
Oczywiście jest tez pociąg co 30 minut, z dwoma dziurami co 60 minut.
Kraków naprawdę ma jeden z najgorszych dojazdów KM na lotnisko w Polsce. Okęcie ma 18 kursów/h w szczycie, a nawet teraz w wakacje trzy linie co 20 minut weekendy, gdzie u nas prawie wszystko kursuje co 30 minut.
- linia 148 w dp 15/20, w weekendy 20/30.
- linia 175 w dp co 10/15, w weekendy też 20/30.
- linia 188 w dp. 15/20/30, weekendy 20/30
- dodatkowo szczytowa 331 co 15 minut.
Oczywiście jest tez pociąg co 30 minut, z dwoma dziurami co 60 minut.
Kraków naprawdę ma jeden z najgorszych dojazdów KM na lotnisko w Polsce. Okęcie ma 18 kursów/h w szczycie, a nawet teraz w wakacje trzy linie co 20 minut weekendy, gdzie u nas prawie wszystko kursuje co 30 minut.
-
- Ekspert
- Posty: 978
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Nie "jeden z najgorszych", tylko najgorszy wśród liczących się lotnisk :/
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Poza tym na przykładzie Warszawy, widać, że nie istnienie połączenia kolejowego nie powoduje wycięcia w pień połączeń autobusowych. Nie dość, że jest integracja taryfowa z prawdziwego zdarzenia, to jeszcze autobusy co 3/4 minuty w szczycie.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Zastanawiam się, jaka jest przyczyna skierowania "300" przez Wolę Justowską.
Z jednej strony - może obawy o korki na Księcia Józefa i Zielińskiego, przy zamkniętej trasie do Salwatora oraz remoncie na moście Dębnickim. Tyle że jak słusznie wspomnieliście, teraz linia będzie jechać za to przez sam most, a tam ruch wręcz stoi.
Być może poszło o coś innego. Od czasu zabrania "252" półtora roku temu, na ZTP spływała masa skarg i próśb o oddanie połączenie Woli Justowskiej z lotniskiem. Walczyli o to pasażerowie, Rada Dzielnicy, my też przy każdym spotkaniu z ZTP im to wypominaliśmy. ZTP jednak trochę było pod ścianą bo "300" zaczęło pełnić ważną funkcję miejską, łącząc Księcia Józefa z rondem Grunwaldzkim ("219" nie liczę). Nawet jeśli zatrzymywało się tylko na kilku przystankach, to pasażerowie podjeżdżali innymi autobusami do Bielan/Przegorzał i się przesiadali. ZTP nie mogło więc odebrać autobusu.
Teraz nadarzyła się okazja bo wszystkie "2x9" pojadą do ronda Grunwaldzkiego, niejako zastępując "300". Można było więc skierować je przez Wolę Justowską, tak naprawdę przywracając "252" tyle że jako linię przyspieszoną. Co dalej? Może jest szansa, by "300" zostało na stałe na Woli. Wszak remont ma potrwać blisko rok, a w 2024 ma ruszyć linia "126". Gdyby skierować ją do os. Podwawelskiego zamiast do Salwatora, mogłaby zastąpić "300" w tej relacji. Tak głośno myśląc
Z jednej strony - może obawy o korki na Księcia Józefa i Zielińskiego, przy zamkniętej trasie do Salwatora oraz remoncie na moście Dębnickim. Tyle że jak słusznie wspomnieliście, teraz linia będzie jechać za to przez sam most, a tam ruch wręcz stoi.
Być może poszło o coś innego. Od czasu zabrania "252" półtora roku temu, na ZTP spływała masa skarg i próśb o oddanie połączenie Woli Justowskiej z lotniskiem. Walczyli o to pasażerowie, Rada Dzielnicy, my też przy każdym spotkaniu z ZTP im to wypominaliśmy. ZTP jednak trochę było pod ścianą bo "300" zaczęło pełnić ważną funkcję miejską, łącząc Księcia Józefa z rondem Grunwaldzkim ("219" nie liczę). Nawet jeśli zatrzymywało się tylko na kilku przystankach, to pasażerowie podjeżdżali innymi autobusami do Bielan/Przegorzał i się przesiadali. ZTP nie mogło więc odebrać autobusu.
Teraz nadarzyła się okazja bo wszystkie "2x9" pojadą do ronda Grunwaldzkiego, niejako zastępując "300". Można było więc skierować je przez Wolę Justowską, tak naprawdę przywracając "252" tyle że jako linię przyspieszoną. Co dalej? Może jest szansa, by "300" zostało na stałe na Woli. Wszak remont ma potrwać blisko rok, a w 2024 ma ruszyć linia "126". Gdyby skierować ją do os. Podwawelskiego zamiast do Salwatora, mogłaby zastąpić "300" w tej relacji. Tak głośno myśląc
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Owszem, dojazdy do Dębnickiego stoją kamieniem, ale buspasy w obie strony są zasadniczo drożne...
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Czy wydłużenie 192, to taki koszt?
W porównaniu z 300 zatrzymuje się na każdym przystanku.
Wtedy 192 (292) przez Wolę i Aleje do Dworca, a 300 szybka dowozówka do linii jadących na południe miasta.
Plus pomysł ekstremalny, czyli wydłużenie 572 z Bronowic, z przystankiem w Mydlnikach i na Lotnisku. Taki ekspres na północ i do Huty.
W porównaniu z 300 zatrzymuje się na każdym przystanku.
Wtedy 192 (292) przez Wolę i Aleje do Dworca, a 300 szybka dowozówka do linii jadących na południe miasta.
Plus pomysł ekstremalny, czyli wydłużenie 572 z Bronowic, z przystankiem w Mydlnikach i na Lotnisku. Taki ekspres na północ i do Huty.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
No nie wiem. Wczoraj ok 14 buspas stał murem od mostu do Placu Inwalidów.WDZ pisze:Owszem, dojazdy do Dębnickiego stoją kamieniem, ale buspasy w obie strony są zasadniczo drożne...
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Domyślam się, że powody są takie, jakie teorie spiskowe można było usłyszeć już przy usuwaniu 208, czyli likwidacja taniej konkurencji (6 zł) dla drogiej kolei (17 zł).
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Argument ZTP (przynajmniej przekazany nam w rozmowach) jest taki, że nie chcą mieszać potoków lotniskowych i miejskich. Mówią, że za czasów "292" czy "252" były skargi/problemy że podróżni z walizkami zajmują autobus i mieszkańcy mają trudności ze zmieszczeniem się. Nie oceniam czy tak było, jedynie przekazuję co mi powiedziano.
Inna sprawa że "300", nawet jeśli przyspieszone, przecież ma dokładnie ten sam problem bo łącząc Bielany i Przegorzały z r. Grunwaldzkim, zaczęło pełnić funkcję miejską.
Też uważam, że najprościej byłoby zostawić "300" i wydłużyć do lotniska "192" albo "152".
Inna sprawa że "300", nawet jeśli przyspieszone, przecież ma dokładnie ten sam problem bo łącząc Bielany i Przegorzały z r. Grunwaldzkim, zaczęło pełnić funkcję miejską.
Też uważam, że najprościej byłoby zostawić "300" i wydłużyć do lotniska "192" albo "152".
Też mi się marzy takie połączenie. Mogłoby być atrakcyjne bo obecnie dla osób jadących do Opolskiej, Olszy czy Huty, auto nie ma konkurencji. Piszę to z własnych doświadczeń, od lat wożę rodzinę z lotniska w tę stronę, autem jest tak 3-4x szybciej niż km czy nawet z pociągiem.eurokierzaw pisze: ↑01 wrz 2023, 11:36Plus pomysł ekstremalny, czyli wydłużenie 572 z Bronowic, z przystankiem w Mydlnikach i na Lotnisku. Taki ekspres na północ i do Huty.
Mam podobne odczucia. W lipcu popołudniu pół godziny jechaliśmy "139" odcinek od Pl. Inwalidów do skrzyżowania z Czarnowiejską. Również rondo Grunwaldzkie stoi, auta nagminnie blokują km.
-
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Do Lotniska powinny jechać tak naprawdę 3 linie, może nawet 4 w optymistycznych wariantach. Chyba wszyscy się z tym zgodzimy, jednak tu na przeszkodzie stoi polityka.
Powinno wyglądać to mniej więcej w taki sposób:
208 > Bronowice - Balice
292 > DGW - Balice (możliwa obsługa przegubami)
300 > Os. Podwawelskie - Balice (przez Bielany za pocięcie 209).
Każda z tych opcji byłaby w miarę okej. 208 dowoziłoby pracowników, którym to połączenie zabrano. 292 miałoby potoki z dworca i alej, 300 zachowałoby swoją funkcję. Taki układ byłby w miarę optymalny.
Niestety o takie coś będzie bardzo, ale to bardzo trudno.
Powinno wyglądać to mniej więcej w taki sposób:
208 > Bronowice - Balice
292 > DGW - Balice (możliwa obsługa przegubami)
300 > Os. Podwawelskie - Balice (przez Bielany za pocięcie 209).
Każda z tych opcji byłaby w miarę okej. 208 dowoziłoby pracowników, którym to połączenie zabrano. 292 miałoby potoki z dworca i alej, 300 zachowałoby swoją funkcję. Taki układ byłby w miarę optymalny.
Niestety o takie coś będzie bardzo, ale to bardzo trudno.
Ex kierowca MPK, PW.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Takie coś byłoby super. I docelowo idealnie "292" i "300" z f15, a "208" mogłoby mieć niską f, byle zapewnić jakiś dojazd.Justforfun pisze: ↑01 wrz 2023, 15:09Powinno wyglądać to mniej więcej w taki sposób:
208 > Bronowice - Balice
292 > DGW - Balice (możliwa obsługa przegubami)
300 > Os. Podwawelskie - Balice (przez Bielany za pocięcie 209).
Ew. - choć wiem że to science-fiction - gdyby udało się wydłużyć do Balic któreś z "x72", może wtedy "208" w ogóle nie byłoby potrzebne. Zwłaszcza gdyby wydłużyć "172" które jest całodzienne. Acz to wtedy byłaby długa linia, więc pomysł może zbyt odstający od realiów. Z drugiej strony, taki autobus mógłby mieć duże wzięcie...
-
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Zgadza się. W przypadku jakiegokolwiek wydłużenia x72, 208 nie jest potrzebne. Ale dalej miałbyś tłumaczenie ZTP, żeby nie mieszać potoków miejskich z lotniskowymi. Ale taki układ miałby sens i byłby wg mnie odpowiedni, bo Huta z przesiadką też miałaby fajny dojazd, każdą z wymienionych przeze mnie linii.Kaszmir pisze: ↑01 wrz 2023, 15:57 Takie coś byłoby super. I docelowo idealnie "292" i "300" z f15, a "208" mogłoby mieć niską f, byle zapewnić jakiś dojazd.
Ew. - choć wiem że to science-fiction - gdyby udało się wydłużyć do Balic któreś z "x72", może wtedy "208" w ogóle nie byłoby potrzebne. Zwłaszcza gdyby wydłużyć "172" które jest całodzienne. Acz to wtedy byłaby długa linia, więc pomysł może zbyt odstający od realiów. Z drugiej strony, taki autobus mógłby mieć duże wzięcie...
Ex kierowca MPK, PW.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Niesamowite, że wydaje się, iż władze portu mają wyrąbane w temacie obsługi KMK. Po zabraniu 208 i 252 powinni pierwsi protestować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości