Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

- Linie, trasy, rozkłady
MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: MichalTyniec » 14 lut 2022, 19:35

kucyk pisze: 14 lut 2022, 18:59
Kaszmir pisze: 14 lut 2022, 15:04 Mamy rekord jeśli chodzi o linie przyspieszone - od dziś w Krakowie kursuje ich aż 13.

Miejskie: 501, 502, 503, 511, 537, 572, 578
Aglo: 300, 301, 304, 307, 310, 337
Czy to jest powód do radości skoro znikają nam linie "typowo" miejskie? :o
Przyspieszone z nazwy i tyle, też mnie to nie bawi, zastępstwo za linię miejską.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Kaszmir » 14 lut 2022, 19:43

Część przyspieszonych powstała z linii miejskich, jednak część to zupełnie nowe kursy.

I sporo z nich jest mocno przyspieszonych, nie tylko z nazwy.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Scania_9640 » 14 lut 2022, 20:34

Kaszmir pisze: 14 lut 2022, 19:43 Część przyspieszonych powstała z linii miejskich, jednak część to zupełnie nowe kursy.

I sporo z nich jest mocno przyspieszonych, nie tylko z nazwy.
Kraków powinien uczyć się od Warszawy robić linie przyspieszone, a nie to co mamy teraz, co z tego że 503 nie staje na przystanku nigdzie od Matecznego do Bieżanowskiej skoro po drodze będzie w korkach stać, to samo inne jak np 501 czy 511.

rumcajs
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 28 lut 2020, 0:50

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: rumcajs » 15 lut 2022, 14:03

Scania_9640 pisze: 14 lut 2022, 20:34 Kraków powinien uczyć się od Warszawy robić linie przyspieszone, a nie to co mamy teraz, co z tego że 503 nie staje na przystanku nigdzie od Matecznego do Bieżanowskiej skoro po drodze będzie w korkach stać, to samo inne jak np 501 czy 511.
Przepraszam, ale czego się uczyć? W Warszawie przystanki są naćkane, a linie przyspieszone omijają tylko pojedyncze. Buspasów w stolicy jest mało jak na skalę miasta. Ekspresy noszą tylko takie nazwy (zwłaszcza E-1). Jak człowiek chce po Warszawie szybko podróżować to szuka metra lub kolei.

Kiedyś obliczałem, że średnio czas przejazdu w Warszawie i Krakowie podobnej dugości odcinka wychodzą prawie tak samo, mimo że w Krakowie jest więcej ograniczeń.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Scania_9640 » 15 lut 2022, 14:06

rumcajs pisze: 15 lut 2022, 14:03
Scania_9640 pisze: 14 lut 2022, 20:34 Kraków powinien uczyć się od Warszawy robić linie przyspieszone, a nie to co mamy teraz, co z tego że 503 nie staje na przystanku nigdzie od Matecznego do Bieżanowskiej skoro po drodze będzie w korkach stać, to samo inne jak np 501 czy 511.
Przepraszam, ale czego się uczyć? W Warszawie przystanki są naćkane, a linie przyspieszone omijają tylko pojedyncze. Buspasów w stolicy jest mało jak na skalę miasta. Ekspresy noszą tylko takie nazwy (zwłaszcza E-1). Jak człowiek chce po Warszawie szybko podróżować to szuka metra lub kolei.

Kiedyś obliczałem, że średnio czas przejazdu w Warszawie i Krakowie podobnej dugości odcinka wychodzą prawie tak samo, mimo że w Krakowie jest więcej ograniczeń.
No właśnie w Warszawie linie przyspieszone są dużo lepsze i szybsze niż w Krakowie ;)

rumcajs
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 28 lut 2020, 0:50

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: rumcajs » 15 lut 2022, 14:16

Scania_9640 pisze: 15 lut 2022, 14:06 No właśnie w Warszawie linie przyspieszone są dużo lepsze i szybsze niż w Krakowie ;)
Które linie?
504? 527? 525? 517?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Scania_9640 » 15 lut 2022, 14:28

rumcajs pisze: 15 lut 2022, 14:16
Scania_9640 pisze: 15 lut 2022, 14:06 No właśnie w Warszawie linie przyspieszone są dużo lepsze i szybsze niż w Krakowie ;)
Które linie?
504? 527? 525? 517?
Z takich co pamiętam to 511, 512, 502, czy E9.

rumcajs
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 28 lut 2020, 0:50

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: rumcajs » 16 lut 2022, 14:20

Scania_9640 pisze: 15 lut 2022, 14:28 Z takich co pamiętam to 511, 512, 502, czy E9.
502 przypomina 301 lub 304 - omija pojedyncze przystanki między Metrem Politechnika a Wawrem, a potem jedzie przez Las, więc tam tylko przyspiesza.
511 jedzie po Moście Północnym, tam za bardzo nie ma przystanków.
512 - omija 3 przystanki.
E-9 - no to jest linia ekspresowa, jeździ tylko w szczytach - krakowskie 578 nie gorsze, omija też 5 przystanków na trasie.
Ogólnie to Warszawa jest bardziej rozwlekła i powinna mieć szybkie linie, ale realnie większość się wlecze - powiem to jeszcze raz, jeśli w Warszawie przystanki są co ok. 300 metrów (a są i miejsca, gdzie częściej), a w Krakowie co ok. 500 metrów, to omijanie przystanku w Krakowie daje lepszy efekt niż w Warszawie - jak jeszcze porównamy skalę miasta, to warszawskie linie czerwone robią się śmieszne.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Scania_9640 » 16 lut 2022, 14:33

Mi się tymi liniami przyjemnie jeździło i szybko oraz przynajmniej w korkach nie stałem, a u nas: 501 korki 503 korki 511 korki 572 korki 578 korki, tak naprawdę 502 jako tako nie ma korków i jest dość spoko

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Tramwajolog14 » 16 lut 2022, 15:04

Scania_9640 pisze: 16 lut 2022, 14:33 Mi się tymi liniami przyjemnie jeździło i szybko oraz przynajmniej w korkach nie stałem, a u nas: 501 korki 503 korki 511 korki 572 korki 578 korki, tak naprawdę 502 jako tako nie ma korków i jest dość spoko
"501+511" jeżdżę bardzo często między Bronowicami a Mogilskim i chyba nigdy w żadne korki nie wpadłem. Ale za to często się zdarzało, że np. na Chopina "501" wyprzedził coś co jedzie w prawo, co pozwoliło niektórym osobom na szybszą przesiadkę (teraz jeszcze ważniejszą po likwidacji "114"). Dużym przyspieszeniem jest też pomijanie DGW, bo kręcenie się tam to przynajmniej 2 minuty, no ale w tej kwestii teraz nawet "189" tak ma.

Reszta linii może i faktycznie stoi w niektórych miejscach, ale np. takiego "503" korki na północy nie dyskwalifikują od razu, bo na południu zapewnia realne przyspieszenie i wiele osób sobie je chwali.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: damian_krk2 » 16 lut 2022, 15:20

Tramwajolog14 pisze: 16 lut 2022, 15:04
Scania_9640 pisze: 16 lut 2022, 14:33 Mi się tymi liniami przyjemnie jeździło i szybko oraz przynajmniej w korkach nie stałem, a u nas: 501 korki 503 korki 511 korki 572 korki 578 korki, tak naprawdę 502 jako tako nie ma korków i jest dość spoko
"501+511" jeżdżę bardzo często między Bronowicami a Mogilskim i chyba nigdy w żadne korki nie wpadłem. Ale za to często się zdarzało, że np. na Chopina "501" wyprzedził coś co jedzie w prawo, co pozwoliło niektórym osobom na szybszą przesiadkę (teraz jeszcze ważniejszą po likwidacji "114"). Dużym przyspieszeniem jest też pomijanie DGW, bo kręcenie się tam to przynajmniej 2 minuty, no ale w tej kwestii teraz nawet "189" tak ma.

Reszta linii może i faktycznie stoi w niektórych miejscach, ale np. takiego "503" korki na północy nie dyskwalifikują od razu, bo na południu zapewnia realne przyspieszenie i wiele osób sobie je chwali.
503 bardzo łapie korki. Przykładowo przedwczoraj na 503 przyjechaliśmy - 31 na pętlę i na starcie mieliśmy - 11

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Scania_9640 » 16 lut 2022, 15:22

Tramwajolog14 pisze: 16 lut 2022, 15:04
Scania_9640 pisze: 16 lut 2022, 14:33 Mi się tymi liniami przyjemnie jeździło i szybko oraz przynajmniej w korkach nie stałem, a u nas: 501 korki 503 korki 511 korki 572 korki 578 korki, tak naprawdę 502 jako tako nie ma korków i jest dość spoko
"501+511" jeżdżę bardzo często między Bronowicami a Mogilskim i chyba nigdy w żadne korki nie wpadłem. Ale za to często się zdarzało, że np. na Chopina "501" wyprzedził coś co jedzie w prawo, co pozwoliło niektórym osobom na szybszą przesiadkę (teraz jeszcze ważniejszą po likwidacji "114"). Dużym przyspieszeniem jest też pomijanie DGW, bo kręcenie się tam to przynajmniej 2 minuty, no ale w tej kwestii teraz nawet "189" tak ma.

Reszta linii może i faktycznie stoi w niektórych miejscach, ale np. takiego "503" korki na północy nie dyskwalifikują od razu, bo na południu zapewnia realne przyspieszenie i wiele osób sobie je chwali.
511 ostatnio jechała 10min z Bronowic do Zarzecza bo taki korek był, przy wyjeździe z galerii już łapie opóźnienia, w Hucie też tragedia jeśli chodzi o korki, w poniedziałek 511 jeździło po 15-20min opóźnione, to co będzie w piątek.. a 503 ma korki jeszcze do Matecznego, a potem do Bieżanowskiej czasem są jeszcze.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Tramwajolog14 » 16 lut 2022, 16:04

damian_krk2 pisze:503 bardzo łapie korki. Przykładowo przedwczoraj na 503 przyjechaliśmy - 31 na pętlę i na starcie mieliśmy - 11
Scania_9640 pisze:511 ostatnio jechała 10min z Bronowic do Zarzecza bo taki korek był, przy wyjeździe z galerii już łapie opóźnienia, w Hucie też tragedia jeśli chodzi o korki, w poniedziałek 511 jeździło po 15-20min opóźnione, to co będzie w piątek.. a 503 ma korki jeszcze do Matecznego, a potem do Bieżanowskiej czasem są jeszcze.
Nie zmienia to faktu, że są one szybsze od zwykłych linii i zachęcają do siebie. Nawet jeżeli realny czas przejazdu jest tylko 2-3 minuty krótszy, to efekt psychologiczny też zachęca i też się liczy. A te 2-3 minuty jak już wcześniej wspomniałem mogą oszczędzić jeszcze więcej czasu, bo np. zdążymy na wcześniejszy autobus, bo taki "501", czy "503" go wyprzedzi. Przykładowo mój tata nie zdążył na "173" w stronę Bieżanowa i wsiadł w "304", które go mocno wyprzedziło i był na miejscu wcześniej.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Bayer2003 » 16 lut 2022, 16:22

Tramwajolog14 pisze: 16 lut 2022, 16:04 A te 2-3 minuty jak już wcześniej wspomniałem mogą oszczędzić jeszcze więcej czasu, bo np. zdążymy na wcześniejszy autobus, bo taki "501", czy "503" go wyprzedzi.
W pełni się z tym zgodzę, w ostatnim czasie chwilowo jestem częstym pasażerem linii "114", "173" oraz "310". Dzisiaj o godzinie 9:34 na przystanku Bronowice SKA wsiadłem w "310". Do Muzeum Narodowego autobus stamtąd jechał zaledwie 12 minut. W przypadku "173" (a jeszcze tydzień temu także "114") taki czas nawet rozkładowo jest nierealny. W korku każdy autobus tak samo utknie, ale przy płynnym ruchu linie przyspieszone naprawdę przyspieszają poruszanie się i nie rozumiem skąd tutaj taka ich krytyka.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: Scania_9640 » 16 lut 2022, 17:28

Bayer2003 pisze: 16 lut 2022, 16:22
Tramwajolog14 pisze: 16 lut 2022, 16:04 A te 2-3 minuty jak już wcześniej wspomniałem mogą oszczędzić jeszcze więcej czasu, bo np. zdążymy na wcześniejszy autobus, bo taki "501", czy "503" go wyprzedzi.
W pełni się z tym zgodzę, w ostatnim czasie chwilowo jestem częstym pasażerem linii "114", "173" oraz "310". Dzisiaj o godzinie 9:34 na przystanku Bronowice SKA wsiadłem w "310". Do Muzeum Narodowego autobus stamtąd jechał zaledwie 12 minut. W przypadku "173" (a jeszcze tydzień temu także "114") taki czas nawet rozkładowo jest nierealny. W korku każdy autobus tak samo utknie, ale przy płynnym ruchu linie przyspieszone naprawdę przyspieszają poruszanie się i nie rozumiem skąd tutaj taka ich krytyka.
Planowo jedzie 14min czyli musiał jechać przed czasem ;) a 173 jedzie 16min czyli tylko 2min mniej, a ma 3 przystanki więcej

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości