Strona 1 z 3

BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 13 lut 2020, 23:25
autor: Jopek36
BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

INFORMACJE OGÓLNE
Producent
Bombardier Transportation
Długość
26 000 mm
Układ członów i wózków
Bo'+2'+Bo'
Masa własna
30 000 kg
Masa całkowita
46 650 kg
Odbierak prądu
Stemmann Fb700

WÓZKI
Konstrukcja
TransTec Vetschau
Rozstaw osi w wózku
1800 mm
Rozstaw osi czopów wózków
9040/9040 mm
Silnik
SKODA, 4x MLU 3343 K/4 125 kW
Przekładnia
Flender, 4x ASZA 400
Koła
Sab Wabco V60
Hamulec szynowy
b/d
Hamulec hydrauliczny
b/d


CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA
Przetwornica statyczna
Kiepe Elektrik, 2x BNU 414
Przetwornica trakcyjna
Kiepe Elektrik, 4x DPU 404
Nastawnik
Kiepe Elektrik
Komputer pokładowy
Kiepe Elektrik


PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
Drzwi
Odskokowo-przesuwne Bode Kassel, 0/1/1-2-2-2-2
Liczba miejsc dla pasażerów
182/184/184 = 76/73/73 (siedzących) + 106/111/111 (stojących)
Urządzenia wentylacyjno-grzewcze
Kiepe Elektrik, 2x HKL 112/112/113 23,3 kW (moc grzewcza)
(I seria/II seria/III seria)

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 06 gru 2020, 13:29
autor: pasazer_mobilisu
RP650 jako Tramwaj Świąteczny, niestety w tym roku tylko przyozdobiony :( w 2019 był czerwony, a w 2018 zielony i wyglądał dużo lepiej.

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 06 gru 2020, 20:29
autor: prezes
pasazer_mobilisu pisze: 06 gru 2020, 13:29 RP650 jako Tramwaj Świąteczny, niestety w tym roku tylko przyozdobiony :( w 2019 był czerwony, a w 2018 zielony i wyglądał dużo lepiej.
Widocznie skoro był już zielony i czerwony, to stwierdzili, że teraz czas na niebieski. A że tramwaje w Krakowie domyślnie mają niebieskie malowanie to przy okazji przyoszczędzili na malowaniu :twisted:
Pewnie takie oszczędności mogą mieć znaczenie w kontekście dziury budżetowej, nawet jeśli są symboliczne.

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 08 gru 2020, 14:19
autor: STADLER Tango
RP637 jako pierwszy otrzymał klimatyzację. Info: Zakręceni Tramwajami FB

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 08 gru 2020, 14:20
autor: Kaszmir
Tu link i pełen post:
Bombardier NGT6-3, RP637 na linii 8

Pierwszy bombardier serii NGT6 wyposażony od kilku dni w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej firmy ENIKA.

Zdaje się, że jedyny mankament tych wozów (brak chłodzenia latem) zostaje powoli rozwiązywany. Na chwilę obecną trwają testy rozwiązania, które sprawuje się dobrze. Wnętrze jest znacznie lepiej wentylowane i ogrzewane, a czy chłodzenie jest wydajne? Okaże się, gdy powrócą upały ☀️
https://www.facebook.com/groups/tramwaj ... 014195154/

A tu zacytuję MPK z 2015 roku:
Dodaje, że przewoźnik nie przewiduje montażu klimatyzacji w już posiadanych modelach, gdyż... nie są one na to przygotowane konstrukcyjnie.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-w-tra ... ar/6207321

Wychodzi, że jednak "dasie".

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 08 gru 2020, 14:35
autor: pasazer_mobilisu
Ktoś jest to w stanie potwierdzić? Nieprawdopodobne wydaje się to, że zamontowano klimę w NGT6 a MPK nie zechciało się tym pochwalić :o

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 08 gru 2020, 14:40
autor: Lw25
Dasie? Czy to znak i koniec świata jest już bliski. Jak faktycznie da się, to będę musiał odszczekać naprawdę dużo.

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 08 gru 2020, 17:48
autor: Jopek36
Hmm moją wątpliwość budzi fakt, że ENIKA produkuje wyłącznie klimatyzatory dla kabiny motorniczego bez opcji grzewczej - tak przynajmniej twierdzi strona producenta. Gdyby jednak MPK zdecydowałoby się na takiego typu klimatyzator, wzięłoby raczej od Kiepe, które stale są montowane w modernizowanych GT8x, N8C czy EU8N i mają też funckję grzania. Nie uwierzę, póki nie zobaczę dachu tego NGT6 :P

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 08 gru 2020, 20:38
autor: Jopek36
UDAŁO SIĘ ZAMONTOWAĆ KLIMATYZACJĘ W STARYCH BOMBARDIERACH!
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/3892677894117046
Dzisiaj na jednej z grup o tematyce tramwajowej pojawiła się informacja o zamontowaniu przez MPK Kraków klimatyzacji w Bombardierze NGT6 RP637. Niestety post po kilkudziesięciu minutach został usunięty, więc wzbudziło to nasze wątpliwości o wiarygodności przełomowego newsa. Postanowiliśmy dorwać podejrzany tramwaj i analiza urządzeń dachowych wskazuje, że w miejscu starego urządzenia grzewczego Kiepe HKL 113 znajduje się nowe o większych rozmiarach (prawdopodobnie firmy ENIKA), co potwierdzałoby zamontowanie klimatyzacji w NGT6 RP637. Jeśli tak jest to bardzo nas cieszy i gratulujemy sukcesu Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie, zwłaszcza, że w Gdańsku taka próba zakończyła się fiaskiem. Mamy nadzieję, że klimatyzacja rychło pojawi się w kolejnych tramwajach kanadyjskiego producenta 😉

EDIT: Na zdjęciu NGT6 RP637 można zauważyć przy oknach piktogramy ze śnieżynką, co potwierdza że w tym pojeździe zamontowano klimatyzację 😃
Stare urządzenia grzewcze HKL 112/3 są nad pierwszym i trzecim członem - w NGT6 #RP637 widziałem nowe, większe skrzynki. Niestety nie udało mi się przyjrzeć środkowemu członowi czy coś tam wymienili. Pozostaje kwestia jaką moc chłodniczą będą miały te klimatyzatory, na szczęście nie wyglądają jak te przeznaczone dla kabiny motorniczego, więc powinno być dobrze ;)

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 08 gru 2020, 22:05
autor: krakus
Klimatyzacja została zamontowana 2 miesiące temu, kiedy RP637 przechodził NB w TR. Początkowo operacja ta była zaplanowana na wiosnę bieżącego roku, ale z uwagi na pandemię, plany uległy przesunięciu. Zamontowano 2 klimatyzatory firmy ENIKA typ ENI-SKL, na pierwszym i ostatnim członie wraz z przetwornicą. W dalszej przyszłości jest planowany montaż klimy w NGT6 pierwszej serii.

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 08 gru 2020, 22:10
autor: impuls
Czy system klimatyzacji został podpięty do komputera za zgodą Bombardiera? Czy może działa jako odrębny system w tramwaju.

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 12 gru 2020, 14:09
autor: Łukasz
Niemożliwe stanie się możliwe? MPK zainstalowało klimatyzację w starszym Bombardierze
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/niemo ... 38977.html
– MPK już od dłuższego czasu szuka rozwiązania, które umożliwiłoby wyposażanie niskopodłogowych wagonów NGT6 w system klimatyzacji. W jednym z nich rozpoczęły się testy urządzeń schładzających powietrze. Te same urządzenia są wykorzystywane także do ogrzewania wnętrza wagonu – mówi nam Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy przewoźnika.
Jak tłumaczy, testy są prowadzone w ruchu regularnym i potrwają kilka miesięcy. – Mają one dać odpowiedź, czy zamontowany system się sprawdza w różnych warunkach pogodowych. Zależy nam, aby system został sprawdzony również podczas bardzo wysokich temperatur – deklaruje.
Koszt zamontowania tego systemu w jednym wagonie to ok. 300 tys. zł. – W przypadku decyzji o zamontowaniu urządzeń w pozostałych wagonach będzie ogłaszane postępowanie przetargowe – zapowiada Gancarczyk.

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 22 cze 2021, 10:53
autor: Kaszmir
Kraków: Klimatyzacja w 50 tramwajach Bombardiera coraz bliżej
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 69283.html
Do tej pory MPK SA bardzo pozytywnie ocenia funkcjonowanie systemu schładzania w wagonie Bombardiera. Jeżeli w kolejnych dniach będzie on działał równie efektywnie, to zostanie podjęta decyzja o sukcesywnym montowaniu go w pozostałych 49 tramwajach NGT6.

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 08 sie 2021, 15:26
autor: Bayer2003
Byłem dziś na dniu otwartym w zajezdni tramwajowej Podgórze. Rozbity 19 lipca RP606 jest jeszcze w TR, jednak był on doskonale widoczny, ponieważ właśnie przed nim znajdowało się nagłośnienie całego wydarzenia. Wizualnie po kolizji nie ma śladu, przód tramwaju i cały pierwszy człon wyglądają na nieuszkodzone. Tramwaj ten powinien powrócić w najbliższych dniach.

Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT6

: 08 sie 2021, 20:57
autor: impuls
Gorzej jest z RP614 który stoi wzdłuż Rzemieślniczej. Tył roztrzaskany ale to nic. Burta blachy dolnej pomiędzy drzwiami w trzecim członie jak pomięta koszula. Będzie bardzo trudna naprawa. Człon stracił ostoję, przez to że Bombardier już skręcał i uderzył go wiedeńczyk nie centralnie a trochę bokiem. Możliwe, że będą musieli zamówić nowy człon do tego wagonu.