Rozkłady powakacyjne 2020

- Linie, trasy, rozkłady
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1408
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 15 sie 2020, 22:08

Zieleńczanin pisze: 15 sie 2020, 21:21
Bayer2003 pisze: 15 sie 2020, 20:28 Po drugie - Twój plan zakłada dalsze cięcia na ciągu bronowickim ("20" f~15 zamiast "13" f~7,5). Po likwidacji "44" stan obecny na tym ciągu to absolutne minimum i nie powinno się sytuacji tam już bardziej pogarszać.
GoMeZz391 pisze: 15 sie 2020, 20:41 Ciąg bronowicki znów straci na takiej zmianie.
Jakie cięcia na ciągu bronowickim? :shock: Za "13" z f~7,5/15 (lub f~10/20) "20" z f~7,5/7,5 (lub f~10/10). Gdzie Wy tu widzicie cięcia?
Sam nie wiem dlaczego, ale myślałem, że "20" miała częstotliwość f~15 :x. Oczywiście jest to mój błąd, za co przepraszam.
Zieleńczanin pisze: 15 sie 2020, 21:21 Luźna refleksja i pytanie - czy przy f~7,5/15 według Was wystarczy 12/h na Salwatorze? Jeśli tak, to może warto jako lekki substytut "13" wysłać "6" na Bronowice (Stare)?
12/h może i tam by wystarczyło, jednak "6" (f~15) zamiast "13" (f~7,5) na Bronowicach już naprawdę oznaczałaby cięcia na tym ciągu. Dyskusja w tym wątku pokazuje moim zdaniem, dlaczego nikt do tej pory nie zlikwidował "2" mimo słabych napełnień. Po prostu - bez tej linii nie ma czego skierować na Cmentarz Rakowicki bez znaczącej straty dla pasażerów.
GoMeZz391 pisze: 15 sie 2020, 22:06
Zieleńczanin pisze: 15 sie 2020, 21:21 [...]
Jakie cięcia na ciągu bronowickim? :shock: Za "13" z f~7,5/15 (lub f~10/20) "20" z f~7,5/7,5 (lub f~10/10). Gdzie Wy tu widzicie cięcia?

Luźna refleksja i pytanie - czy przy f~7,5/15 według Was wystarczy 12/h na Salwatorze? Jeśli tak, to może warto jako lekki substytut "13" wysłać "6" na Bronowice (Stare)?
Znając mieszkańców Bronowic, będzie ciężko. Bo będzie: "od zawsze tu była 13, to ona tu ma być" 😂
A mieszkańców Bronowic tu akurat rozumiem. Wszelakie tramwajowe roszady zawsze dotykają ten ciąg w największym stopniu, zwykle skutkując cięciami.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Zieleńczanin » 15 sie 2020, 22:11

Bayer2003 pisze: 15 sie 2020, 22:08
Zieleńczanin pisze: 15 sie 2020, 21:21 Luźna refleksja i pytanie - czy przy f~7,5/15 według Was wystarczy 12/h na Salwatorze? Jeśli tak, to może warto jako lekki substytut "13" wysłać "6" na Bronowice (Stare)?
12/h może i tam by wystarczyło, jednak "6" (f~15) zamiast "13" (f~7,5) na Bronowicach już naprawdę oznaczałaby cięcia na tym ciągu. Dyskusja w tym wątku pokazuje moim zdaniem, dlaczego nikt do tej pory nie zlikwidował "2" mimo słabych napełnień. Po prostu - bez tej linii nie ma czego skierować na Cmentarz Rakowicki bez znaczącej straty dla pasażerów.
Odnosiłem się do pomysłu Cukra, gdzie "20" jedzie na Bronowice :P

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1408
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 15 sie 2020, 22:23

Zieleńczanin pisze: 15 sie 2020, 22:11
Bayer2003 pisze: 15 sie 2020, 22:08
Zieleńczanin pisze: 15 sie 2020, 21:21 Luźna refleksja i pytanie - czy przy f~7,5/15 według Was wystarczy 12/h na Salwatorze? Jeśli tak, to może warto jako lekki substytut "13" wysłać "6" na Bronowice (Stare)?
12/h może i tam by wystarczyło, jednak "6" (f~15) zamiast "13" (f~7,5) na Bronowicach już naprawdę oznaczałaby cięcia na tym ciągu. Dyskusja w tym wątku pokazuje moim zdaniem, dlaczego nikt do tej pory nie zlikwidował "2" mimo słabych napełnień. Po prostu - bez tej linii nie ma czego skierować na Cmentarz Rakowicki bez znaczącej straty dla pasażerów.
Odnosiłem się do pomysłu Cukra, gdzie "20" jedzie na Bronowice :P
W takim razie pojawia się kolejny problem. Na niewielkiej pętli Bronowice w takim układzie kończyłyby "6", "14" oraz "20". Mam pewne wątpliwości czy pętla przyjmie tyle linii, a wątpię żeby przy tej okazji "14" wróciła z powrotem na Bronowice Małe.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1242
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: GoMeZz391 » 15 sie 2020, 22:30

Bayer2003 pisze: 15 sie 2020, 22:23 [...]
W takim razie pojawia się kolejny problem. Na niewielkiej pętli Bronowice w takim układzie kończyłyby "6", "14" oraz "20". Mam pewne wątpliwości czy pętla przyjmie tyle linii, a wątpię żeby przy tej okazji "14" wróciła z powrotem na Bronowice Małe.
Pewnie nie wróci, gdyż została usunięta wg oficjalnych powodów z braku miejsca na BM.
Ja osobiście trochę zmieniłbym częstotliwości na ciągu bronowickim, a przy okazji robiąc roszady z liniami.
Moja propozycja będzie opisana wkrótce w temacie dotyczącym ciągu bronowickiego.

Edit:
Propozycja opisana jako projekt.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kitek » 16 sie 2020, 11:01

pasazer_mobilisu pisze: 14 sie 2020, 13:3870.
Nie napisałeś tego w poście stąd byliśmy zaskoczeni by zostawić Salwator tylko z "1". Propozycja może i sensowna tyle tylko ile by kosztowała biorąc pod uwagę, że taka "26" musiałaby być całotygodniowa, więc sporo wzkm na odcinku Filharmonia - Kurdwanów musiałoby być dodane. Efektem "ubocznym" takiej linii byłoby zapewnienie relacji Korona- Teatr Słowackiego (bardzo naokoło, ale jest :D)
pasazer_mobilisu pisze: 14 sie 2020, 13:38Widzę że masz problem z czytaniem
Jestem chemikiem a nie polonistą, wybacz.
pasazer_mobilisu pisze: 14 sie 2020, 13:38bo wyraźnie napisałem, że pomysł nie jest mój, a nawet gdyby był to nie wysyłałbym go podpisując się jako "pasazer_mobilisu, PKK". Chyba że Ty podpisujesz się jako "Kitek", to wtedy nie dziwię się, że się śmieją.
Nigdy nie korespondowałem z ZTP gdyż ufam, że osoby tam pracujące to specjaliści i zawsze starają się jak najlepiej dla pasażerów.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Piwko Wielkie
Pasażer
Posty: 15
Rejestracja: 19 lut 2020, 20:56

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Piwko Wielkie » 16 sie 2020, 15:25

A gdyby tak połączyć jedną linią (np. 2) dwie mniej oblegane pętle w okolicach centrum, czyli Cichy Kącik i Cmentarz Rakowicki? Zachowamy obsługę komunikacyjną tych pętli z możliwością swobodnej regulacji, połączenie Teatru Bagatela z Cmentarzem Rakowickim, zwolnimy nieco miejsca na Salwatorze i uwolnimy 20 do ewentualnego skierowana na inną pętlę.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1408
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 16 sie 2020, 15:54

Piwko Wielkie pisze: 16 sie 2020, 15:25 A gdyby tak połączyć jedną linią (np. 2) dwie mniej oblegane pętle w okolicach centrum, czyli Cichy Kącik i Cmentarz Rakowicki? Zachowamy obsługę komunikacyjną tych pętli z możliwością swobodnej regulacji, połączenie Teatru Bagatela z Cmentarzem Rakowickim, zwolnimy nieco miejsca na Salwatorze i uwolnimy 20 do ewentualnego skierowana na inną pętlę.
Czyli w skrócie - "przerzucić" "2" z Salwatora na Cichy Kącik, uwalniając tym samym "20"? Moim zdaniem pomysł warty rozważenia :D. Taka roszada znacząco osłabiłaby wprawdzie Cichy Kącik (4 kursy/h zamiast 8), jednak patrząc na udokumentowane pomiary napełnień z linii "20" na odcinku UJ-CK, nie uważam żeby pasażerowie mocno odczuli takie cięcie (no może poza dłuższym czasem czekania na tramwaj :/). Dalej zostałby jednak zapewniony dojazd pomiędzy ATW (wprawdzie w innym punkcie niż obecnie) a UEK, o czym pisał GoMeZz391. Pozostaje tylko pytanie gdzie skierować "20" w takiej sytuacji, jednak chyba wszędzie przyda się ona bardziej niż na Cichym Kąciku.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

tomta1
Ekspert
Posty: 657
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: tomta1 » 16 sie 2020, 15:56

…i tworzymy tym samym pustaka do obsługi E1 solo w f-15, zabierającego cenne miejsce na I obwodnicy, bo jak wiemy, system sieci tramwajowej w centrum charakteryzuje się wysokim poziomem niezawodności.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1408
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 16 sie 2020, 16:04

tomta1 pisze: 16 sie 2020, 15:56 …i tworzymy tym samym pustaka do obsługi E1 solo w f-15, zabierającego cenne miejsce na I obwodnicy, bo jak wiemy, system sieci tramwajowej w centrum charakteryzuje się wysokim poziomem niezawodności.
I tak pusta "2" zabiera obecnie miejsce na I obwodnicy, więc chyba dla systemu sieci nie powinno robić różnicy czy pojedzie ona na CK, czy na Salwator? Co do E1 solo - uważam, że każda pętla (a zwłaszcza Cmentarz Rakowicki) powinna mieć przynajmniej jedną linię niskowejściową. Zamiast wysokopodłogowców, przeznaczonych raczej na złom, proponowałbym tramwaje z przedziału HK457-HK462 (chyba najmniej pojemne 26m). Obecnie średnio pasują one do aktualnego układu linii, a na takiej "2" idealnie by się odnalazły.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5858
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 16 sie 2020, 16:17

"2" to jedyna linia na Rakowickiej i choćby z tego powodu powinna być niskowejściowa.

tomta1
Ekspert
Posty: 657
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: tomta1 » 16 sie 2020, 18:14

Mówię tylko, że potoki miałaby na E1 solo. Równie dobrze mógłby tam kursować SU12, sądzę, że byłby w sam raz, a i kilometr tańszy.

Ja tylko ponowię propozycję zamiany tras „2” i „10” od Dworca vel Teatru. Na razie żadna inna propozycja nie była lepsza – jedynie ta z „13” do Rakowic zaproponowana przez kota_feliksa jest jakkolwiek warta uwagi.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1408
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 16 sie 2020, 18:32

tomta1 pisze: 16 sie 2020, 18:14 Mówię tylko, że potoki miałaby na E1 solo. Równie dobrze mógłby tam kursować SU12, sądzę, że byłby w sam raz, a i kilometr tańszy.

Ja tylko ponowię propozycję zamiany tras „2” i „10” od Dworca vel Teatru. Na razie żadna inna propozycja nie była lepsza – jedynie ta z „13” do Rakowic zaproponowana przez kota_feliksa jest jakkolwiek warta uwagi.
Może od razu zlikwidujmy wszystkie linie tramwajowe na rzecz autobusowych, bo taniej :D. Moim zdaniem nie bez powodu na pętle CR i CK dojeżdża tramwaj i powinno tak pozostać.

Odnosząc się do Twoich ponowionych propozycji - zamiana tras "2" i "10" nie zapewnia kluczowej relacji Rakowicka-Bagatela, przez co raczej odpada, co było już chyba omawiane. Z kolei "13" na CR - pomysł zasadniczo dobry, jednak co ją zastąpi na ciągu Bronowickim? Bo raczej sensownego kandydata jak do tej pory brak :/.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Zieleńczanin » 16 sie 2020, 19:37

Bayer2003 pisze: 16 sie 2020, 18:32 Moim zdaniem nie bez powodu na pętle CR i CK dojeżdża tramwaj i powinno tak pozostać.
Na Cichy Kącik linia tramwajowa powstała w czasach, kiedy Park Jordana był dla Krakowian niemal jedynym miejscem rekreacji. Jakieś potoki własne ma, plus do lat 80. były plany jej wydłużenia z tego co pamiętam. Obecnie znaczenie ma dość marginalne.

Cmentarz Rakowicki - od początku pętla potrzebna raz do roku, linia wybudowana gdy nie było w Krakowie autobusów, a była potrzeba przewożenia ludzi na Rakowice w dniu Wszystkich Świętych.
Bayer2003 pisze: 16 sie 2020, 18:32 nie zapewnia kluczowej relacji Rakowicka-Bagatela
Bez jaj. Podróż na Cmentarz z Bagateli można wykonać za pomocą "124/424". Przystanek Rakowicka generuje marginalne potoki, a z UE można bez problemu podejść. W tej relacji jest tak minimalny potok, że bezpośrednie połączenie nie jest niezbędne.
Bayer2003 pisze: 16 sie 2020, 18:32 Z kolei "13" na CR - pomysł zasadniczo dobry, jednak co ją zastąpi na ciągu Bronowickim? Bo raczej sensownego kandydata jak do tej pory brak :/.
Osobiście uważam, że końcówkami powinny wymienić się "13" (wolałbym "8"...) i "20" oraz "2" i "10". Z kolei "6", która niemal na pewno wyleci z Salwatora pojechałaby wtedy na Bronowice, pewnie na stałe. A co do pojemności pętli Bronowice - zamiana końcówkami "13" i "20" pewnie pozwoli na sfinansowanie wydłużenia "14" do Bronowic Małych ;)

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1242
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: GoMeZz391 » 16 sie 2020, 20:29

Zieleńczanin pisze: 16 sie 2020, 19:37 [...]
Bayer2003 pisze: 16 sie 2020, 18:32 nie zapewnia kluczowej relacji Rakowicka-Bagatela
Bez jaj. Podróż na Cmentarz z Bagateli można wykonać za pomocą "124/424". Przystanek Rakowicka generuje marginalne potoki, a z UE można bez problemu podejść. W tej relacji jest tak minimalny potok, że bezpośrednie połączenie nie jest niezbędne.
[...]
Życzę Ci powodzenia z Lubicza w 8 min dojść na przystanek MPK pod kościołem na Rakowickiej. A tramwajem podjadę pod UEKa i jestem w stanie w 2 min przelecieć tunelem na przystanek.
P.S.
Wielokrotnie testowane takie przejście, a szczególnie w soboty jak robiłem kurs w parafii Św. Krzyża (rejony Teatru Słowackiego).

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1408
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 16 sie 2020, 20:33

Zieleńczanin pisze: 16 sie 2020, 19:37
Bayer2003 pisze: 16 sie 2020, 18:32 Moim zdaniem nie bez powodu na pętle CR i CK dojeżdża tramwaj i powinno tak pozostać.
Na Cichy Kącik linia tramwajowa powstała w czasach, kiedy Park Jordana był dla Krakowian niemal jedynym miejscem rekreacji. Jakieś potoki własne ma, plus do lat 80. były plany jej wydłużenia z tego co pamiętam. Obecnie znaczenie ma dość marginalne.

Cmentarz Rakowicki - od początku pętla potrzebna raz do roku, linia wybudowana gdy nie było w Krakowie autobusów, a była potrzeba przewożenia ludzi na Rakowice w dniu Wszystkich Świętych.
I właśnie te dwa, dosyć słabe frekwencyjnie ciągi należałoby połączyć jedną, 4-brygadową linią o częstotliwości f~15, żeby w razie potrzeby można było z nich bez większych problemów skorzystać, a nie burzyły one tras innych linii :).
Zieleńczanin pisze: 16 sie 2020, 19:37
Bayer2003 pisze: 16 sie 2020, 18:32 nie zapewnia kluczowej relacji Rakowicka-Bagatela
Bez jaj. Podróż na Cmentarz z Bagateli można wykonać za pomocą "124/424". Przystanek Rakowicka generuje marginalne potoki, a z UE można bez problemu podejść. W tej relacji jest tak minimalny potok, że bezpośrednie połączenie nie jest niezbędne.
Potok Rakowicka-Bagatela jakiś jednak jest, a na CR i tak przecież coś jeździć musi. Chyba lepiej, żeby to "coś" jednak o Bagatelę zahaczało :).
Zieleńczanin pisze: 16 sie 2020, 19:37
Bayer2003 pisze: 16 sie 2020, 18:32 Z kolei "13" na CR - pomysł zasadniczo dobry, jednak co ją zastąpi na ciągu Bronowickim? Bo raczej sensownego kandydata jak do tej pory brak :/.
Osobiście uważam, że końcówkami powinny wymienić się "13" (wolałbym "8"...) i "20" oraz "2" i "10". Z kolei "6", która niemal na pewno wyleci z Salwatora pojechałaby wtedy na Bronowice, pewnie na stałe. A co do pojemności pętli Bronowice - zamiana końcówkami "13" i "20" pewnie pozwoli na sfinansowanie wydłużenia "14" do Bronowic Małych ;)
Raz już "8" trafiła na Cichy Kącik, co mieszkańcom Bronowic raczej się nie spodobało. Twój pomysł jest ciekawy, "14" na BM jest z pewnością pewnym argumentem za nim, nie jestem jednak przekonany czy zamiana końcówek "2" i "10" to najlepszy pomysł. O ile linia Salwator-Pleszów pewnie cieszyłaby się sporym powodzeniem (mimo faktu dublowania na odcinku Plac Centralny - Bagatela przez "4"), to Łagiewniki-CR? Potoki pewnie jakieś by były, jednak odcinek Stradom-Korona-Łagiewniki utraciłby wówczas połączenie z Hutą, a nawet z Rondem Mogilskim. Znam osoby, które "10" (kiedy istniała) jechały z Pleszowa na Rondo Matecznego, żeby tam przesiąść się na autobus. Potok Huta-Podgórze był swego czasu całkiem spory i fakt zakorzenienia się "70" od dłuższego czasu w układzie linii wcale tego nie zmieni.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości