STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: kucyk » 13 gru 2022, 21:16

Dzisiaj również przybył do Krakowa kolejny (11 już) Lajkonik serii II. To wagon #HY 707. :)

Przez cały dzień cisza w tym temacie na forum. ;)

Potwierdzenie tej informacji:

https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... ajkonik-ii

Mikix
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Mikix » 16 gru 2022, 19:56

Czy Lajkoniki II posiadają wyświetlacz z brygadówką? Bo dziś jadąc HY703 nie widziałem brygadówki.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: kucyk » 16 gru 2022, 19:59

Mikix pisze: 16 gru 2022, 19:56 Czy Lajkoniki II posiadają wyświetlacz z brygadówką? Bo dziś jadąc HY703 nie widziałem brygadówki.
Nie posiadają. Od samego początku ich puszczenia na linie tak jest - było to już pisane na forum. Również nie mają tego bocznego, małego wyświetlacza z numerem linii. :o

Dziwne to wszystko, pytanie tylko dlaczego?

Mnie się te boczne małe kwadraciki podobają.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Scania_9640 » 16 gru 2022, 20:59

kucyk pisze: 16 gru 2022, 19:59 Nie posiadają. Od samego początku ich puszczenia na linie tak jest - było to już pisane na forum. Również nie mają tego bocznego, małego wyświetlacza z numerem linii. :o

Dziwne to wszystko, pytanie tylko dlaczego?

Mnie się te boczne małe kwadraciki podobają.
Z tego co wiem, to ponoć Stadler sobie o nich zapomniał

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: suchy » 16 gru 2022, 22:23

Scania_9640 pisze: 16 gru 2022, 20:59 Z tego co wiem, to ponoć Stadler sobie o nich zapomniał
Oj tam taki drobiażdżek, równie dobrze mogli zapomnieć o automacie biletowym albo o zadajniku jazdy dla motorniczego :lol: A tak serio to myślałem, że przy takich zamówieniach istnieje coś takiego jak "kontrola wewnętrzna", gdzie zanim się wyśle pojazd do klienta, to chodzi jakiś chłop z check-listą i sprawdza, czy wszystkie wymagane elementy wyposażenia są zamontowane.

Pytanie zasadnicze również - skoro sobie jakimś cudem "zapomnieli" albo w ogóle zamówić tych wyświetlaczy u producenta / albo zamówili ale zapomnieli zamontować - to czy wogóle pamiętali o tym, żeby POPROWADZIĆ INSTALACJE do nich? Żeby się nagle nie okazało, że trzeba będzie wyłączyć wagony z użytku na kilka-kilkanaście tygodni, żeby rozbebeszyć pierwszy człon, pozakładać kable zasilające, podpiąć je do odpowiednich komputerów, itp itd.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Adrian14 » 16 gru 2022, 22:25

Może po prostu rozliczą to w kosztach i ich nie będzie. Zostaną dalej czarne tabliczki brygadówkę 😁😁😁

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: judash » 16 gru 2022, 22:32

Śmichy chichy, ale czarne tabliczki brygadowe są takie, że od razu widać, co to za brygada. Z wyświetlaczowymi różnie bywa - często bywają nieczytelne.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Adrian14 » 16 gru 2022, 23:05

Ale normalnemu pasażerowi do niczego nie jest ona potrzebna. Bardziej motorniczym, aczkolwiek w Krakowie brygady jeżdżą w większości po kolei. Dziwię się, że w autobusach nie ma tabliczek.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: damian_krk2 » 17 gru 2022, 0:52

judash pisze: 16 gru 2022, 22:32 Śmichy chichy, ale czarne tabliczki brygadowe są takie, że od razu widać, co to za brygada. Z wyświetlaczowymi różnie bywa - często bywają nieczytelne.
Albo zwłaszcza w przypadku nocek zamiast np 62-04 wyświetla się 52-64 lub zamiast 69-01 mamy 18-69.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Adrian14 » 17 gru 2022, 7:46

No w EU wyświetla się numer brygady taki jaki wpisze motorniczy. A że numer linii przypisuje się z automatu to wychodzą takie kwiatki.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: suchy » 17 gru 2022, 9:19

damian_krk2 pisze: 17 gru 2022, 0:52 Albo zwłaszcza w przypadku nocek zamiast np 62-04 wyświetla się 52-64 lub zamiast 69-01 mamy 18-69.
Tak jak napisał Adrian - takie coś ma miejsce w wagonach EU bo tam motorniczy ręcznie wpisuje nr linii oraz brygady w sterowniku R&G (możesz wpisać sobie np. 18-99 i też ci brygadówka to wyświetli). A robią to być może po to, żeby odróżnić się od wagonów dziennych.

W przypadku Bombardierów sterowanie wyświetlaczami oraz brygadówką odbywa się z Trapeza - i tutaj musisz wpisać poprawny numer linii oraz brygady (czyli np. pracujesz jako 69-02). A jeśli realizujesz jeszcze wcześniej jakiś kurs na linii dziennej (np 18), to komputer sam z automatu podmieni napis na brygadówce - i pokaże 18-02.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: damian_krk2 » 17 gru 2022, 10:09

suchy pisze: 17 gru 2022, 9:19 Tak jak napisał Adrian - takie coś ma miejsce w wagonach EU bo tam motorniczy ręcznie wpisuje nr linii oraz brygady w sterowniku R&G (możesz wpisać sobie np. 18-99 i też ci brygadówka to wyświetli). A robią to być może po to, żeby odróżnić się od wagonów dziennych.

W przypadku Bombardierów sterowanie wyświetlaczami oraz brygadówką odbywa się z Trapeza - i tutaj musisz wpisać poprawny numer linii oraz brygady (czyli np. pracujesz jako 69-02). A jeśli realizujesz jeszcze wcześniej jakiś kurs na linii dziennej (np 18), to komputer sam z automatu podmieni napis na brygadówce - i pokaże 18-02.
Po pierwsze nie wiem po co ustawiać 52-64 jak można ustawić od razu 64-01 i tak się odróżniasz od reszty. Po drugie nie wydaje mi się żeby Bombardiery miały Trapeze. Wydaje mi się że mają sterownik Siemensa. I nawet w tym Trapeze jeśli masz powiedzmy 18+69 to nie wpisujesz najpierw 1802 i potem 6902 tylko od razu 6901 i wszystkie kursy po kolei normalnie są.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Adrian14 » 17 gru 2022, 13:47

No właśnie się nie da. Numer linii będzie zawsze ten na której obecnie linii wykonujesz kurs. Natomiast numer porządkowy możesz wpisać który chcesz w przypadku EU, a w pozostałych pociągnie z trapeza. Dlatego jak masz łączenie z 52, a masz 62-01 to dają 52-01, pokrywasz się z rodzimą brygadą. Stąd często się stosuje wyróżnienia 52-99, 52-64.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: suchy » 17 gru 2022, 22:48

damian_krk2 pisze: 17 gru 2022, 10:09 Po drugie nie wydaje mi się żeby Bombardiery miały Trapeze. Wydaje mi się że mają sterownik Siemensa.
Siemens = Trapeze. Gdy sterownik Siemensa - mówimy o tym - się uruchamia, to wyświetla się na nim logo Trapeze.

krakus
Znawca
Posty: 113
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: krakus » 21 gru 2022, 9:29

Przyjechał 12 Lajkonik, tym razem #RY877.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości