Budowa DDR, poza odcinkiem przy skrzyżowaniu z Dobrego Pasterza, gdzie DDR po stronie zachodniej się nie zmieściła, bo upchnięto 7 pasów ruchu po 3,50m. Tak, serio, tam będzie 7 pasów ruchu
Kaszmir pisze: 26 lis 2020, 16:18
Akurat tego poszerzenia bym bronił - to nie jest ścisłe centrum, w dodatku to wylotówka na północ w szczególności na Warszawę i sprawny wyjazd/wjazd się przyda. To tak jak z Zakopianką - czy ktoś wyobraża sobie, że wyjazd na nią z Krakowa byłby jednopasmowy?
Kilka kwestii:
- za chwilę to nie będzie wylotówka na Waw (będzie nią S7);
- ta przebudowa nic pod względem przepustowości... nie da. Kluczowym jest skrzyżowanie z Opolską, gdzie będzie najmniejsza przepustowość. Ot, korek zamiast stać na jednym pasie do Węgrzc będzie stał na... dwóch pasach na krótszym odcinku;
Kaszmir pisze: 26 lis 2020, 16:18Mam na myśli - co innego standardy dróg typowo śródmiejskich, a co innego jednak wylotówki czy obwodnice

Nie no, to jasne, ALE:
- 29L spokojnie mogła mieć po jednym pasie ruchu + buspas + wydzielone pasy do skrętów;
- nawet, gdyby miała mieć 2x2, to czym innym jest 2x2 z pasami ruchu 3,50m i przyklejonym do nich chodniczkiem, a czym innym 2x2 z pasami ruchu np. 3,00m, zielenią i szerokimi chodnikami;
- kluczowy sp... docinek to rejon skrzyżowania z Dobrego Pasterza;
Ot, zobacz sobie np. na 2x2 w NH.
Gdyby taka Andersa była projektowana teraz to wyglądałaby tak, że cała zieleń będąca między chodnikiem, a jezdnią, byłaby przeniesiona między... jezdnię a torowisko, chodnik byłby przyklejony do jezdni i oddzielony od niej barierkami, a w miejscach takich jak UMK na Zgody miałbyś na wlotach po 4 pasy i jezdnię przysuniętą do budynków
I to 2x2 i to 2x2...