Strona 48 z 49

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 22 lis 2022, 13:23
autor: impuls
MPK pochwaliło się na swojej stronie, o przyjęciu na stan do PH dwóch Stadlerów II serii

https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 22 lis 2022, 14:04
autor: STADLER Tango
impuls pisze: 22 lis 2022, 13:23 MPK pochwaliło się na swojej stronie, o przyjęciu na stan do PH dwóch Stadlerów II serii

https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
Już nawet trzech.

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 22 lis 2022, 19:23
autor: impuls
Testowali dzisiaj RY876 na torze testowym na zewnątrz zajezdni w Podgórzu.

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 23 lis 2022, 10:22
autor: damian_krk2
Jutro o 11 na PH prezentacja i rozpoczęcie liniowej eksploatacji Lajkoników II
https://www.krakow.pl/start/2564,artyku ... arium.html

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 23 lis 2022, 19:22
autor: pawel200020
damian_krk2 pisze: 23 lis 2022, 10:22 Jutro o 11 na PH prezentacja i rozpoczęcie liniowej eksploatacji Lajkoników II
https://www.krakow.pl/start/2564,artyku ... arium.html
Wiadomo na jakie linie pojadą potem?
Ja stawiam 22 i propagandowe zjechanie E1+c3 jak to na 9 przy RY839 było :lol:

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 23 lis 2022, 19:58
autor: Scania_9640
pawel200020 pisze: 23 lis 2022, 19:22 Wiadomo na jakie linie pojadą potem?
Ja stawiam 22 i propagandowe zjechanie E1+c3 jak to na 9 przy RY839 było :lol:
Ja obstawiam 9 lub 10

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 23 lis 2022, 20:06
autor: impuls
Na "10" i "14" są Stadlery z Huty i NGT6. Musieliby zmieniać brygady. A mają wejść huckie Stadlery. Na "9" są dwa EU8N no i "22". Na pewno będzie podmiana na którejś z tych linii lub nawet obu.

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 23 lis 2022, 20:23
autor: Scania_9640
impuls pisze: 23 lis 2022, 20:06 Na "10" i "14" są Stadlery z Huty i NGT6. Musieliby zmieniać brygady. A mają wejść huckie Stadlery. Na "9" są dwa EU8N no i "22". Na pewno będzie podmiana na którejś z tych linii lub nawet obu.
Tak, ale gość z ZTP pisał, że w pierwszej kolejności chcą je puścić na 9,10 i 14 żeby zastąpić ngt6

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 23 lis 2022, 21:36
autor: kucyk
Scania_9640 pisze: 23 lis 2022, 20:23 Tak, ale gość z ZTP pisał, że w pierwszej kolejności chcą je puścić na 9,10 i 14 żeby zastąpić ngt6
Ja napiszę tylko krótko. Zarówno wczoraj jak i dzisiaj widziałem osobiście 2 wagony EU8N na "9" wyjeżdżające z pętli NB P+R i już na przystanku "Ćwiklińskiej" w obu wagonach zajęte były przez pasażerów wszystkie miejsca siedzące i dużo osób stało. Puszczanie takich wagonów na "9" jest wielkim nieporozumieniem. Tyle ode mnie. :x

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 24 lis 2022, 12:22
autor: pawel200020
Lajkoniki II mają twarde siedzenia, tylko obicie ma inny kolor

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 24 lis 2022, 14:48
autor: impuls
Przedstawiciel Stadlera deklarował zakończenie dostaw do końca czerwca 2023 roku. Zatem co miesiąc będzie przybywać osiem wagonów, czyli dostawy dwa razy w tygodniu.

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 24 lis 2022, 15:18
autor: Bayer2003
Wrażenia z dzisiejszego debiutu mam bardzo mieszane (pierwszy tramwaj zamiast z Mistrzejowic wyruszył z Ronda Hipokratesa, przez co musiałem go gonić przez całe miasto żeby się nim przejechać), jednak same tramwaje sprawiają bardzo dobre wrażenie. Są zdecydowanie cichsze od pierwszej generacji (przynajmniej na razie), nic dziwnie nie stuka, oraz co najważniejsze - posiadają wygodniejsze i lepiej wyprofilowane siedzenia. Z zewnątrz tramwaj wygląda identycznie jak tramwaje pierwszej generacji, w środku jednak jest kilka zmian. Zniknęły gniazdka 230V - STL2 mają wyłącznie USB, jednak odniosłem wrażenie, że jest ich dość dużo. Pojawiła się rzeźnia w drugim członie, w związku z czym znacząco zmienił się układ siedzień. Z wad dostrzegłem śliską podłogę (zwłaszcza w HY727, chociaż w HY708 trochę też), co jednak mogło być spowodowane zaledwie godzinną eksploatacją oraz warunkami atmosferycznymi w dzisiejszym dniu. Drzwi również sprawiają wrażenie zamykających się dość powoli, jednak ogólne wrażenie jest zdecydowanie pozytywne i tramwaje te na linii "9" z pewnością spiszą się lepiej od EU8N ;).

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 24 lis 2022, 15:23
autor: Kaszmir
W I serii też początkowo drzwi zamykały się powoli. Jest szansa, że to poprawią.

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 24 lis 2022, 16:34
autor: suchy
Kaszmir pisze: 24 lis 2022, 15:23 W I serii też początkowo drzwi zamykały się powoli. Jest szansa, że to poprawią.
Mimo, że I seria była poprawiona po dostawach, to i tak w porównaniu do pozostałych nowych wagonów jak NGT czy Pesy, drzwi w Stadlerach zamykają się dużo wolniej - szczególnie w pierwszej i ostatniej fazie (tzn odskok na zewnątrz i pierwsze centymetry rozsuwania / ostatnie centymetry zsuwania i wskoczenie drzwi w ścianę wagonu).

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

: 24 lis 2022, 22:32
autor: pasazer_mobilisu
Zdaniem prezesa do końca roku może zostać dostarczonych nawet 15 STL II (łącznie z tymi już dostarczonymi).

Różnice jakie wyłapałem w stosunku do Lajkoników z I dostawy:
-niebieska tapicerka siedzeń taka jak w autobusach
-brak gniazdek 230V
-więcej ładowarek USB
-poddu*niki
-rzeźnia w drugim członie
-brak wyświetlacza bocznego na dole
-inne półki na bagaż
-LEDy zamiast lampeczek przy drzwiach

Szkoda że w ładowarkach nie montuje się też portu USB-C. Siedzenia są równie niewygodne co w pierwszej partii, ale tapicerka wygląda gorzej. Mimo że jestem zwolennikiem dużej ilości miejsc siedzących to w pełni rozumiem powiększenie "rzeźni", w STL I była mniejszych rozmiarów niż w przegubowym autobusie. Drzwi rzeczywiście jeżdżą wolno, nie ma jednak opóźnienia w ich otwieraniu jakie było na początku w I serii. Chociaż sam tramwaj nie skradł mojego serca to zdecydowanie oceniam go pozytywnie i mam nadzieję, że dostawy zakończoną się do wakacji. Rozdział taboru za rok będzie bardzo ciekawy.