Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Nie rozumiem idei tramwaju w okolice Business Parku w Zabierzowie. Obok jest przystanek kolejowy, którym znacznie szybciej można dostać się do Krakowa. Dublowanie się z linią kolejową niepotrzebne. Nie mówiąc o pieniądzach na utrzymanie i kursowanie.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Z tych wszystkich propozycji najsensowniej i najłatwiej do wykonania brzmią Zielonki. Odcinek krótki, rezerwa miejsca jest, właściwie bez żadnych większych przeszkód terenowych. Szczególnie wzdłuż nowej TW, wraz z parkingiem P+R w okolicach szkoły/kościoła w Zielonkach i węzła S52.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Tramwaj do Zielonek? Miasto jest za? To gdzie były władze miasta, jak zatwierdzano budowę torów do Górki Narodowej? Zamiast budować odcinek drogi pomiędzy Opolską a Fieldorfa Nila i rozpier... mieszkańcom KG dojście do tramwaju, trzeba było zrobić odnogę tramwajową na skrzyżowaniu trasy wolbromskiej i ulicy Pachońskiego oraz P+R z bezpośrednim wjazdem od Opolskiej - jako zakończenie TW przy tym nowym rondzie i dwupoziomowym węźle z rondem w ciągu Opolskiej. Teraz się obudzili? Widać, że wybory za pasem, trzeba się o swoje stołki martwić. Władze miasta to jedna wielka żenada
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Odnośnie agloekspresów, to może 304 skrócić do Kleparza, 307 do Cracovii, a za to 189 wydłużyć do os. Podwawelskiego, zaś 140 do Dworca Głownego Zachód, byłaby para 140/154.
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Może nie, bo 304 niebawem będzie jedną z najmocniejszych linii w ramach samego Krk, inne agloeexpresy równie mogą mieć niebawem taki status
-
- Ekspert
- Posty: 1819
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
304 do Kleparza? Pomysł bardzo słaby. 307 do Cracovii też wątpliwe i gdzie wtedy byłby punkt dla kierowców? To samo 140. Na Dworcu Głównym Zachód nie ma punktu dla kierowców.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
301 po wakacjach ma szansę dostać przeguby. W Niepołomicach mają dostosować się do zaleceń ZTP. Ktoś może potwierdzić?
WYBORY 2023
Idą wybory więc pojawiają się jakże ważne deklaracje.
Oto jedne z nich:
https://wybory.lovekrakow.pl/aktualnosc ... 52463.html
Oto jedne z nich:
Źródlo:Pojawił się też pomysł, by doprowadzić do powstania studium wykonalności dla dwusystemowego tramwaju do Wieliczki, który może poruszać się zarówno po torach kolejowych, jak i tramwajowych. Pozwoliłoby to na oszczędności względem budowy tradycyjnej, nowej linii do Wieliczki, a jednocześnie na wygodę podróżowania nie tylko do Dworca Głównego, ale też do Nowej Huty czy na Górkę Narodową.
https://wybory.lovekrakow.pl/aktualnosc ... 52463.html
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Kampania w pełni Jakiś czas temu rozmawiałem z ludźmi siedzącymi w branży na temat tramwaju dwusystemowego w Krakowie. Wszyscy zgodnie mi powiedzieli, że temat zupełnie odpada. Raz, że przepustowości ciągów kolejowych są wyczerpane, miejscami będzie brakowało miejsca nawet na więcej SKA. Co więcej, taki tramwaj byłby narażony na spóźnienia bo musiałby współgrać z organizacją kolejową, w szczególności "ustępować miejsca" co ważniejszym pociągom. Także Radni w ogóle nie wybadali tematu przed puszczeniem takich deklaracji.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Już możliwości SKA są wyczerpane? To nie ma szans w przyszłości na SKA1 co 15-20 minut w szczycie?
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Przecież Wieliczka po to chce tramwaju żeby obsłużyć nim rejony, których kolej nie obsługuje...
Z pomniejszych pikusiów motorniczy takiego dwusystemowego tramwaju musiałby mieć zapewne licencję maszynisty kolejowego...
Z pomniejszych pikusiów motorniczy takiego dwusystemowego tramwaju musiałby mieć zapewne licencję maszynisty kolejowego...
-
- Ekspert
- Posty: 1819
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Z tego co wiem to nie musiałby mieć. Musieliby wymienić semafory, i dostosować napięcie do tramwajów i tyle.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Wieliczka szybko niech dostosuje miejsca pod przeguby na 304, przede wszystkim pętlę Wieliczka Miasto w nowym miejscu. System autobusów dowozowych do SKA1 chyba się sprawdza, po co inwestować w drogi tramwaj, zamiast niego można wzmocnić linie dowozowe.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Nie. Tramwaj dwusystemowy to taki pojazd, który jeździ jako tramwaj i w normalnej sieci kolejowej co oznacza, że wagon taki musi spełniać wszystkie normy kolejowe, podobnie jak jego prowadzący. Byłby to raczej kiepski tramwaj, nie wiem, czy po naszej sieci by sobie w ogóle pojeździł (kolejowe obręcze).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaj_dwusystemowy
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaj_dwusystemowy
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Jak to jest z tymi aglo 307 i 310? Skrócenie jest na stałe, czy tymczasowo? Bo komunikat tego nie precyzuje. W przypadku 300 wyraźnie podano, że zmiana trasy jest czasowa. Takie informacje czy zmiana jest na stałe czy czasowo powinna być obowiązkowo podawana, bo jest to ważne przy kupowaniu biletów okresowych. Przecież można kupić bilet mieszkańca na jedną linię agloekspresu i korzystać z niej w granicach miasta Krakowa. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości