Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: pjetrek » 18 paź 2023, 21:12

Czy w tej sytuacji jest sens, żeby 129 i 159 pchać z Miechowity przez Rondo Młyńskie, czy nie lepiej od razu w lewo...

michasss
Miłośnik
Posty: 72
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: michasss » 18 paź 2023, 21:23

Obawiam się, że będą tam słupki i pozostanie nakaz skrętu w prawo.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 19 paź 2023, 13:20

Przy okazji - kojarzycie, czy po skończeniu inwestycji, będzie możliwy wyjazd z Miechowity od razu w stronę ronda Polsad? Kojarzę, że chyba miał być dodany taki łuk? Obecny objazd autobusów przez rondo Młyńskie to odczuwalne wydłużenie podróży.

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: fysztof » 19 paź 2023, 15:19

Nie, w planach nie było tego łuku - i tak, też tego nie pojmuję...
Z dokumentacji audytowej:
01.jpg
01.jpg (180.53 KiB) Przejrzano 1907 razy

Awatar użytkownika
stefan
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
Lokalizacja: WNH

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: stefan » 19 paź 2023, 15:23

Ależ tam będzie armagedon od przyszłego poniedziałku...

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Tramwajolog14 » 20 paź 2023, 16:25


fysztof pisze:Nie, w planach nie było tego łuku - i tak, też tego nie pojmuję...
Z dokumentacji audytowej:
01.jpg
A tam nie będzie możliwości zawrócenia na skrzyżowaniu z Bohaterów Wietnamu? Będzie ono trochę większe niż obecnie, więc może przegub da radę zawrócić.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 21 paź 2023, 23:21

Młyńska się jeszcze trochę zmieni. Już udało się przeforsować zmniejszenie szerokości pasów ruchu do 3,0m (z pierwotnych 3,50m) oraz nasadzenia szpalerów drzew między jezdnią, a chodnikami/DDR. Zobaczymy, jak z wielkością skrzyżowań i buspasem.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Tramwajolog14 » 22 paź 2023, 11:20

kot_feliks pisze: 21 paź 2023, 23:21 Młyńska się jeszcze trochę zmieni. Już udało się przeforsować zmniejszenie szerokości pasów ruchu do 3,0m (z pierwotnych 3,50m) oraz nasadzenia szpalerów drzew między jezdnią, a chodnikami/DDR. Zobaczymy, jak z wielkością skrzyżowań i buspasem.
O proszę, czyli jednak się da!?

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kbieniu7 » 23 paź 2023, 12:46

Na internecie huczy, że wokół ronda Polsadu zrobił się paraliż, to z takimi pomysłami wychodzę. Bardzo proszę o komentarze/korektę ze względu, że w tamtym miejscu rzadko bywam i posiłkować się muszę zdjęciami i opisami.
Obrazek

1. Po pierwsze, to może buspas powinien pojawić się na ul. Młyńskiej, a nawet i na ul. Pilotów?

2. Wg komunikatu ZDMK ul. Lublańska ma obecnie tylko jeden pas dostępny. Dlatego początkowo zakładałem rozważenie nakazu skrętu z ul. Lublańskiej w prawo w ul. Opolską dla ruchu ogólnego - wtedy ograniczylibyśmy ruch i zapewnili tylko płynną relację prawoskrętu, jazdę na wprost zostawiając tylko dla autobusów. Dojazd do ul. Młyńskiej miałby wtedy miejsce przez Bora-Komorowskiego.

Jednak po rozmowie z @kot_feliks o tym, że Lublańskiej może nie trzeba było zwężać do jednego pasa tuż przed skrzyżowaniem, popatrzyłem na zdjęcia z drona. I faktycznie wychodzi mi na to, że nie ma potrzeby zwężania już teraz. Mając dwa pasy ruchu można by prawy przeznaczyć na prawoskręt, a lewy do jazdy na wprost.
Obrazek

Przy czym może nawet by dało się zrobić buspas na tarczy ronda aż do przystanku "Miechowity" - miejsca chyba jest tam na tyle.
Obrazek

Kot_feliks proponował jeszcze wariant z zakazem skrętu w prawo z ul. Lublańskiej w Opolską - zupełnie na odwrót do mojej propozycji - argumentując to tym, że skręcające pojazdy ustępują pieszym i blokują przejazd na wprost. Zamiast tego objazd dla tej relacji prowadziłby przez CH Krokus i Bora-Komorowskiego, a następnie estakadą nad Rondem Polsadu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 24 paź 2023, 16:24

Tak Kraków buduje tramwaj do Mistrzejowic: głębiarka pojawia się i znika. Kto zapłaci za nieporozumienia między urzędnikami a wykonawcą?
https://gazetakrakowska.pl/tak-krakow-b ... 3-18004303
W związku z nieporozumieniami między urzędem a wykonawcą linii tramwajowej do Mistrzejowic plac budowy czasowo opuściła głębiarka niezbędna do wykonywania tunelu. Ma wrócić w listopadzie. Koszt operacji związanych z transportem i instalacją maszyny oszacowano na ok. 500 tys. zł. Miasto przekonuje, że za roboty i sprzęt odpowiada wykonawca. W realizującej zadanie firmie Gülermak uważają natomiast, że wstrzymanie prac i dodatkowe koszty są wynikiem działań pracowników magistratu.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kbieniu7 » 24 paź 2023, 20:15

https://krakow.tvp.pl/1277328/kronika

W dzisiejszej Kronice Krakowskiej krótki reportaż o sytuacji wokół Ronda Polsadu.W 6:30 można usłyszeć wiceprezydenta Kuliga o rozważanym pomyśle:
Wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig pisze:Rozważamy także taką możliwość, która byłaby pewnym utrudnieniem, związaną z rozdzieleniem ruchu pojazdów osobowych i transportu publicznego, tzn. Ul. Dobrego Pasterza stałaby się ciągiem dla autobusów transportu publicznego, natomiast pozostały ruch od strony Huty zostałby wtłoczony w ul. Bora-Komorowskiego, która jest dosyć przejezdna.

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: pjetrek » 24 paź 2023, 21:25

Ciekawy jestem jaki będzie armagedon w tym rejonie na 1 listopada, jak w korku utkną jeszcze linie 8xx :D

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 02 lis 2023, 13:34

Na Młyńskiej, od ronda Młyńskiego w stronę Miechowity, wymalowano tymczasowy buspas.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: yosujiro » 02 lis 2023, 14:46

Żeby miał sens, to powinien się zaczynać co najmniej przy przystanku Pilotów. Teraz może i bedzie ciut lepiej, ale bez szału

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 02 lis 2023, 15:25

Odpowiedź na interpelację Radnego Łukasza Maślony:
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... 0-25_3.PDF

Najważniejsze punkty:
- nowa organizacja ruchu wejdzie w terminie do 9 listopada,
- będzie korekta sygnalizacji na Bora-Komorowskiego, przy C. H. Krokus, umożliwiająca zawracanie,
- będzie korekta skrzyżowania Miechowity i Młyńskiej, umożliwiająca lewoskręt autobusom, zatem prawdopodobnie "129" i "159" (i "608"?) pojadą szybciej, bez wjazdu na r. Młyńskie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości