Ja będę bronił tego co pisaliśmy przy okazji
"projektu PKK". Jeśli z Ruczaju zostanie skierowany tramwaj przez TŁ do Wielickiej, to znaczenie połączenia w stronę r. Matecznego może spaść. To nie jest tak że ten punkt generuje potoki same z siebie, spora część to przesiadkowicze, którzy po zmianach będą woleli jechać przez TŁ i Witosa, z ominięciem zakorkowanego centrum.
W takim układzie zostawiłbym "17" z f15. Jeśli zabraknie środków, to można ograniczyć jej kursowanie nawet tylko do pon-sob, a może i w ogóle pon-pt (cały dzień).
Mr. Passenger pisze: ↑11 sty 2022, 0:32Zresztą, po przeanalizowaniu dziesiątek projektów w tym wątku wydaje mi się, że zapewnienie przyzwoitej obsługi nowego odcinka bez zbytniego ingerowania w całą siatkę połączeń jest niemożliwe, a każda próba rozpisania nowego układu jak najmniejszym kosztem kończy się tym, że ktoś (najczęściej Ruczaj) coś traci w zamian za relatywnie niewielkie zyski.
Z drugiej strony, dlaczego otwarcie odcinka na południu miasta miałoby powodować duże zmiany w innych miejscach, np. na Krowodrzy czy w Hucie? Ja w tych projektach nie dostrzegam ograniczeń dla Ruczaju, bardziej po prostu zmianę kierunków niektórych połączeń.
A przecież taki proces ma miejsce cały czas. "11" na obecnej trasie niewątpliwie się przyjęła, a przecież przed 2015 tak samo ktoś mógł napisać że przetrasowanie "11" z Kapelanki i Grzegórzeckiej na Estakadę spowoduje że Ruczaj traci połączenie z r. Grzegórzeckim, osłabia się połączenie Ruczaju z centrum, itp. A jednak zmieniono trasę i nowa się przyjęła
Bayer2003 pisze: ↑10 sty 2022, 21:06"10" -
Kurdwanów P+R - Trasa Łagiewnicka - Łagiewniki - ... - Pleszów (f~15/15/20/20)
"11" - Czerwone Maki P+R - ... - Łagiewniki
- Trasa Łagiewnicka - Wincentego Witosa - Nowosądecka - Kabel - ... - Mały Płaszów P+R (f~15/15/20/20)
"12" -
Mały Płaszów P+R - Lipska - Estakada - Wielicka - Bolesława Limanowskiego - Kalwaryjska - Wadowicka - Łagiewniki - ... - Tauron Arena Kraków Wieczysta (f~15/15/do ustalenia/do ustalenia)
"50" - Krowodrza Górka - ... - Kurdwanów P+R
- Trasa Łagiewnicka - Zakopiańska - Borek Fałęcki (f~5/7,5/10/20, na odcinku Kurdwanów P+R - Borek Fałęcki f~15/15/20/20)
Taka "12" mnie nie do końca przekonuje, raz że długa, dwa że pokręcona, trzy że wtedy Płaszów ma dwie linie w stronę Łagiewnik. Czy na pewno połączenie z r. Matecznego jest dla Płaszowa takie kluczowe? Nie znajduję powodów. Wg mnie, linię przez Estakadę lepiej poprowadzić w stronę Krakowskiej i centrum
Nawet jeśli byłoby to kosztem likwidacji "12".