Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
: 25 wrz 2021, 15:21
Taki przebieg "6" jest ciekawy. Z całego ciągu kurdwanowskiego dojazd do Korony i nie przeciąża Kabla dodatkowymi pociągami.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Taki przebieg "6" jest ciekawy. Z całego ciągu kurdwanowskiego dojazd do Korony i nie przeciąża Kabla dodatkowymi pociągami.
Na Małym Płaszowie będzie aż 8/h przez Estakadę, z kolei Kurdwanów ma dość zbędne 4/h do Płaszowa. Wg mnie aż prosi się, aby zlikwidować ten problem:Kaszmir pisze: ↑24 wrz 2021, 14:28 Mieliśmy kilkuosobową burzę mózgów w admince i po dłuższej dyskusji wyszła taka wstępna "propozycja pkk" na TŁ. Co sądzicie?
"6": Salwator - ... - Wielicka - Estakada - Mały Płaszów
"10": Pleszów - ... - Łagiewniki - TŁ - Kurdwanów
"11": Czerwone Maki - Łagiewniki - TŁ - Kurdwanów - Estakada - Mały Płaszów
"12": Gdyby brakło środków, likwidacja.
"17": Kursy przez cały dzień, może też w weekendy
"24": W szczycie f7,5 zamiast f15
"50": Krowodrza Górka - ... - Kurdwanów - TŁ* - Borek Fałęcki* (warianty, w szczycie co drugi albo trzeci kurs, w pozostałych porach co drugi)
Numeracja moim zdaniem lepsza by była taka: "11" na "24" i "41" jako kursy wariantowe "24". Nie ma sensu komplikować.Zieleńczanin pisze:Na Małym Płaszowie będzie aż 8/h przez Estakadę, z kolei Kurdwanów ma dość zbędne 4/h do Płaszowa. Wg mnie aż prosi się, aby zlikwidować ten problem:
"11" - Czerwone Maki - Kurdwanów - jak "24" - Bronowice Małe;
"24" - zmiana numeru na "41", godziny kursowania w miarę dostępności środków.
Nie wiem czy nie chodziło po prostu o linię Salwator - Korona - Łagiewniki - Kurdwanów.
Tylko z przystanku "Kabel" musiałoby coś wylecieć z obecnych linii, bo obecnie ten przystanek nie wyrabia (chyba, że zajdą tam jakieś zmiany).
Nic dodać, nic ująćKaszmir pisze: ↑27 wrz 2021, 18:04Najlepszy przykład to właśnie potok z południa na Ruczaj. Jestem przekonany, że sporo osób jeździ aż na r. Matecznego i tam łapie tramwaj. Nie dlatego że to dobra opcja, tylko nie mają sensownej alternatywy. Gdyby mieli tramwaj z Bieżanowskiej, wielu z nich nie musiałoby w ogóle pchać się na r. Matecznego. Gdyby było mocne połączenie południa Krakowa z Ruczajem wzdłuż TŁ, ile z tych przesiadkowiczów zostałoby na samym Matecznego? Ci jadący od północy - będą się dalej przesiadać na r. Grunwaldzkim. Ci jadący od południa - na Bieżanowskiej. R. Matecznego będzie ważne, jednak głównie jako dojazd w stronę Borku Fałęckiego.
https://krakow.naszemiasto.pl/krakow-li ... c1-8477125Dzięki nowemu połączeniu tramwajowemu nie trzeba będzie już jeździć z Kurdwanowa na około do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj.
Ma to sens i wtedy "6" zyskałaby nową unikalną relację, co sprawiłoby, że jej status rośnie i nie byłaby zawieszana z byle powodu. Dodatkowo, nikt nie powiedział, że oferta musi być taka sama na tym odcinku przez cały tydzień. W niedziele i święta może być dodatkowa linia (na przykład, gdyby na TŁ była tylko "6" i "10" to przykładowo w niedziele "50" wydłużona co drugim kursem do Borku, żeby obsłużyć SBM i Centrum JPII). Dawniej funkcjonowała "40" jako wydłużona "10" i nikomu to nie przeszkadzało
W soboty też mogłaby być wydłużona. Dojazd do centrów handlowych też byłby przydatny.Kitek pisze:W niedziele i święta może być dodatkowa linia (na przykład, gdyby na TŁ była tylko "6" i "10" to przykładowo w niedziele "50" wydłużona co drugim kursem do Borku, żeby obsłużyć SBM i Centrum JPII).
Wcześniej zaproponowałem, i choć póki co pomysł przeszedł bez echa, to trzymam się następującego zdania:Kaszmir pisze: ↑04 paź 2021, 9:15 To może być skrót myślowy - nawet jeśli nie będzie bezpośredniego połączenia tylko z przesiadką na Zakopiańskiej (do Borku) / w Łagiewnikach (na Ruczaj), to też oznacza że nie trzeba będzie jechać naokoło
Natomiast fakt, linia do Borku Fałęckiego jest raczej pewniakiem. Nie jestem pewny natomiast co z Ruczajem.
Tak, jednak lepiej jeśli jest to ta sama linia. Jasne, miłośnicy zawsze ogarną sytuację, jednak dla typowego pasażera im prościej, tym lepiej
"224" ma taką trasę na życzenie Wieliczki, która miała postulaty od mieszkańców o dojazd do Sanktuarium. Nie zdziwiłbym się, gdyby zostało na tej samej trasie.