Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Re: Kliny, Pod Fortem
Od razu musisz zaproponować co w zamian zlikwidować, bo taka jest aktualna tendencja
Re: Kliny, Pod Fortem
W 2012 podczas małej marszrutyzacji utworzono taką linię, "116": Pod Fortem - Babińskiego - Bunscha - Czerwone Maki. Miała f20/30 i niestety jeździła pusta, choć może przez to że często jechała stadnie z "244". Może gdyby były skoordynowane, to "116" miałaby większe wzięcie. Acz "136" tak samo teraz jeździ słabo zatłoczone i zbiera głównie przypadkowych pasażerów, gdy nie jechało "194". Choć kto wie?
"116" zlikwidowano niecały rok później, w 2013. W zamian wzmocniono wtedy "151/451" z f20/30 do f12/24.
"116" zlikwidowano niecały rok później, w 2013. W zamian wzmocniono wtedy "151/451" z f20/30 do f12/24.
-
- Pasażer
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 lip 2020, 10:59
Re: Kliny, Pod Fortem
Taka opcja przedluży dojazd do tramwaju, ponieważ na skrzyżowaniu Babińskiego i Bunscha są korki - nie mówiąc o drodze naokoło. Przez Kobierzyńską dojazd do centrum jest pewnie ok. 10 minut szybszy. Z 2. strony 194, mając niezłe napełnienia na Klinach, zbiera jeszcze cały Ruczaj z Kobierzyńskiej i jest często w godzinach szczytu niezabieralna a codziennie jest prawidziwy tłok. Lepiej to działało kiedy była 114 i 178, potoki się rozkładały.
-
- Znawca
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Kliny, Pod Fortem
Jazda z Pod Fortem w stronę Dębnik albo centrum z przesiadką na Makach to mimo wszystko jazda naokoło. Teoretycznie dzięki temu można uniknąć korków na Kobierzyńskiej w których utykają "136" i "194", ale za to wrzuca się pasażerów w korek na Bunscha, w którym często grzęzną rano aglo ze Skawiny. To co realnie mogłoby poprawić dojazd do tramwaju mieszkańcom Klin to jak najszybsze otwarcie ulicy 8 Pułku Ułanów i przetrasowanie tamtędy "136".
Nie do końca "utworzono", "116" istniała jeszcze przed marszrutyzacją i cieszyła się całkiem sporym wzięciem, o czym świadczy fakt, że od 2006 roku dojeżdżała aż na Rondo Grunwaldzkie, a w szczycie miała chyba nawet f15
Re: Kliny, Pod Fortem
136 jeździ tak zapełnione jak trafi między 194. Taki autobus lokalny mógłby jeździć Komuny Paryskiej, Zaporowską i Wichierkiwicza.
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Kliny, Pod Fortem
Ja bym zrobił wspomagającą linię na Podwawelskie jak dawniej jeździło, ten kierunek jest najbardziej oblegany a punktualność też będzie lepsza niż 194 które jedzie po kilka autobusów naraz przez korki, na tramwaje też nie ma co liczyć bo od Kobierzyńskiej jeżdżą doładowane na maxa więc taka linia autobusowa w tym przypadku nie koliduje z tramwajem tylko go wspomaga.
Re: Kliny, Pod Fortem
Dokładnie, zgłaszałem ten pomysł już nieraz do ZTP ale mnie olali zupełnie. Co z tego że zgodnie z wolą zarządu, podojeżdżam sobie czymkolwiek na R. Grunwaldzkie, żeby potem się przesiąść w 194 => kierunek Pod Fortem. Skoro w większości przypadków albo do niego nie mogę wsiąść albo jadę na glonojada.MichalTyniec pisze: ↑20 paź 2022, 8:46 Ja bym zrobił wspomagającą linię na Podwawelskie jak dawniej jeździło, ten kierunek jest najbardziej oblegany a punktualność też będzie lepsza niż 194 które jedzie po kilka autobusów naraz przez korki, na tramwaje też nie ma co liczyć bo od Kobierzyńskiej jeżdżą doładowane na maxa więc taka linia autobusowa w tym przypadku nie koliduje z tramwajem tylko go wspomaga.
Uważam że tak duże osiedle jest całkowicie pomijane. Co innego np. taki Bieżanów nie dość że tramwaje to 173, 503 jak nie jeden to drugi,
a ja co??? Moge sobie co najwyżej poczekać na kolejny 194 albo następny może do któregoś wsiądę....
Re: Kliny, Pod Fortem
Dzisiaj miałem okazję jechania 194 po godzinie 16, niezapomniane wrażenia, 110 procent zapełnienia.
Re: Kliny, Pod Fortem
Od jutra cięcia 194, przesunięcie taktu 7.5 minut. Jeździł od 5, będzie od 6.... dramat po prostu co oni wyprawiają. znowu rano będzie w okolicach Zachodniej na glonojada.
Re: Kliny, Pod Fortem
A to nie jest po prostu przesunięcie okresu z f7,5 rano? W sensie, że zaczyna się później, za to i później kończy?
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Kliny, Pod Fortem
Sprawdziłem. Z Pod Fortem kursów nie tylko nie ubyło, lecz nawet przybył jeden w dni powszednie - było 110 dziennie, jest 111. Wcześniej poranny szczyt z Pod Fortem był mniej więcej w godz. 5:30 - 8:00, teraz jest 6:00 - 9:00.
Tu rozkłady:
- grudniowy (na grafice ten po prawej) https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 00.&type=3
- obecny https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL&linia=194
Tu rozkłady:
- grudniowy (na grafice ten po prawej) https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 00.&type=3
- obecny https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL&linia=194
Re: Kliny, Pod Fortem
Dobry ruch z przesunięciem szczytu porannego o godzinę w przód
Re: Kliny, Pod Fortem
Szkoda, że szczyt popołudniowy nie został trochę przesunięty. Z Pod Fortem wyjazdy od 18.34 są co 20 minut. A wyjazdy z Krowodrzy Górki są do 20.00. co 10 minut (6 kursów w godzinie 18-19, 6 kursów w godzinie 19-20). W efekcie w centrum wieczorem kursy co 10 minut w stronę Pod Fortem są do ok. 20.30, w stronę Krowodrzy Górki tylko do 19. Półtorej godziny różnicy. Zresztą przybyły dwa kursy poszczytowe (wyjazdy od strony Krowodrzy między 19 a 20) względem grudniowego rozkładu. Nadal jednak nie oddano wszystkich kursów względem okresu sprzed wakacji, ale ostatnie zmiany są na plus jeśli chodzi o ilość kursów.
Re: Kliny, Pod Fortem
Dzisiaj przez nowy odcinek Fortecznej przejechał autobus linii 451! Była to wyjątkowa sytuacja, bo spowodowana kolizją na skrzyżowaniu Forteczna-Borkowska-Krygowskiego. Pokazuje to, że na dobrą sprawę mogą przejechać tamtędy autobusy standardowej wielkości, choć wiemy, że mają tamtędy jechać co najwyżej autobusy MIDI.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości