Działalność MPK
Re: Działalność MPK
Trochę się jednak w podejściu musiało zmienić. Kto pamięta Scanie i jazdę na glonojada w takim np. 502, ten wie jak bywało... Na każdym mocniejszym zakręcie w lewo drzwi się uchylały pod naporem tłumu. Wręcz "szpanem" wśród znajomych było być tym, kto akurat w drodze do liceum wisiał nad asfaltem. I to nie był okazjonalny przypadek, na 502 to była norma.
Inny przykład to pierwsze lata NGT6. Były takie siedzenia "czworaki", które miały tendencje do luzowania się. Wówczas jak wyżej na mocniejszych zakrętach (np. ja to choćby dwa razy na kontralukach za placem Wolnica doświadczyłem) cały zestaw siedzeń wyjeżdżał na prowadnicach na środek tramwaju. Ale po pewnym czasie przestało mieć to miejsce i nigdy tego już nie spotkałem. Wnioskuję, że wyeliminowano przyczynę lub wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie.
Inny przykład to pierwsze lata NGT6. Były takie siedzenia "czworaki", które miały tendencje do luzowania się. Wówczas jak wyżej na mocniejszych zakrętach (np. ja to choćby dwa razy na kontralukach za placem Wolnica doświadczyłem) cały zestaw siedzeń wyjeżdżał na prowadnicach na środek tramwaju. Ale po pewnym czasie przestało mieć to miejsce i nigdy tego już nie spotkałem. Wnioskuję, że wyeliminowano przyczynę lub wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie.
Re: Działalność MPK
Teraz większość tramwajów ma rygle. W starszych były w drzwiach dla wózków, a w pozostalych na środku montowali barierki żeby zapobiec przed uderzeniem właśnie w środek drzwi bo to najbardziej newralgiczne miejsce.
Re: Działalność MPK
Oczywiście mowa tu wyłącznie o wiedeńcach, EU czy GT8 - bo w takiej 105tce rygiel (skobelek) ma tylko motorniczy w swojej kabinie, żeby mu się drzwi nie otwarły w trakcie jazdy
Re: Działalność MPK
Stadlery, N8 też mają rygle.
W wagonach 105 masz zupełnie inaczej skonstruowany mechanizm drzwiowy.
Re: Działalność MPK
Ale ja akurat miałem na myśli wyłącznie starsze wagony, w których drzwi są otwierane do środka - i dlatego musi być rurka pośrodku (żeby nie uderzyć w środek gumy). W Stadlerze nie masz żadnej rurki pośrodku drzwi, bo są one odskokowo-przesuwne, więc zupełnie inaczej się otwierają. A znowu w Bombardierach czy Pesie (mimo że też są odskokowo-przesuwne) nie masz rygli wcale.
Re: Działalność MPK
To jeszcze raz. Nigdy nie zdarzyło mi się wyjechać niesprawnym autobusem. Co więcej, jeśli coś niepokojącego dzieje się na mieście to od razu jest podmiana albo zjazd.
Co do naprawienia (usprawniania) autobusów. Zdarzyło się że jakaś usterka opisana jako usunięta pojawia się znowu. Raz miałem taki problem. Udało się to trwałe naprawić po dokładnym opisaniu co i w jakich okolicznościach się dzieje. Mechanicy widać nie są wszechwiedzący i opis "świeci kontrolka taka i taka" to czasami za mało.
Niektóre modele mają swoje fanaberie, i pomimo wpisów i napraw problem wraca. W zeszłym roku elektryki waliły różnymi komunikatami o awariach. W okolicach września i wzmożonej obecności serwisu producenta problemu nie ma.
Co do naprawienia (usprawniania) autobusów. Zdarzyło się że jakaś usterka opisana jako usunięta pojawia się znowu. Raz miałem taki problem. Udało się to trwałe naprawić po dokładnym opisaniu co i w jakich okolicznościach się dzieje. Mechanicy widać nie są wszechwiedzący i opis "świeci kontrolka taka i taka" to czasami za mało.
Niektóre modele mają swoje fanaberie, i pomimo wpisów i napraw problem wraca. W zeszłym roku elektryki waliły różnymi komunikatami o awariach. W okolicach września i wzmożonej obecności serwisu producenta problemu nie ma.
Re: Działalność MPK
Ten dach tak wyglądał w styczniu kiedy jeździł wagon na linii "52".
Zresztą coraz więcej w Konstalach uszkodzonych dachów. #HZ264 oprócz tej dziury, ma zdeformowany w środkowej części dach (wygląda jakby płyta pod wpływem wilgoci wygięła się).
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: Działalność MPK
Jak wygląda po tych miesiącach sytuacja w MPK? Czy wzrasta liczba kierowców, czy nadal maleje? Czy atmosfera pracy się polepszyła?
Re: Działalność MPK
MPK pochwaliło się, że od wczoraj ma na stanie 30 Stadlerów II serii.
https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
Re: Działalność MPK
Duewag to ma symbol GT8S (tak jest w spisie tramwajów /lista pojazdów/ i w artykule ze zdjęciami) czy GT8N (tak jest w tabeli z ilością sztuk /stan inwentarzowy/)?
Re: Działalność MPK
GT8S to oznaczenie tych oryginalnych wagonów. Oznaczenie GT8N zyskały wagony po wstawieniu niskopodłogowego członu. Dodatkowo mamy jeszcze GT8C, czyli wagony nie tylko z niskopodłogowym członem, ale także ze zmienionym sterowaniem na chopperowym.
Re: Działalność MPK
Dzięki za wyjaśnienie. Bo takich szczegółów powyższa strona nie podaje. Mogliby ujednolicić na tej stronie obie podawane informacje, żeby było wiadomo dla laika, czy posiadamy GT8N czy GT8S. Chyba wystarczyłoby w "liście pojazdów" GT8S zamienić na GT8N i zgadzałoby się z tabelą "inwentarzową".
Re: Działalność MPK
https://fb.watch/lTAuO06PuW/
W sumie to filmik trochę pod publikę i nic nie wnoszący dla pasażerów czy to z stopniem niepełnosprawności czy bez tego stopnia.
Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka
W sumie to filmik trochę pod publikę i nic nie wnoszący dla pasażerów czy to z stopniem niepełnosprawności czy bez tego stopnia.
Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka
Re: Działalność MPK
Przecież to jest odpowiedź na reportaż „Uwagi!” TVN-u, w którym to osoba poruszająca się na skuterze inwalidzkim miała pretensje do przewoźnika i do kierowców, że odmawiają zabierania tej osoby do autobusu.
Re: Działalność MPK
To musiało mi umknąć gdzieś w przestrzeni, więcej pracy - mniej czasu na wiadomości.tomta1 pisze:Przecież to jest odpowiedź na reportaż „Uwagi!” TVN-u, w którym to osoba poruszająca się na skuterze inwalidzkim miała pretensje do przewoźnika i do kierowców, że odmawiają zabierania tej osoby do autobusu.
Dziękuję za doinformowanie
Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości