Bayer2003 pisze: ↑16 sie 2020, 18:32
Moim zdaniem nie bez powodu na pętle CR i CK dojeżdża tramwaj i powinno tak pozostać.
Na Cichy Kącik linia tramwajowa powstała w czasach, kiedy Park Jordana był dla Krakowian niemal jedynym miejscem rekreacji. Jakieś potoki własne ma, plus do lat 80. były plany jej wydłużenia z tego co pamiętam. Obecnie znaczenie ma dość marginalne.
Cmentarz Rakowicki - od początku pętla potrzebna raz do roku, linia wybudowana gdy nie było w Krakowie autobusów, a była potrzeba przewożenia ludzi na Rakowice w dniu Wszystkich Świętych.
Bayer2003 pisze: ↑16 sie 2020, 18:32
nie zapewnia kluczowej relacji Rakowicka-Bagatela
Bez jaj. Podróż na Cmentarz z Bagateli można wykonać za pomocą "124/424". Przystanek Rakowicka generuje marginalne potoki, a z UE można bez problemu podejść. W tej relacji jest tak minimalny potok, że bezpośrednie połączenie nie jest niezbędne.
Bayer2003 pisze: ↑16 sie 2020, 18:32
Z kolei "13" na CR - pomysł zasadniczo dobry, jednak co ją zastąpi na ciągu Bronowickim? Bo raczej sensownego kandydata jak do tej pory brak :/.
Osobiście uważam, że końcówkami powinny wymienić się "13" (wolałbym "8"...) i "20" oraz "2" i "10". Z kolei "6", która niemal na pewno wyleci z Salwatora pojechałaby wtedy na Bronowice, pewnie na stałe. A co do pojemności pętli Bronowice - zamiana końcówkami "13" i "20" pewnie pozwoli na sfinansowanie wydłużenia "14" do Bronowic Małych