Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Re: Kliny, Pod Fortem
Wprawdzie było to już dobre 2,5 tygodnia temu, ale czy ktoś może był na tym: https://obywatelski.krakow.pl/aktualnos ... cyjne.html spotkaniu konsultacyjnym albo może ma jakieś informacje, czy jakieś interesujące wnioski z niego wypłynęły? Rozumiem, że na oficjalne podsumowanie trzeba poczekać, aż przygotowany zostanie dokument podsumowujący cały proces konsultacji, ale do tego zapewne jeszcze mamy sporo czasu.
Ciekawi mnie chociażby czy w tym momencie przeważa opcja wykonania tunelu rowerowo-pieszego pod autostradą tak jak na jednym z wariantów czy jednak raczej skupiamy się na opcji "okrężnej" w celu obniżenia kosztów (co jednak wydłuży trasę dla niezmotoryzowanych).
Przede wszystkim jednak zastanawiam się na ile te prace będą skoordynowane z budową ulicy Nowej Bartla, która przewiduje zburzenie obecnej pętli autobusowej i zastąpienie jej rondem (a tamten projekt jest jednak na bardziej zaawansowanym etapie). Żebyśmy się nie obudzili nagle z ręką w nocniku i okaże się, że Kliny pozostaną bez pętli autobusowej przez dłuższy czas.
Ciekawi mnie chociażby czy w tym momencie przeważa opcja wykonania tunelu rowerowo-pieszego pod autostradą tak jak na jednym z wariantów czy jednak raczej skupiamy się na opcji "okrężnej" w celu obniżenia kosztów (co jednak wydłuży trasę dla niezmotoryzowanych).
Przede wszystkim jednak zastanawiam się na ile te prace będą skoordynowane z budową ulicy Nowej Bartla, która przewiduje zburzenie obecnej pętli autobusowej i zastąpienie jej rondem (a tamten projekt jest jednak na bardziej zaawansowanym etapie). Żebyśmy się nie obudzili nagle z ręką w nocniku i okaże się, że Kliny pozostaną bez pętli autobusowej przez dłuższy czas.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Od soboty zmiany również na Klinach:
451- likwidacja
121- Borek Fałęcki- Forteczna- Zawiszy- Judyma- Banachiewicza- Narvik- Zawiszy- Forteczna- Zagaje- Kliny Poranne-...- Zawiła- Kościuszkowców- Zakopiańska- Borek Fałęcki f-30/40 poza szczytem, 60 dni wolne
151- Borek Fałęcki- Zakopiańska- Zawiła- (powrót Żywiecka, Kościuszkowców, Zakopiańska)- Borkowska- Barta- Pod Fortem f- jak wyżej
191- nowa linia- Borek Fałęcki- Zakopiańska- Krygowskiego- Bartla- Pod Fortem
W dni powszednie 5-20 f-30/40
W soboty 7-19 f-60
W niedziele 10-19 f-60
Na Fortecznej na razie nie zostaną uruchomione nowe przystanki.
Ja się pytam, jak oni Pod Fortem chcą zmieścić tyle linii
451- likwidacja
121- Borek Fałęcki- Forteczna- Zawiszy- Judyma- Banachiewicza- Narvik- Zawiszy- Forteczna- Zagaje- Kliny Poranne-...- Zawiła- Kościuszkowców- Zakopiańska- Borek Fałęcki f-30/40 poza szczytem, 60 dni wolne
151- Borek Fałęcki- Zakopiańska- Zawiła- (powrót Żywiecka, Kościuszkowców, Zakopiańska)- Borkowska- Barta- Pod Fortem f- jak wyżej
191- nowa linia- Borek Fałęcki- Zakopiańska- Krygowskiego- Bartla- Pod Fortem
W dni powszednie 5-20 f-30/40
W soboty 7-19 f-60
W niedziele 10-19 f-60
Na Fortecznej na razie nie zostaną uruchomione nowe przystanki.
Ja się pytam, jak oni Pod Fortem chcą zmieścić tyle linii
Re: Kliny, Pod Fortem
Potwierdzam planowane zmiany
https://krabok.wordpress.com/2023/06/20 ... klinach-2/
https://krabok.wordpress.com/2023/06/20 ... klinach-2/
„451”: likwidacja (linia „151” będzie dwukierunkowa, na nowej trasie),
„121”: zmiana trasy: Borek Fałęcki – Zawiła (powrót: Żywiecka – Kościuszkowców) – Borkowska – Forteczna – Dr Judyma – Banachiewicza – Narvik – Zawiszy – Forteczna – … Kliny Poranne,
„151”: linia będzie kursować w obie strony, skrócenie trasy: Borek Fałęcki – Zawiła (powrót: Żywiecka – Kościuszkowców) – Borkowska – Pod Fortem,
„191”: nowa linia: Borek Fałęcki – Zakopiańska – Forteczna – Pod Fortem.
Każda z trzech linii „121”, „151”, „191” będzie kursować w wakacje co 30 minut w szczycie, co 40 poza szczytem oraz co 60 w weekendy. Linie „121” i „151” będą funkcjonować cały tydzień w pełnym wymiarze godzin, natomiast „191” przejmie pory kursowania od dotychczasowego „121”, czyli:
* w dni powszednie w godz. 5-20,
* w soboty w godz. 7-19,
* w niedziele i święta w godz. 10-19.
Też podejrzewam, że przerwy na Pod Fortem będą minimalne, jeśli wcale. "151" pewnie będzie skoordynowane ze "121" które nie ma postoju na Klinach Porannych, więc kwestia różnicy czasów przejazdu do końcówek. Albo "151" będzie mieć dosłownie parę minut przerwy na Pod Fortem i pełną koordynację ze "121" do f15/20/30, albo bez postoju i wtedy takt nie będzie idealny, choć wciąż powinien być dobry. Co do liczby kursów, Pod Fortem wychodzi trochę na plus bo obecnie jest f15/24/45, więc nawet w wakacje będzie więcej niż dotychczas w roku szkolnym.
Re: Kliny, Pod Fortem
Że się nie zdecydowano wydłużyć 155 do Pod Fortem tak jak postulowaliśmy.
Re: Kliny, Pod Fortem
194 w szczycie f~15 ja w to nie wierzę ku*wa.
Re: Kliny, Pod Fortem
No właśnie, mocno się dziwię, że nie zdecydowano się na to rozwiązanie, gdy go tu prezentowałem wydało się bardzo prawdopodobne do realizacji, tym bardziej że kiedyś połączenie ze Swoszowicami SKA było rozważane.
A druga sprawa - ciekawi mnie bardzo, kiedy koniec końców zostanie obsłużony Las Borkowski w oba kierunki. Czy w ogóle ktoś się zastanawia na serio nad tym rozwiązaniem w niedalekiej przyszłości?
Re: Kliny, Pod Fortem
W zeszłe wakacje 194 miało f10 do 18 godziny. No to się rozpędzili ze skalą cięć. Ale za to mamy pseudo-igrzyska. Za karę, bo mieszkańcy wypowiedzieli się, że nie chcą tych prawdziwych.
Re: Kliny, Pod Fortem
Myślałem że chociaż to 136 podciągną pod Podwawelskie zawsze to byłoby coś....ale po co.
Re: Kliny, Pod Fortem
Tak właśnie czułem, że jest przymiarka do cięć na przyszłość najważniejszych linii, w tym 194. "Synchronizacja" polegać będzie na tym, że linie, które jeżdżą częściowo na tych samych odcinkach, z czasem będą puszczane po prostu co 30 minut, więc na jakimś fragmencie autobusy będą jeździć co 15 minut. A z kolei w szczycie przy puszczeniu pojazdów co 15 minut wyjdzie im co 7,5 minut, więc teoretycznie elegancko.
Dziwne, że chociaż tego 191 tam nie puszczono, jak już bawią się w jakieś nowe linie na identycznych końcówkach co 151 to może warto byłoby jakoś zachęcić ludzi do korzystania z SKA. A nie ma co raczej liczyć na szybkie załatwienie sprawy drogi do SKA Opatkowice z terenu Klinów.
Z miejscem na pętli jest słabo, nawet mimo małych lub żadnych przerw (jeżeli chodzi o 151 i 191). Zapewne skończy się to np. likwidacją 136 albo puszczeniem tej linii gdzie indziej.
Re: Kliny, Pod Fortem
Tylko w tym rejonie najważniejszy jest dojazd do tramwajów w Borku. SKA jednak zapewnia dużo niższą częstotliwość. Mnie "191" do Swoszowic SKA nie przekonuje - nawet gdyby były to wjazdy kieszeniowe, to wydłużyłaby się podróż do tramwajów w Borku Fałęckim.Aszaf pisze: ↑20 cze 2023, 11:24Dziwne, że chociaż tego 191 tam nie puszczono, jak już bawią się w jakieś nowe linie na identycznych końcówkach co 151 to może warto byłoby jakoś zachęcić ludzi do korzystania z SKA. A nie ma co raczej liczyć na szybkie załatwienie sprawy drogi do SKA Opatkowice z terenu Klinów.
Od wakacji "136" dostaje f15 zamiast f24 w szczycie.
Re: Kliny, Pod Fortem
Kliny powinny dostać linię przyspieszoną do pętli Podgórze SKA (Zawiła-Podmokła-Turowicza-Powstańców Śląskich). Ale w tym mieście bardziej dba się o tworzenie linii agloexpres niż linii miejskich.
Re: Kliny, Pod Fortem
Gdyby nie było agloexpresów, szczególnie tych na południu Krakowa ruch na ulicach Krakowa byłby znacznie większy. Wtedy taki miejski exspres można by sobie...
Oczywiście nie jestem przeciwnikiem miejskich linii przyśpieszonych - one jak najbardziej powinny powstawać, szczególnie na głównych ciągach gdzie jest kilka pasów ruchu, w tym BUSPASY
Re: Kliny, Pod Fortem
Oczywiście, zgadzam się, że wjazdy pod SKA z końcówką trasy w Borku byłyby potencjalnie mało atrakcyjne. Dziwi mnie jednak, że w ogóle zrezygnowano z pomysłu połączenia Klinów ze stacją mimo lepszego dojazdu przez Forteczną. Może we wrześniu coś zostanie wykombinowane (jeżeli zwiększy się wtedy częstotliwość jazdy SKA), ale problemem pozostanie brak miejsca na pętli Pod Fortem.
Czyli pewnie właśnie w szczycie będzie synchronizacja ze 194.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 16 gości