Niemniej skierowanie mocnego "24" na ciąg bronowicki pozwoliłoby na ew. przetrasowanie przynajmniej szczytowych wzmocnień "13" do Cichego Kącika. Dzięki temu, gdy "6" wróci na Salwator, chociaż w najważniejszych porach relacja z tego ciągu w stronę Filharmonii byłaby utrzymana.
Pomysł zamiany końcówek "2" i "10" był dyskutowany. I choć sam nie jestem jego fanem, to pytaliśmy urzędników o niego - nie ma szans, pasażerowie i RD walczyli o obecną trasę "2".fysztof pisze: ↑19 maja 2022, 9:53* Gdyby połączyć obie kwestie, można wypracować coś takiego:
- 2 - Dworzec Towarowy - Długa - Basztowa - Lubicz - [po obecnej trasie 10] - Pleszów
- 6 - likwidacja
- 10 - Cm. Rakowicki - Lubicz - Łagiewniki - TŁ - Kurdwanów - estakada - Mały Płaszów (w weekendy może nawet skrócony do Kurdwanów)
- 13 - Bieżanów Nowy - Filharmonia - Cichy Kącik
- 20 - Salwator - Piłsudskiego - Mały Płaszów
- 24 - wzmocnienie do f=7,5 (najlepiej przez cały dzień, a minimum w szczycie)
"13" do Cichego Kącika była rozważana bodajże w 2013 albo 2014, nawet chyba bliska realizacji. Nie jestem pewny czemu się wycofano, może powód był jak z każdą inną bronowicką linią - ludzie bardzo walczą o połączenie w te rejony. "4", "8", "13", "14" i "24" są praktycznie nie do ruszenia z ciągu. Niemniej, może obecny podział linii nie jest zły - trzy do Basztowej, dwie do Filharmonii. Zwłaszcza w weekendy przydaje się f10 od strony pl. Wszystkich Świętych. Wg mnie zatem lepszy układ 2+3 niż 1+4, tylko w dni powszednie przydałoby się odwrócić proporcje, by to do Basztowej było 16 kursów/h, a do Filharmonii 12.
Przy okazji, w Twojej propozycji ciąg bronowicki traci kolejne 4 kursy/h w szczycie. Obecnie ma 28/h, a byłoby tylko 24. Historycznie, co najmniej od 20 lat zawsze liczba kursów oscylowała między 27 a 33. Podobnie, w weekendy jest strata -3 kursów/h - zamiast 15, byłoby tylko 12.
W stronę Prokocimia pewnie tak. Docelowo bardziej obstawiam Rżąkę - coś tam skierować będzie trzeba, a trudno zabierać Bieżanowowi istniejące tramwaje.
PS. Resztę wątków postarałem się poruszyć w drugim temacie.