Słyszałem, że poleciał skład 258+259. Trochę szkoda, ponieważ bezwzględny priorytet kasacji powinny mieć wiedeńczyki, jednak faktycznie skład ten był w niezbyt dobrym stanie i być może wymagał naprawy, która byłaby nieopłacalna. Oby tylko na tym się skończyło, ponieważ wycofanie ostatniego E1 jest priorytetem.
STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Papierek wszystko przyjmie. Niby wprowadzane nowe pojazdy, stare kasowane a na mieście bez zmian.
I z czego się tu niby cieszyć przy takiej polityce?
I z czego się tu niby cieszyć przy takiej polityce?
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 215
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
RY886 punkualnie o 2:30 zameldował się na terenie zajezdni Nowa Huta
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Dokładnie, mamy już 20 Lajkonik II u siebie, z czego 18 odebranych i puszczonych do ruchu.pawel200020 pisze: ↑29 kwie 2023, 2:44 RY886 punkualnie o 2:30 zameldował się na terenie zajezdni Nowa Huta
MPK pisze:Do zajezdni tramwajowej Nowa Huta został dzisiaj, 29 kwietnia dostarczony 20. nowy Lajkonik II. Wagon będzie teraz przygotowywany do wyjazdu na regularną linię.
Dobra wiadomość dla pasażerów jest też taka, że 18 z tych wagonów zostało już odebranych i może przewozić pasażerów. Wśród nich 13 stacjonuje w zajezdni w Nowej Hucie, a 5 w zajezdni Podgórze. Przypomnijmy, że nowe Lajkoniki II po raz pierwszy wyjechały na regularne linie 24 listopada 2022 roku.
W nowych tramwajach jest więcej przestrzeni z niską podłogą, a także więcej miejsca dla osób poruszających się na wózkach. Tramwaje są wyposażone między innymi w klimatyzację, automat biletowy, system informacji pasażerskiej, kamery oraz porty USB do ładowania smartfonów.
Kraków zamówił w sumie 60 nowoczesnych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów. Ich dostawy mają się zakończyć w 2023 roku. Nowe tramwaje umożliwią wycofywanie z ruchu kolejnych wagonów wysokopodłogowych. Wszystko po to, aby na wszystkich krakowskich liniach kursowały wyłącznie pojazdy z niską podłogą.
Przypomnijmy, że MPK SA w Krakowie otrzymało dofinasowanie ze środków unijnych do zakupionych 10 nowych tramwajów w wysokości 52,4 mln zł.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
W ostatnią sobotę przybył do Krakowa 20 wagon tej serii. Na terenie zajezdni Nowa Huta rozładowano wagon #RY 886. Wczoraj zaś do tej samej zajezdni przybył wagon #HY 711. Dwa wagony w ciągu 3 dni.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
W sobotę nad ranem przybył RY886 i został od razu rozładowany. Wygląda na to, że tą samą lawetą (niebieski ciągnik) w poniedziałek nad ranem przybył HY711. Ze względu na święto rozładowano go dzisiaj. Zatem są możliwości, aby dostawę przeprowadzać nawet w dwa dni tą samą lawetą.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Nie ma takiej opcji. Czas pracy kierowcy na to nie pozwala. Firma dostarczająca tramwaje ma kilka identycznych zestawów.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
I nie mają obowiązkowych odpoczynków dobowych, tygodniowych czy dwutygodniowych? O ile wiesz o czym piszę. W podwójnej czy też w załodze doba jest wydłużona do 30 h, czas jazdy w dobie każdego z kierowców nie może przekroczyć 18 h. Do tego musisz wziąć pod uwagę, że jest to "gabaryt" więc jazda nocą 22 - 6. Podwójna obsada na gabarytach nie ma najmniejszego sensu.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
No nie jest tak. Podwójna też musi robić pauzy dobowe 9h i weekendowe. Nawet muszą krótkie pauzy (45 min) robić. Zobacz na diagram poniżej.
I tak jak Szakal napisał podwójna na gabaryt jest bez sensu, jedzie tylko nocą czyli nawet nie wykorzysta 9h jazdy, a w ciągu tygodnia może przecież 2x wydłużyć do 10h jazdy. Podwóne są wykorzystywane głównie do dalekich frachtów typu "express" czyli np jakieś dalekie przesyłki kurierskie, produkty wysokiej wartości (elektronika) by minimalizować ryzyko kradzieży na postoju.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Czy któryś z 3 ostatnio odebranych Lajkoników II (bodajże HY709, 729 i 730) zdążył już zadebiutować z pasażerami na mieście?
-
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Nieaktualne. Wczoraj dwa z tych 3 kursowały na "14".
-
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Wygląda na to, że w Krakowie pojawił się kolejny Lajkonik - HY773.
https://www.psmkms.krakow.pl/ciekawostk ... -nowa-huta
https://www.psmkms.krakow.pl/ciekawostk ... -nowa-huta
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
^^HY733 jak coś ktoś wie kiedy przyjechał?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 6 gości