Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

- Linie, trasy, rozkłady
Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Tramwajolog14 » 16 lut 2022, 17:37


Scania_9640 pisze: Planowo jedzie 14min czyli musiał jechać przed czasem ;) a 173 jedzie 16min czyli tylko 2min mniej, a ma 3 przystanki więcej
Jeszcze raz...
Pomyśl inaczej: dzięki tylko dwóm minutom ktoś może akurat zdążyć na załóżmy "101", albo "112" z ronda Grunwaldzkiego i nie musi czekać 20 min, czy nawet godziny (!) na autobus. Z tych głupich 2 minut robią się niekiedy naprawdę duże czasy. Oczywiście przykład, który podałem jest skrajny, ale naprawdę linie przyspieszone często pomagają w taki sposób.

No i tak jak @Bayer napisał jak są korki to się stoi, ale jak ich nie ma to przyspieszenie jest mocno odczuwalne.

rumcajs
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 28 lut 2020, 0:50

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: rumcajs » 17 lut 2022, 16:42

Scania_9640 pisze: 16 lut 2022, 14:33 Mi się tymi liniami przyjemnie jeździło i szybko oraz przynajmniej w korkach nie stałem
To gratuluję, bo gdy ja codziennie jeździłem autobusami po Warszawie to się w korkach nastałem swoje. Takie 511 potrafi zrobić po 20 minut opóźnienia na jednym skrzyżowaniu. 414 blokuje się obok Zachodniego (30 minut to nic niezwykłego), E-9 - jedna kolizja na S8 i od razu z ekspresu robi się zwykły (a ta trasa z kolizji słynie). 504 stoi wiecznie na Zawiszy (traci nieraz po 10 minut tylko między Filtrami a Placem Zawiszy - to jest jeden przystanek dla zwykłego), tercet 501, 519 i 522 często mocno w plecy już na starcie. Kaczka czasem jeździ planowo czasem nie. Warszawa nie jest dobrym przykładem dla Krakowa w sprawie szybkich linii. Serio u nas opóźnienia są mniejsze niż tam i jazda mimo, że wolniejsza jest dużo bardziej przewidywalna.

Urbino18
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 21 cze 2020, 0:36

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Urbino18 » 17 lut 2022, 18:41

Moim zdaniem, idea linii przyspieszonych w Warszawie zdaje się być zupełnie w porządku (zwłaszcza jeśli chodzi o liczbę połączeń). Oczywiście linie te również utykają w korkach - jednak, na przytoczonym przykładzie 519-tki - utyka na odcinku Spacerowa - Wilanów, w tych samych korkach co "116", jednak w dalszym ciągu zapewni (choć trochę) szybsze połączenie niż ta druga, nie porównując już nawet "180" przez Gagarina, bo to opcja dla samobójców. Idąc dalej "523" - z wyjątkiem korków tworzących się na odcinku Kasprzaka - Rondo Zesłańców Syberyjskich, będących efektem prac przy Dw. Wschodnim, jest jak dla mnie najlepszym i przy okazji najczęstszym połączeniem Woli z rejonami Wiatracznej. Fakt, nie rozumiem tamtejszej idei linii ekspresowych, choćby E-2, bo nie różni się ona zbyt wiele od zwykłych 5xx, jednak to już kwestia nazewnictwa i numerków. Przechodząc na krakowskie podwórko - jadąc przykładowo z Prokocimia Szpitala na Aleje, większość osób wybierze "304" albo "503", bo jest po prostu szybsze niż "144" czy "173" na pokrywającym się fragmencie - oczywiście w szczycie zysk czasowy będzie mniejszy niż poza szczytem - jednak zawsze będzie to kilka minut szybciej. Dlatego uważam, że jeśli dany ciąg/rejon ma już zapewniony dostęp to zwykłych linii, to w przypadku tworzenia dla niego kolejnych linii warto myśleć o liniach przyspieszonych. Jest to też szybszy transport dla mieszkańców odleglejszych osiedli - i tutaj po raz kolejny przykład, "503" zbiera przecież niemałe potoki na południu miasta, aby potem szybko znaleźć się w centrum. Podsumowując - z Warszawy, Kraków powinien brać przykład przede wszystkim co do ilości połączeń przyspieszonych, natomiast sam układ tras i przystanków na których powinny się takie linie zatrzymywać, jest bardziej zależny od specyfiki rejonu czy miasta, dlatego w tym przypadku nie porównywałbym tutaj tych dwóch miast.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: tomek_m » 02 kwie 2022, 21:35

Takie nieoficjalne info jakie się niedawno dowiedziałem w urzędzie gminy Michałowice, że po oddaniu pętli tramwajowej Górka Narodowa i skróceniu tamże "2x7" aglo ekspress "307" prawdopodobnie wyląduje na Nowym Kleparzu. Podobno z terenu gminy mało kto jeździ dalej niż rejon Nowego Kleparza.

Michał
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 04 kwie 2022, 19:33

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Michał » 06 kwie 2022, 9:20

tomek_m pisze: 02 kwie 2022, 21:35 Takie nieoficjalne info jakie się niedawno dowiedziałem w urzędzie gminy Michałowice, że po oddaniu pętli tramwajowej Górka Narodowa i skróceniu tamże "2x7" aglo ekspress "307" prawdopodobnie wyląduje na Nowym Kleparzu. Podobno z terenu gminy mało kto jeździ dalej niż rejon Nowego Kleparza.
Nie zgodzę się z tym. Często jeżdżę tą linią. Większość ludzi wysiada jednak na placu Inwalidów, ponieważ Nowy Kleparz nie jest wygodnym miejscem do przesiadek.

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: PiotrDeda » 06 kwie 2022, 22:34

A będzie jeszcze gorszym, bo z peronu dla linii skręcających na pętlę trzeba przejść przez pasy, żeby się przesiąść w stronę centrum.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: tomek_m » 07 kwie 2022, 14:39

Zacznijmy od tego, że Nowy Kleparz nigdy nie był wygodnym miejscem do przesiadek. Sama pętla jest oddalona o kilkaset metrów zarówno od linii tramwajowej jak i od przystanku na alejach, celem przesiadki na linie autobusowe jadące dalej w kierunku dzielnic południowych. W jednym i drugim przypadku trzeba pokonać ruchliwe "autostrady" ATW oraz Prądnicką.

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: PiotrDeda » 08 kwie 2022, 0:18

Tak, ale obecnie linia 307 zatrzymuje się na tym samym peronie co linie jadące w stronę centrum – jak ktoś jedzie dalej na południe to ma przesiadkę bez chodzenia (oczywiście na Placu Inwalidów też jest taka możliwość).

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: obserwator » 08 kwie 2022, 0:34

Jeżdżę regularnie "307" i według moich obserwacji największe wymiany pasażerów są właśnie na Placu Inwalidów. Nie jest to nic dziwnego, gdyż jest tam dostęp do jednego z najważniejszych ciągów tramwajowych w mieście. Innym popularnym miejscem na przesiadki wśród pasażerów "307" jest AGH/UR, gdyż jadąc na południe miasta jest tam dostęp także do linii z Czarnowiejskiej ("144", "173" czy "194").
Przystanek Nowy Kleparz jest popularny wyłącznie w kierunku Michałowic. Również nie jest to nic dziwnego, ponieważ będąc na Alejach warto tam podjechać, gdyż mogą się trafić linie "257", "277" bądź "280". Nie jest zatem prawdą, iż ludzie jeżdżą do Nowego Kleparza.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Zieleńczanin » 08 kwie 2022, 23:32

Pomysł skrócenia "307" uważam za kuriozalny. Jeśli coś ma być robione z agloekspresami z północy, to niech to będzie wydłużenie "337", które realnie nie wnosi niczego poza częstotliwością i możliwością zgadywania przystanku, na którym powinno się wysiąść jadąc "164" (zgaduj sobie pasażerze, czy lepiej na Szpitalu Narutowicza, czy może na Szpitalu Jana Pawła II - z obu przystanków do Zielonek w szczycie jest 4/h)...

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: tomek_m » 09 kwie 2022, 10:07

Zieleńczanin pisze: 08 kwie 2022, 23:32 Jeśli coś ma być robione z agloekspresami z północy, to niech to będzie wydłużenie "337"
Na Podwawelskim jest jeszcze miejsce aby tam ewentualnie wydłużyć "337"?

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: impuls » 09 kwie 2022, 11:06

tomek_m pisze: 09 kwie 2022, 10:07 Na Podwawelskim jest jeszcze miejsce aby tam ewentualnie wydłużyć "337"?
Bardzo często widuję "307" lub "310" przyjeżdżające na Rondo Grunwaldzkie z jednym pasażerem lub całkiem puste. Na odcinku Osiedle Podwawelskie - AGH te linie wożą więcej tlenu niż pasażerów. Na alejach jest już tak dużo autobusów i linii, że wzajemnie się blokują przez co wydłuża się czas przejazdu wszystkich linii. Co ciekawe linie aglomeracyjne w kierunku południowym "301" i "304" po alejach są dobrze zapełnione.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: ant_sm » 09 kwie 2022, 15:00

impuls pisze: 09 kwie 2022, 11:06 Bardzo często widuję "307" lub "310" przyjeżdżające na Rondo Grunwaldzkie z jednym pasażerem lub całkiem puste. Na odcinku Osiedle Podwawelskie - AGH te linie wożą więcej tlenu niż pasażerów. Na alejach jest już tak dużo autobusów i linii, że wzajemnie się blokują przez co wydłuża się czas przejazdu wszystkich linii. Co ciekawe linie aglomeracyjne w kierunku południowym "301" i "304" po alejach są dobrze zapełnione.
Czy to tak serio piszesz? Oczekujesz, że linia kończąca na Podwawelskim na Rondo Grunwaldzkie będzie przywoziła tłumy? Tak samo w drugą stronę zaskakuje Cię, że 301 i 304 dobrze zapełnione skoro jadą w przeciwnym kierunku? Zobacz jakie są napełnienia 301 w okolicach Kleparza i wtedy porównajmy je do napełnienia 307 i 310 na Rondzie Grunwaldzkim. Według mnie 307 i 310 pracują całkiem dobrze biorąc pod uwagę, że przejeżdżają przez obszary o mniejszej liczbie mieszkańców niż 301 i 304.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: impuls » 09 kwie 2022, 16:14

ant_sm pisze: 09 kwie 2022, 15:00 Według mnie 307 i 310 pracują całkiem dobrze biorąc pod uwagę, że przejeżdżają przez obszary o mniejszej liczbie mieszkańców
Mają szczęście mieszkańcy Będkowic czy Bębła że powstał dla nich autobus co 15 min łączący ich z Centrum Krakowa. Za to wielu mieszkańców w obrębie Miasta Krakowa, rejonów bardzo gęsto zaludnionych takowe straciło. Myślę tu o pogorszeniu oferty ze Swoszowic, Sidziny, rejonów Skarżyńskiego. Brakuje środków na przywrócenie gęsto zapełnionej "50" do 5 min.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: MichalTyniec » 09 kwie 2022, 16:26

impuls pisze: 09 kwie 2022, 16:14 Mają szczęście mieszkańcy Będkowic czy Bębła że powstał dla nich autobus co 15 min łączący ich z Centrum Krakowa. Za to wielu mieszkańców w obrębie Miasta Krakowa rejonów bardzo gęsto zaludnionych takowe straciło. Myślę tu o pogorszeniu oferty ze Swoszowic, Sidziny rejonów Skarżyńskiego. Brakuje środków na przywrócenie gęsto zapełnionej "50" do 5 min.
Dobrze powiedziane🙂No przynajmniej tez ktoś myśli tak samo jak ja🙂jak ja bym to napisał to znowu by było wielkie oburzenie administracji że w kółko o tym piszę

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości