Nowa Huta

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 19 sie 2020, 11:42

Bayer2003 pisze: 19 sie 2020, 10:28 Uważam, że Huta nie była stratna, póki "49" kończyła na Kopcu Wandy.
Była, nie dość że zabrano Hucie mocne połączenie do Bronowic to jeszcze "49" nie miało koordynacji z "4" tym samym Huta straciła:
-mocne połączenie do Bronowic (4+44 w takcie f7,5)
-skoordynowane połączenie na odcinku Huta - Mogilskie (przez to że 4 i 49 jechały w krótkim odstępie)
Ilość kursów została utrzymana, ale relacja połowy z nich była mniej atrakcyjna + godziny odjazdu obniżały przydatność "49" na tym odcinku.
Bayer2003 pisze: 19 sie 2020, 10:28 Zauważ, że "44" dojeżdżała do ścisłego centrum miasta, podczas gdy "49" skręcała już na Rondzie Mogilskim.
Niestety mało osób jeżdżących np. na trasie Plac Centralny - Teatr Słowackiego chciało się "bawić" w podjechanie "49" do RM i przesiadkę na coś dalej, zresztą samo rondo też takiej przesiadce nie sprzyja umożliwiając wygodną jedynie na "52" choć dojechać można tam też 14 i 20, ale nigdy nie wiadomo która przyjdzie pierwsza a odjeżdżają z różnych przystanków.
Kitek pisze: 19 sie 2020, 11:23 Najlepiej byłoby utrzymać "44" i "49", ale nie wiem czy będzie na tyle taboru, więc powinno wrócić "44" a "9" powinna mieć niskopodłogowy tabor 32m.
Jestem tego samego zdania, argument o braku wolnego dłuższego taboru dla Bieżanowa miał przestać być aktualny wraz z dostawą STL.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 19 sie 2020, 14:05

pasazer_mobilisu pisze: 19 sie 2020, 11:42
Bayer2003 pisze: 19 sie 2020, 10:28 Uważam, że Huta nie była stratna, póki "49" kończyła na Kopcu Wandy.
Była, nie dość że zabrano Hucie mocne połączenie do Bronowic to jeszcze "49" nie miało koordynacji z "4" tym samym Huta straciła:
-mocne połączenie do Bronowic (4+44 w takcie f7,5)
-skoordynowane połączenie na odcinku Huta - Mogilskie (przez to że 4 i 49 jechały w krótkim odstępie)
Ilość kursów została utrzymana, ale relacja połowy z nich była mniej atrakcyjna + godziny odjazdu obniżały przydatność "49" na tym odcinku.
Z pewnością, jednak była to dla Huty moim zdaniem stosunkowo niewielka niedogodność (przynajmniej w porównaniu z zabraniem "49" z Huty całkowicie).
pasazer_mobilisu pisze: 19 sie 2020, 11:42
Kitek pisze: 19 sie 2020, 11:23 Najlepiej byłoby utrzymać "44" i "49", ale nie wiem czy będzie na tyle taboru, więc powinno wrócić "44" a "9" powinna mieć niskopodłogowy tabor 32m.
Jestem tego samego zdania, argument o braku wolnego dłuższego taboru dla Bieżanowa miał przestać być aktualny wraz z dostawą STL.
Nie jest to do końca prawdą. Złomując E1+c3 w zamian za STL, nawet zakładając proporcje 1:1 (optymistyczne założenie, jak do tej pory było niestety więcej kasacji niż dostaw), liczba taboru 32m chyba się nie zmienia. W utrzymanie zarówno "44", jak i "49" nie wierzę, obecnie podobnie jak taboru, brak i funduszy na to. Dobrym pomysłem raczej nie jest również zamienienie "49" z powrotem w "44", ponieważ mam wątpliwości czy tabor 32m na "9" bez "49" wystarczy. Akceptowalne rozwiązanie byłoby to dopiero przy skierowaniu na tą linię taboru 40m+, jednak raczej nie ma skąd go pozyskać :/.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2020, 14:13

Bayer2003 pisze: 19 sie 2020, 14:05W utrzymanie zarówno "44", jak i "49" nie wierzę, obecnie podobnie jak taboru, brak i funduszy na to.
Można by zrobić "49" Wieczysta - Bieżanów oraz "44" Kopiec Wandy - Teatr Słowackiego - Dworzec Towarowy. Zawsze to tańsza opcja niż ciągnięcie linii do Bronowic, a już wzmocniłaby "4" do Basztowej.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 19 sie 2020, 14:55

Kaszmir pisze: 19 sie 2020, 14:13
Bayer2003 pisze: 19 sie 2020, 14:05W utrzymanie zarówno "44", jak i "49" nie wierzę, obecnie podobnie jak taboru, brak i funduszy na to.
Można by zrobić "49" Wieczysta - Bieżanów oraz "44" Kopiec Wandy - Teatr Słowackiego - Dworzec Towarowy. Zawsze to tańsza opcja niż ciągnięcie linii do Bronowic, a już wzmocniłaby "4" do Basztowej.
Tańsza, jednak nie darmowa, a wątpię żeby w obecnej sytuacji ekonomicznej znalazły się pieniądze na takie rozwiązanie. Ponadto, oznaczałoby to w godzinach szczytu aż 8 linii na Mogilskiej (36 kursów/h). Tramwaje mogą więc zacząć już się korkować, co raczej nie wpłynie pozytywnie na ogół komunikacji tramwajowej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 19 sie 2020, 14:57

Kaszmir pisze: 19 sie 2020, 14:13Można by zrobić "49" Wieczysta - Bieżanów oraz "44" Kopiec Wandy - Teatr Słowackiego - Dworzec Towarowy. Zawsze to tańsza opcja niż ciągnięcie linii do Bronowic, a już wzmocniłaby "4" do Basztowej.
Opcja ciekawa. Tylko zauważ, że to wzmocnienie byłoby nieco teoretyczne jadąc w stronę Huty gdyż "4" i "44" stawałyby na różnych przystankach Stary Kleparz i sądzę, że ludzie nadal czekaliby na "4" na Basztowej a nie na Długiej na wysokopodłogową szczytową linię.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 19 sie 2020, 15:17

Bayer2003 pisze: 19 sie 2020, 14:05 Nie jest to do końca prawdą. Złomując E1+c3 w zamian za STL, nawet zakładając proporcje 1:1 (optymistyczne założenie, jak do tej pory było niestety więcej kasacji niż dostaw), liczba taboru 32m chyba się nie zmienia.
Oprócz E1+c3 pozbyto się też kilku składów 105Na, zresztą przytoczę cytat z zeszłego roku "Na początku przyszłego roku mają też dotrzeć do Krakowa nowe tramwaje – może uda się część z nich skierować na najbardziej oblegane trasy – podsumowuje Mosakowski." źródło: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 32852.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2020, 17:11

Kitek pisze: 19 sie 2020, 14:57Opcja ciekawa. Tylko zauważ, że to wzmocnienie byłoby nieco teoretyczne jadąc w stronę Huty gdyż "4" i "44" stawałyby na różnych przystankach Stary Kleparz i sądzę, że ludzie nadal czekaliby na "4" na Basztowej a nie na Długiej na wysokopodłogową szczytową linię.
Najważniejsze, że przy Teatrze Słowackiego miałyby już wspólny przystanek - a to tam są główne potoki.

Wonsz_w_pomidorach
Pomiarowiec
Posty: 124
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 19 sie 2020, 17:57

Kaszmir pisze: 19 sie 2020, 17:11
Kitek pisze: 19 sie 2020, 14:57Opcja ciekawa. Tylko zauważ, że to wzmocnienie byłoby nieco teoretyczne jadąc w stronę Huty gdyż "4" i "44" stawałyby na różnych przystankach Stary Kleparz i sądzę, że ludzie nadal czekaliby na "4" na Basztowej a nie na Długiej na wysokopodłogową szczytową linię.
Najważniejsze, że przy Teatrze Słowackiego miałyby już wspólny przystanek - a to tam są główne potoki.
Był już kiedyś podnoszony temat jak słabą frekwencją cieszyła się linia jadąca z Krowodrzy Długą w lewo. Dodatkowo w przypadku zatrzymania na Długiej nie bardzo jest jakaś awaryjna końcówka (upośledzone skrzyżowanie przy Dworcu/Teatrze S.).
Poza tym byłby to fajny pretekst do zmniejszenia długości taboru/częstotliwości "18"...?

PS. Nie wiem czy nie zboczyliśmy za bardzo od tematu wątku - może wypadałoby te kilka postów gdzieś przenieść ;)


Mówisz, masz! - adm. K

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 19 sie 2020, 18:16

Kaszmir pisze: 19 sie 2020, 17:11Najważniejsze, że przy Teatrze Słowackiego miałyby już wspólny przystanek - a to tam są główne potoki.
Racja, w dodatku nie obsługiwałaby wtedy potoku z ciągu bronowickiego do Teatru Słowackiego (gdzie wysiadają tłumy), przez co byłaby luźna. Idealnym rozwiązaniem wydaje się, żeby jechała do Bagateli, ale nie obsługiwała Bronowic tylko nie bardzo się tak da.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 19 sie 2020, 19:07

pasazer_mobilisu pisze: 19 sie 2020, 15:17
Bayer2003 pisze: 19 sie 2020, 14:05 Nie jest to do końca prawdą. Złomując E1+c3 w zamian za STL, nawet zakładając proporcje 1:1 (optymistyczne założenie, jak do tej pory było niestety więcej kasacji niż dostaw), liczba taboru 32m chyba się nie zmienia.
Oprócz E1+c3 pozbyto się też kilku składów 105Na, zresztą przytoczę cytat z zeszłego roku "Na początku przyszłego roku mają też dotrzeć do Krakowa nowe tramwaje – może uda się część z nich skierować na najbardziej oblegane trasy – podsumowuje Mosakowski." źródło: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 32852.html
Od września do marca, kiedy często korzystałem z linii tramwajowej "13", zdążyłem poznać większość wagonów 105Na (Nb i NaD zresztą również). Uważam, że te zezłomowane po prostu nie nadawały się do dalszej eksploatacji i zakończenie ich żywota było koniecznością. Pozostałe wozy są w raczej dobrym stanie i jeżeli nikt nie wpadnie na głupi pomysł celowego ich złomowania, pojeżdżą jeszcze około 10 lat (oby w trójskładach). Zresztą do tej pory chyba i tak co roku pojedyncze 105-ki kasowano, więc nie uważam żeby 2020 był pod tym względem nadzwyczajny. Zdecydowaną większość kasacji w tym roku stanowiły E1+c3, które mają długość i pojemność podobną do STL. Lajkoniki nie zostaną więc raczej skierowane tam, gdzie do tej pory kursował krótszy tabor, gdyż musiałoby to oznaczać jego skierowanie na linie z dotychczasowym E1+c3. Po części potwierdza się to też w przypadku oficjalnych stanowisk ZTP (np. na "24" - E1+c3 mają zostać zastąpione przez STL).
Kitek pisze: 19 sie 2020, 18:16
Kaszmir pisze: 19 sie 2020, 17:11Najważniejsze, że przy Teatrze Słowackiego miałyby już wspólny przystanek - a to tam są główne potoki.
Racja, w dodatku nie obsługiwałaby wtedy potoku z ciągu bronowickiego do Teatru Słowackiego (gdzie wysiadają tłumy), przez co byłaby luźna. Idealnym rozwiązaniem wydaje się, żeby jechała do Bagateli, ale nie obsługiwała Bronowic tylko nie bardzo się tak da.
Da się jak najbardziej - wystarczyłoby takie "44" skierować na CK/Salwator. Pytanie tylko o koszty oraz zasadność takiego rozwiązania, chociaż przy głębszej rewolucji innych linii w okolicy mogłoby to mieć sens.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 21 sie 2020, 13:53

Wonsz_w_pomidorach pisze: 19 sie 2020, 17:57Był już kiedyś podnoszony temat jak słabą frekwencją cieszyła się linia jadąca z Krowodrzy Długą w lewo. Dodatkowo w przypadku zatrzymania na Długiej nie bardzo jest jakaś awaryjna końcówka (upośledzone skrzyżowanie przy Dworcu/Teatrze S.).
"7" z Dworca Towarowego do Dąbia jeździła pusta bo z obu stron kończyła "w połowie trasy". Za to dawna "5" (Wzg. Krzesławickie - Basztowa - KG) miała duże zapełnienia, do Basztowej jeździła pełna. A takie "44" byłoby zbliżone do dawnej "5" :) Co do awaryjnej końcówki - można skierować do Cichego Kącika.

PS. Zgodnie z sugestią, posty przeniesione - do tematu o Nowej Hucie.

Wonsz_w_pomidorach
Pomiarowiec
Posty: 124
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 21 sie 2020, 13:58

Kaszmir pisze: 21 sie 2020, 13:53
Wonsz_w_pomidorach pisze: 19 sie 2020, 17:57Był już kiedyś podnoszony temat jak słabą frekwencją cieszyła się linia jadąca z Krowodrzy Długą w lewo. Dodatkowo w przypadku zatrzymania na Długiej nie bardzo jest jakaś awaryjna końcówka (upośledzone skrzyżowanie przy Dworcu/Teatrze S.).
"7" z Dworca Towarowego do Dąbia jeździła pusta bo z obu stron kończyła "w połowie trasy". Za to dawna "5" (Wzg. Krzesławickie - Basztowa - KG) miała duże zapełnienia, do Basztowej jeździła pełna. A takie "44" byłoby zbliżone do dawnej "5" :) Co do awaryjnej końcówki - można skierować do Cichego Kącika.
Jeżeli nie ucierpi na tym "18" i faktycznie nie ma potrzeby wzmacniania "4" aż od Bronowic to oczywiście jestem za. Nie wiem na ile realne jest uruchomienie takiej linii, a na ile są to nasze pobożne życzenia. :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 22 lis 2020, 21:04

impuls pisze: 22 lis 2020, 20:53Zamknięta zostanie pętla Kopiec Wandy i Ptaszyckiego. Linia "16" zostanie zawieszona a jedna z linii 10 lub 22 pojedzie do Mistrzejowic przez Plac Centralny. Mało prawdopodobne, aby na tych liniach do czasu remontu doszło do zmian taborowych.
Skierowanie "10" do Mistrzejowic, w zamian za "16", byłoby ok. Natomiast nie wyobrażam sobie zabierania "22" z alei Solidarności - liczę, że MPK uda się na ten czas wygospodarować miejsce do zawracania na zajezdni. Jeśli nie, to pewnie zostaną tylko Wzgórza Krzesławickie.

Zgodnie z sugestią, dyskusja przeniesiona z tematu o rozdziale taboru.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 23 lis 2020, 17:14

impuls pisze: 22 lis 2020, 20:53 Linia "16" zostanie zawieszona a jedna z linii 10 lub 22 pojedzie do Mistrzejowic przez Plac Centralny. Mało prawdopodobne, aby na tych liniach do czasu remontu doszło do zmian taborowych.
To będzie interesujące jak będzie wyglądać komunikacja tramwajowa w tamtych rejonach (Aleja Solidarności i Pleszów). Czyli linia "44" nadal będzie zawieszona stąd może być konieczne pozostawienie uffoków na "52".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: sorig » 23 lis 2020, 19:58

Skierowanie "10" do Mistrzejowic, w zamian za "16", byłoby ok. Natomiast nie wyobrażam sobie zabierania "22" z alei Solidarności - liczę, że MPK uda się na ten czas wygospodarować miejsce do zawracania na zajezdni. Jeśli nie, to pewnie zostaną tylko Wzgórza Krzesławickie.
Tak, acz wierzę że nie zamkną obu (Ujastek, Kopiec Wandy) w tym samym czasie. Tym bardziej, że Kopiec Wandy to tylko niewielka część względem całego Ptaszyckiego, więc może uda się to jakoś skoordynować. I wtedy: gdy Ujastek będzie zamknięty, to tramwaje do Kopca Wandy. I na odwrót.
Naprawdę uważasz że zabranie "22" z Alei Solidarności jest nie do przeforsowania? Przypominam że w te wakacje zabrano stamtąd "4" a jedyną linią wyjeżdzającą poza hutę było "22" - nie licząc autobusów. Czemu tym razem ZTP miałoby nie pozostawić samej "4"?

Gdyby przyjąć, że i Kopiec i Łowińskiego będą w tym czasie zamknięte, jednocześnie chcąc zapewnić komunikację na w miarę przyzwoitym poziomie, to widziałbym to tak:

4: Bronowice Małe - Kombinat - Ujastek Mogilski - Igołomska - Pleszów
10: Łagiewniki - Plac Centralny - Andersa - Dunikowskiego - Mistrzejowice, kursy po godz. 17 skrócone do Ronda Hipokratesa, zjazdowe do Pl. Centralnego
22: Borek Fałęcki - Kombinat - Zajezdnia Nowa Huta. Jeśli MPK się zaperzy, to uważam że nic nie stoi na przeszkodzie żeby zamontować przejazdówkę przy elektromontażu i obsługiwać "22" dwukierunkowcami. Skoro w centrum można, to w hucie też.

Przy zawieszonym "44" i "17", "5" jako rekompensata powinna pojechać co 7,5 minuty w szczycie.

Dodatkowo zastępcze autobusy:
716: Fort Mogiła - Aleja Przyjaźni, przez Ptaszyckiego i JP II. Fort Mogiła, żeby umożliwić przesiadkę na tramwaje do/z Pleszowa.
742: jak w wakacje, czyli Wzgórza Krzesławickie - Aleja Przyjaźni

PS. Może warto przenieść ta dyskusję do innego wątku?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości