Kaszmir pisze: ↑11 sie 2020, 10:28
Uważam podobnie. Na południu "49" jest potrzebne - z tego co pisał ZTP, rzeczywiście z pomiarów napełnień wyszło że to "9" była najbardziej przeciążoną linią na Nowym Bieżanowie. I nawet skrócenie "49" do Wieczystej jest ok, jeśli Huta dostanie coś w zamian.
No 49 to po prostu takie zagęszczenie taktu na 9 do f7,5 w szczycie. W sumie to od Wieczystej w kierunku BN mogłoby to nawet kursować jako '9' i być ujęte w rozkładach 9 na tym odcinku (zawsze można zrobić wzorem np. Wiednia jakieś lekko popielate tło pod godzinami tych odjazdów, z adnotacją "kurs od przystanku Wieczysta" - gdyby ktoś bardzo chciał wiedzieć, skąd wcześniej jedzie tramwaj) - zresztą to dotyczy też innych linii kursujących na tej zasadzie
Kaszmir pisze: ↑11 sie 2020, 10:28
Tak jak Ty uważam, że powrót do starego, dobrego ~f=7,5 na większości trasy "4" byłby najlepszy. Czyli co, powrót "44"?
[...]
Dla Wzgórz Krzesławickich "5" to najlepsza linia, i piszę to sam jako osoba która mieszkała tam kilka lat. "4" jedzie naokoło przez Hutę, a "1" wlecze się przez al. Pokoju i nie dojeżdża do rejonów Dworca. Tymczasem "5" zapewnia szybkie połączenie przez Kocmyrzowską i Mogilską. Gdy mieszkałem na Wzgórzach, kto mógł to jeździł "5". Nawet do Teatru Bagatela jeździliśmy z kolegą "5" + przesiadka bo wychodziło lepiej niż bezpośrednio "4".
Dla Wzgórz jasne, ale w sumie to dotyczy jedynie Wzgórz i Kocmyrzowskiej. I oczywiście wiadomo, że najlepiej gdyby była i 1, i 5, i 4 i 44, ale jeśli miałbym wybierać pomiędzy wzmocnieniem 4 (na odcinku BM - Kombinat), a istnieniem 5, to zdecydowanie wzmocniłbym 4. Dlaczego?
-
jest to jedna z głównych relacji w mieście i mega słabe jest to, że jest obsługiwana jedynie linią z f15. Zresztą mega kuriozum jest również to, że najdłuższe tramwaje kursują na linii, gdzie jest słaba f (czyli dajemy duży tabor, bo jest to ważna relacja i dużo pasażerów, ale zupełnie nie odzwierciedlamy tego w częstotliwości kursowania...);
- 4 obsługuje również odcinek pl. centralny - kombinat i przystanek Struga, gdzie nie masz do wyboru "podjadę czymś co jeździ często i się wygodnie przesiądę" - tam powinna być imho co najmniej jedna mocna linia (tym bardziej, że podobno idziemy w kierunku systemu przesiadkowego);
- 5 to jest takie w sumie nie wiadomo co - niby jest lepsze na Wzgórzach, niby zapewnia fajne połączenia Mogilskiej z tunelem itd., ale zazwyczaj szybciej i sprawniej pojedziesz z przesiadką, bez czekania na swój tramwaj 15 min;
- i teraz jeśli chodzi o Wzgórza - lata mieszkałem przy Kocmyrzowskiej, mając i 1 i 5 i zazwyczaj wychodziłem na.... cokolwiek, a jeśli to nie była 5, to przesiadałem się z 1 znowu na cokolwiek na Kocmyrzowskim albo Bieńczyckiej;
- po otwarciu tunelu i skierowaniu tam 5, jadąc do centrum i tak z tej 5 musisz się na coś przesiąść. Więc to nie jest obecnie wybór: "jadę fajnie i szybko 5 do centrum" vs. "jadę 1 i muszę się przesiadać", tylko "jadę 5 i muszę się przesiadać" vs. "jadę 1 i muszę się przesiadać". Imho spokojnie tą relację obsługuje np. 1 + 52, z przesiadką między linią z f7,5 na linię z f5na tym samym przystanku (w jedną i druga stronę). Wymóg tylko taki, żeby 1 miała silną f, a nie była pocięta do np. f15
Kaszmir pisze: ↑11 sie 2020, 13:24Może też być drugie wyjaśnienie, podobne do tego które dostaliśmy w sprawie
jednokierunkowości "424", "429" i "482" - że ZTP trzyma osobne rozkłady ze względu na możliwość łatwego zawieszenia linii na ferie i inne okazje.
No ale to na ferie nie można wtedy zawieszać "kolorowych kursów" na 9, 424 itd?