[Akcja] Wielki synchron

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[Akcja] Wielki synchron

Post autor: Kaszmir » 16 lut 2020, 10:57

Ruszamy z akcją której celem jest poprawa koordynacji pojedynczych kursów. Chodzi o sytuacje gdy np. jakiś kurs przyjeżdża tuż po odjeździe innej linii, jedynej na którą można się przesiąść i ludzie muszą długo czekać na następny odjazd. W tym poście będziemy spisywać kompletną listę, jeśli macie propozycje to zgłaszajcie je poniżej.

Potem przekażemy te zgłoszenia do Zarządu Transportu Publicznego. Oczywiście niektóre przesunięcia będą wymagać również drobnych korekt innych kursów (np w drugą stronę, by zachować przerwy na pętlach itd.) - to zostawiamy w gestii urzędników.

---------------- PROPOZYCJE: ----------------

"102"
• [Słonecznikowa, dni powszednie] - przyspieszyć kurs do Bielan o 4:15, by ułatwić przesiadkę na "902" do Balic o 4:17
• [Słonecznikowa, dni powszednie] - przyspieszyć kursy do Bielan o 4:48, 5:18, 5:47, by ułatwić przesiadkę na "252" do Balic o 4:50, 5:20, 5:50

"107"
• [Nowosądecka, cały tydzień] - przyspieszyć kurs z Soboniowic o 23:39, by ułatwić przesiadkę na "610" do centrum o 23:34

"135"
• [Myślenicka, weekendy] - przyspieszyć kurs z Golkowic o 23:31, by umożliwić przesiadkę na "610" do centrum o 23:27

"152"
• [Teatr Słowackiego, dni powszednie] - przyspieszyć kurs do Huty o 23:54, by nie zajeżdżał się ze zjazdami nocnych od 23:55

"204"
• [Bieżanowska, weekendy] - przyspieszyć przyjazd wariantu z Wieliczki o 23:34, by umożliwić przesiadkę na "904" do centrum o 23:35

"211"
• [Kombinat, cały tydzień] - opóźnić kurs do Chobotu o 3:42, by umożliwić przesiadkę z "642" z Nowej Huty o 3:41

"214"
• [Góra Borkowska, dni powszednie i soboty] - przyspieszyć kurs do Grabówek o 4:44, by ułatwić przesiadkę z "610" z centrum o 4:30

"215"
• [Góra Borkowska, weekendy] - przyspieszyć kurs do Rzeszotar o 3:56, by ułatwić przesiadkę z "610" z centrum o 3:30

"218"
• [Bronowice Małe, dni powszednie] - przyspieszyć kurs do aglomeracji o 3:30, by ułatwić przesiadkę na "64/664" z centrum o 3:19
• [Bronowice Małe, weekendy] - przyspieszyć kurs do aglomeracji o 3:35, by ułatwić przesiadkę na "64" z centrum o 3:19

"222"
• [Czyżyny Dworzec, dni powszednie] - przyspieszyć kurs do Slomnik o 3:35, by ułatwić przesiadkę z "608" z centrum o 3:25

"225"
• [Góra Borkowska, święta] - przyspieszyć kurs do Świątnik Górnych o 3:56, by ułatwić przesiadkę z "610" z centrum o 3:30
• [Góra Borkowska, dni powszednie] - przyspieszyć kursy do Świątnik Górnych o 4:52, by ułatwić przesiadkę z "610" z centrum o 4:30

"227"
• [Pleszowska, dni powszednie] - przyspieszyć kurs z Górnej Wsi o 23:04, by umożliwić przesiadkę na "172" w obie strony o 23:03

"233"
• [Góra Borkowska, soboty] - przyspieszyć kurs do Kopanki o 4:51, by ułatwić przesiadkę z "610" z centrum o 4:30

"235"
• [Góra Borkowska, cały tydzień] - przyspieszyć kurs z Ochodzy o 0:26, by umożliwić przesiadkę na "610" do centrum o 0:24
• [Góra Borkowska, soboty] - przyspieszyć kurs do Skawiny o 3:56, by ułatwić przesiadkę z "610" z centrum o 3:30
• [Góra Borkowska, święta] - przyspieszyć kurs do Skawiny o 4:01, by ułatwić przesiadkę z "610" z centrum o 3:30

"238"
• [Bronowice Wiadukt, dni powszednie] - przyspieszyć kurs z aglomeracji o 0:12, by ułatwić przesiadkę na "64" do centrum o 0:06
• [Bronowice Wiadukt, weekendy] - przyspieszyć kurs z aglomeracji o 0:38, by ułatwić przesiadkę na "64" do centrum o 0:36

"243"
• [Góra Borkowska, dni powszednie] - opóźnić kurs do Skawiny o 4:28, by umożliwić przesiadkę z "610" z centrum o 4:30

"245"
• [Góra Borkowska, dni powszednie] - opóźnić kurs do Skawiny o 3:59 i 4:56, by ułatwić przesiadkę z "610" z centrum o 3:30 i 4:30

"257"
• [Opolska Estakada, dni powszednie] - opóźnić kurs do Naramy o 4:05, by umożliwić przesiadkę z "610" z centrum o 4:08

"263"
• [Czerwone Maki, dni powszednie] - przyspieszyć kurs z aglomeracji o 0:00, by umożliwić przesiadkę na "62/662" do centrum o 23:58

"277"
• [Opolska Estakada, dni powszednie] - przyspieszyć kurs z Iwanowic o 23:46, by ułatwić przesiadkę na "610" do centrum o 23:48

"278"
• [Bronowice Wiadukt, dni powszednie] - przyspieszyć kurs z Krzeszowic o 0:03, by ułatwić przesiadkę na "64" do centrum o 0:06

"280"
• [Opolska Estakada/Biskupa Prandoty, weekendy] - przyspieszyć kurs z Owczar o 5:30/5:32, by umożliwić przesiadkę na "139" do centrum o 5:29, na "138" do Azorów o 5:29, ułatwić przesiadkę na "138" do Kombinatu o 5:32 i na "129" do centrum o 5:34
• [Opolska Estakada, dni powszednie] - przyspieszyć kurs do Owczar o 3:27, by ułatwić przesiadkę z "610" z centrum o 3:08
Ostatnio zmieniony 27 cze 2020, 16:24 przez Zieleńczanin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: Kaszmir » 16 lut 2020, 11:02

Skąd pomysł na akcję? Wracałem kiedyś od znajomych ostatnim dziennym "235", z Libertowa do Borku Fałęckiego. Chciałem się przesiąść na autobus do centrum Krakowa. Na Górze Borkowskiej byliśmy o godzinie 0:24 (rozkładowo 0:26, jednak miał lekkie nadspieszenie) i zobaczyłem z okien odjeżdżające "610" o 0:24. To był jedyny autobus na który można się było przesiąść, następny był dopiero za godzinę. To była sobota, więc z taxi też był problem - nie mieli wolnych taksówek. Zostało mi czekanie godzinę na następne "610", a w podobnej sytuacji były jeszcze dwie osoby.

Akcja ta ma na celu poprawienie takich sytuacji. Przesunięcie wspomnianego odjazdu "235" o parę minut nie powinno nikomu skomplikować podróży, a kilku osobom ułatwi przesiadkę na nocny tak, że nie będą musieli czekać godziny. I podobnie w innych przykładach.

Awatar użytkownika
DAMIAN_154
Pasażer
Posty: 28
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:18
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: DAMIAN_154 » 18 lut 2020, 17:36

Hmm, przeanalizowałem linie z Czerwonych Maków pod kątem ostarnich kursów:

156, cały tydzień - przyspieszyć ostatni odjazd z Sidziny, by zdążyć na pierwszy 62/662 z Czerwonych Maków

213, dni poszednie - przyspieszyć ostatni kurs z Krzecina by zdążyć na pierwszy 62/662 z Czerwonych Maków

223, dni powszednie, tak samo jak w przypadku 213

243, dni powszednie - przyspieszyć ostatni kurs ze Skawiny, celem ułatwienia przesiadki na 610 (wcześniej 243 ma aż 30 minut przerwy na Borku, od 22:06 do 22:36, można lekko skrócić, a w Skawinie można skrócić z 8 minut do np 5)

253, dni powszednie - przyspieszyć ostatni odjazd z Woli Radziszowskiej aby zdążyć na 62/662

263, dni poszednie - przyspieszyć ostatni odjazd z Radziszowa celem ułatwienia przesiadki na 62/662

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1230
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: GoMeZz391 » 18 lut 2020, 18:00

Moje propozycje:

173
Opóznić o 0:06 (dać na godzinę 6:57 na ROKu) lub przywrócić na 6:55 jak był przed zmianą.

258
Pryspieszyć o 0:03 (tak aby był o 6:55 na ROKu).

Wtedy będziemy mieli 210 o 6:54, 278 i 258 o 6:55 na ROKu.
Poprawi to dojazd do centrum mieszkańców rejonu Gminy Zabierzów i WIelka Wieś w weekendy.

Rhados
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 19 lut 2020, 4:59

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: Rhados » 19 lut 2020, 5:05

Przesiadka na rondzie Mogilskim w godzinach "wyjścia z pracy (ok. 14, 15)" z autobusów jadących z Prądnika Czerwonego (182, 482, 501, 502 itp.) do tramwaju nr 9. Do niedawna, kiedy trwał remont godzina odjazdu była w miarę w porządku, że szybkim tempem się zdążyło na przesiadkę. Teraz nie ma bata, albo trzeba puścić pędem albo czekać na inne tramwaje i robić dodatkowe przesiadki.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: Kaszmir » 19 lut 2020, 13:35

DAMIAN_154 ->
"263" dodane :)

Dla "156", "213", "223" i "253" z tego co sprawdzałem wymagałoby to przesunięć kursów o 20 minut, tego trochę się obawiam bo to ciut dużo i może wyjść że ktoś nie będzie zdążał np. na ostatni kurs w kier. aglomeracji - jest różnica czy autobus jedzie np. o 23:00 czy o 22:40. Raczej wolałbym trzymać się maks parominutowych przesunięć. W tych przypadkach jest też koordynacja z połówkowym kursem "62/662" - zawsze coś.

"243" do rozważenia - co sądzą o tym inni? Tu trzeba by przesunąć o ok. 13 minut, przy czym 2 minuty rzeczywiście można by uciąć z postoju w Skawinie (5 zamiast 7 minut, czyli tak jak na wielu innych liniach o tej porze).

GoMeZz391 ->
Tam jest o tyle skomplikowanie, że można się przesiąść na wiele linii. "173" ucieka, lecz 10 minut później jest "114" jadące tą trasą. Przesunięcia kursów pewnie wynikają z koordynacji z innymi autobusami. Do tego można się jeszcze przesiąść na tramwaje na wiadukcie - jeśli komuś polepszymy, to komuś pogorszymy, a raczej nie chcemy potem brać odpowiedzialności za to że komuś zepsuliśmy przesiadkę na tramwaj ;)

Rhados ->
Tu nie jestem pewny co masz na myśli, bo autobusy od strony huckiej przyjeżdżają dosłownie co minutę-dwie - jeśli przesuniemy "9" to komuś się poprawi, a komuś pogorszy.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1230
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: GoMeZz391 » 19 lut 2020, 13:42

Kaszmir pisze: 19 lut 2020, 13:35
GoMeZz391 ->
Tam jest o tyle skomplikowanie, że można się przesiąść na wiele linii. "173" ucieka, lecz 10 minut później jest "114" jadące tą trasą. Przesunięcia kursów pewnie wynikają z koordynacji z innymi autobusami. Do tego można się jeszcze przesiąść na tramwaje na wiadukcie - jeśli komuś polepszymy, to komuś pogorszymy, a raczej nie chcemy potem brać odpowiedzialności za to że komuś zepsuliśmy przesiadkę na tramwaj ;)
Nie wiem jak wyglądało to wcześniej, ale coś musiało być na rzeczy, że przestawili tak autobusy.
Przed zmianą jeździłem często 173 do szkoły w weekendy, a teraz musiałem przesiąść się na prywatny środek transportu zbiorowego (bus) aby zdążyć na lekcje na 7:25.

Awatar użytkownika
DAMIAN_154
Pasażer
Posty: 28
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:18
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: DAMIAN_154 » 19 lut 2020, 13:47

Jeszcze zerknąłem na szybko:

143, dni powszednie - przyspieszyć ostatni odjazd z Bieżanowa celem umożliwienia przesiadki na 69/669. Obecnie ten pierwszy na Nowy Prokocim przyjeżdża minutę po nocnym. ;)

107, cały tydzień - przyspieszyć ostatni odjazd z Soboniowic, celem umożliwienia przesiadki na 610 na przystanku Nowosądecka. Obecnie 107 na ten przystanek przyjeżdża 23:39, a 610 odjeżdża o 23:34.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: Kaszmir » 20 lut 2020, 11:03

DAMIAN_154 pisze: 19 lut 2020, 13:47Jeszcze zerknąłem na szybko:

143, dni powszednie - przyspieszyć ostatni odjazd z Bieżanowa celem umożliwienia przesiadki na 69/669. Obecnie ten pierwszy na Nowy Prokocim przyjeżdża minutę po nocnym. ;)

107, cały tydzień - przyspieszyć ostatni odjazd z Soboniowic, celem umożliwienia przesiadki na 610 na przystanku Nowosądecka. Obecnie 107 na ten przystanek przyjeżdża 23:39, a 610 odjeżdża o 23:34.
"107" dodane! A ze 143 chyba urzędnicy przeczytali Twój post bo d 24.02, wraz z nową remontową trasą, kurs ten będzie przyjeżdżać na Nowy Bieżanów kilka minut przed "69/669" :-)

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: NowaHutaWschód » 20 lut 2020, 19:53

Synchronizacja swoja droga, a mnie zawsze zastanawialo, co dalej ma zrobic pasazer Pleszowa, ktory dojedzie na petle ostatnim kursem autobusowym, skoro wtedy nie ma zadnej 10(70) ani 21? Dalszy etap drogi ma wykonac z buta? W tygodniu to raczej nikt sie nie rusza z domu w tych godzinach, ale zycie weekendowe jest troche inne.
fuck upa!

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: Zieleńczanin » 20 lut 2020, 20:14

Pewnie dojeżdża zjazdem do zajezdni, imho powinny to być kursy "211" z adnotacją, że kurs linii xxx.

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: NowaHutaWschód » 20 lut 2020, 20:19

Zieleńczanin pisze: 20 lut 2020, 20:14 Pewnie dojeżdża zjazdem do zajezdni, imho powinny to być kursy "211" z adnotacją, że kurs linii xxx.
Teoretycznie tak, chociaz dowozka do Kombinatu jest srednim rozwiazaniem.
fuck upa!

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: ant_sm » 20 lut 2020, 21:07

Gorąco popieram akcję, ale przedstawiając propozycje sugerowałbym jednak głębiej się zastanowić, czy "polepszenie" nie będzie dobre dla pojedynczych osób kosztem niestety większej grupy. Bo kilkuminutowe przyspieszenie, czy opóźnienie może dotyczyć nie tylko tego jednego kursu, ale czegoś więcej. Przykładowo:
Kaszmir pisze: 16 lut 2020, 10:57"107"
• [Nowosądecka, cały tydzień] - przyspieszyć kurs z Soboniowic o 23:39, by ułatwić przesiadkę na "610" do centrum o 23:34
Odjazd 610 jest o 23:34, a przyjazd 107 o 23:39. Zatem, aby sensownie to połączenie skomunikować 107 powinno przyjechać o 23:31 czyli 8 minut wcześniej. Z Soboniowic odjeżdża o 23:25, ale poprzedni kurs do Soboniowic przyjeżdża o 23:19, zatem mamy tylko 6 minut postoju, które powiedzmy, że możemy skrócić do 4 minut, aby zniwelować ewentualne opóźnienia. Zatem odjazd z Soboniowic musiałby odbyć się o 23:17, a przyjazd poprzedniego kursu ustalamy na 23:13. I teraz: z Zajezdni odjazd mamy o 23:00 (tutaj brygada ma przerwę od 22:37 więc mamy z czego zabrać) więc przesuwamy go o 6 minut na 22:54. W teorii się da, ale jakie mamy konsekwencje? Na 107 możemy przesiąść się z linii autobusowych 164, 169/469, 174, 179 i 184/484 oraz tramwajowych 24 i 50. Analizując rozkłady mamy tak (autobusy - Zajezdnia Wola Duchacka/Tuchowska, tramwaje - Nowosądecka):
  • 164 - nie ma sensownej przesiadki przed, po zmianach nie jest ani lepiej, ani gorzej
  • 169/469 - nie ma sensownej przesiadki przed, po zmianach nie jest ani lepiej, ani gorzej
  • 174 - nie ma sensownej przesiadki przed, po zmianach nie jest ani lepiej, ani gorzej
  • 179 - mamy przesiadkę w DP (przyjazd 22:52 - 8 minut na przesiadkę) oraz w weekendy (przyjazd 22:55 - 5 minut na przesiadkę) - po zmianach skracamy ten czas odpowiednio do 2 minut i -1 minuty czyli braku przesiadki
  • 184/484 - nie ma sensownej przesiadki przed, po zmianach nie jest ani lepiej, ani gorzej
  • 24 - nie ma sensownej przesiadki przed, po zmianach nie jest ani lepiej, ani gorzej
  • 50 - przyjazd na Nowosądecką o 22:57 we wszystkie dni i 8 minut na przesiadkę, po zmianach 2 minuty na przesiadkę albo 22 minuty przy poprzednim kursie.
Zatem koordynacja 107 z 610 psuje nam koordynację z 50 i 179. Pozostawiam do przemyślenia.

PS. Witam na forum :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: Kaszmir » 20 lut 2020, 22:36

ant_sm pisze: 20 lut 2020, 21:07Odjazd 610 jest o 23:34, a przyjazd 107 o 23:39. Zatem, aby sensownie to połączenie skomunikować 107 powinno przyjechać o 23:31 czyli 8 minut wcześniej. Z Soboniowic odjeżdża o 23:25, ale poprzedni kurs do Soboniowic przyjeżdża o 23:19, zatem mamy tylko 6 minut postoju, które powiedzmy, że możemy skrócić do 4 minut, aby zniwelować ewentualne opóźnienia. Zatem odjazd z Soboniowic musiałby odbyć się o 23:17, a przyjazd poprzedniego kursu ustalamy na 23:13. I teraz: z Zajezdni odjazd mamy o 23:00 (tutaj brygada ma przerwę od 22:37 więc mamy z czego zabrać) więc przesuwamy go o 6 minut na 22:54. W teorii się da, ale jakie mamy konsekwencje? Na 107 możemy przesiąść się z linii autobusowych 164, 169/469, 174, 179 i 184/484 oraz tramwajowych 24 i 50. Analizując rozkłady mamy tak (autobusy - Zajezdnia Wola Duchacka/Tuchowska, tramwaje - Nowosądecka):
  • 164 - nie ma sensownej przesiadki przed, po zmianach nie jest ani lepiej, ani gorzej
  • 169/469 - nie ma sensownej przesiadki przed, po zmianach nie jest ani lepiej, ani gorzej
  • 174 - nie ma sensownej przesiadki przed, po zmianach nie jest ani lepiej, ani gorzej
  • 179 - mamy przesiadkę w DP (przyjazd 22:52 - 8 minut na przesiadkę) oraz w weekendy (przyjazd 22:55 - 5 minut na przesiadkę) - po zmianach skracamy ten czas odpowiednio do 2 minut i -1 minuty czyli braku przesiadki
  • 184/484 - nie ma sensownej przesiadki przed, po zmianach nie jest ani lepiej, ani gorzej
  • 24 - nie ma sensownej przesiadki przed, po zmianach nie jest ani lepiej, ani gorzej
  • 50 - przyjazd na Nowosądecką o 22:57 we wszystkie dni i 8 minut na przesiadkę, po zmianach 2 minuty na przesiadkę albo 22 minuty przy poprzednim kursie.
Hej! Muszę zaznaczyć, że "107" jest bliskie memu sercu bo przez pięć lat jeździłem nim do Soboniowic, i to nieraz w skrajnych porach ;) Co do wyliczeń - być może nawet trzeba by przesunąć o 7 minut, bo wydaje się że ZTP unika postojów na pętlach krótszych niż 5 minut (poprawcie mnie, jeśli się mylę!)

W niektórych sytuacjach myślę jednak, że przesiadka by się poprawiła. Na "164" obecnie jest w dni powszednie (dp) 16 minut czekania, po zmianach byłoby 9-10. Wciąż ciut więcej niż ideał, jednak już wg mnie całkiem akceptowalny interwał. Tu wg mnie na plus. W weekendy nie ma i nie byłoby sensownej przesiadki, jednak jeśli już ktoś musiałby się przesiąść, to zamiast 26 minut miałby 19-20.

Ze "169/469" nie ma sensownej przesiadki, tak jak piszesz. Obecnie, zależnie gdzie się przesiądziemy, mamy 20-23 (dp) oraz 11-14 (weekendy) minut. Po zmianach byłoby to jednak koło 13-17 (dp) oraz 4-8 (weekendy) co wg mnie jest już znacznie lepsze.

Na "174" obecnie jest 20 minut czekania przez cały tydzień, po zmianach byłoby 13-14. Zawsze lepiej.

Ze "179" pełna zgoda - tu by się pogorszyło.

Na "184/484" też raczej na plus. Obecnie w dp jest 1 minuta - czyli nierealnie, bo linia ta potrafi notować spóźnienia nawet wieczorami więc raczej przyjąłbym 25 minut, w weekendy jest 18. Po zmianach w dp 18-19, w weekendy 11-12, wg mnie lepiej.

Na "24" chyba podobnie jak ze "184/484". Obecnie jest 1-2 minuty (dp / weekendy) czyli raczej ciężkie, zwłaszcza że trzeba przejść spory dystans a tramwaj jedzie z miasta, ma szansę na opóźnienie. W praktyce trzeba by jechać poprzednim kursem, czyli 21-22 minuty. Po zmianach 14-16 minut, na plus.

Z "50" też zgoda - tu by było gorzej.

Reasumując - przy tylu liniach ciężko by było idealnie dla każdego. Natomiast wydaje mi się, że bilans byłby jednak na plus. Masz rację, że część z tych przesiadek wciąż nie byłaby idealna (bo byłoby dziesięć albo kilkanaście minut), jednak lepsza średnia przesiadka niż zła ;)

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: [Akcja] Wielki synchron

Post autor: Cukier » 20 lut 2020, 22:41

NowaHutaWschód pisze: 20 lut 2020, 19:53 Synchronizacja swoja droga, a mnie zawsze zastanawialo, co dalej ma zrobic pasazer Pleszowa, ktory dojedzie na petle ostatnim kursem autobusowym, skoro wtedy nie ma zadnej 10(70) ani 21? Dalszy etap drogi ma wykonac z buta? W tygodniu to raczej nikt sie nie rusza z domu w tych godzinach, ale zycie weekendowe jest troche inne.
Jak to co? Dotychczas pamiętam że było tak, że na dość długo po tramwajach (bo ostatnie docierały do Pleszowa dowożąc na autobusy odjeżdżające około 23) z Pleszowa w stronę cywilizacji jechało jeszcze "211" kilkanaście minut po północy. I analogicznie wcześnie rano: gdy najpierwszy tramwaj podstawia się około 4:40 (i chyba nawet jako przejazd techniczny, więc z Kombinatu ludzi nie zabiera), tak pierwsze "211" z Kombinatu jedzie własnie około 3:40.

"211" od dłuższego czasu robi na Pleszowie za biedanamiastkę linii nocnej, co w mojej opinii mimo, że jest lepsze niż nic, to jednak sprawdza się mocno średnio. Jakiś czas temu korzystałem z powrotu "pierwszym dziennym" i właśnie bojąc się tej przesiadki na styk pod Kombinatem, zdecydowałem się na wcześniejszy odjazd z Dworca i zajechanie "642" od Wzgórz - trasa mega krajoznawcza, mija 70 minut od odjazdu z Dworca, a tu dopiero Kombinat i 40 min dalszej trasy. Co prawda finalnie "642" jadące od Placu Centralnego zdążyło, ale dosłownie na 1-2 minuty przed odjazdem "211", co mając na szali jakąś godzinę dodatkowego czekania w razie niepowodzenia, określiłbym grą vabank.

Zostawienie ciut więcej minut na tą przesiadkę co prawda trochę polepsza komfort psychiczny jazdy na styk i nie skłania do jazdy 30 min wcześniej, ale myślę, że lepsze byłoby zrobienie kursów wariantowych "211", bez zahaczania o Kombinat, które jest zbędnym krążeniem. Bezkosztowo już fajniejszym rozwiązaniem byłyby kursy zaczynające się od przystanku os. Willowe / Bulwarowa (przesiadka prawie vis-a-vis "642" <> "211") - lepsze to o tyle, że dla MPK wyjazd na Igołomską przez Bulwarową jest krótszy niż przez Kombinat (o 400 m), bez zmian reszty rozkładu z Bulwarowej "211" odjechałby o podobnej porze co z Kombinatu, ale już "642" wysadziłoby tam pasażerów kilka minut wcześniej.

A takim ciut ciut kosztowym rozwiązaniem (o 600 m względem Kombinatu) byłoby poprowadzenie tego wyjazdu przez Kocmyrzowską, Andersa i al. Jana Pawła, co by zapewniło możliwość przesiadki z obu magistralnych nocek "(6)62" i "(6)64". Przypominam że prędzej czy później z "211" będzie trzeba coś zrobić, bo zniknie połączenie S7 z al. Solidarności i jako że nieszczególnie wierzę w kołowanie przez Łowińskiego ni przez Bulwarową, to zapewne "211" pojedzie al. JP2 albo do al. Przyjaźni albo do Czyżyn. Chyba że Niepołomice się przeproszą z Pleszowem XD

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 11 gości