https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/380-2021Zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych
od 8.01.2022
211, 280, 301, 304, 314
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że na wniosek Gminy Wieliczka i Gminy Niepołomice, od dnia 8.01.2022 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych:
* linia 211 – zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy zakładająca zwiększenie częstotliwości kursowania w dni powszednie do około 70 minut przez cały dzień;
* linia 280 – przystanek początkowy Nowy Kleparz zostanie przeniesiony na stanowisko nr 5 (wspólnie z liniami 257 i 277);
* linia 301 – będzie kursować po nowej stałej trasie: Nowy Kleparz – Prądnicka – Al. Słowackiego – Al. Mickiewicza – Al. Krasińskiego – Konopnickiej – Kamieńskiego – Wielicka – Wieliczka: Krakowska – Narutowicza – Piłsudskiego – Niepołomska – Zabawa – Mała Wieś – Sułków – Ochmanów – Zakrzów – Podłęże – Staniątki – Niepołomice: Wielicka – Kościuszki – Rynek – 3 Maja – Kolejowa – Niepołomice Dworzec;
--- przystanki na odcinku Podgórze SKA – Kabel nie będą obsługiwane;
--- przystanek końcowo-początkowy Nowy Kleparz będzie zlokalizowany na pętli, na stanowisku nr 6 (dotychczasowe stanowisko linii nr 280), ponadto w kierunku Niepołomic będzie funkcjonować przystanek przelotowy Nowy Kleparz na Al. Słowackiego (po skręcie w prawo z ul. Prądnickiej);
--- na nowym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: Plac Inwalidów, AGH/UR, Muzeum Narodowe, Jubilat, Konopnickiej, Rondo Matecznego i Kamieńskiego;
--- dla linii zostanie dodatkowo uruchomiony przystanek Wieliczka Klasztor (w obu kierunkach);
--- linia będzie funkcjonować w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut w godzinach szczytu, co 30 minut poza godzinami szczytu i co 40 minut w godzinach wieczornych oraz w dni wolne z częstotliwością co 60 minut;
* linia 304 – zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy we wszystkie dni tygodnia;
* linia 314 – zostanie zlikwidowana.
Niepołomice, Drwinia
Re: Niepołomice, Drwinia
Jest oficjalny komunikat. Tak jak napisał lukasmaj, zmiany od 8 stycznia 2022. "301" do Nowego Kleparza, "314" likwidacja - czyli "301" wchłonie dawne "314" Częstotliwość: f20 (szczyt) / f30 (międzyszczyt) / f40 (wieczory) / f60 (weekendy). Przystanki na nowym odcinku jak dla "304", dodatkowo na aglo zatrzyma się jeszcze na przystanku "Wieliczka Klasztor".
Re: Niepołomice, Drwinia
A czemu nie stanie na przystanku Prokocim Szpital?
Re: Niepołomice, Drwinia
Jest oficjalny nowy rozkład "301" na stronie MPK: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... &linia=301
A tu z kolei nowe "211": https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... &linia=211
"304" bez zmiany kursów, przesunęły się godziny odjazdów. "301" i "304" będą skoordynowane: w szczycie "301" wejdzie między co drugi kurs "304" z taktem 4+6, a w międzyszczycie i weekendy między co trzeci kurs.
A właściwie będzie nawet potrójny takt, bo jeszcze dochodzi "503". W szczycie odjazdy są zrobione 4+4+2. Idealnie byłoby 4+3+3, lecz mówimy o minucie różnicy, a często i tak spóźnienia odegrają większą rolę.
A tu z kolei nowe "211": https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... &linia=211
"304" bez zmiany kursów, przesunęły się godziny odjazdów. "301" i "304" będą skoordynowane: w szczycie "301" wejdzie między co drugi kurs "304" z taktem 4+6, a w międzyszczycie i weekendy między co trzeci kurs.
A właściwie będzie nawet potrójny takt, bo jeszcze dochodzi "503". W szczycie odjazdy są zrobione 4+4+2. Idealnie byłoby 4+3+3, lecz mówimy o minucie różnicy, a często i tak spóźnienia odegrają większą rolę.
Re: Niepołomice, Drwinia
Bardzo rzadko zdarza nam się tu na forum pochwalić działania ZTP, dzisiaj chwalę mocno ZTP za dobrą koordynację "301" i "304"Kaszmir pisze: ↑05 sty 2022, 13:33 Jest oficjalny nowy rozkład "301" na stronie MPK: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... &linia=301
A tu z kolei nowe "211": https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... &linia=211
"304" bez zmiany kursów, przesunęły się godziny odjazdów. "301" i "304" będą skoordynowane: w szczycie "301" wejdzie między co drugi kurs "304" z taktem 4+6, a w międzyszczycie i weekendy między co trzeci kurs.
A właściwie będzie nawet potrójny takt, bo jeszcze dochodzi "503". W szczycie odjazdy są zrobione 4+4+2. Idealnie byłoby 4+3+3, lecz mówimy o minucie różnicy, a często i tak spóźnienia odegrają większą rolę.
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 216
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: Niepołomice, Drwinia
Jak już tak wszystko wzmacniają to przydałoby się podbić 221 do f60/70 na cały dzień...
Re: Niepołomice, Drwinia
To nie koniec pozytywnych zmian w Niepołomicach. Jest w planach m.in uruchomienie linii dowozowych ALD między Chobotem a Podłężem.
https://www.facebook.com/WikWieliczka/Najprawdopodobniej od lutego w ramach linii dowozowych zostaną uruchomione pierwsze połączenia do stacji PKP w Podłężu oraz dworca autobusowego w Niepołomicach. We wschodniej części gminy zapowiedziano dwa nowe połączenia: Autobusowe Linie Dowozowe (ALD), czyli tzw. autobusy kolejowe, obsługiwane przez spółkę Koleje Małopolskie, oraz busy funkcjonujące w ramach gminnej komunikacji wewnętrznej.
Pasażerowie linii będą mieli możliwość przesiadki do autobusów aglomeracyjnych, przede wszystkim do 301 (na miejskim dworcu autobusowym przy ul. Kolejowej w Niepołomicach) lub do pociągu do Krakowa (na stacji PKP w Podłężu).
Gmina uruchomi nowe połączenie z Chobotu przez Nową Wieś (największy przysiółek Woli Zabierzowskiej – red.) do centrum Niepołomic i dalej do Podłęża. Dziennie będzie dziesięć kursów. Obecnie jest zorganizowany przetarg na tę usługę.
Z kolei trasę autobusowych linii dowozowych wyznaczono drogą wojewódzką 964: od Chobotu przez Zabierzów Bocheński i Wolę Batorską do dworca autobusowego i rynku w Niepołomicach, a dalej ulicami: Kościuszki, Płaszowską, Grabską, Diesla, Kwiatkowskiego i Półłanki – do P&R Podłęże Północ.
Projekt jest jeszcze na bardzo wstępnym etapie, tak że nie ma dokładnych tras. Kursy ALD – ma być ich 14 par - które pojadą przez gminę Niepołomice, będą zaczynać się w Nowym Brzesku albo w Proszowicach. Czekamy na rozstrzygnięcie przetargu (ogłoszonego przez KM, spółkę samorządu województwa – red.) na obsługę trasy, co ma nastąpić w styczniu. Autobusy dowozowe ruszą prawdopodobnie od lutego 2022 –
Re: Niepołomice, Drwinia
Jak "301" wypada w pierwszym tygodniu nowego życia? Jak napełnienia?
Re: Niepołomice, Drwinia
Dzisiaj koło południa widziałem ze trzy brygady na Alejach i wieczorem dwie w Podłężu, za każdym razem +/- 50% miejsc siedzących zajęte, więc można założyć że w szczycie jeszcze lepiej to wygląda.
Re: Niepołomice, Drwinia
Miałem pisać, że w szczycie nadal pełne wozy. Widziałem po 14 z Wieliczki dwa kursy do Niepołomic. To siedzące zajęte i 20-30 stojących. Dzisiaj widziałem po 7 wyjeżdzający z Wieliczki w stronę Krakowa, to napełnienie podobne.
Należy dodać, że od stycznia nie ma praktycznie Busów do Niepołomic. Zostało kilka kursów MAT BUS z Chobotu przez Wielicką, Klimeckiego. Kursy Alejami zostały zlikwidowane.
Należy dodać, że od stycznia nie ma praktycznie Busów do Niepołomic. Zostało kilka kursów MAT BUS z Chobotu przez Wielicką, Klimeckiego. Kursy Alejami zostały zlikwidowane.
Re: Niepołomice, Drwinia
Czyli podobnie jak zniknęły busy Kraków-Wieliczka po uruchomieniu "304"
Re: Niepołomice, Drwinia
Podobny los czekałby busiarnię jeżdżącą drogami w kierunku Nowego Brzeska.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Niepołomice, Drwinia
Dlatego Igołomia, Wawrzeńczyce, Nowe Brzesko nigdy nie doczeka się komunikacji w takim wydaniu, busiarze zbyt dobrze żyją z tamtejszymi władzami.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Re: Niepołomice, Drwinia
Nigdy nie mów nie . Zwłaszcza, że za rok wybory samorządoweNowaHutaWschód pisze: ↑13 sty 2022, 17:26 Dlatego Igołomia, Wawrzeńczyce, Nowe Brzesko nigdy nie doczeka się komunikacji w takim wydaniu, busiarze zbyt dobrze żyją z tamtejszymi władzami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] i 23 gości