Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
: 03 kwie 2023, 21:58
Prędzej przenumerują Newaga na jakiś nowy numer, a nie będą robić przerwy w numeracji, żeby 1 wagon w ciągu był zupełnie innego typu
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Prędzej przenumerują Newaga na jakiś nowy numer, a nie będą robić przerwy w numeracji, żeby 1 wagon w ciągu był zupełnie innego typu
Post przeniesiony do dyskusji o STLII z Działalnośći MPKMPK w Krakowie pozyskało ponad 52 mln zł ze środków UE na zakup nowych tramwajów
W środę, 26 kwietnia Centrum Unijnych Projektów Transportowych rozstrzygnęło konkurs na dofinansowanie projektów dotyczących zakupu taboru autobusowego nisko i zeroemisyjnego – z napędem elektrycznym, wodorowym lub gazowym (LNG i CNG) oraz taboru tramwajowego i trolejbusowego realizowanych w ramach programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Wniosek przygotowany przez MPK SA w Krakowie dotyczył zakupu 10 nowych tramwajów Lajkonik II, które zaczęły wozić pasażerów w 2022 roku (przypomnijmy, że jest to element dużego kontraktu obejmującego dostawę w sumie 60 nowych Lajkoników II). W konkursie wniosek MPK SA w Krakowie otrzymał bardzo wysoką ocenę i jako jeden z trzech w całym kraju może liczyć na dofinansowanie w wysokości 62,7 proc. wartości inwestycji.
To oznacza, że MPK SA w Krakowie otrzyma ze środków unijnych 52,4 mln zł dofinansowania.
Warto podkreślić, że MPK SA w Krakowie od wielu lat skutecznie walczy o pozyskanie środków z UE. Krakowski przewoźnik przez ostatnie prawie 20 lat zrealizował projekty o łącznej wartości ponad 2 miliardów zł, z czego ponad 1 miliard stanowiły środki unijne. Dzięki nim do Krakowa trafiło już prawie 150 nowych niskopodłogowych, wyposażonych w klimatyzację tramwajów i prawie 300 autobusów, nisko i zeroemisyjnych.
52 miliony złotych wydają się być sporą kwotą, jednak w rzeczywistości jest to cena... sześciu tramwajów STL2. Absolutnie nie ma się czym chwalić, a sytuacja finansowa MPK jest bardzo zła.
Czyli mam rozumieć. MPK ogłasza sobie przetarg na 60 wagonów tramwajowych nie mając funduszy. Wygrywa Stadler a MPK musi się starać na zdobycie funduszy. Jak widać dostajemy dofinansowanie wynoszące 60% kwoty do 10 wagonów a o pozostałych 50 wagonach możemy sobie pomarzyć - no chyba, że ktoś sfinansuje te wagony?impuls pisze: ↑26 kwie 2023, 22:04 Tak, ale jest dofinansowanie do 10 pierwszych Stadlerów II które już są. Nie zamyka to drogi dalszego dofinansowania kolejnych tramwajów. Z drugiej strony uwolni środki, które MPK musiało już wyłożyć.
Post przeniesiony do dyskusji o STLII z Działalności MPK
~Mod. Gz391
To dofinansowanie z UE to najczęściej jest jako zwrot środków za już zrealizowaną cześć zamówienia.kucyk pisze: ↑27 kwie 2023, 6:00 Czyli mam rozumieć. MPK ogłasza sobie przetarg na 60 wagonów tramwajowych nie mając funduszy. Wygrywa Stadler a MPK musi się starać na zdobycie funduszy. Jak widać dostajemy dofinansowanie wynoszące 60% kwoty do 10 wagonów a o pozostałych 50 wagonach możemy sobie pomarzyć - no chyba, że ktoś sfinansuje te wagony?
Genialne. Nie ma co.
Jako tako PZP dopuszcza przetarg bez finansów, ale na moment podpisania umowy, środki mają już być zabezpieczone.
RIO pisze: Zamawiający może wszcząć postępowanie o zamówienie publiczne, nie mając jeszcze zabezpieczonych środków na realizację zamówienia publicznego, ale obowiązek ten zachodzi w chwili zawarcia umowy z wykonawcą wybranym w postępowaniu
Piszesz totalne głupotykucyk pisze: ↑27 kwie 2023, 6:00 Czyli mam rozumieć. MPK ogłasza sobie przetarg na 60 wagonów tramwajowych nie mając funduszy. Wygrywa Stadler a MPK musi się starać na zdobycie funduszy. Jak widać dostajemy dofinansowanie wynoszące 60% kwoty do 10 wagonów a o pozostałych 50 wagonach możemy sobie pomarzyć - no chyba, że ktoś sfinansuje te wagony?
Genialne. Nie ma co.