Strona 44 z 66
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
: 31 maja 2022, 17:15
autor: kucyk
Ale Wy piszecie o Tinie czy Lajkonikach II? O ile rozumiem sprawę Tiny bo ma nowe wózki, zapewne nową aparaturę itp. więc muszą one przejść próby, testowania i homologację. To nie rozumiem sprawy Lajkoników II które różnią się tylko dodatkowym miejscem na wózki kosztem miejsc siedzących? To jakaś porażka z twierdzeniem o homologacji dla takiego pojazdu.
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
: 31 maja 2022, 17:42
autor: Jamnik
No wlaśnie - czemu w nazwie wątku jest Tina, skoro nowe Stadlery to również będą Tango?
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
: 31 maja 2022, 18:50
autor: pawel200020
Dziś w kronice był pokazany Ry875 od środka, ma tapicerkę z autobusów i więcej miejsca dla wózków i stojących, przy 2 drzwiach jest jak w NGT8
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
: 31 maja 2022, 19:03
autor: pasazer_mobilisu
pawel200020 pisze: ↑31 maja 2022, 18:50
Dziś w kronice był pokazany Ry875 od środka, ma tapicerkę z autobusów i więcej miejsca dla wózków i stojących, przy 2 drzwiach jest jak w NGT8
Dokładnie w 4:33
https://krakow.tvp.pl/60493341/31052022-1430
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
: 31 maja 2022, 19:47
autor: GoMeZz391
kucyk pisze: ↑31 maja 2022, 17:15
Ale Wy piszecie o Tinie czy Lajkonikach II? O ile rozumiem sprawę Tiny bo ma nowe wózki, zapewne nową aparaturę itp. więc muszą one przejść próby, testowania i homologację. To nie rozumiem sprawy Lajkoników II które różnią się tylko dodatkowym miejscem na wózki kosztem miejsc siedzących? To jakaś porażka z twierdzeniem o homologacji dla takiego pojazdu.
Sam sobie odpowiedziałeś: "różnią się tylko dodatkowym miejscem na wózki kosztem miejsc siedzących". Nowe ułożenie wóżków, to i nowa homologacja. Takie mamy prawo.
Jamnik pisze: ↑31 maja 2022, 17:42
No wlaśnie - czemu w nazwie wątku jest Tina, skoro nowe Stadlery to również będą Tango?
Co do tego pytania, to początkowo nie było wiadomo, co ma przyjść - sprzeczne informacje występowały. Wkrótce temat zostanie przesortowany i posty dot. Lajonika II zostaną przeniesione na osobny temat.
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
: 01 cze 2022, 7:51
autor: kucyk
GoMeZz391 pisze: ↑31 maja 2022, 19:47
Sam sobie odpowiedziałeś: "różnią się tylko dodatkowym miejscem na wózki kosztem miejsc siedzących". Nowe ułożenie wóżków, to i nowa homologacja. Takie mamy prawo.
Tyle, że ja pisałem o dodatkowym miejscu dla wózków dziecięcych, inwalidzkich a nie nowych "wóżkach" napędowych o których Ty wspominasz.
Czy rzeczywiście są w Lajkonikach II nowe wózki i ich inne położenie aby przeprowadzać nową homologację?
Szczerze bardzo w te rewelacje wątpię.
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
: 01 cze 2022, 9:54
autor: suchy
kucyk pisze: ↑01 cze 2022, 7:51
Tyle, że ja pisałem o dodatkowym miejscu dla wózków dziecięcych, inwalidzkich a nie nowych "wóżkach" napędowych o których Ty wspominasz.
Dodatkowe miejsce na wózki dziecięce (oraz ewentualnych stojących pasażerów, gdy nie będzie wózków) = chociażby zmiana nacisków na oś.
A wtedy nie jest to TAKI SAM wagon jak poprzednie, bo ma inne parametry.
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
: 01 cze 2022, 12:38
autor: pasazer_mobilisu
No niestety skoro MPK wspomniało, że potrzebna będzie homologacja to nie ma co liczyć na ścieżkę na skróty. Może przy odrobinie szczęścia uda się ją uzyskać w okolicy września/października i na nowy rok szkolno-akademicki będzie kilka niskopodłogowców więcej (oczywiście przy założeniu że jeszcze kilka wyślą)?
Najbardziej zainteresowały mnie te siedzenia - jeśli są miękkie tak jak w autobusach to wreszcie będzie można jechać dłużej niż kwadrans bez bólu pleców, Lajkoniki I są pod tym względem najgorszym typem taboru.
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
: 01 cze 2022, 14:17
autor: Scania_9640
pasazer_mobilisu pisze: ↑01 cze 2022, 12:38
No niestety skoro MPK wspomniało, że potrzebna będzie homologacja to nie ma co liczyć na ścieżkę na skróty. Może przy odrobinie szczęścia uda się ją uzyskać w okolicy września/października i na nowy rok szkolno-akademicki będzie kilka niskopodłogowców więcej (oczywiście przy założeniu że jeszcze kilka wyślą)?
Najbardziej zainteresowały mnie te siedzenia - jeśli są miękkie tak jak w autobusach to wreszcie będzie można jechać dłużej niż kwadrans bez bólu pleców, Lajkoniki I są pod tym względem najgorszym typem taboru.
Pesy mają zdecydowanie gorsze siedzenia - twardsze i węższe. Lajkoniki mają całkiem przyjemne siedzenia, nawet bym powiedział, że wygodniejsze niż NGT6/8
Re: STADLER Lajkonik II (Tina) Kraków
: 02 cze 2022, 8:54
autor: suchy
GoMeZz391 pisze: ↑31 maja 2022, 12:23
Ciężko stwierdzić, lecz z 3-4 miesiące to trzeba liczyć, a jak dojdzie szkolenie dla motorowych to i nawet jak pierwsza seria.
Jeśli w kwestii prowadzenia czy resetowania nic się nie zmieni dla motorniczych, to szkoleń nie będzie. Wszak przecież mamy 3 serie Bombardierów NGT6, a nie ma osobnych szkoleń na 601-614, osobnych na 615-626 i osobnych na 627-650. Motorniczowie mają uprawnienia NGT6 - to jeżdżą wszystkimi wagonami
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
: 15 cze 2022, 10:52
autor: damian_krk2
W TTSS wyświetla się w Siedlcach wagon o nr
??708
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
: 15 cze 2022, 16:32
autor: Dr2
RY829 (?) z połamanym pantografem stoi od strony Rzemieślniczej.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
: 16 cze 2022, 13:57
autor: krakus
RY825 ma połamany pantograf, 829 jeździ liniowo.
Przy okazji warto wspomnieć, że w poniedziałek minął rok od przyjazdu testowej Tiny HY799.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
: 13 lip 2022, 12:53
autor: Michajlo
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
: 13 lip 2022, 13:19
autor: suchy
W zajezdni Podgórze od strony Rzemieślniczej manewruje właśnie laweta z kolejnym Lajkonikiem