Ta jasne... przychodzi kierowca do mistrza i mówi, ze przy hamowaniu ściąga auto, hamulce nierówno biorąmario pisze: ↑13 maja 2023, 7:16 Znam się trochę na autobusach, to się wypowiem.
Nie ma szans, żeby niesprawny autobus wyjechał na miasto. Każdy przed wyjazdem sprawdza auto i jeśli cokolwiek jest nie tak, jedzie się na halę napraw. Jeśli nie da się usunąć usterki na już (spalona żarówka, coś z elektroniką itp) to po prostu podmienia się autobus. Owszem, często po zjeździe autobusy są "niesprawne" ale najczęściej to drobiazgi.
Jeśli na trasie zdarzy się usterka/awaria, która w jakikolwiek sposób może zagrażać bezpieczeństwu to od razu jest zjazd.
Do do sipu a ab. Nie wiem skąd przekonanie, że jest z tym źle. Owszem automaty czasami nie działają, ale najczęściej wystarczy je zresetować. Jak nie pomaga to przyjeżdża mechanika. Najwięcej zgłoszeń od pasażerów to problem z płatnością kartą z powodu braku zasięgu. (Inna sprawa, że takie płatności na kilka zł mogłyby być autoryzowane offline)
Co do jakości serwisowania i stanu technicznego autorów MPK i Mobilisa, to polecam wycieczkę na Czerwone Maki. Porównajcie sobie jak wygląda stanowisko 578 i każde inne empekowskie.
Odp mistrza: trzymaj mocno kierownicę, nie mam innego auta
Na zajezdniach odbywa się fikcja ze sprawdzaniem sprawności autobusów na nocce...
Jak na zajezdni masz ze 150 - wyjazdów nad ranem, to co myślisz ze w ciągu kilku godzin w nocy ktoś te auta choć przejrzy? Majster w ciemno bije sprawność i tyle. A jak kierowcy za dużo powypisują, to kilku mechaników na nocy tego nie zrobi, jak potrzeba żeby auto wyjechało to wyjeżdża, byle by jedno kółko zrobiło...