Nowa Huta

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5793
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 29 kwie 2022, 12:00

Cytat za Skyscrapercity:
Oni coś kombinowali, żeby w Hucie 501 pogonić przez Demakowa, zalew do Alei Przyjaźni. A 132 wyciąć.
Post z kwietnia 2022, acz z tego co wiem taki pomysł krążył w 2021. Wydaje się że "132" nie wróci, a "oficjalną" likwidację wstrzymuje tylko brak pomysłu na obsługę os. Zielonego. Mnie zacytowana zmiana "501" nie przekonuje bo oznaczałaby gorszy dojazd do al. Róż czy Strugi - dobrze, że ZTP zrezygnowało z tej koncepcji. Czy macie inne pomysły?

Zastanawiam się nad przedłużeniem do przystanku "Os. Zielone" co drugiego kursu "502". Dawniej funkcjonował on jako końcówka dla "149". Wtedy brygady "502" kończyłyby co drugie kółko na al. Przyjaźni (zaplecze), a co drugie na os. Zielonym. Dla os. Zielonego mogłaby to być niezła oferta, z szybkim połączeniem tak po Hucie, jak i do centrum. Też trochę więcej kursów niż za czasów "132". Acz nie jestem pewny, czy to by się sklejało brygadowo :(

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5793
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 14 lut 2023, 17:05

Zrobiłem listę huckich linii, które zostały pocięte albo zlikwidowane od listopada 2018 (od poprzednich wyborów). Zawieszonej czasowo "5" nie liczę, choć to też jawne cięcie. Mam nadzieję, że nic nie pominąłem?

"16" - wycięcie kursów wieczornych oraz weekendowych
"22" - skrócenie do Kopca Wandy, zamknięcie torowiska do Walcowni
"52" - scięcie z f5 do f7,5 w szczycie (dołożono kursy w niedziele, jednak to znacznie mniej niż zabrano)

"125" - likwidacja (w zamian niewielka poprawa częstotliwości "128")
"132" - likwidacja przez zawieszenie
"148" - likwidacja
"429" - likwidacja przez zawieszenie

"139" - scięcie z f7,5 do f10 w szczycie
"142" - scięcie z f12 do f15 w szczycie, skrócenie trasy
"152" - scięcie z f20 do 30 wieczorami
"163" - skrócenie trasy (w zamian niewielka poprawa częstotliwości)
"174" - scięcie z f12 do f15 w szczycie i z f20 do f30 w weekendy
"189" - scięcie z f20 do 30 wieczorami
"193" - skrócenie trasy (w zamian niewielka poprawa częstotliwości)
"482" - wycięcie kursów pozaszczytowych oraz weekendowych ("182" zyskało kursy, lecz bilans kilometrów raczej ujemny)
"502" - scięcie z f7,5 do f10 w szczycie

Do tego zmiany które dotyczyły całego miasta:
scięcie tramwajów wieczorami - z f15 do 20
scięcie autobusów w weekendy - rano i wieczorem z f20 do f30
scięcie nocnych "6x/6xx" - z f30 do f60 przez sporą część tygodnia

Z plusów, można wymienić:
"x78" - wzmocnienie z f12/20/20 do f7,5/10/15
"511" - dołożenie kursów wieczorem oraz w soboty

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5793
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 01 paź 2023, 9:59

Jeszcze w temacie "132", całościowo wcale nie jestem pewny czy Huta wyszła na tych zmianach na plus. W szczycie jest to oddanie zabranych kursów "139" i tu wychodzi na zero (względem czerwca 2022). Poza szczytem, doszły "132" i "511" z f20, jednak w zamian pocięto "129", "139", "159", "501" i "502" z f15 na f20. Bilans jest zatem niby +1 (2x3 - 5x1). W zamian jednak dalej "511" nie odzyskało kursów w soboty, a "138" i "172" są ścięte w niedziele z f20 do f30. Całościowo zatem, wydaje się że kursów jest jeszcze mniej niż było do 2022 :(

Nawet nie wspominam o "125" czy "429"...

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Nowa Huta

Post autor: kot_feliks » 01 paź 2023, 15:10

W szczycie też nie wyszło na zero. Kursów jest niby tyle samo, ale jedynie na wspólnych przystankach. I nawet tam:
- połowa jest na skróconej relacji (132) w stosunku do 139;
- realnie koordynacja jest gorsza, bo każda linia ma żyjący własnym odrębnym życiem rozkład, a kompletnie nie zmieniono NIC, aby były mniejsze opóźnienia;
- chcąc jechać dalej niż jedzie 132 masz o wiele gorszą ofertę niż wcześniej (zamiast mocnego 139, obecnie w szczycie trochę linia widmo ew. milion opcji przesiadek, każda w innych relacjach / z innych przystanków);

Jak dla mnie to jest niestety ale mocne pogorszenie oferty autobusowej dla NH nawet w szczycie :(

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5793
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 20 paź 2023, 21:54

Koordynacja "123" i "132" na os. Zielonym nie istnieje - w szczycie mają różne f (odpowiednio f20 i f15), a poza szczytem... takie są odjazdy z os. Zielonego kier. Mistrzejowice: 04, 05, 24, 25, 44, 45 czyli takt 1+19 :D W drugą stronę trochę lepiej, takt 13+7.
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 123__2__50
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... =132__1__4

Mikix
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: Nowa Huta

Post autor: Mikix » 21 paź 2023, 15:53

Kaszmir pisze: 20 paź 2023, 21:54 Koordynacja "123" i "132" na os. Zielonym nie istnieje - w szczycie mają różne f (odpowiednio f20 i f15), a poza szczytem... takie są odjazdy z os. Zielonego kier. Mistrzejowice: 04, 05, 24, 25, 44, 45 czyli takt 1+19 :D W drugą stronę trochę lepiej, takt 13+7.
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... 123__2__50
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... =132__1__4
Już o tym pisałem, ale nikt się tym nie zainteresował: viewtopic.php?p=41371#p41371

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5793
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 23 sty 2024, 14:53

Od poniedziałku "138" w stronę Azorów będzie dodatkowo zatrzymywać się na przystanku "Kombinat 05", czyli tym gdzie stają "142/442/742". Zmiana na plus - ułatwi przesiadki, oraz osoby jadące w stronę Ujastka i Elektromontażu nie będą musiały biegać między przystankami. Mała rzecz, a cieszy :)
Korekta rozkładu jazdy

Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 29.01.2024 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone korekty w funkcjonowaniu linii KMK:

* linia 138 – w kierunku Azory będzie dodatkowo zatrzymać się na przystanku Kombinat 05.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/654-2024

Castrosua
Miłośnik
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2024, 20:17

Re: Nowa Huta

Post autor: Castrosua » 08 mar 2024, 10:39

Jak uważacie jak rozwiązać problem lub jak zmienić ewentualnie trasy linii 123,163,174 lub 193, z powodu utykania na Bulwarowej?

W godzinach szczytu regularnie jest zator od Orkana do Ptaszyckiego. Przejechanie jednego przystanku to dodatkowo -10 minut do rozkładu.

Takie same korki (dodatkowe 5-10 minut opóźnienia) tworzą się na Orkana do Struga i Zachemskiego do Os. Na Skarpie.

Niestety jest tam po jednym pasie ruchu, z krótkim zielonym z powodu tego, że są to ulice dochodzące to głównych tras.

Awatar użytkownika
stefan
Znawca
Posty: 155
Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
Lokalizacja: WNH

Re: Nowa Huta

Post autor: stefan » 08 mar 2024, 12:09

Żeby to 10 minut. Kiedyś jechałem ten odcinek pół godziny.

Castrosua
Miłośnik
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2024, 20:17

Re: Nowa Huta

Post autor: Castrosua » 08 mar 2024, 12:18

Podałem czas przeciętny.

Linia 193 po punktualnym ruszeniu z Lesiska potrafi być 20 minut opóźniona na Struga. Wg mnie Orkana można omijać jadąc prosto do Aleji Solidarności, tam jest płynny ruch bo jest agrafka bez sygnalizacji.

W drugą stronę nie ma dobrego rozwiązania, ale można spróbować skierować 123 i 163 od Struga, przez Mierzwy i Zuchów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 19 gości