Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 09 lut 2021, 23:41

judash pisze: 09 lut 2021, 23:15Widzę, że jeszcze takie "szare" przystanki są na Cechowej (stara trasa "133") i okolice Płaszów Bazy (pradawne "137" i "148").
To trochę dwie różne sprawy. Na Klinach zaznaczono na szaro planowane przystanki, te które ruszą w poniedziałek. W innych rejonach zazwyczaj natomiast tym kolorem oznaczone są dawne pętle i przystanki. Warto przeszukać schemat, jest bardzo dużo takich miejsc :) M.in.:
- Zakrzówek, Ceglarska
- Krakowska Akademia
- Galeria Kazimierz / Podgórska
- Na Kozłówce
- Swoszowice Uzdrowisko
- Sucha
- Wydział Zarządzania UJ
- i wiele, wiele innych :D

judash
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: judash » 10 lut 2021, 8:52

Proponowane wcześniej "126" korzystające z ul. Lubostroń do CM powinno jechać do ul. Komuny Paryskiej i obsłużyć tę część Klinów ... Wieczornych :D.
Są tam zatoki przystankowe, gorzej z nawrotką na końcu ulicy.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: prezes » 10 lut 2021, 9:13

judash pisze: 10 lut 2021, 8:52 Proponowane wcześniej "126" korzystające z ul. Lubostroń do CM powinno jechać do ul. Komuny Paryskiej i obsłużyć tę część Klinów ... Wieczornych :D.
Są tam zatoki przystankowe, gorzej z nawrotką na końcu ulicy.
Jeśli miałaby powstać taka linia jadąca przez ul. Komuny Paryskiej, mogłaby dojechać do końca tej ulicy i dalej przez ul. Wicherkiewicza dojechałaby do istniejącej pętli Pod Fortem. Nie byłoby konieczności zabawy w zawracanie na kryterium ulicznym. Problemem na ul. Wicherkiewicza mogłoby być to, że samochody masowo parkują tam na skraju ulicy. Gdyby jednak zmienić tam organizację miejsc parkingowych, autobus raczej bez problemu by się zmieścił. Na ulicy Bartla o podobnej szerokości, bez problemu mieszczą się przegubowce.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: prezes » 10 lut 2021, 9:39

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 15.02.2021 r. (poniedziałek) zostanie uruchomiona nowa linia autobusowa 121 kursująca po następującej trasie:

Borek Fałęcki - Zakopiańska - Zawiła - Borkowska - Forteczna - Zagaje - Pronaszków - Homolacsa - Kliny Poranne.

Powrót: Kliny Poranne - Gałęzowskiego - Boratyńskiego - Umińskiej - Pronaszków - Zagaje - Forteczna - Zawiszy - Doktora Judyma - Banachiewicza - Narvik - Zawiszy - Forteczna - Borkowska - Zawiła - Zakopiańska - Borek Fałęcki.

Zostaną uruchomione następujące nowe przystanki autobusowe: "Kliny Poranne" (przystanek końcowo-początkowy na ul. Homolacsa przed skrzyżowaniem z ul. Gałęzowskiego), "Chorzowska" (na ul. Pronaszków, za skrzyżowaniem z ul. Chorzowską - tylko w kierunku Borku Fałęckiego), "Zagaje" (na ul. Zagaje, przed skrzyżowaniem z ul. Forteczną - tylko w kierunku Borku Fałęckiego).

Linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co 60 minut, w następujących godzinach: w dni powszednie 5:00 - 20:00, w soboty 7:00 - 19:00, w niedziele i święta 10:00 - 19:00.
Na stronie kmkrakow.pl pojawił się już komunikat dotyczący nowej linii "121".

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Mr. Passenger » 10 lut 2021, 10:41

Kaszmir pisze: 09 lut 2021, 23:41 W innych rejonach zazwyczaj natomiast tym kolorem oznaczone są dawne pętle i przystanki. Warto przeszukać schemat, jest bardzo dużo takich miejsc
Co ciekawe, zaznaczone są też lokalizacje dawnych przystanków tymczasowych, które istniały jedynie podczas remontów, na przykład "Boisko Kabel" :D

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: kot_feliks » 10 lut 2021, 12:48

Nooo... f-60 to jest dokładnie to, co zachęca do przesiadki z auta na KMK. Szczególnie przy powrotach z pracy :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 10 lut 2021, 13:14

kot_feliks pisze: 10 lut 2021, 12:48Nooo... f-60 to jest dokładnie to, co zachęca do przesiadki z auta na KMK. Szczególnie przy powrotach z pracy :)
Kliny i tak mają "151/451", a Kliny Poranne - autobusy na Zakopiance (8 linii). Problemem jest podejście pod górę, zatem dotyczy to głównie osób starszych czy niepełnosprawnych. A przecież nie mówimy o osiedlu na tysiące mieszkańców, a jedynie o... kilkudziesięciu domach:
https://www.google.pl/maps/@49.9952898, ... a=!3m1!1e3

Też chciałbym, by km kursowała jak najczęściej, jednak tu nie jestem pewien czy jakiekolwiek wyższe ~f byłoby uzasadnione. Są takie rejony jak Wańkowicza czy zapleszowskie Kujawy, które po prostu nie mają wystarczającej zabudowy na jakiekolwiek potoki. Km kursuje tam po to, by te pojedyncze osoby miały jakąkolwiek możliwość wydostania się do miasta.

Chyba, żeby próbować by "121" przejęło główne potoki z Klin, a przy okazji kończyłoby na Klinach Porannych (na tych ostatnich dwóch przystankach wożąc pojedyncze osoby). To mogłoby się udać, po rozważanym skierowaniu linii przez Doktora Judyma i zwiększeniu ~f. Trochę jak ze "116", gdzie sama Kozienicki też nie generuje tak dużych potoków, lecz linia po drodze zbiera pasażerów ze Skotnik.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: kot_feliks » 10 lut 2021, 15:16

Tzn. główny zarzut to chyba głównie odnośnie 151/451, po prostu imho dowozówka do tramwaju powinna mieć f nie gorsze, niż f7,5 :) Już i tak musisz się przesiadać, już i tak tramwaj nie dojeżdża "do Ciebie", więc ten autobus powinien być niejako przedłużeniem linii tramwajowej.

Oczywiście do dyskusji, czy lepsze 121, czy lepsze 151/451, czy lepsza linia do Broku, czy do CM, ale imho po prostu tam poza 194, które jest "fajne", ale również niepewne, bo jedzie przez całe miasto, powinna być co najmniej jedna na linia na zasadzie "wychodzę nie patrząc na rozkład i dojeżdżam do tramwaju / SKA" :)

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: ant_sm » 10 lut 2021, 16:22

kmkrakow.pl pisze:Linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia: w dni powszednie w godzinach 5:00 - 20:00 z częstotliwością co 45 minut w godzinach szczytu i co 50 minut poza godzinami szczytu, w soboty w godzinach 7:00 - 19:00 z częstotliwością co 60 minut, w niedziele i święta w godzinach 10:00 - 19:00 z częstotliwością co 60 minut.
Jednak 121 pojedzie nieco częściej niż pierwotnie pisano w komunikacie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 10 lut 2021, 16:58

kmkrakow.pl pisze:Linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia: w dni powszednie w godzinach 5:00 - 20:00 z częstotliwością co 45 minut w godzinach szczytu i co 50 minut poza godzinami szczytu, w soboty w godzinach 7:00 - 19:00 z częstotliwością co 60 minut, w niedziele i święta w godzinach 10:00 - 19:00 z częstotliwością co 60 minut.
"151" ma ~f=25 poza szczytem - może planują połowiczną koordynację? Oby :) W szczycie przez większość czasu jest ~f=15, tu też będzie się dało włożyć "121" między co trzeci kurs "151".

No i tylko weekend zostaje z bublem - "151" co 40 minut, "121" co 60. Prawdopodobnie będą się dublować.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 11 lut 2021, 11:18

Jest rozkład "121": link. Czas przejazdu kółka (BF -> KP -> BF) w szczycie 30 minut, w innych porach 23-25 minut. Na Klinach Porannych autobus będzie postoi minutę i wraca do Borku.

W tygodniu jest częściowa koordynacja: w szczycie "121" wejdzie między co trzeci kurs "151/451", poza szczytem między co drugi. Kiepsko wypadają weekendy, gdy "121" ma ~f=60, a "151/451" ~f=40. W efekcie takt łączny będzie 10+30+30+10+40.

Z weekendami ZTP zawaliło. "151/451" ma wtedy mieszane ~f=40/60 (ogólnie ~f=40, lecz trzeba było czasem dać dłuższe przerwy kierowcom). Nawet bez zmiany rozkładu "151/451", dało się zrobić podobną częstotliwość na "121" dzięki czemu średnio miałby ~f podobne jak w tygodniu. Dla Klin byłaby to rewolucja bo autobusy jeździłyby na przemian, prawie dwa razy częściej. Zniknęłyby dziury 40-minutowe, a i tych 30-minutowych byłoby znacznie mniej (większość czasu byłoby ~f=20). Wystarczyło dołożyć... 4 kursy "121" w soboty oraz 2 w święta (w soboty 16 zamiast 12 kursów, w święta 11 zamiast 9).

Chyba zgłoszę to ZTP.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: prezes » 12 lut 2021, 18:21

Kaszmir pisze: 09 lut 2021, 22:46 Myślę, że nie chcieli kłaść przystanków co 300-400 metrów bo linia by więcej stała niż jeździła. Zwróć uwagę, że nawet między "Zawiszy" a "Klinami Porannymi" jest w linii prostej 480 metrów.
Takich odległości nie liczy się w linii prostej, bo na przeszkodzie stoją posesje prywatne przez które przejść się nie da. Gdyby liczyć odległość między przystankiem Zawiszy, a planowanym przystankiem Kliny Poranne po trasie "121", wynosi ona około 850 metrów. Myślę, że przystanki w odległości 300-400 metrów, zwłaszcza na osiedlu, które skarżyło się na słaby dostęp do komunikacji miejskiej nie byłyby takie złe. Poza tym, dodanie przystanków "Zagaje" i "Chorzowska" w stronę Klin Porannych raczej nie spowalniałoby bardzo autobusu, gdyż i tak są to przystanki na żądanie. Zatem w większości przypadków nikt nie odczułby różnicy, a czasem obecność tych przystanków mogłaby komuś polepszyć dojazd. Ostatnio na stronie MPK pojawił się rozkład "121" i można zobaczyć, że czas przejazdu na odcinku Zawiszy-Kliny Poranne wynosi 3 minuty. W takim wypadku idealnie można by wcisnąć te dodatkowe dwa przystanki i nie trzeba by nawet zmieniać rozkładu.

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kolec » 12 lut 2021, 22:59

Tam raczej z technicznego punktu widzenia nie ma gdzie ulokować tych brakujących przystanków do pary niż z napiętym czasem przejazdu.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: prezes » 12 lut 2021, 23:35

Kolec pisze: 12 lut 2021, 22:59 Tam raczej z technicznego punktu widzenia nie ma gdzie ulokować tych brakujących przystanków do pary niż z napiętym czasem przejazdu.
Na ulicach Zagaje i Pronaszków chodniki są po obu stronach ulicy i mają podobną szerokość. Myślę, że skoro po jednej stronie ulicy dało się zrobić przystanek, to tak samo gdyby chciano, dałoby się go umieścić po drugiej stronie ulicy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 13 lut 2021, 12:42

prezes pisze: 12 lut 2021, 18:21Takich odległości nie liczy się w linii prostej, bo na przeszkodzie stoją posesje prywatne przez które przejść się nie da. Gdyby liczyć odległość między przystankiem Zawiszy, a planowanym przystankiem Kliny Poranne po trasie "121", wynosi ona około 850 metrów.
Projektując nowe trasy, przyjmuje się takie odległości by większość mieszkańców miała km w odległości do 500-600 metrów. Tu ten warunek jest spełniony z dużą nawiązką. A jeśli ktoś chce koniecznie podjechać prawie pod sam dom, może przejechać przez Kliny Poranne i wysiąść w drodze powrotnej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości