Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Zdecydowanie tak - warto warto! Nawet na początek jako wyżej przedstawiona właściwie linia specjalna. Mieliśmy już tego przedbiegi, dawno temu w postaci X08 (choć tu ani trasa ani tabor sensu nie miały, więc trudno to jako przykład praktyczny podawać, ale jako idea już świtało). Mieliśmy też teraz linie LR.
Opory tu mogą być z różnych stron, ale myślę w dłuższej perspektywie wszyscy mogą zyskać. Myślenice - połączenie z prawdziwego zdarzenia dla mieszkańców oraz przyciągnięcie 'turystów' (znów odnoszę się do zimy i lata, aż się prosi). Obecny operator - gwarancję przychodów, stabilność działania itp. Kraków - mniej samochodów z zewnątrz, kolejną linię również w zakresie samego miasta, przede wszystkim możliwość cywilizowanego dojazdu do Myślenic. Wbrew pozorom i takie osoby są, sam znam takie co najmniej dwie.
Zdaje się, że coś takiego może być w Pradze. Nie wiem jak to jest zorganizowane - ale jadąc publiczną linią za miasto wyglądało to dokładnie tak, jak tu: pojazd to był właściwie autokar, bilety ogarniał kierowca (w sensie trzeba było przy nim skasować) itp. Otoczka za to jak w całej Pradze - linia w rozkładach, bilety systemowe, numer linii jak inne itd.
Opory tu mogą być z różnych stron, ale myślę w dłuższej perspektywie wszyscy mogą zyskać. Myślenice - połączenie z prawdziwego zdarzenia dla mieszkańców oraz przyciągnięcie 'turystów' (znów odnoszę się do zimy i lata, aż się prosi). Obecny operator - gwarancję przychodów, stabilność działania itp. Kraków - mniej samochodów z zewnątrz, kolejną linię również w zakresie samego miasta, przede wszystkim możliwość cywilizowanego dojazdu do Myślenic. Wbrew pozorom i takie osoby są, sam znam takie co najmniej dwie.
Zdaje się, że coś takiego może być w Pradze. Nie wiem jak to jest zorganizowane - ale jadąc publiczną linią za miasto wyglądało to dokładnie tak, jak tu: pojazd to był właściwie autokar, bilety ogarniał kierowca (w sensie trzeba było przy nim skasować) itp. Otoczka za to jak w całej Pradze - linia w rozkładach, bilety systemowe, numer linii jak inne itd.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Można wprowadzić dla Myślenic specjalną taryfę (jeśli nie byłoby zainteresowania dopłacaniem) i zapytać Mogilany, czy byliby zainteresowani dopłacaniem do "305" w zamian za integrację z KMK.
No i przydałoby się wtedy dołożyć dodatkowe kursy na tej linii, i to raczej w przegubach bo linia z Borku na Aleje z pewnością byłaby popularna.
No i przydałoby się wtedy dołożyć dodatkowe kursy na tej linii, i to raczej w przegubach bo linia z Borku na Aleje z pewnością byłaby popularna.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Dyskusja o "301" przeniesiona do tematu o Niepołomicach: viewtopic.php?p=17490#p17490
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Od 2022, nieźle to będzie się prezentować na przystankach, np. na Jubilacie. Uwzględniając agloexpressy z Niepołomic i Wielkiej Wsi, będzie prawdopodobnie:
"301", "304", "307", "310"
a jakby jeszcze udało się ze wzmocnieniem "301" od Wieliczki, mogłoby być nawet:
"301", "304", "307", "310", "311".
Kraków miastem agloespressów!
"301", "304", "307", "310"
a jakby jeszcze udało się ze wzmocnieniem "301" od Wieliczki, mogłoby być nawet:
"301", "304", "307", "310", "311".
Kraków miastem agloespressów!
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Pytanie czy Aleje pomieszczą taką ilość autobusów, przecież z linii stricte miejskich nic z alej chyba w zamian nie wyleci. Dodatkowo idąc w przyszłość, ile jeszcze dodatkowych linii jest w stanie pomieścić dworzec na osiedlu Podwawelskim jakby np Mogilany chciały Algoekspres. Albo np. w jaki rejon Krakowa miałby jeździć Agloekspres z Kocmyrzowa gdyby taki powstał.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Dla Kocmyrzowa raczej dojazdówki do SKA Na Podwawelskim kończą tylko agloekspressy z północy. Kandydatem na te końcówkę teraz jest raczej tylko "310", które pewnie zastąpi tam "114".tomek_m pisze: ↑23 lis 2021, 17:00Pytanie czy Aleje pomieszczą taką ilość autobusów, przecież z linii stricte miejskich nic z alej chyba w zamian nie wyleci. Dodatkowo idąc w przyszłość, ile jeszcze dodatkowych linii jest w stanie pomieścić dworzec na osiedlu Podwawelskim jakby np Mogilany chciały Algoekspres. Albo np. w jaki rejon Krakowa miałby jeździć Agloekspres z Kocmyrzowa gdyby taki powstał.
Gdyby powstał agloekspress z Mogilan czy Skawiny, to raczej w rejony Nowego Kleparza.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Tak chciała Gmina.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Zobaczysz że 114 zostanie i nie zostanie usunięta przez 310 Jeżdżę 114 często i cały czas po kilkadziesiąt osób w środku, głównie uczniów/studentówKaszmir pisze: ↑23 lis 2021, 18:06Dla Kocmyrzowa raczej dojazdówki do SKA Na Podwawelskim kończą tylko agloekspressy z północy. Kandydatem na te końcówkę teraz jest raczej tylko "310", które pewnie zastąpi tam "114".tomek_m pisze: ↑23 lis 2021, 17:00Pytanie czy Aleje pomieszczą taką ilość autobusów, przecież z linii stricte miejskich nic z alej chyba w zamian nie wyleci. Dodatkowo idąc w przyszłość, ile jeszcze dodatkowych linii jest w stanie pomieścić dworzec na osiedlu Podwawelskim jakby np Mogilany chciały Algoekspres. Albo np. w jaki rejon Krakowa miałby jeździć Agloekspres z Kocmyrzowa gdyby taki powstał.
Gdyby powstał agloekspress z Mogilan czy Skawiny, to raczej w rejony Nowego Kleparza.
I skoro Kocmyrzów do SKA, to dlaczego Skawina ma mieć agloekspress, skoro będzie mieć zaraz SKA
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Patrząc jak wszystko drożeje i jak zapewne wystrzelą stawki za wzkm w 2022 roku mam coraz więcej wątpliwości czy 310 nie zostanie jednak uruchomiona kosztem nie tylko 210, ale właśnie 114. Oczywiście to byłby skandal, ale nie ma co ukrywać że w przeszłości już tak bywało.Scania_9640 pisze: ↑23 lis 2021, 21:59 Zobaczysz że 114 zostanie i nie zostanie usunięta przez 310 Jeżdżę 114 często i cały czas po kilkadziesiąt osób w środku, głównie uczniów/studentów
Wszystkie gminy chcą mieć SKA do czasu kiedy im ktoś nie powie, że mają się do niej dorzucać. Zakładam, że kosztowo i dla Kocmyrzowa i dla Skawiny taniej wyjdzie dokładanie do agloexpresa niż do SKA, tym bardziej że do pociągu i tak muszą same zorganizować linie dowozowe, za które zapłacą dodatkowo.Scania_9640 pisze: ↑23 lis 2021, 21:59 I skoro Kocmyrzów do SKA, to dlaczego Skawina ma mieć agloekspress, skoro będzie mieć zaraz SKA
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Tylko ta druga na terenie miasta będzie przyspieszoną. Wiec nie wszystkie przystanki obsłuży, które obsługiwało "114".Zieleńczanin pisze: ↑23 lis 2021, 23:18
Dlaczego skandal? "114" pokrywa się z "310" na prawie całej długości trasy.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
310 rzekomo miało wchłonąć 210, jak skończy na Murowni to 210 będzie musiało zostać. A wiemy jak wygląda polityka MPK do przegubów na aglomerację i raczej bym tu wątpił że takowe wozy wyślą.Zieleńczanin pisze: ↑23 lis 2021, 23:18Dlaczego skandal? "114" pokrywa się z "310" na prawie całej długości trasy. Oczywiście "310" wymagałaby przegubów (jeśli pętla w Murowni zostanie, chyba mogą tam kończyć?).
+ Pod galerią byłyby tylko 2 autobusy, z tego jeden słaby 168, a 114 w piątki i w soboty ma duże ładowanie pod samą galerię i od samej galerii.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Do Będkowic przegubem nie dojedziesz, czyli na wstępie przynajmniej połowa kursów jest realizowana mniejszym autobusem (zakładajac, że do Murowni się da i pojedzie tam połowa kursów). Dwa wycinasz dojazd pod samą Galerię Bronowice, bo wątpię, żeby taki autobus jechał kieszeniowo przez Chełmońskiego Pętla. A trzecia rzecz to rozkład, który dla już uruchomionych 307 czy 337 wygląda gorzej niż dla 114 we wszystkie dni tygodnia.Zieleńczanin pisze: ↑23 lis 2021, 23:18 Dlaczego skandal? "114" pokrywa się z "310" na prawie całej długości trasy. Oczywiście "310" wymagałaby przegubów (jeśli pętla w Murowni zostanie, chyba mogą tam kończyć?).
Jasne, może to najbardziej pesymistyczna wizja, ale mam obawy czy zostanie tu zrobione coś dobrze.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Usunięcie 114 będzie wymagało wrzucenia pod Galerię Bronowice czegoś w zamian (wydłużone 511?) lub zwiększenia częstotliwości kursowania 501. W oczach wyobraźni widzę jak pasażerowie nie mieszczą się tam do autobusów - za dużo ludzi tam obecnie jeździ, a dwie linie jedna co 15 i druga co 20 minut nie wystarczą.
Prędzej widzę przy uruchomieniu wspomagającego ją agloekspresu na większości przystanków zmianę autobusów na standardowe, jeśli konieczne byłoby znalezienie oszczędności...
Prędzej widzę przy uruchomieniu wspomagającego ją agloekspresu na większości przystanków zmianę autobusów na standardowe, jeśli konieczne byłoby znalezienie oszczędności...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 34 gości