Dojazd do lotniska Kraków Airport

- Linie, trasy, rozkłady
Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Mr. Passenger » 19 sty 2022, 21:23

ant_sm pisze: 19 sty 2022, 19:19 A co dajesz w zamian na Woli? Wyciąłeś łącznie 3 kursy i rozbiłeś takt 152+192
Fakt, o koordynacji 152+192 nie pomyślałem, więc w takim razie pozostawienie f=20 na "192" i wysłanie co trzeciego kursu do Balic (jako "292") wydaje się bardziej sensownym rozwiązaniem. Natomiast większych rekompensat raczej nie planowałem, Wola i tak ma całkiem niezłe połączenie z centrum, a utrata tych 2 kursów nie powinna znacząco osłabić komunikacyjnie tej dzielnicy. Mam wrażenie, że przerzucenie obecnego "252" na trasę przez Bielany i Kryspinów mogłoby uczynić ją trochę bardziej punktualną, przynajmniej do czasu zakończenia wszystkich prac na Królowej Jadwigi, a to prawdopodobnie jeszcze trochę potrwa.
Natomiast co do "208" to nie będę się upierał przy jego skracaniu do Bronowic, jeżeli rzeczywiście większość woli pozostawić tę linię w niezmienionej formie to może być i tak. Bardziej martwi mnie miejsce na pętli przy DGW, gdzie chyba w każdym zaproponowanym projekcie ma trafić nowa linia przyspieszona z co najmniej f=30. Jeśli uda się upchnąć tam zarówno "208+308", jak i wszystkie kursy "192" to nie mam zastrzeżeń.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Scania_9640 » 19 sty 2022, 22:04

Mr. Passenger pisze: 19 sty 2022, 21:23 Fakt, o koordynacji 152+192 nie pomyślałem, więc w takim razie pozostawienie f=20 na "192" i wysłanie co trzeciego kursu do Balic (jako "292") wydaje się bardziej sensownym rozwiązaniem. Natomiast większych rekompensat raczej nie planowałem, Wola i tak ma całkiem niezłe połączenie z centrum, a utrata tych 2 kursów nie powinna znacząco osłabić komunikacyjnie tej dzielnicy. Mam wrażenie, że przerzucenie obecnego "252" na trasę przez Bielany i Kryspinów mogłoby uczynić ją trochę bardziej punktualną, przynajmniej do czasu zakończenia wszystkich prac na Królowej Jadwigi, a to prawdopodobnie jeszcze trochę potrwa.
Natomiast co do "208" to nie będę się upierał przy jego skracaniu do Bronowic, jeżeli rzeczywiście większość woli pozostawić tę linię w niezmienionej formie to może być i tak. Bardziej martwi mnie miejsce na pętli przy DGW, gdzie chyba w każdym zaproponowanym projekcie ma trafić nowa linia przyspieszona z co najmniej f=30. Jeśli uda się upchnąć tam zarówno "208+308", jak i wszystkie kursy "192" to nie mam zastrzeżeń.
Na Woli właśnie nie jest tak kolorowo, bo autobusy jeżdżą przepełnione i przydałoby się coś z większą częstotliwością albo coś przyspieszonego. Dlatego usunięcie nawet 2 kursów w tamtych rejonach to trochę strzał w kolano :/

Co do DGW to w wakacje mieściły się 208, 308 i 192, na dzień dzisiejszy dalej mamy środkowy peron wolny, a 537 może przejeżdżać przez techniczny przystanek w celu ładowania, zatem autobusy bez problemu się pomieszczą.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Zieleńczanin » 19 sty 2022, 23:17

Kolejny raz pytam, bo nikt mi na to nie odpowiedział - dlaczego puszczamy autobusy tak, aby dublowały się z tramwajem i z SKA? Skoro już mamy dwa środki transportu z lotniska, to niech może dojadą w różne miejsca w Krakowie, a nie, że robimy praktycznie dokładny dubel SKA (jedynie Nowy Kleparz i Plac Inwalidów się z nim nie dublują).
Dodatkowo pasażerowie z północy, zwłaszcza jadący na Bronowice mogliby się wozić na lotnisko na leżąco i w zasadzie z każdego miejsca na północy aglomeracji byłaby 1 przesiadka w drodze tamże. A z kolei południe cierpi, szczególnie ci bez dostępu do kolei.
Swoszowice? 2-3 przesiadki. Skotniki? 3 przesiadki i jazda naokoło.
Tak naprawdę wszyscy bez dostępu do SKA i tramwajów mają 2 przesiadki (nie licząc dalekiego Bieżanowa i części Wieliczki). Nawet z Rżąki, mającej wszakże dostęp do linii magistralnej. Ze sporej części aglomeracji będą nawet 3 przesiadki - w imię dublowania tramwajów i SKA...
Scania_9640 pisze: 19 sty 2022, 19:53 Tak naprawdę na obu wariantach są korki i to czasem bardzo duże, zwłaszcza bliżej piątku, ja bym nie pchał na A4 tych linii
To równie dobrze można puścić ją przez Kryspinów i Księcia Józefa. Chciałbym uniknąć puszczania jej na Królowej Jadwigi, bo ta też do zawsze drożnych ulic nie należy.
Szczególnie, że bodajże Księcia Józefa przechodzi przebudowę?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Scania_9640 » 20 sty 2022, 0:13

Mocny dojazd z lotniska do dworca jest ważny, a na dzień dzisiejszy takowego nie mamy, stąd powinno się uruchomić 308 z F30, a także 208 z F30, żeby na trasie DGW-Lotnisko autobusy odjeżdżały co 15min.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: tomek_m » 20 sty 2022, 0:56

Zacząć trzeba od tego, że głównym środkiem transportu z lotniska do śródmieścia (DG)powinien być pociąg, Autobusy jako transport dodatkowy w inne rejony miasta. Jeżeli pociąg kursuje już z maksymalną częstotliwością, to znaczy że infrastruktura kolejowa nawet po tych wieloletnich modernizacjach jest niewydolna.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Zieleńczanin » 20 sty 2022, 7:33

Scania_9640 pisze: 20 sty 2022, 0:13 Mocny dojazd z lotniska do dworca jest ważny, a na dzień dzisiejszy takowego nie mamy, stąd powinno się uruchomić 308 z F30, a także 208 z F30, żeby na trasie DGW-Lotnisko autobusy odjeżdżały co 15min.
No to od tego jest SKA. Nawet przy f~30 sumarycznie może wyjść szybciej, bo czas przejazdu jest dużo, dużo niższy.
Dokładniej mówiąc, 17 minut czasu przejazdu SKA + 15 minut średniego oczekiwania na pociąg daje czas przejazdu 32 minuty. Z kolei czas przejazdu "208" wynosi... 47 minut, więc niezależnie od czasu oczekiwania się nie opłaca. Zostaje "308" - trudno określić jego czas przejazdu. Do Placu Inwalidów wyjdzie 7 minut, co dalej nie wiadomo, ale będzie na pewno co najmniej 20 minut. Zakładając wariant bardzo optymistyczny, przy 15 minutach średniego czasu oczekiwania średni czas podróży wyniesie 42 minuty.
Gołym okiem widać, co jest szybsze - już nie mówiąc o tym, że "308" byłoby narażone na korki, w przeciwieństwie do SKA.
tomek_m pisze: 20 sty 2022, 0:56 Jeżeli pociąg kursuje już z maksymalną częstotliwością, to znaczy że infrastruktura kolejowa nawet po tych wieloletnich modernizacjach jest niewydolna.
f~20 wydoli na pewno, bo S1 kursowało z taką częstotliwością podczas ŚDM. Osobiście uważam, że to by wystarczyło, ewentualnie można kombinować z jakąś S11 Kraków Lotnisko - Kraków Płaszów.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: fysztof » 20 sty 2022, 10:58

Podsumowując dyskusję, to już na wstępie można powiedzieć - paranoją w Krakowie jest to, że mamy do lotniska SKA, a niejako musimy dyskutować o poprawie dojazdu tamże... autobusem!
Jak dla mnie, punktem wyjścia w dojeździe na lotnisko powinna być sprawna komunikacja szynowa - tym bardziej, że istnieje. Niestety, obecnie SKA do lotniska jest co najwyżej dla turystów. Lokalni mieszkańcy, świadomi przeciętności oferty, ośmielę się stwierdzić że korzystają z SKA albo z pasji albo z musu (jeśli akurat mają przystanek po nosem)...
Wobec tego decyzja co i jak powinno wyglądać bardzo zależy od tego, z czyjej perspektywy patrzymy:
- jeśli turystów, zwłaszcza zagranicznych, to powinno się zwiększyć f na linii SKA
- jeśli Krakusów i okolicznych, to powinno się poprawić dojazd autobusem
Czemu tak? Bo dla mieszkańców miasta oferta SKA jest po prostu za droga i w ogóle nieelastyczna. Nie ma integracji biletowej SKA z komunikacją miejską, więc odpada możliwość przesiadki (a to konieczność dla większości mieszkańców). Cena biletu (12 zł w jedną stronę) nie jest zachęcająca. Rozkład nie jest w pełni regularny, a już na pewno nie jest dopasowany do połączeń lotniczych. Zawiłość i tragiczna nieczytelność strony Kolei Małopolskich to już totalny odpychacz - rozkłady i kilkunastostronicowe cenniki w pdf!!!, dla mnie totalnie niezrozumiałe, brak nawet jakiejkolwiek wyszukiwarki połączeń na stronie).
Przed kilku laty latałem kilka-kilkanaście razy w roku. Z południa miasta może raz pojechałem właśnie dla sportu SKA. W innych przypadkach korzystałem albo z autobusu na Aleje i przesiadki na 252 (wcześniej 292) albo z taksówki. Zależy od pory i czasu. Niemniej, w pewnym momencie stwierdziłem, że to wszystko jest tak bez sensu - że najwygodniej i najprościej jest pojechać... własnym autem! Parking "Orange" 20 zł za dobę, więc na loty w delegację zwykle 2-dniowe w ogóle przestałem się zastanawiać... No i taki to ambaras.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Scania_9640 » 20 sty 2022, 11:29

Zieleńczanin pisze: 20 sty 2022, 7:33
Scania_9640 pisze: 20 sty 2022, 0:13 Mocny dojazd z lotniska do dworca jest ważny, a na dzień dzisiejszy takowego nie mamy, stąd powinno się uruchomić 308 z F30, a także 208 z F30, żeby na trasie DGW-Lotnisko autobusy odjeżdżały co 15min.
No to od tego jest SKA. Nawet przy f~30 sumarycznie może wyjść szybciej, bo czas przejazdu jest dużo, dużo niższy.
Dokładniej mówiąc, 17 minut czasu przejazdu SKA + 15 minut średniego oczekiwania na pociąg daje czas przejazdu 32 minuty. Z kolei czas przejazdu "208" wynosi... 47 minut, więc niezależnie od czasu oczekiwania się nie opłaca. Zostaje "308" - trudno określić jego czas przejazdu. Do Placu Inwalidów wyjdzie 7 minut, co dalej nie wiadomo, ale będzie na pewno co najmniej 20 minut. Zakładając wariant bardzo optymistyczny, przy 15 minutach średniego czasu oczekiwania średni czas podróży wyniesie 42 minuty.
Gołym okiem widać, co jest szybsze - już nie mówiąc o tym, że "308" byłoby narażone na korki, w przeciwieństwie do SKA.
tomek_m pisze: 20 sty 2022, 0:56 Jeżeli pociąg kursuje już z maksymalną częstotliwością, to znaczy że infrastruktura kolejowa nawet po tych wieloletnich modernizacjach jest niewydolna.
f~20 wydoli na pewno, bo S1 kursowało z taką częstotliwością podczas ŚDM. Osobiście uważam, że to by wystarczyło, ewentualnie można kombinować z jakąś S11 Kraków Lotnisko - Kraków Płaszów.
Tylko z SKA mało kto korzysta bo jest strasznie droga i ludzie wybierają autobusy, dlatego dalej zostaję przy swoim, że 308 powinno wrócić jako agloexpres.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: GoMeZz391 » 20 sty 2022, 12:01

Zieleńczanin pisze: 20 sty 2022, 7:33 [...]
No to od tego jest SKA. Nawet przy f~30 sumarycznie może wyjść szybciej, bo czas przejazdu jest dużo, dużo niższy.
Dokładniej mówiąc, 17 minut czasu przejazdu SKA + 15 minut średniego oczekiwania na pociąg daje czas przejazdu 32 minuty. Z kolei czas przejazdu "208" wynosi... 47 minut, więc niezależnie od czasu oczekiwania się nie opłaca. Zostaje "308" - trudno określić jego czas przejazdu. Do Placu Inwalidów wyjdzie 7 minut, co dalej nie wiadomo, ale będzie na pewno co najmniej 20 minut. Zakładając wariant bardzo optymistyczny, przy 15 minutach średniego czasu oczekiwania średni czas podróży wyniesie 42 minuty.
Gołym okiem widać, co jest szybsze - już nie mówiąc o tym, że "308" byłoby narażone na korki, w przeciwieństwie do SKA.
[...]
f~20 wydoli na pewno, bo S1 kursowało z taką częstotliwością podczas ŚDM. Osobiście uważam, że to by wystarczyło, ewentualnie można kombinować z jakąś S11 Kraków Lotnisko - Kraków Płaszów.
Dopóki nie ma integracji taryfowej do SKA dla nas miejscowych jest nieopłacalna, dlatego proponujemy 308 jak agloexpres DGW/DGZ-Lotnisko-DGW/DGZ.
fysztof pisze: 20 sty 2022, 10:58 Podsumowując dyskusję, to już na wstępie można powiedzieć - paranoją w Krakowie jest to, że mamy do lotniska SKA, a niejako musimy dyskutować o poprawie dojazdu tamże... autobusem!
Jak dla mnie, punktem wyjścia w dojeździe na lotnisko powinna być sprawna komunikacja szynowa - tym bardziej, że istnieje. Niestety, obecnie SKA do lotniska jest co najwyżej dla turystów. Lokalni mieszkańcy, świadomi przeciętności oferty, ośmielę się stwierdzić że korzystają z SKA albo z pasji albo z musu (jeśli akurat mają przystanek po nosem)...
Wobec tego decyzja co i jak powinno wyglądać bardzo zależy od tego, z czyjej perspektywy patrzymy:
- jeśli turystów, zwłaszcza zagranicznych, to powinno się zwiększyć f na linii SKA
- jeśli Krakusów i okolicznych, to powinno się poprawić dojazd autobusem
Czemu tak? Bo dla mieszkańców miasta oferta SKA jest po prostu za droga i w ogóle nieelastyczna. Nie ma integracji biletowej SKA z komunikacją miejską, więc odpada możliwość przesiadki (a to konieczność dla większości mieszkańców). Cena biletu (12 zł w jedną stronę) nie jest zachęcająca. Rozkład nie jest w pełni regularny, a już na pewno nie jest dopasowany do połączeń lotniczych. Zawiłość i tragiczna nieczytelność strony Kolei Małopolskich to już totalny odpychacz - rozkłady i kilkunastostronicowe cenniki w pdf!!!, dla mnie totalnie niezrozumiałe, brak nawet jakiejkolwiek wyszukiwarki połączeń na stronie).
Przed kilku laty latałem kilka-kilkanaście razy w roku. Z południa miasta może raz pojechałem właśnie dla sportu SKA. W innych przypadkach korzystałem albo z autobusu na Aleje i przesiadki na 252 (wcześniej 292) albo z taksówki. Zależy od pory i czasu. Niemniej, w pewnym momencie stwierdziłem, że to wszystko jest tak bez sensu - że najwygodniej i najprościej jest pojechać... własnym autem! Parking "Orange" 20 zł za dobę, więc na loty w delegację zwykle 2-dniowe w ogóle przestałem się zastanawiać... No i taki to ambaras.
Dokładnie... Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta - a tym trzecim są parkingi przy lotnisku, które oferują atrakcyjne oferty na krótkie wyjazdy służbowe.

mateuszwon94
Pasażer
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:24

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: mateuszwon94 » 05 lut 2022, 10:36

W najnowszej aktualizacji na stronie kmk.krakow w sekcji "linie autobusowe aglomeracyjne przyspieszone" zauważyłem linię nr 300 z Os. Podwawelskiego na Lotnisko przez Zielińskiego, Księcia Józefa oraz Kryspinów, która miałaby niby wystartować 9 lutego. :o
Pierwszy raz natknąłem się na tą linię. Ktoś coś o niej więcej wie (np. gdzie się będzie zatrzymywać)? Nie widziałem żadnych artykułów ją zapowiadających, ani, póki co, nie widziałem komunikatu ogłaszającego rozpoczęcie jej kursowania.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Krakowianin » 05 lut 2022, 10:39

mateuszwon94 pisze: 05 lut 2022, 10:36 W najnowszej aktualizacji na stronie kmk.krakow w sekcji "linie autobusowe aglomeracyjne przyspieszone" zauważyłem linię nr 300 z Os. Podwawelskiego na Lotnisko przez Zielińskiego, Księcia Józefa oraz Kryspinów, która miałaby niby wystartować 9 lutego. :o
Pierwszy raz natknąłem się na tą linię. Ktoś coś o niej więcej wie (np. gdzie się będzie zatrzymywać)? Nie widziałem żadnych artykułów ją zapowiadających, ani, póki co, nie widziałem komunikatu ogłaszającego rozpoczęcie jej kursowania.

Z racji na utrudnienia na ulicy Królowej Jadwigi linia zostanie uruchomiona. Wczoraj była o tym wzmianka.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Kaszmir » 18 lut 2022, 15:38

Nie było czasu, teraz wracam do tematu. Dzięki wszystkim za sugestie co do połączenia na lotnisko.

Też uważam, że "308" miałoby spore wzięcie. Jednak za bardzo dubluje pociąg - jak wspomniano, nie chodzi o to by Bronowice czy Dw. Główny miały dwie linie do lotniska, a inne rejony żadnej. Tym bardziej, że jeśli plany agloekspressów do Zabierzowa się spełnią, niepewne mogą być losy samego "208".

Połączenie przez Księcia Józefa w stronę Grunwaldzkiego, takie jak "300", byłoby ok gdyby było dodatkiem do innej, głównej linii lotniskowej. Wtedy na plus bo daje wygodną przesiadkę z południowych dzielnic, choćby Ruczaju. Jednak nie może być głównym połączeniem bo doszło do takiej sytuacji, że z Alej czy północy miasta trzeba jechać aż na r. Grunwaldzkie. Mnie to nie zachęca. Prędzej wybiorę "208"... albo auto.

Mieliśmy burzę mózgów w Admince i uważamy, że główna linia z lotniska powinna jednocześnie: 1) przejeżdżać albo przecinać Aleje, 2) obsługiwać rejon Rynku i 3) najlepiej jeszcze Kazimierz. Tylko wtedy ma szansę zainteresować tak mieszkańców, jak i turystów. I choć jest SKA do centrum, to dla turystów mieszkających np. na południe od Rynku, czy na Kazimierzu, dystans do przejścia z bagażami jest za długi. Wybiorą taxi.

Do tego najkrótsze połączenie do centrum jest przez Wolę Justowską. Dlatego skłaniamy się, by zaproponować ZTP linię na mniej więcej takiej trasie: Kraków Airport - Wola Justowska - Muzeum Narodowe - I obwodnica - Kazimierz (i do najbliższej możliwej końcówki, np. na Kazimierzu albo do Podgórza SKA). Szczegóły do dogrania, zależnie gdzie taki autobus mógłby wjechać. Idealnie przez pl. Wszystkich Św., jednak gdyby to nie wchodziło w grę, może być przez Basztową. A że dubel tramwaju? Co z tego - do lotniska tramwaj nie dociera.

Podejrzewam, że pomysł nie przejdzie. Jednak walczyć warto ;)

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: pjetrek » 19 lut 2022, 14:54

Pomysł z wydłużeniem do centrum bardzo dobry. Można by tu wykorzystać potencjał linii 300 i przedłużyć ją przez Dietla, Kotlarską do Podgórza SKA to by otworzyło nowe możliwości przesiadek... ewentualnie od Księcia Józefa przez Salwator, Cracovię, Piłsudskiego, I obwodnicę, Mogilskie, Kotlarską do Podgórza...
Trasa może trochę długa ale zapewniła by szybki dojazd z lotniska do centrum i stosunkowo łatwe przesiadki od strony Huty i Podgórza...
Oczywiście przystanki trzeba by dobrze rozplanować żeby linia nie straciła przyspieszonego charakteru...

Tak mi się wydaje, że przejazd przez Bielany jest jednak szybszy niż przez Wolę Justowską, chociaż nieco dłuższy...

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: lolek-12 » 19 lut 2022, 15:13

Moim zdaniem 300 powinna po remontach wrócić na Wolę, bo w Kryspinowie popołudniami stoi. Wczoraj po 15stej korek na minimum połowę długości odcinka między rondami w Kryspinowie a Olszanicy Bory, od Bielan do ronda w Kryspinowie pewnie podobnie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport

Post autor: Kaszmir » 21 lut 2022, 17:58

Zastanawialiśmy się nad Dietla, lecz zrezygnowaliśmy bo od czasu wydzielenia zewnętrznych pasów na parking*, ciąg ten się korkuje. Do tego taka linia omijałaby Aleje, więc gorsza przesiadka, zwłaszcza dla osób z północy.

Przez Salwator i Cracovię to interesująca opcja, zwłaszcza że w stronę lotniska linia zatrzymałaby się na "Muzeum Narodowym" zamiast "Cracovii Błoniach", więc wygodniejsza przesiadka. Tu komplikacja jest w drugą stronę bo autobus skręcający z Kościuszki w Aleje blokowałby skrzyżowanie, w tym tramwaje. Chyba żeby pojechał jak "109" przez Dunin-Wąsowicza, jednak czy agloekspress powinien kluczyć wąskimi uliczkami między budynkami? Choć jeśli ZTP nie miałby z tym problemu, czemu nie. Generalnie czy Wola Justowska, czy Bielany - to otwarta kwestia :)

* Swoją drogą to fenomen jak niektórzy kierowcy próbują zrzucić winę za korki na Dietla na rowerzystów, "panie, korki są odkąd wyznaczyli ten pas rowerowy". Co jest bzdurą. Korki są bo prawy pas przeznaczono na parking - zrobiono to w latach 2017-2018, jako pokłosie porządków z parkowaniem w centrum (masa miejsc okazała się nielegalna, więc ratowano sytuację wyznaczając miejsca na jezdni). Pas rowerowy dodano tam dopiero w 2020 bo i tak było miejsce, bez zabierania komukolwiek.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 11 gości