Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 14 lut 2024, 21:50

outofrange pisze: 14 lut 2024, 18:57Zastanawiam się, dlaczego popsuto mocne 151 i rozbito na trzy linie, w tym 191 które jedzie przez wyremontowaną Forteczną i się tam nie zatrzymuje a 121 omija Pod Fortem. Wystarczyło przedłużyć 151 z Judyma do Swoszowic SKA i byłaby mocna dowozówka do kolei a 121 puścić przez Forteczną.
Wg mnie układ ZTP ma sens. Chciano przyspieszyć przejazd z centrum Klin bo dawne "151/451" robiło uciążliwe wjazdy kieszeniowe przez Pod Fortem. W efekcie dojazd do tramwajów zajmował 15 zamiast 10 minut. Jednocześnie, chciano utrzymać połączenie Klin Porannych z centrum Klin (oraz chyba z Lidlem na Borkowskiej) stąd, choć początkowo planowano "121" przez Forteczną, zrezygnowano z tego pomysłu.

Myśmy wcześniej zaproponowali ZTP bardzo podobne rozwiązanie, tylko wymagało brygady więcej bo Pod Fortem dostawało jedną mocną linię przez Forteczną z f15. Kto wie, może się zainspirowali naszym pomysłem. Rozwiązanie ZTP jest sprytniejsze i tańsze, choć niestety kosztem koordynacji bo nie da się idealnie zsynchronizować wszystkich trzech autobusów ("151" powinno być jednocześnie skoordynowane ze "121" i ze "191", tylko wtedy te dwa ostatnie jeździłyby stadnie na Klinach). Tu jest ta propozycja:

Obrazek

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 15 lut 2024, 1:07

Ciekawi mnie też czy będzie kolejna zmiana marszruty z związku z pojawieniem się 104-ki. W końcu będzie obsługiwać forteczną z wjazdami do Pod Fortem i dalej na Forteczną. Obawiam się przez to kolejnych zmian w 151 itd.. Współczuję każdemu mieszkańcowi który co rok miał zmiany na tych trasach ;) a przynajmniej co jakiś czas ani chwili spokoju.
Kobierzyn im my <3

outofrange
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 18 lip 2020, 10:59

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: outofrange » 15 lut 2024, 13:36

Kaszmir pisze: 14 lut 2024, 21:50 Wg mnie układ ZTP ma sens. Chciano przyspieszyć przejazd z centrum Klin bo dawne "151/451" robiło uciążliwe wjazdy kieszeniowe przez Pod Fortem. W efekcie dojazd do tramwajów zajmował 15 zamiast 10 minut. Jednocześnie, chciano utrzymać połączenie Klin Porannych z centrum Klin (oraz chyba z Lidlem na Borkowskiej) stąd, choć początkowo planowano "121" przez Forteczną, zrezygnowano z tego pomysłu.

Myśmy wcześniej zaproponowali ZTP bardzo podobne rozwiązanie,
Więc wracając do pytania/narzekania: dlaczego nie ma dowozu do pociągu, za to 151 oferujące sprawniejszy i bez korków oraz bez spacerów przez Borek dojazd do tramwaju (na Solvay) zostało rozcięte na dwie linie, z czego jedna (121) z dużą częstotliwością obsługuje raptem kilkanaście domów (Kliny poranne). I dlaczego 191 puszczono przez Forteczną bez przystanku :mrgreen: Za Zawiszy/Os. Kliny pętla przez Forteczną i przystanek dopiero na Zakopiańskiej na wysokości Judyma. Marnowanie wzkm :lol:
Przecież np. taki układ byłby znacznie zdrowszy - wykorzystuje przystanki, Kliny poranne mają dojazd do Borku i pociągu (a na Borkowską mogą się przecież przesiąść - zresztą to kilkanaście-dzieścia domów) a zapewnia sprawną integrację z najszybszym obecnie przejazdem przez miasto - pociągiem:
Obrazek

outofrange
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 18 lip 2020, 10:59

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: outofrange » 15 lut 2024, 14:11

A uwzględniając 104 i dojazd do Cz. Maków można już zapewnić optymalny przejazd w każdej relacji:
Obrazek
Dajmy na to 151 15/30, 104 i 121 30/60.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 15 lut 2024, 19:54

outofrange pisze: 15 lut 2024, 14:11 A uwzględniając 104 i dojazd do Cz. Maków można już zapewnić optymalny przejazd w każdej relacji:
Obrazek
Dajmy na to 151 15/30, 104 i 121 30/60.
Ciekawa koncepcja jednak dodam do niej swoje 5 groszy.

104 (f: 15 min w szczycie, 30min poza): Moim zdaniem 104 przez Kliny Poranne nie ma najmniejszego sensu gdyż nie tylko wydłużamy podróż mieszkańcom Kobierzyna ale i również mieszkańcom Pod Fortrem którzy będą musieli kruczyć przez Kliny Poranne. Nie ma to zbytnio sensu dla Klin Porannych 121 samo wystarczy + 121 i tak będzie dowoziłoby do dworca więc nie widze tej potrzeby ( ponadto wg. ZTP nwm czy to prawdziwe info, ale mówili, że 104 będzie jeździło co 15 minut więc stąd moja roszada, aby po prostu do SKA było szybciej)

121 (f: 30 min w szczycie, 60min poza) : 121-ka w twoim wykonaniu bardzo mi się podoba, więcej osób będzie ją kursować, jestem na tak ( można byłoby złączyć brygady 121 z 451, ale jakby to miało być to już nwm jestem ignorantem w tych sprawach XD)

151 (f: 15 min w szczycie,30 min poza): Ja zawsze w 151-ce widziałem potencjał po otworzeniu TŁ i tak byłaby w pewien sposób dublować 50-tkę ale gdyby powstał tramwaj premetro czy nie wiadomo co to 151-ka stanowiłaby idealny południowy łącznik dla trzech traktów tramwajowych (Kurdwanowski, na Borek Fałęcki i na osiedle Pod Fortem), dlatego W KOŃCU ZTP powinno JUŻ OD DAWNA puścić 151 dwukierunkowo przez zachodnią część Borku. Ponadto Połączenie z Bonarką pozwoliłoby na szybszą przesiadkę na inne autobusy do Bieżanowa i na odwrót (do czasu aż nie ma możliwości aby tramwaj kursował z Nowosądeckiej do N. Bieżanowa ma to sens).

451 (f: 30 min w szczycie, 60min poza): Istnieje ona w celu dowozu bezpośredniego do Borku oraz istnieje w celu dojazdu do choćby cmentarza

Fakt może jest to pogmatwane, jednak sprawiłoby to że przejazd między dzielnicami (151) byłby lepszy w końcu 2 część TŁ miałaby autobus a i przy okazji dzięki 104 możemy uporządkować ten grajdół.

Jedyną wadą mojego pomysłu jest to że zachodni Borek nie ma bezpośredniego dojazdu do Borku ale nie uznaje tego za jakąś wadę gdyż jest trakt tramwajowy z którego można się przesiąść a i tak rejon wychodziłby na plus bo miałby częstszy autobus (drobne opóźnienia mogłyby być ale przez Zakopiańską trasa jest tak krótka że nie obawiałbym się o niebotyczne opóźnienia)

Obrazek
Kobierzyn im my <3

Parówczak
Specjalista
Posty: 226
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Parówczak » 18 lut 2024, 13:31

Uwzględnijcie 151 w stronę Klin przez Zbrojarzy.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 18 lut 2024, 17:34

Parówczak pisze: 18 lut 2024, 13:31 Uwzględnijcie 151 w stronę Klin przez Zbrojarzy.
Spokojna głowa ja uwzględniłem (aby dojechać na Montwiłła-Mireckiego musi wjechać na ul. Zbrojarzy, nie napisałem ul. Zbrojarzy z powodów czytelności i estetyczności).
Kobierzyn im my <3

outofrange
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 18 lip 2020, 10:59

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: outofrange » 20 lut 2024, 15:27

Zastanawiam się czy 191/104 nie ma potencjału rozwojowego - np. do przekierowania na TŁ i zakończenia jej albo gdzieś w okolicy Kauflandu (chyba nie ma gdzie), Zakrzówka (jakaś pętla techniczna np. https://maps.app.goo.gl/65QYN76jLea9aJXP7) albo do Kostrza (z obsługą Norymberskiej i dowozówką dla osiedla z okolic Sodowej - może Sodowa i Cm. Pychowicki? Tam jest taki placyk dobry do pętli :-) ).
Obrazek

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 21 lut 2024, 1:10

104 będzie miało trochę inne zadanie:

• dowozić nie tylko mieszkańców os. Pod Fortem ale również w końcu połaczyć się z swoją "matką" z centrum Kobierzyna z którym jest aktualnie rozłączona (teraz jeszcze halamaki tworzą to ten autobus bedzie stanowił dla mieszkańców dowózkę do lokali gastronomicznych a w okolicy takich punktów to nie ma).
• połączyć Pod Fortem z CM P+R

Absolutnie dla mieszkańców Pod Fortem nie będzie opłacalna linia która będzie jechała przez TŁ do Zaborza i na Zakrzówek, skoro szybciej dojechaliby tam 194-ką a mieszkańcy Zaborza 196-ką.
Skoro już powstanie 8PU to na niej mogłaby powstać linia jadąca przez TŁ od 8PU aż do Turowicza. Myślałem o linii przyspieszonej 574 która mogłaby być ciekawą dowózką i powrotem ciągu dawnej 178:

POD FORTEM - Bartla - Krygowskiego - Borkowska - Zawiła - 8PU - TŁ - Turowicza - Tischnera - APŚ - (dalej po trasie linii 174) - KOMBINAT

W taki sposób połączenie os. Pod Fortem z TŁ miałoby sens. Ponadto miasto proponowało linię z Łagiewnik jadącą po Zaborzu więc i ona pewnie coś by zagarniała takiej 104 (w twoim wykonaniu oczywiście).
Jak już tak miałoby to być rozegrane że linia by jechała na Zakrzówek to w taki sposób

POD FORTEM - Bartla - Krygowskiego - Borkowska - Zawiła - Babińskiego - Bunscha - Bobrzyńskiego - Grota Roweckiego - Norymberska - Tyniecka - Sodowa - CM PYCHOWICKI/ - Tyniecka - KOSTRZE OSP

wtedy trasą szybką i bez pozbawiania Kobierzyna częstej linii gdziekolwiek masz 3 pieczenie na 1 ogniu (ale nie wiem czy Kostrze by wtedy pomieściłoby tyle linii 196, 176, 162 i takie 104)
Kobierzyn im my <3

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 24 lut 2024, 2:22

outofrange pisze: 15 lut 2024, 13:36Więc wracając do pytania/narzekania: dlaczego nie ma dowozu do pociągu, za to 151 oferujące sprawniejszy i bez korków oraz bez spacerów przez Borek dojazd do tramwaju (na Solvay) zostało rozcięte na dwie linie, z czego jedna (121) z dużą częstotliwością obsługuje raptem kilkanaście domów (Kliny poranne). I dlaczego 191 puszczono przez Forteczną bez przystanku :mrgreen: Za Zawiszy/Os. Kliny pętla przez Forteczną i przystanek dopiero na Zakopiańskiej na wysokości Judyma.
Brak dowozu do pociągu to problem, sporo osób o to pytało. Można było zrobić wjazdy kieszeniowe "191", jednak to wydłużyłoby dojazd do tramwajów w Borku z których korzysta więcej osób więc pewnie nie chciano tego robić. Teraz sprawę ma rozwiązać "104".

"121" obsługuje przede wszystkim centrum Klin, tu są główne potoki. Do Klin Porannych dojeżdża bo coś tam musiało dotrzeć. W tym rejonie są dwa główne generatory potoków: Pod Fortem ("151+191") oraz centrum Klin ("121+191").

W przejeździe przez Forteczną chodziło wg mnie o szybkie połączenie z Klin w stronę Zakopianki oraz do Borku. Choć może kiedyś dojdzie tam przystanek?
outofrange pisze: 15 lut 2024, 13:36Przecież np. taki układ byłby znacznie zdrowszy - wykorzystuje przystanki, Kliny poranne mają dojazd do Borku i pociągu (a na Borkowską mogą się przecież przesiąść - zresztą to kilkanaście-dzieścia domów) a zapewnia sprawną integrację z najszybszym obecnie przejazdem przez miasto - pociągiem:
Obrazek
Ja jednak będę bronił układu ZTP, nawet jeśli nie jest idealny. W Twojej propozycji wciąż główna linia z centrum Klin ("151/451") jedzie do Borku czy Borkowskiej naokoło, przez Pod Fortem. A z tego co mi mówiono w ZTP, chciano te przejazdy kieszeniowe wyeliminować.

kry5
Pasażer
Posty: 26
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: kry5 » 08 mar 2024, 19:13

Znowu podejmuję problem poprawy dojazdu w ciągu ulicy Kobierzyńskiej. Czy nie dałoby się zrobić jakiejś linii przyspieszonej? Kosztem 136. Typu 594? Do Cracovii gdzie wysiada najwięcej pasażerów.. lub Nowego Kleparza? Propozycje przystanków: Pod Fortem- Kliny zacisze- Borkowska- Komuny Paryskiej- Skośna- Torfowa- Zachodnia (dalej prosto z lewej strony dawnego Tesco z pominięciem Lipińskiego) Szwedzka- Rondo Grunwaldzkie- Jubilat- Muzeum Narodowe....
Zastanawia mnie też niezbyt załadowane 578 od Czerwonych Maków które zapełnia się dopiero w okolicach Grota-Roweckiego i dalej... Gdyby dojeżdżało zamiast do Maków gdzieś w okolice Torfowej, niestety jest tutaj tak ciasno że nie ma gdzie zawracać a do Pod ortem chyba nie ma sensu za daleko..
Okolice Kobierzyńskiej rozbudowywują się w zastraszającym tempie a Zikit nic sobie nie robi z tego, chcą rozwalić 194/494 bo są niepunktualne i jeżdżą nieraz w stadach, tylko problem polega na tym że czy w stadzie czy osobno zawsze są zaprane. Nieraz wygląda to tak że jadą 2 za sobą, jeden 100% napełnienia a ten za nim 70-90%. To nie rozumiem ludzie zawsze mają po tej trasie jeździć jak w puszcze? Tu potrzeba rozwiązań tu i teraz a nie za 10 lat jak powstanie 8 Pułku Ułanów albo za 30 lat tramwaj.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 09 mar 2024, 2:13

kry5 pisze: 08 mar 2024, 19:13 Znowu podejmuję problem poprawy dojazdu w ciągu ulicy Kobierzyńskiej. Czy nie dałoby się zrobić jakiejś linii przyspieszonej? Kosztem 136. Typu 594? Do Cracovii gdzie wysiada najwięcej pasażerów.. lub Nowego Kleparza? Propozycje przystanków: Pod Fortem- Kliny zacisze- Borkowska- Komuny Paryskiej- Skośna- Torfowa- Zachodnia (dalej prosto z lewej strony dawnego Tesco z pominięciem Lipińskiego) Szwedzka- Rondo Grunwaldzkie- Jubilat- Muzeum Narodowe....
Zastanawia mnie też niezbyt załadowane 578 od Czerwonych Maków które zapełnia się dopiero w okolicach Grota-Roweckiego i dalej... Gdyby dojeżdżało zamiast do Maków gdzieś w okolice Torfowej, niestety jest tutaj tak ciasno że nie ma gdzie zawracać a do Pod ortem chyba nie ma sensu za daleko..
Okolice Kobierzyńskiej rozbudowywują się w zastraszającym tempie a Zikit nic sobie nie robi z tego, chcą rozwalić 194/494 bo są niepunktualne i jeżdżą nieraz w stadach, tylko problem polega na tym że czy w stadzie czy osobno zawsze są zaprane. Nieraz wygląda to tak że jadą 2 za sobą, jeden 100% napełnienia a ten za nim 70-90%. To nie rozumiem ludzie zawsze mają po tej trasie jeździć jak w puszcze? Tu potrzeba rozwiązań tu i teraz a nie za 10 lat jak powstanie 8 Pułku Ułanów albo za 30 lat tramwaj.

Problem nawet nie rozbija się o ul. Kobierzyńską, tylko o pętle znajdujące się czy to za ul. Babińskiego czy na Klinach. No bo zobaczmy. Powstaje 594 hura mamy autobus, tylko gdzieś musi mieć pętle. Nawet jeżeli byśmy mieli i tabor i kierowców i fundusze to po prostu nie ma gdzie tej linii usadowić. Zakładamy że 594 nie jeździłoby tyle co 136 czyli by jeździło co te 20 minut min. no i co? Gdzie to puścisz; Centralny Kobierzyn narazie nie ma żadnej pętli (a na CM linii tak nie puścisz), Skotniki: mało mieszkańców, z resztą 196 im wystarcza. A Pod Fortem?? No cóż...... nie ma gdzie jechać bo nie ma miejsca na pętli. Teraz ta pętla nie wydala a co dopiero kiedy by jeszcze 594 tam wepchnęli. Wymagana jest pętla na tu i teraz. Ciągle najbardziej realną opcją i najszybszą wg mnie jest utworzenie drogi między Spacerową a Komuny Paryskiej i na jej końcu zrobić przystanek jak w Skotnikach czy na Zauchy. Może brzmi to głupio ale tak nieduży kawałek ulicy w porównaniu do Nowej Bartla czy 8PU w budowie to pikuś. I wtedy nawet i 2 linie by tam się pomieściły i na Kobierzyńskiej. No i Wschodni Kobierzyn/Zach. część Klinów (w tym Słoneczne Kliny) miałyby dostęp do KM której na Komuny Paryskiej nie ma. W przyszłości możnaby było wydłużyć ją do Łąk Kobierzyńskich bo tam ma kiedyś też pętla ma powstać, ale na to byśmy na nią poczekali dłużej niż na 8PU.


Ponadto problemem 194/494 jest to że łączą w sobie aż 2 potoki:

-Cały północny Kobierzyn (cały ciąg ul. Kobierzyńskiej)
-Całe Kliny

Dlatego od zawsze mówiłem że linia przyspieszona powinna jechać przez Babińskiego, aby podbierać pasażerów z 194/494. I jeżeli ktoś przytacza słuszny argument, że jest to trochę na około to po zbadaniu tych 2 ciągów to bez spóźnień linia przyspieszona pomijająca tylko Chmieleniec i Kampus UJ na odc: Grota-Roweckiego - Babińskiego przejazd trwa ok. 9 na Kobierzyńskiej 7-8 min (czas przejazdu tylko nie liczę czasu stania na przystankach). Jednak patrząc na to, że linia:


(+) • Przyspieszona pomija przystanki wiec jest szybsza, ma podobny czas przejazdu i jest szansa na szybszy dojazd do Grota Roweckiego a to za sprawą mniejszych zatorów i większej przepustowości "obwodnicy Kobierzyna"
(+) • Wraz z jakąś ciekawą trasą w centrum (nwm jaką) byłaby swoistą alternatywą dla 194/494.
(-) • częściowe dublowanie tramwaju

Zważając jednak na konieczność zrobienia aby ciąg Kobierzyńskiej miał możliwość obsługi pasażerów no to do czasu otwarcia 8PU nic wiecej mi się nie widzi.
Kobierzyn im my <3

Castrosua
Miłośnik
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2024, 20:17

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Castrosua » 09 mar 2024, 12:13

Od października Mobilis ma mieć 136 do Podwawelskiego i 184.

Obie co 15 minut w dni powszednie.

Co myślicie o połączeniu w jedną linię Pod Fortem- Dietla- Powstania Warszawskiego - Prądnik Czerwony?

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zorza Polarna » 09 mar 2024, 13:22

Castrosua pisze: 09 mar 2024, 12:13 Od października Mobilis ma mieć 136 do Podwawelskiego i 184.

Obie co 15 minut w dni powszednie.

Co myślicie o połączeniu w jedną linię Pod Fortem- Dietla- Powstania Warszawskiego - Prądnik Czerwony?
Ja nawet jak kiedyś proponowałem linię przyspieszoną to z Pod Fortem właśnie kierowałem ją na Pr. Czerwony. Sądze że to bardzo dobry pomysł bo nie tylko ZTP by spełniło petycję mieszkańców aby mieli linię na drugą stronę Wisły ale i również druga strona by na tym zyskała. Tylko mnie ciągle ta pętla na Pod Fortem niepokoi jak zresztą cały ciąg od Bartla do Zawiłej. Bardzo często przebywam w jej rejonie i widzę jak ciężko się tam tymi przegubami po Bartla jeździ a teraz jeszcze maja f zwiększyć dla 136... To tu będzie chaos i syf. Nic tylko modlić się by do kolizji nie dochodziło bo to dopiero osiedle będzie miało problemy z wyjazdem ale trzeba wierzyć że kierowcy dadzą sobie za kierownicami radę 💪.
Kobierzyn im my <3

Kierman
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kierman » 09 mar 2024, 14:07

Budowano niedawno szkołę obok, dlaczego od razu nie zbudowano pętli?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 21 gości