Sam w roku 2021.09 do 2022.06 naliczyłem się dobre 588 awarii uffoków.W 2022 roku poważnych usterek było łącznie 11 678 (autobusy 8186, tramwaje 3492
Działalność MPK
Re: Działalność MPK
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
-
- Ekspert
- Posty: 973
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Działalność MPK
To raczej świadczy to wyj.. na SIP, automaty biletowe itd., niż na sam stan techniczny pojazdów. Akurat stan samych pojazdów (+ czystość) jest imho na bardzo wysokim poziomie w MPK i widząc to czasem od wewnątrz nazbyt jestem w stanie uwierzyć w zły stan pojazdów.
Owszem, SIP, klima, automaty - to totalnie leży w kontekście innych miast w PL.
Owszem, SIP, klima, automaty - to totalnie leży w kontekście innych miast w PL.
Re: Działalność MPK
Fragment pod koniec:
No tak, tylko Rzecznik nie wspomniał, że stawka autobusowa MPK (miejska) jest wyższa od jakiejkolwiek stawki w Mobilis MPK ma 11,34 zł/km, podczas gdy w Mobilis waha się to od 8,20 do 11,33.Odnosząc się do porównania kosztów wozokilometra autobusu standardowego w MPK i u prywatnego przewoźnika, który funkcjonuje w Krakowie, wyjaśnił, że zasady dotyczące obliczania ceny wozokilometra dla każdego przewoźnika są inne. Prywatny przewoźnik otrzymuje inną stawkę w zależności od typu autobusu – inna jest cena wozokilometra w przypadku autobusu standardowego, a inna w przypadku autobusu przegubowego. MPK otrzymuje zapłatę za wozokilometr bez rozróżnienia na typ pojazdu, a więc jego długość czy rodzaj zasilania.
https://krabok.wordpress.com/2023/02/17 ... od-lutego/
Re: Działalność MPK
Tak, tyle, że to MPK z tej kasy utrzymuje przystanki o ile się nie mylę.
Re: Działalność MPK
Na obsługę przystanków jest osobna umowa.
Re: Działalność MPK
Dość oczywiste dla każdego pracującego w transporcie miejskim jest to, że jakieś 8-% tych wszystkich usterek to będą wyświetlacze, kasowniki czy klima.
Nawiasem mówiąc pewnie operator wybrany w nowym przetargu będzie miał wyższą stawkę niż MPK. No ale też wyższe wymagania, jak chociażby trochę cywilizacji i wyłącznie umowy o pracę...
Nawiasem mówiąc pewnie operator wybrany w nowym przetargu będzie miał wyższą stawkę niż MPK. No ale też wyższe wymagania, jak chociażby trochę cywilizacji i wyłącznie umowy o pracę...
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26
Re: Działalność MPK
Powyższej sprawie poświęcony był materiał zaprezentowany w dzisiejszym serwisie "Kronika" w TVP Kraków.
"Awaryjny tabor krakowskiego MPK" https://krakow.tvp.pl/69764528/awaryjny ... skiego-mpk
Re: Działalność MPK
A, to dlatego za padniętego Uffoka (w którym nie ma ani klimatyzacji, ani SIP, a ogrzewanie też niezbyt działa) wysłano dzisiaj jako TR EU8N w którym nie działały drugie drzwi...Odnosząc się do liczby awarii MPK zwrócił uwagę, że w przesłanych danych znalazły się wszystkie rodzaje awarii, także te, które w żaden sposób nie wpłynęły na brak realizacji kursu, a dotyczyły m.in. awarii klimatyzacji, ogrzewania czy systemu informacji pasażerskiej.
Re: Działalność MPK
Znam się trochę na autobusach, to się wypowiem.
Nie ma szans, żeby niesprawny autobus wyjechał na miasto. Każdy przed wyjazdem sprawdza auto i jeśli cokolwiek jest nie tak, jedzie się na halę napraw. Jeśli nie da się usunąć usterki na już (spalona żarówka, coś z elektroniką itp) to po prostu podmienia się autobus. Owszem, często po zjeździe autobusy są "niesprawne" ale najczęściej to drobiazgi.
Jeśli na trasie zdarzy się usterka/awaria, która w jakikolwiek sposób może zagrażać bezpieczeństwu to od razu jest zjazd.
Do do sipu a ab. Nie wiem skąd przekonanie, że jest z tym źle. Owszem automaty czasami nie działają, ale najczęściej wystarczy je zresetować. Jak nie pomaga to przyjeżdża mechanika. Najwięcej zgłoszeń od pasażerów to problem z płatnością kartą z powodu braku zasięgu. (Inna sprawa, że takie płatności na kilka zł mogłyby być autoryzowane offline)
Co do jakości serwisowania i stanu technicznego autorów MPK i Mobilisa, to polecam wycieczkę na Czerwone Maki. Porównajcie sobie jak wygląda stanowisko 578 i każde inne empekowskie.
Nie ma szans, żeby niesprawny autobus wyjechał na miasto. Każdy przed wyjazdem sprawdza auto i jeśli cokolwiek jest nie tak, jedzie się na halę napraw. Jeśli nie da się usunąć usterki na już (spalona żarówka, coś z elektroniką itp) to po prostu podmienia się autobus. Owszem, często po zjeździe autobusy są "niesprawne" ale najczęściej to drobiazgi.
Jeśli na trasie zdarzy się usterka/awaria, która w jakikolwiek sposób może zagrażać bezpieczeństwu to od razu jest zjazd.
Do do sipu a ab. Nie wiem skąd przekonanie, że jest z tym źle. Owszem automaty czasami nie działają, ale najczęściej wystarczy je zresetować. Jak nie pomaga to przyjeżdża mechanika. Najwięcej zgłoszeń od pasażerów to problem z płatnością kartą z powodu braku zasięgu. (Inna sprawa, że takie płatności na kilka zł mogłyby być autoryzowane offline)
Co do jakości serwisowania i stanu technicznego autorów MPK i Mobilisa, to polecam wycieczkę na Czerwone Maki. Porównajcie sobie jak wygląda stanowisko 578 i każde inne empekowskie.
Re: Działalność MPK
Znam kierowcę z PP który miesiąc jeździł dzień w dzień swoim wozem z pewną drobną usterką silnika. Wpisywał w książkę, mówił na warsztacie, nic. Po czym kiedyś przez tydzień auta nie było. Wróciło z wymienionymi oknami, a usterka jak była tak pozostała.
Re: Działalność MPK
Pytanie co to za usterka?
Okna wymieniają w su18 IV (nie mam pojęcia dlaczego).
Okna wymieniają w su18 IV (nie mam pojęcia dlaczego).
Re: Działalność MPK
Nie chcę wchodzić w szczegóły, chciałem tylko przedstawić fakt.
Okna wymieniają na gwarancji na pełne z klejoną częścią otwieraną, ponieważ aluminiowe ramki pękały.
Okna wymieniają na gwarancji na pełne z klejoną częścią otwieraną, ponieważ aluminiowe ramki pękały.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Działalność MPK
Nie jest tak kolorowo jak piszesz. Nieraz kierowcy wpisują po kilka razy dana usterkę, a i tak nie można się doprosić o naprawę i tak autobusy jeżdżą z mniejszą bądź większą usterką.mario pisze: ↑13 maja 2023, 7:16 Znam się trochę na autobusach, to się wypowiem.
Nie ma szans, żeby niesprawny autobus wyjechał na miasto. Każdy przed wyjazdem sprawdza auto i jeśli cokolwiek jest nie tak, jedzie się na halę napraw. Jeśli nie da się usunąć usterki na już (spalona żarówka, coś z elektroniką itp) to po prostu podmienia się autobus. Owszem, często po zjeździe autobusy są "niesprawne" ale najczęściej to drobiazgi.
Jeśli na trasie zdarzy się usterka/awaria, która w jakikolwiek sposób może zagrażać bezpieczeństwu to od razu jest zjazd.
Do do sipu a ab. Nie wiem skąd przekonanie, że jest z tym źle. Owszem automaty czasami nie działają, ale najczęściej wystarczy je zresetować. Jak nie pomaga to przyjeżdża mechanika. Najwięcej zgłoszeń od pasażerów to problem z płatnością kartą z powodu braku zasięgu. (Inna sprawa, że takie płatności na kilka zł mogłyby być autoryzowane offline)
Co do jakości serwisowania i stanu technicznego autorów MPK i Mobilisa, to polecam wycieczkę na Czerwone Maki. Porównajcie sobie jak wygląda stanowisko 578 i każde inne empekowskie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości