STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Jamnik » 22 sie 2022, 12:13

pasazer_mobilisu pisze: 22 sie 2022, 10:29 Przede wszystkim o to, że według plotek miał to być ten sam Lajkonik, który już był w Krakowie.
Zapomniałem, że wcześniejszy miał inny numer :)

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: impuls » 22 sie 2022, 12:27

Są inne rozwiązania techniczne w I i II serii Stadlera, dlatego musi być odrębne szkolenie. Z GT8N/C wagon RF313 ma osobne szkolenie, na 310,311,312 jest osobne, na pozostałe osobne.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: LLoan » 24 sie 2022, 22:43

https://www.facebook.com/11843936483580 ... /?sfnsn=mo
Do Krakowa jedzie drugi nowy Lajkonik :)

es.em
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 02 cze 2021, 9:43

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: es.em » 27 sie 2022, 20:51

Można dopisać w tematach "Dzisiaj na mieście" przyjazdy dwóch nowych STL. ;)


Ok! Mówisz, masz :) - adm. K

PKPfan
Miłośnik
Posty: 84
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: PKPfan » 01 wrz 2022, 8:48

Wiadomo coś kiedy mniej więcej zadebiutują Lajkoniki z drugiej serii?

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: pawel200020 » 01 wrz 2022, 10:12

PKPfan pisze: 01 wrz 2022, 8:48 Wiadomo coś kiedy mniej więcej zadebiutują Lajkoniki z drugiej serii?
Jest niemała szansa, że jeszcze we wrześniu :)

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Scania_9640 » 01 wrz 2022, 13:07

pawel200020 pisze: 01 wrz 2022, 10:12 Jest niemała szansa, że jeszcze we wrześniu :)
Wątpię, zanim przejdą homologację, zanim motorniczowie będą mieć szkolenia to minie z kilka miesięcy

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Jaky » 01 wrz 2022, 15:24

Scania_9640 pisze: 01 wrz 2022, 13:07 Wątpię, zanim przejdą homologację, zanim motorniczowie będą mieć szkolenia to minie z kilka miesięcy
Proces homologacji przeszedł przecież pozytywnie RY875. Zostają zatem tylko szkolenia.

es.em
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 02 cze 2021, 9:43

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: es.em » 02 wrz 2022, 9:42

W sumie to wygląda teraz tak, że podgórskie będą RY875-899 (25 sztuk), a huckie #HY701-735 (35 sztuk). Ma to mało sensu pod względem numerologicznym, ale przynajmniej wszystkie numery się zmieszczą.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: impuls » 11 wrz 2022, 18:34

Wprowadzanie do ruchu Lajkonika II owiane jest pasmem innych okoliczności. Postępowanie jest zgoła inne, niż w przypadku pierwszej serii. Przybycie RY875 wyglądało w miarę podobnie. Ale wagon praktycznie się nie pojawiał na mieście, ale według doniesień prasowych opartych na informacjach z ust rzecznika MPK, czy producenta otrzymał homologację. Następnie wyjechał do producenta po co... tego już się nie dowiedzieliśmy. Taki dodatkowy transport kosztuje sporo. Przy I Serii takiej sytuacji nie było. Po jakimś miesiącu przyjechał kolejny wagon. Numer boczny był pokryty folią a na burtach bocznych nie posiadał. Z prześwitu określono, że to HY727. Po dwóch tygodniach tak samo zapakowany przybył HY708. Ze względu na tą folię, gwarancji nie ma, czy to są naklejane numery czy magnetyczne, takie jak na Tinie. I dlaczego przybywają wagony ze środka a nawet końcówki serii a nie od początku, np. HY701, HY702. I jakby zapadły się pod ziemię. Nie ma informacji o pojawianiu się ich na mieście a nawet wokół zajezdni. Wagony I serii przystosowywane były w Hali w Podgórzu i zwykle na weekend odstawiano je na zewnątrz. W ciągu dnia prowadzono różne testy, wewnątrz hali i na zewnątrz. Wygląda na to, że te z II serii przewieziono do Huty do nowej Hali i tam stacjonują. Nadal też nie ma informacji o dofinansowaniu tej II serii. Jest tylko załatwiony kredyt na tą II serię dzięki któremu mogli podpisać przetarg.

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: pawel200020 » 11 wrz 2022, 19:14

impuls pisze: 11 wrz 2022, 18:34 Wprowadzanie do ruchu Lajkonika II owiane jest pasmem innych okoliczności. Postępowanie jest zgoła inne, niż w przypadku pierwszej serii. Przybycie RY875 wyglądało w miarę podobnie. Ale wagon praktycznie się nie pojawiał na mieście, ale według doniesień prasowych opartych na informacjach z ust rzecznika MPK, czy producenta otrzymał homologację. Następnie wyjechał do producenta po co... tego już się nie dowiedzieliśmy. Taki dodatkowy transport kosztuje sporo. Przy I Serii takiej sytuacji nie było. Po jakimś miesiącu przyjechał kolejny wagon. Numer boczny był pokryty folią a na burtach bocznych nie posiadał. Z prześwitu określono, że to HY727. Po dwóch tygodniach tak samo zapakowany przybył HY708. Ze względu na tą folię, gwarancji nie ma, czy to są naklejane numery czy magnetyczne, takie jak na Tinie. I dlaczego przybywają wagony ze środka a nawet końcówki serii a nie od początku, np. HY701, HY702. I jakby zapadły się pod ziemię. Nie ma informacji o pojawianiu się ich na mieście a nawet wokół zajezdni. Wagony I serii przystosowywane były w Hali w Podgórzu i zwykle na weekend odstawiano je na zewnątrz. W ciągu dnia prowadzono różne testy, wewnątrz hali i na zewnątrz. Wygląda na to, że te z II serii przewieziono do Huty do nowej Hali i tam stacjonują. Nadal też nie ma informacji o dofinansowaniu tej II serii. Jest tylko załatwiony kredyt na tą II serię dzięki któremu mogli podpisać przetarg.
Ogółem numer taborowy to tylko numerek i nie przywiązywałbym wagi do niego. Jeśli chodzi o wagony to rzeczywiście 708 oraz 727 są oklejone w docelowe numery oraz w środku mają wszystkie wymagane naklejki z numerem wagonu. Póki co stoją na nowej hali w hucie natomiast 708 już kilka razy był na mieście jako "jazda szkoleniowa", nie mogą wyjechać na miasto bo "trwają szkolenia", kolega na PH będzie miał szkolenie na II serię natomiast 1 nie będzie mógł jeździć xD

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: impuls » 11 wrz 2022, 20:03

Czyli będą motorniczy specjaliści od Stadlerów I i osobno od Stadlerów II. Zapewne przez jakąś modyfikację w Stadlerach II aby się nie myliło.
Było już coś takiego w historii, że podobne wagony miały hamowanie kierownicą w lewo a drugie w prawo. No i były wypadki, bo zamiast hamować dodawali gazu. Musieli wprowadzić podział.
Może zadajnikiem w Stadlerach II będzie się dodawać gazu w dół do siebie a nie od siebie 😂
Nie zdziwię się jak pierwszą serię przeniosą do Podgórza a cała II seria będzie w Hucie.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Adrian14 » 11 wrz 2022, 20:59

Przepraszam, że się przyczepię ale błagam nie pisz: dodawanie gazu w odniesieniu do tramwaju. Zadawanie rozruchu, przyspieszanie.....

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: impuls » 11 wrz 2022, 21:21

Adrian14 pisze: 11 wrz 2022, 20:59 Przepraszam, że się przyczepię ale błagam nie pisz: dodawanie gazu w odniesieniu do tramwaju. Zadawanie rozruchu, przyspieszanie.....
Masz rację słusznie i naukowo. Chociaż w historii komunikacji były też tramwaje na gaz.

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: pawel200020 » 13 wrz 2022, 11:18

impuls pisze: 11 wrz 2022, 20:03 Czyli będą motorniczy specjaliści od Stadlerów I i osobno od Stadlerów II. Zapewne przez jakąś modyfikację w Stadlerach II aby się nie myliło.
Było już coś takiego w historii, że podobne wagony miały hamowanie kierownicą w lewo a drugie w prawo. No i były wypadki, bo zamiast hamować dodawali gazu. Musieli wprowadzić podział.
Może zadajnikiem w Stadlerach II będzie się dodawać gazu w dół do siebie a nie od siebie 😂
Nie zdziwię się jak pierwszą serię przeniosą do Podgórza a cała II seria będzie w Hucie.
Róznica jest w układzie hamowania, jest inny przez co trzeba inaczej "hamować" żeby nikt się nie wywrócił przy stawaniu na przystanku.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości