Nowa Huta

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 11 sie 2020, 7:16

Myślicie, że mało cięć było w Nowej Hucie? Od 17 sierpnia, wraz z otwarciem Krakowskiej i Al. Jana Pawła II, linia "49" zostanie na stałe skrócona do Wieczystej. Nowa trasa: Wieczysta - Rondo Mogilskie - Rondo Grzegórzeckie - Zabłocie - Estakada - Wielicka - Nowy Bieżanów :(

Ogólnie:
"2", "6", "10", "16", "17" - dalej zawieszone
"5", "8", "9", "14" - wracają na stałe trasy
"1", "3", "4", "13", "22", "24", "52", "70" - dalej objazdy
"49" - nowa stała trasa Wieczysta - Nowy Bieżanów
"74", "76", "79" - likwidacja

Źródło: kmkrakow

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Nowa Huta

Post autor: pasazer_mobilisu » 11 sie 2020, 7:33

Kaszmir pisze: 11 sie 2020, 7:16 linia "49" zostanie na stałe skrócona do Wieczystej. Nowa trasa: Wieczysta - Rondo Mogilskie - Rondo Grzegórzeckie - Zabłocie - Estakada - Wielicka - Nowy Bieżanów
Sam wielokrotnie pisałeś, że na huckim odcinku "49" nie cieszy się popularnością, więc nic dziwnego że skrócono ją do TAKW, szkoda że nie ma pętli w okolicach Stella Sawickiego, tam sporo pasażerów kończy podróż.

Powrót "5" to świetna wiadomość, f30 w niektórych porach z Krowodrzy na Mogilskie to była masakra.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 11 sie 2020, 7:42

pasazer_mobilisu pisze: 11 sie 2020, 7:33Sam wielokrotnie pisałeś, że na huckim odcinku "49" nie cieszy się popularnością, więc nic dziwnego że skrócono ją do TAKW, szkoda że nie ma pętli w okolicach Stella Sawickiego, tam sporo pasażerów kończy podróż.
Nie tyle razi mnie zabranie "49" co bardziej to, że nie ma nic w zamian. Skracają "49", tymczasem w "4" dalej będzie tłok (po zamianie "44" -> "49" dostawaliśmy dużo opinii od pasażerów że "4" jest niezabieralna), w autobusach dalej tak samo (tłok w "152", itp.)

No i historia "4+49" to modelowy przykład jak uwalić jedną z najpopularniejszych linii w mieście. Do 2018 była "4" w ufokach co 10 minut. Przy maksymalizacji zamieniono ją w "4+44" z ~f=7,5/15 - ok, szczyt zyskał, międzyszczyt stracił, jednak w zamian wzmocniono też inne tramwaje i wydłużono "14" do Bronowic Małych by tam robiła za wzmocnienie "4". Potem jednak zamieniono "44" w "49" które... rozkładowo jechało w stadzie z "4". Pamiętam takt 3+12, z czego "49" było tuż za "4". Nie dziw więc, że jeździło puste. No i ta relacja z Huty była mniej atrakcyjna niż do I obwodnicy. Potem jeszcze skrócono "14" do Bronowic i tyle zostało z wzmocnień "4" :(

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Nowa Huta

Post autor: pasazer_mobilisu » 11 sie 2020, 7:55

Kaszmir pisze: 11 sie 2020, 7:42 Nie tyle razi mnie zabranie "49" co bardziej to, że nie ma nic w zamian.
Standard gdy szukamy kasy, a szukamy od 8 stycznia 2018r.
Kaszmir pisze: 11 sie 2020, 7:42 dostawaliśmy dużo opinii od pasażerów że "4" jest niezabieralna
I jeszcze zmniejsza się jej tabor :lol:
Kaszmir pisze: 11 sie 2020, 7:42 Do 2018 była "4" w ufokach co 10 minut.
Rozumiem niechęć do tramwajów producenta z Bydgoszczy, ale nie udawajmy że ich nie ma ;)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Nowa Huta

Post autor: kot_feliks » 11 sie 2020, 9:21

Kaszmir pisze: 11 sie 2020, 7:16 Myślicie, że mało cięć było w Nowej Hucie? Od 17 sierpnia, wraz z otwarciem Krakowskiej i Al. Jana Pawła II, linia "49" zostanie na stałe skrócona do Wieczystej. Nowa trasa: Wieczysta - Rondo Mogilskie - Rondo Grzegórzeckie - Zabłocie - Estakada - Wielicka - Nowy Bieżanów :(
To akurat (skrócenie 49) imho dobrze. Problem w tym, że '4' powinna być z f7,5 co najmniej w szczycie i co najmniej pod kombinat (czyli obecnie pewnie do zajezdni w NH) ;)

Natomiast trochę dziwi mnie powrót 5, która moim zdaniem miała spore szanse na to, aby już nie wrócić.

No i 13 zostaje na cmentarzu Rakowickim.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Nowa Huta

Post autor: fysztof » 11 sie 2020, 9:49

pasazer_mobilisu pisze: 11 sie 2020, 7:55 Standard gdy szukamy kasy, a szukamy od 8 stycznia 2018r.
Tak ogólnie mówiąc, z tą "maksymalizacją" to jest jeden wielki szwindel... Niby weszła, niby zwiększono pulę - tylko jednak wszystko na niby. Od jej wprowadzenia nie było pełnego roku bez remontów, cięć, zawieszeń itp. - zawsze coś nie kursuje, ktoś inny dostaje po d... i tak dalej. Ogólnie uważam to za mistrzostwo PR, żeby tnąc koszty i oszczędzając gdzie i jak się da, jeszcze szumnie trąbić o wzmacnianiu KM w Krakowie.
Ot chociażby, od półtora roku mamy pocięte kursowanie tramwajów przez Krakowską. MPK dokłada swoje trzy grosze, odstawiając w zajezdniach niskopodłogowy tabor w zamian za wiednie i konstale. A żale, że wpływy z biletów spadają? Może wypada zacząć szukanie przyczyn od siebie, szanowni urzędnicy?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 11 sie 2020, 10:28

kot_feliks pisze: 11 sie 2020, 9:21To akurat (skrócenie 49) imho dobrze. Problem w tym, że '4' powinna być z f7,5 co najmniej w szczycie i co najmniej pod kombinat (czyli obecnie pewnie do zajezdni w NH) ;)
Uważam podobnie. Na południu "49" jest potrzebne - z tego co pisał ZTP, rzeczywiście z pomiarów napełnień wyszło że to "9" była najbardziej przeciążoną linią na Nowym Bieżanowie. I nawet skrócenie "49" do Wieczystej jest ok, jeśli Huta dostanie coś w zamian. Tak jak Ty uważam, że powrót do starego, dobrego ~f=7,5 na większości trasy "4" byłby najlepszy. Czyli co, powrót "44"?
kot_feliks pisze: 11 sie 2020, 9:21Natomiast trochę dziwi mnie powrót 5, która moim zdaniem miała spore szanse na to, aby już nie wrócić.
Dla Wzgórz Krzesławickich "5" to najlepsza linia, i piszę to sam jako osoba która mieszkała tam kilka lat. "4" jedzie naokoło przez Hutę, a "1" wlecze się przez al. Pokoju i nie dojeżdża do rejonów Dworca. Tymczasem "5" zapewnia szybkie połączenie przez Kocmyrzowską i Mogilską. Gdy mieszkałem na Wzgórzach, kto mógł to jeździł "5". Nawet do Teatru Bagatela jeździliśmy z kolegą "5" + przesiadka bo wychodziło lepiej niż bezpośrednio "4".

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Nowa Huta

Post autor: Kitek » 11 sie 2020, 10:46

Kaszmir pisze: 11 sie 2020, 10:28Czyli co, powrót "44"?
Powrót "44" zawsze spoko tylko musiałaby pojechać do Bronowic Małych (a jak pamiętamy, były problemy z 4 liniami na tej pętli dlatego skrócono "14"). I czy jest na tyle taboru by mogło "44" wrócić?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 11 sie 2020, 10:53

Kitek pisze: 11 sie 2020, 10:46Powrót "44" zawsze spoko tylko musiałaby pojechać do Bronowic Małych (a jak pamiętamy, były problemy z 4 liniami na tej pętli dlatego skrócono "14").
"44" do Bronowic Małych? Dla mnie ok, choć wiadomo - stary układ z "44" do Bronowic i "14" do BM był jeszcze lepszy.

Wydaje mi się, że nie było problemu z pojemnością pętli na BM. "14" skrócono, bo oszczędności a do tego zwolniło się miejsce w Bronowicach po "44".

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Nowa Huta

Post autor: PiotrDeda » 11 sie 2020, 11:56

"49" ze starym "44" ma wspólne 4 przystanki... W takiej sytuacji co najmniej uczciwe wydaje się przywrócenie "44" lub wzmocnienie "4".

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Nowa Huta

Post autor: pasazer_mobilisu » 11 sie 2020, 12:51

A "49" przy okazji nie może jeździć po prostu jako "9"? W pełni rozumiałem niechęć do takiego rozwiązania gdy było to 4 i 44 z dwiema różnymi końcówkami i różnicą w trasie za przystankiem Kombinat, tak samo trasy 9 i 49 na pewnym odcinku się różniły. Teraz natomiast wystarczy "9 TAKW KURS SKRÓCONY", a ktoś kto nie popatrzy w co wsiada w najgorszej opcji wysiądzie na TAKW i złapie to samo "9" którym by jechał od początku, a może będzie miał szczęście i złapie coś szybciej np. "52" do Ronda Piastowskiego.
fysztof pisze: 11 sie 2020, 9:49 Tak ogólnie mówiąc, z tą "maksymalizacją" to jest jeden wielki szwindel... Niby weszła, niby zwiększono pulę - tylko jednak wszystko na niby. Od jej wprowadzenia nie było pełnego roku bez remontów, cięć, zawieszeń itp. - zawsze coś nie kursuje, ktoś inny dostaje po d... i tak dalej. Ogólnie uważam to za mistrzostwo PR, żeby tnąc koszty i oszczędzając gdzie i jak się da, jeszcze szumnie trąbić o wzmacnianiu KM w Krakowie.
Owszem wyszło jak wyszło ale nie mamy pewności że taki był zamysł urzędników, dziura w budżecie to był efekt darmowych biletów do Bronowic (ale to nie ZTP jej potrzebowało), potem spóźniona podwyżka cen biletów i w końcu koronakryzys. Ja to widzę tak że było kilka lat tłustych do 2018, a potem nadeszły chude i dlatego mamy demaksymalizację.
fysztof pisze: 11 sie 2020, 9:49 MPK dokłada swoje trzy grosze, odstawiając w zajezdniach niskopodłogowy tabor w zamian za wiednie i konstale. A żale, że wpływy z biletów spadają? Może wypada zacząć szukanie przyczyn od siebie, szanowni urzędnicy?
Tu pełna zgoda.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2020, 13:00 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.

Wonsz_w_pomidorach
Pomiarowiec
Posty: 124
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56

Re: Nowa Huta

Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 11 sie 2020, 13:00

pasazer_mobilisu pisze: 11 sie 2020, 12:51 A "49" przy okazji nie może jeździć po prostu jako "9"? W pełni rozumiałem niechęć do takiego rozwiązania gdy było to 4 i 44 z dwiema różnymi końcówkami i różnicą w trasie za przystankiem Kombinat, tak samo trasy 9 i 49 na pewnym odcinku się różniły. Teraz natomiast wystarczy "9 TAKW KURS SKRÓCONY", a ktoś kto nie popatrzy w co wsiada w najgorszej opcji wysiądzie na TAKW i złapie to samo "9" którym by jechał od początku, a może będzie miał szczęście i złapie coś szybciej np. "52" do Ronda Piastowskiego.
W pełni popieram! Tak było/jest przecież z linią "3" i kursami wariantowymi do Dworca Towarowego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 11 sie 2020, 13:24

pasazer_mobilisu pisze: 11 sie 2020, 12:51A "49" przy okazji nie może jeździć po prostu jako "9"?
Mi też ten pomysł się podoba :idea: Czyżby ZTP przeoczył taką możliwość?

Może też być drugie wyjaśnienie, podobne do tego które dostaliśmy w sprawie jednokierunkowości "424", "429" i "482" - że ZTP trzyma osobne rozkłady ze względu na możliwość łatwego zawieszenia linii na ferie i inne okazje.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Nowa Huta

Post autor: kot_feliks » 11 sie 2020, 13:26

Kaszmir pisze: 11 sie 2020, 10:28 Uważam podobnie. Na południu "49" jest potrzebne - z tego co pisał ZTP, rzeczywiście z pomiarów napełnień wyszło że to "9" była najbardziej przeciążoną linią na Nowym Bieżanowie. I nawet skrócenie "49" do Wieczystej jest ok, jeśli Huta dostanie coś w zamian.
No 49 to po prostu takie zagęszczenie taktu na 9 do f7,5 w szczycie. W sumie to od Wieczystej w kierunku BN mogłoby to nawet kursować jako '9' i być ujęte w rozkładach 9 na tym odcinku (zawsze można zrobić wzorem np. Wiednia jakieś lekko popielate tło pod godzinami tych odjazdów, z adnotacją "kurs od przystanku Wieczysta" - gdyby ktoś bardzo chciał wiedzieć, skąd wcześniej jedzie tramwaj) - zresztą to dotyczy też innych linii kursujących na tej zasadzie :)
Kaszmir pisze: 11 sie 2020, 10:28 Tak jak Ty uważam, że powrót do starego, dobrego ~f=7,5 na większości trasy "4" byłby najlepszy. Czyli co, powrót "44"?
[...]
Dla Wzgórz Krzesławickich "5" to najlepsza linia, i piszę to sam jako osoba która mieszkała tam kilka lat. "4" jedzie naokoło przez Hutę, a "1" wlecze się przez al. Pokoju i nie dojeżdża do rejonów Dworca. Tymczasem "5" zapewnia szybkie połączenie przez Kocmyrzowską i Mogilską. Gdy mieszkałem na Wzgórzach, kto mógł to jeździł "5". Nawet do Teatru Bagatela jeździliśmy z kolegą "5" + przesiadka bo wychodziło lepiej niż bezpośrednio "4".
Dla Wzgórz jasne, ale w sumie to dotyczy jedynie Wzgórz i Kocmyrzowskiej. I oczywiście wiadomo, że najlepiej gdyby była i 1, i 5, i 4 i 44, ale jeśli miałbym wybierać pomiędzy wzmocnieniem 4 (na odcinku BM - Kombinat), a istnieniem 5, to zdecydowanie wzmocniłbym 4. Dlaczego?
- jest to jedna z głównych relacji w mieście i mega słabe jest to, że jest obsługiwana jedynie linią z f15. Zresztą mega kuriozum jest również to, że najdłuższe tramwaje kursują na linii, gdzie jest słaba f (czyli dajemy duży tabor, bo jest to ważna relacja i dużo pasażerów, ale zupełnie nie odzwierciedlamy tego w częstotliwości kursowania...);
- 4 obsługuje również odcinek pl. centralny - kombinat i przystanek Struga, gdzie nie masz do wyboru "podjadę czymś co jeździ często i się wygodnie przesiądę" - tam powinna być imho co najmniej jedna mocna linia (tym bardziej, że podobno idziemy w kierunku systemu przesiadkowego);
- 5 to jest takie w sumie nie wiadomo co - niby jest lepsze na Wzgórzach, niby zapewnia fajne połączenia Mogilskiej z tunelem itd., ale zazwyczaj szybciej i sprawniej pojedziesz z przesiadką, bez czekania na swój tramwaj 15 min;
- i teraz jeśli chodzi o Wzgórza - lata mieszkałem przy Kocmyrzowskiej, mając i 1 i 5 i zazwyczaj wychodziłem na.... cokolwiek, a jeśli to nie była 5, to przesiadałem się z 1 znowu na cokolwiek na Kocmyrzowskim albo Bieńczyckiej;
- po otwarciu tunelu i skierowaniu tam 5, jadąc do centrum i tak z tej 5 musisz się na coś przesiąść. Więc to nie jest obecnie wybór: "jadę fajnie i szybko 5 do centrum" vs. "jadę 1 i muszę się przesiadać", tylko "jadę 5 i muszę się przesiadać" vs. "jadę 1 i muszę się przesiadać". Imho spokojnie tą relację obsługuje np. 1 + 52, z przesiadką między linią z f7,5 na linię z f5na tym samym przystanku (w jedną i druga stronę). Wymóg tylko taki, żeby 1 miała silną f, a nie była pocięta do np. f15 :)
Kaszmir pisze: 11 sie 2020, 13:24Może też być drugie wyjaśnienie, podobne do tego które dostaliśmy w sprawie jednokierunkowości "424", "429" i "482" - że ZTP trzyma osobne rozkłady ze względu na możliwość łatwego zawieszenia linii na ferie i inne okazje.
No ale to na ferie nie można wtedy zawieszać "kolorowych kursów" na 9, 424 itd? :)

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Nowa Huta

Post autor: PiotrDeda » 11 sie 2020, 14:39

pasazer_mobilisu pisze: 11 sie 2020, 12:51 A "49" przy okazji nie może jeździć po prostu jako "9"?
Jak dla mnie to jest dość oczywisty zabieg marketingowo-propagandowy. Jakby nagle zniknęła linia, wokół której i tak już było sporo kontrowersji, to znowu by się zaczęły protesty. A tak mogą się chwalić, jak to łaskawie wspierają Nowy Bieżanów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 14 gości