Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Jeżeli taka linia miałaby zapewnić dobry dojazd do centrum to musiałaby jechać trasą Muzeum Narodowe - UJ - Teatr Bagatela - Stary Kleparz - Teatr Słowackiego (tak jak 124, 152 i 424), a później albo w lewo na DG Zachód lub w prawo w kierunku Poczty Głównej i Starowiślnej. W tym drugim przypadku jednak ciężko znaleźć przystanek końcowy wcześniej niż Podgórze SKA. Ewentualnie mogłaby kończyć na Starowiślnej, ale tam miejsce zajmuje 184. Coś takiego mi przyszło do głowy
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
A może Lotnisko - Wola - Muzeum Narodowe - Filharmonia - Powiśle?
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
X08 jeździła pod Filharmonię w okolicach 2005 roku, więc nie można mówić, że dzisiaj ta linia nie sprawdziłaby się. No i trasę miała przez A4, Modlniczkę, Pasternik oraz specjalną taryfę. Równocześnie nadal kursowały w tamtym czasie 208 i 192.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
A tymczasem od 1.III SKA1 do lotniska 14 zł.
-
- Miłośnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
- Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Z czego wynika ta kosmiczna cena? Tydzień temu wracałem pociągiem z Katowic do Krakowa Łobzowa, a bilet kosztował 13,5 zł za 70 km jazdy. Tu dystans wynosi 8,5 km, a cena do tej pory wynosiła 12 zł, za tydzień będzie nawet wyższa.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
No to jeszcze większy tłok 208 gwarantowany. Wczoraj na Bronowice SKA jechał wypchany po brzegi w kierunku Lotniska.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Podwyżki w Polregio/Taryfie Małopolskiej. Średnio wszystkie ceny o 2 zł w górę.
Krk-Ktw 16.50.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
O czymś takim właśnie myśleliśmy! Gdyby jechała przez Basztową, mogłaby się zatrzymać przy T. Bagatela i Poczcie Głównej. By nie robić konkurencji SKA, skierować ją właśnie w stronę Westerplatte, i bez obsługi T. Słowackiego (wszystkie opcje przesiadkowe i tak byłyby dostępne). "Starowiślna" jako końcówka - pomysł wart rozważenia. Dwie rzeczy - czy lotnisko liczy się jako punkt socjalny dla kierowców? I druga - marzyłoby mi się by mocniej zahaczyła o Kazimierz, by "złapać" turystów którzy tam nocują. "Podgórze SKA" jest dobrą opcją, dodatkowo zapewni okno na relacje z południa.simon625 pisze: ↑21 lut 2022, 19:55Jeżeli taka linia miałaby zapewnić dobry dojazd do centrum to musiałaby jechać trasą Muzeum Narodowe - UJ - Teatr Bagatela - Stary Kleparz - Teatr Słowackiego (tak jak 124, 152 i 424), a później albo w lewo na DG Zachód lub w prawo w kierunku Poczty Głównej i Starowiślnej. W tym drugim przypadku jednak ciężko znaleźć przystanek końcowy wcześniej niż Podgórze SKA. Ewentualnie mogłaby kończyć na Starowiślnej, ale tam miejsce zajmuje 184. Coś takiego mi przyszło do głowy
Choć nie wykluczam skierowania linii przez Pl. Wszystkich Świętych, zamiast Basztową. Jeśli tylko autobusy się zmieszczą, byłby tym mniejszy dubel SKA, a potoki tamże są ogromne.
Też właśnie mam obawy by nie powtórzyć historii "X08". Tam wiele rzeczy się nie udało, włącznie z dziwnym numerem (niby nawiązanie do "208" i linii lotniskowych, często na świecie oznaczanych "X...", jednak to nie stykło), taryfą, brakiem reklamy, lecz może przede wszystkim trasą - linia dojeżdżała do I obwodnicy, jednak kończyła na jej uboczu, w dodatku w miejscu poza głównym ciągiem, niedostrzegalnym.
Chęć zarobku na turystach. Kraków nie pierwszym i nie ostatnim miastem, które tak robi. Stety / niestety.
-
- Znawca
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
A gdyby tak taka trasa: Balice - Wola Justowska - Piłsudskiego - Straszewskiego - Podzamcze - Stradomska - Krakowska - Limanowskiego - Podgórze SKA? Przystanki w centrum: Piłsudskiego, Filharmonia, Wawel, Stradom, Plac Wolnica, Korona i Limanowskiego. Unikamy w ten sposób dotłaczania Basztowej i kluczenia za tramwajami, natomiast obsługa południa l obwodnicy wraz z Kazimierzem pozostaje zapewniona.
-
- Ekspert
- Posty: 1819
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Jest chyba zakaz ruchu samochodów itp na ulicy Podzamcze od Straszewskiego w kierunku Waweluzubrzyk111 pisze: ↑22 lut 2022, 11:09 A gdyby tak taka trasa: Balice - Wola Justowska - Piłsudskiego - Straszewskiego - Podzamcze - Stradomska - Krakowska - Limanowskiego - Podgórze SKA? Przystanki w centrum: Piłsudskiego, Filharmonia, Wawel, Stradom, Plac Wolnica, Korona i Limanowskiego. Unikamy w ten sposób dotłaczania Basztowej i kluczenia za tramwajami, natomiast obsługa południa l obwodnicy wraz z Kazimierzem pozostaje zapewniona.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Sceptyczny jestem jednemu z powyższych założeń - mianowicie temu, że autobusowa linia ZTP nie powinna być konkurencją dla SKA. Przy obecnym rozdzielnym systemie biletów ZTP i KM, a także kolejnym zakusom kolejarzy na 'dojenie' pasażerów lotniskowych (jakby tylko turyści nią jeździli), wręcz w interesie mieszkańców i pracowników jest zapewnienie przez ZTP konkurencyjnej linii i dojazdu do lotniska. Wobec tego uważam, że taka trasa powinna prowadzić przez główne punkty, w tym okolice Dworca. A jeśli dalej, to może przez Mogilskie, Grzegórzeckie? Nawet dalej przez Podgórską, Limanowskiego do Podgórze SKA?
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Podzamcze jest przejezdne, jeżdżą tamtędy choćby taksówki. Natomiast ustawiono elementy małej infrastruktury które mogą uniemożliwić / utrudnić przejazd większych pojazdów, w tym autobusów.Scania_9640 pisze: ↑22 lut 2022, 13:14Jest chyba zakaz ruchu samochodów itp na ulicy Podzamcze od Straszewskiego w kierunku Wawelu
Jednak tak jak wspomniałem, nie jestem fanem trasy przez Filharmonię / Podzamcze. Ok, w takim wariancie obsłużyłaby Kazimierz, jednak dalej słabo obsługiwałaby Rynek. Przystanek autobusowy przy Filharmonii jest oddalony, wręcz ukryty. Wg mnie linia musi obsługiwać któryś z głównych punktów - czy to Pl. Wszystkich Świętych (jeśli byłaby taka możliwość), czy T. Bagatela.
Jedno nie wyklucza drugiego. Linia może nie dublować się z SKA, a wciąż obsługiwać wiele głównych punktów tak by zebrać potoki oraz umożliwić przesiadki - wszak większość pasażerów to i tak będą przesiadkowicze. Gdyby na I obwodnicy zatrzymała się np. przy T. Bagatela i Poczcie Głównej, nie dublowałaby SKA, a jednak obsłużyłaby ważne miejsca.fysztof pisze: ↑22 lut 2022, 21:53Sceptyczny jestem jednemu z powyższych założeń - mianowicie temu, że autobusowa linia ZTP nie powinna być konkurencją dla SKA. Przy obecnym rozdzielnym systemie biletów ZTP i KM, a także kolejnym zakusom kolejarzy na 'dojenie' pasażerów lotniskowych (jakby tylko turyści nią jeździli), wręcz w interesie mieszkańców i pracowników jest zapewnienie przez ZTP konkurencyjnej linii i dojazdu do lotniska. Wobec tego uważam, że taka trasa powinna prowadzić przez główne punkty, w tym okolice Dworca.
SKA może i doi z turystów, jednak wciąż zapewnia jakieś połączenie. A regularni pasażerowie, np. pracownicy lotniska, mogą kupić bilet okresowy - do Balic kosztujący 100 zł miesięcznie. Lepiej więc zapewnić regularne linie dwóm rejonom (np. Bronowice -> SKA, Wola Justowska -> KMK), niż jednemu dwie a drugiemu żadnej. Zwłaszcza że wciąż jeszcze są "208" i "209".
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Zgadzam się w dużej części. Cała moja propozycja sprowadza się do tego, żeby był też przystanek w okolicy KCK (bo były takie propozycje, by właśnie w ramach konkurencji dla SKA autobus się tam nie zatrzymywał). Tak się przeważnie kojarzy, że właśnie główny dworzec w mieście jest centralnym punktem dojścia i tam się szuka transportu na lotnisko. Zresztą nie wyobrażam sobie, by miejsce koncentrujące dojazd z różnych miejsc świadomie ograniczać w dojeździe do lotniska. Z dwojga opcji - przystanek w ramach KCK albo przystanki Bagatela + Poczta Główna -> ja zdecydowanie popieram przystanek przy dworcu.
Generalnie to znowu jest dyskusja między potrzebami/realiami turystów a potrzebami/realiami mieszkańców Krakowa. Ci pierwsi mają już SKA, bo ich wydanie 20+ PLN na przejazd tam i z powrotem lotnisko-centrum nie boli. Ci drudzy mają coraz mniej... bo 14 PLN za jednorazówkę to już przestaje mieć sens. Szukanie trasy autobusu lotniskowego do pierwszej obwodnicy, przez Plac WŚ i dalej na Kazimierz - to też szukanie trasy pod turystów. Czyli 2:0 dla nich? Stąd dla mnie - z perspektywy mieszkańca - dużo ważniejsze jest jednak zapewnienie szybkiej linii do kluczowych punktów przesiadkowych w mieście... i tu niestety są trochę rozbieżne kierunki, bo wydaje mi się, że w takim układzie linia powinna jechać min. przez Aleje, Dworzec i Mogilskie. A najlepiej by było, gdyby funkcjonowały dwie linie autobusowe z lotniska:
- jedna przez Królowej Jadwigi - Cracovię - Aleje - KCK - Mogilskie (i np. do najbliższej pętli, może nawet tak jak kiedyś 292 do KA)
- druga przez ICE (wzorem obecnego 300?), ale dalej do Podgórze SKA najmniej korkogenną trasą (fajnie by było przez Matecznego, tylko niech tam wreszcie powstanie buspas)
W takim układzie niemal całe miasto ma zapewniony dojazd do lotniska z max. jedną przesiadką. I tak do czasu, aż wreszcie kiedyś nastąpi integracja ZTP i SKA...
Generalnie to znowu jest dyskusja między potrzebami/realiami turystów a potrzebami/realiami mieszkańców Krakowa. Ci pierwsi mają już SKA, bo ich wydanie 20+ PLN na przejazd tam i z powrotem lotnisko-centrum nie boli. Ci drudzy mają coraz mniej... bo 14 PLN za jednorazówkę to już przestaje mieć sens. Szukanie trasy autobusu lotniskowego do pierwszej obwodnicy, przez Plac WŚ i dalej na Kazimierz - to też szukanie trasy pod turystów. Czyli 2:0 dla nich? Stąd dla mnie - z perspektywy mieszkańca - dużo ważniejsze jest jednak zapewnienie szybkiej linii do kluczowych punktów przesiadkowych w mieście... i tu niestety są trochę rozbieżne kierunki, bo wydaje mi się, że w takim układzie linia powinna jechać min. przez Aleje, Dworzec i Mogilskie. A najlepiej by było, gdyby funkcjonowały dwie linie autobusowe z lotniska:
- jedna przez Królowej Jadwigi - Cracovię - Aleje - KCK - Mogilskie (i np. do najbliższej pętli, może nawet tak jak kiedyś 292 do KA)
- druga przez ICE (wzorem obecnego 300?), ale dalej do Podgórze SKA najmniej korkogenną trasą (fajnie by było przez Matecznego, tylko niech tam wreszcie powstanie buspas)
W takim układzie niemal całe miasto ma zapewniony dojazd do lotniska z max. jedną przesiadką. I tak do czasu, aż wreszcie kiedyś nastąpi integracja ZTP i SKA...
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Ja nie wiem co tu się oglądać na kolej i nie robić im na siłę konkurencji. Była linia 292, częstotliwość przyzwoita, frekwencja na tyle zadowalająca, że kursowały przeguby. Ale nie, przyszedł ktoś mądry, uwalił linię, bo sobie wymyślił 252. A jak już ludzie się przyzwyczaili, szczególnie pracujący z Woli na lotnisku to jeszcze im dojazd do pracy teraz zabrano. Zachęcanie do km po krakosku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości