Czym się różnią? Pytam jako laikJopek36 pisze: ↑06 kwie 2020, 13:18W przeciwieństwie do Bombardierów i Krakowiaków zamiast BODE zastosowano drzwi TAMWARE, które w Krakowie możemy spotkać w 405N oraz N8C:
https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=61456
STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Dla przeciętnego pasażera różnica jest raczej niezauważalna. W mojej subiektywnej ocenie mechanizm BODE funkcjonuje ciszej, szczególnie moment zamknięcia od NGT6/III wzwyż - we wcześniejszych seriach NGT6 jest starszy, głośniejszy typ. Inna jest też dynamika otwierania i zamykania drzwi. BODE vs TAMWARE odniósłbym do zestawienia Mercedes vs Fiat. Może to trochę moja nadgorliwość, ale w grudniu jechałem Flirtem Kolei Śląskich, no i słysząc dźwięk otwierania/zamykania mechanizmu drzwiowego, myślę kurcze przecież to jest praktycznie to samo co w krakowskich Bombardierach - wysiadając znalazłem na płacie drzwi logo BODE i wszystko było już jasne
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Zdjęcia z wnętrza Lajkonika - https://fotozajezdnia.pl/search.php?sea ... s=Lajkonik
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
A skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać? W MPK od dłuższego czasu narzekali, że Bode sobie śpiewa ceny jakby te drzwi były ze złota. A koniec końców nawet jakoś szczególnie wytrzymałe nie są, o czym w tragiczny sposób przekonał się jeden z pasażerów na krowoderskim rollercoasterze.
Wiadomo, że Bode to z pewnością zaawansowane technologie, a same drzwi odskoczno-przesuwne mają szereg zalet, niemniej jednak gdyby to były drzwi rodem z Jelcza to ów pasażer nabiłby sobie jedynie siniaka, bo tamtych drzwi fizycznie się nie dało wyważyć na zewnątrz.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Stare przysłowie mówi: co tanie w zakupie, to drogie w eksploatacji. Skutki szybkiego, a co za tym idzie głośnego domknięcia drzwi (ostatnia faza zamykania) mogą być widoczne i odczuwalne pośrednio dopiero za jakiś czas. Podczas takiego szybkiego domknięcia, wibracje przenoszą się na konstrukcję tramwaju, co może doprowadzać do szybszego odkręcania się śrub, powstawania luzów mocujących laminaty = trzeszczenia wnętrza w czasie jazdy czy też nasilonego zmęczenia materiału innych komponentów. Na to zjawisko szczególną uwagę zwróciłem jadąc starszymi warszawskimi Pesami (mechanizmy drzwiowe iFE), gdzie szyby w całym tramwaju w zauważalny sposób drgały, co w przypadku nowszych mechanizmów np. BODE jest praktycznie ledwo zauważalne.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
To o czym piszesz to tylko domysły, niczym nie poparte. W moim odczuciu większość wibracji w tramwaju przenosi się z torowiska przez wózki i ruch drzwi ma niewielki wpływ - lecz to są tylko moje domysły, równie niewiele warte. Za wysoką ceną wcale nie musi stać wysoka jakość, czego najlepszym przykładem jest firma z nadgryzionym jabłkiem, znana z bardzo agresywnego realizowania planowanego psucia się produktu, utrudniania na wszelkie sposoby napraw, czy wręcz pozywa drobnych przedsiębiorców zajmujących się taką naprawą. Znacznie tańsze urządzenia konkurencji w wielu aspektach są nawet lepsze.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Ale wiesz że główny konkurent tej firmy niedawno przebił zgniłe jabłko cenami swoich flagowców? Tańsze są chińczyki, tylko jeden z nich dostał niedawno bana od wujka Sama, a drugi na X niestety jakością (oprogramowania) wciąż zostaje w tyle.Cukier pisze: ↑07 kwie 2020, 18:28 Za wysoką ceną wcale nie musi stać wysoka jakość, czego najlepszym przykładem jest firma z nadgryzionym jabłkiem, znana z bardzo agresywnego realizowania planowanego psucia się produktu (...) Znacznie tańsze urządzenia konkurencji w wielu aspektach są nawet lepsze.
Ale ogólnie się zgadzam - to że coś jest droższe nie oznacza, że jest lepsze - zwłaszcza tzw. marki premium mają czasem produkty przeciętnej jakości za które wołają sobie więcej ze względu na samo logo.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:22 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Do końca roku zostało 251 dni, co daje dostawy jednego wagonu co 5 dni, aby zdążyc z terminem.
Czy jest możliwy aneks do umowy zmieniający termin wykonania zamówienia?
Czy jest możliwy aneks do umowy zmieniający termin wykonania zamówienia?
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Zawsze jest możliwy, tylko muszą się zgodzić obie strony. Mamy 1/3 roku za nami, a zamiast kilkunastu Lajkoników są tylko 2 i nic nie wskazuje by dostawy miały ruszyć z kopyta.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:32 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Przy obecnej sytuacji to jest tylko gdybanie, gdyż jakby nie cała ta epidemia, to mogłoby być już więcej Lajkoników u nas, to nie jest też nic pewnego.pasazer_mobilisu pisze: ↑25 kwie 2020, 8:08Zawsze jest możliwy, tylko muszą się zgodzić obie strony. Mamy 1/3 roku za nami, a zamiast kilkunastu Lajkoników są tylko 2 i nic nie wskazuje by dostawy miały ruszyć z kopyta.
Natomiast według danych z lokalny gazet, to już jest podobno gotowy kolejny wagon.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Krakowiaki pod koniec to były dostarczane nawet po 1-2 dziennie, wszystko się da (nie podejmuję tu tematu jakości)
Natomiast - właśnie, mamy stan pandemii, ktoś ostatnio pisał że w umowach z przewoźnikami są uwzględnione "czynniki wyjątkowe", tu może jest podobnie.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Teraz każda firma będzie tłumaczyć swoje wtopy i poślizgi koronawirusem, nie ważne czy tak faktycznie było czy nie - nikt tego nie sprawdzi. Zgodnie z przewidywaniami legendarny wykonawca remontu Krakowskiej był jednym z pierwszych do łapania się tej wymówki.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Czy zakończyli już wszystkie odbiory i prowadzą już tylko szkolenia?
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
"Już wkrótce nowy tramwaj Lajkonik pojawi się na regularnej linii. Dzisiaj zakończyły się odbiory techniczne pierwszego z 50 zamówionych w fabryce Stadlera tramwajów. To oznacza, że mogą się rozpocząć szkolenia motorniczych, którzy będą ten tramwaj prowadzić. Potrwają one kilkanaście najbliższych dni. To też oznacza, że nowy tramwaj będzie często widoczny w dzień na krakowskich ulicach w różnych rejonach miasta."
Info: fb mpk
Info: fb mpk
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Odnośnie układu foteli i rozplanowania wnętrza, niech mnie ktoś poprawi, ale mam wrażenie, że jest mniej miejsc stojących niż w NGT8 mimo podobnej długości.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości