Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1072
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: pasazer_mobilisu » 18 lis 2020, 9:20

Mnie zastanawia jak po uruchomieniu tej trasy tramwajowej oberwie odcinek między rondami Mogilskim i Młyńskim. Ilość linii na tym odcinku obecnie powoduje, że nawet w weekendy oferta jest ok, a w tygodniu autobusy są co chwilę.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2765
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 18 lis 2020, 17:10

Lw25 pisze: 18 lis 2020, 8:01Pytanie czy "139" nie będzie miało zmian trasy w wyniku otwarcia tej trasy.
Wg mnie będzie co najmniej przeniesione z Bohomolca na Okulickiego, może w ogóle przeniesione z Mikołajczyka na al. Gen. Andersa (coś jak "501"), a kto wie czy nie więcej.
pasazer_mobilisu pisze: 18 lis 2020, 9:20Mnie zastanawia jak po uruchomieniu tej trasy tramwajowej oberwie odcinek między rondami Mogilskim i Młyńskim.
Cięcia mogą być spore, zwłaszcza że większość przystanków na ciągu będzie blisko tramwaju - Pilotów, Cm. Rakowicki, Brodowicza. Tylko zespół przystankowy Narzymskiego/Łukasiewicza nie będzie mieć w pobliżu linii tramwajowej.

Powinno zostać coś a la "502", może linia zwykła, obsługujące al. Gen. Andersa i jadące do I obwodnicy. Także utrzymanie wyprostowanego i wzmocnionego "182" ze Stoków przez Bora-Komorowskiego, może wydłużonego w stronę Alej? I może utrzymanie "501" jako szybkiego połączenia Huty i Obrońców Krzyża z centrum?

Do likwidacji pewnie jest "124/424" bo będzie prawie całe zdublowane przez tramwaje - większość mieszkańców Ugorka będzie blisko nowego torowiska. Może przez Ułanów skieruje się "128" by ciąg miał jakiś autobus, a samo "128" nie dublowało tramwaju na Meissnera. Również likwidacja "152" na części wschodniej, może zostawienie go na trasie Wola Justowska - I obwodnica? Plus likwidacja, a raczej wchłonięcie "482" i "511" przez "182".

Dalej są zagadki. Co ze "184"? Niby większość trasy może być zdublowana przez tramwaj (zwłaszcza jeśli wróci na Grzegórzecką), jednak coś powinno jechać z Prądnika Czerwonego w stronę r. Mogilskiego, przy okazji obsługuje też cmentarz Rakowicki. Raczej bym zostawił. "189"? Ta linia nawet obecnie się nie sprawdza, więc może też likwidacja, o ile Dąbrowskiej dostanie coś w zamian? No i jeszcze "125" - notuje bardzo duże zapełnienia, jednak może "128" (wydłużone do Złocienia) i "163" byłyby w stanie przejąć potoki z Huty / Prądnika Czerwonego do Rybitw, a samo "125" skierować na trasę Złocień - Dw. Gł. Wschód?

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kitek » 18 lis 2020, 17:33

Zależy jakie linie tramwajowe będą kursować po nowym odcinku - wtedy można rozmawiać o zmianie tras/likwidacji niektórych autobusów ;)
Na pewno rejony Ronda Hipokratesa i DH Wanda stracą pewną liczbę kursów tramwajowych i trzeba będzie zapewnić dobrą ofertę autobusową, więc pomysł ze zmodyfikowaną marszrutą "125" podoba mi się i pozostawieniem "502" oraz "501" (choć myślę, że jedna z nich wyleci i to pewnie "502", żeby zwiększyć przepustowość na Lubicz).
Myślałem o utrzymaniu "124", ale przez Rakowicką (i skróconą do Cracovii?) żeby móc puścić na Cmentarz inną linię tramwajową (od strony Mogilskiego) oraz by mieszkańcy Rakowickiej utrzymali połączenie do I obwodnicy.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2765
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 19 lis 2020, 12:01

Kitek pisze: 18 lis 2020, 17:33Zależy jakie linie tramwajowe będą kursować po nowym odcinku - wtedy można rozmawiać o zmianie tras/likwidacji niektórych autobusów ;)
Nie jestem pewny czy to zależy od tego które linie i gdzie pojadą. Doświadczenia z otwarcia tramwajów do Płaszowa czy do Czerwonych Maków pokazują raczej, że tnie się te autobusy które się da, niezależnie od tego czy tramwaj zastąpi w pełni ich funkcjonalność. Płaszów stracił m.in. "425" mimo że ani "11", ani "20" nie jadą w ogóle w kier. Huty. Z kolei ciąg na Grota-Roweckiego stracił m.in. "114", "128" czy "178" i ich trasy też w dużej mierze nie zostały zastąpione przez tramwaje.

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 91
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: PiotrDeda » 20 lis 2020, 11:26

Kaszmir pisze: 18 lis 2020, 17:10 Wg mnie będzie co najmniej przeniesione z Bohomolca na Okulickiego, może w ogóle przeniesione z Mikołajczyka na al. Gen. Andersa (coś jak "501"), a kto wie czy nie więcej.
Na Okulickiego może być ciężko, bo przecież nie ma skrzyżowania z Mikołajczyka.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2765
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 20 lis 2020, 11:33

PiotrDeda pisze: 20 lis 2020, 11:26Na Okulickiego może być ciężko, bo przecież nie ma skrzyżowania z Mikołajczyka.
Użyłem zbyt dużego skrótu myślowego - chodziło o przebieg przez przystanki "Łęczycka", "Wiślicka", "Okulickiego", czyli powrót na trasę która obowiązywała do 2015.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Lw25 » 21 lis 2020, 8:07

Coś mi mówi, że mogą skierować "139" do Prądnika Czerwonego.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 394
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Łukasz » 24 lis 2020, 16:31

Turcy wybudują nową linię tramwajową
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/turcy ... 38717.html

Konsorcjum firm Solutions Polska oraz Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu najprawdopodobniej wybuduje linię tramwajową łączącą skrzyżowanie al. Jana Pawła II i Meissnera z Mistrzejowicami. ZDMK uznał ofertę tych spółek za najkorzystniejszą.
Radiofonia 100,5 MHz - Muzyka Wybrana Dla Ciebie
http://www.radiofoniakrakow.pl/
Słuchaj: https://www.rmfon.pl/play,149#p-n

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Lw25 » 24 lis 2020, 16:33

Gulermak to najlepsi na naszym rynku eksperci od metra. Oni budowali większość M2 i ludzie z Wawy byli z tego bardzo zadowoleni.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2765
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 24 lis 2020, 16:35

Dokumentacja - II kwartał 2022
Zakończenie budowy - I kwartał 2024

Czyli mniej niż dwa lata na wybudowanie trasy. Wg mnie nierealne.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 394
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Łukasz » 07 gru 2020, 19:21

Meissnera bez drzew, zamieniona w betonowe koryto? Można to zmienić, jeżeli mieszkańcy poproszą o interwencję wpływowego posła PO
http://www.tatryskate.eu/?p=2502
Jedyną osobą która realnie może wpłynąć na Dominika Jaśkowca i dzięki temu uratować drzewa na Meissnera, jest poseł, a wcześniej radny miejski Aleksander Miszalski. Który de facto jest partyjnym przełożonym Jaśkowca i liderem tej samej frakcji w rządzącej miastem Platformie, do której należy również Dominik. A przy tym nieuwikłany w chore krakowskie układy biznesowe, nie załatwiał sobie ciepłych posadek po znajomości, bo wyjątkowo, sam na swoją pozycję zapracował na wolnym rynku. Wiele może, nic mu nie mogą zrobić czy zabrać. Politycznie wiele może zyskać, podejmując skuteczną interwencję, która da mu kolejne głosy w następnych wyborach – lub nie da ich, jeżeli tej interwencji nie podejmie lub zrobi to nieskutecznie.
Radiofonia 100,5 MHz - Muzyka Wybrana Dla Ciebie
http://www.radiofoniakrakow.pl/
Słuchaj: https://www.rmfon.pl/play,149#p-n

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 394
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Łukasz » 07 gru 2020, 20:11

Na przełomie roku planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą linii tramwajowej do Mistrzejowic
https://www.facebook.com/zdmk.krakow/po ... 4113954472
Radiofonia 100,5 MHz - Muzyka Wybrana Dla Ciebie
http://www.radiofoniakrakow.pl/
Słuchaj: https://www.rmfon.pl/play,149#p-n

kucyk
Ekspert
Posty: 797
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 07 gru 2020, 22:00

Łukasz pisze: 07 gru 2020, 20:11
Na przełomie roku planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą linii tramwajowej do Mistrzejowic
https://www.facebook.com/zdmk.krakow/po ... 4113954472
Oby ten wykonawca nie podzielił losu dawnego Gurissa (czy jak się to tam pisało) czy obecnych wykonawców z Włoch mających budować choćby krakowski odcinek S7. :lol:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2765
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 08 gru 2020, 10:06

Pojawiają się też wątpliwości co do kosztów inwestycji:

Kraków. Linia tramwajowa do Mistrzejowic za ponad miliard złotych. Dlaczego taka droga?
https://krakow.naszemiasto.pl/krakow-li ... c3-8030753
Budowę 4,5-kilometrowej linii tramwajowej z ul. Meissnera do Mistrzejowic wyceniono na ponad 1,1 mld zł. Dla porównania ponad 5-kilometrowa trasa tramwajowa z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej kosztować będzie 327 mln zł. (...) Dwa lata temu szacunki były takie, że realizacja linii Meissnera-Mistrzejowice pochłonie ok. 375 mln zł (według projektu koncepcyjnego), później pojawiała się kwota 455,5 mln zł.
Część linii tramwajowej do Mistrzejowic zostanie poprowadzona pod ziemią, co podraża inwestycję. 940-metrowy tunel planowany jest od ul. Bohaterów Wietnamu do ul. Lublańskiej (zgodnie z koncepcją wylot/wlot znajdzie się za biurowcem Capgemini jadąc w stronę ronda Barei), a więc też pod rondem Polsadu. - Tunel na takim odcinku wydaje się być niepotrzebny. Przecież jest zarezerwowany tam teren na środku ulicy dla linii tramwajowej. Będzie ona przebiegać przez rondo Polsadu, ale tam ulica Lublańska została poprowadzona estakadą nad terenem zarezerwowanym dla trasy tramwajowej, nie ma więc kolizyjności. Budowa tunelu powoduje natomiast znacznie wyższe koszty całego przedsięwzięcia - zwraca uwagę Stanisław Albricht.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 225
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: fistaszek » 08 gru 2020, 10:08

I oczywiście do tego tunelu wstępu nie będą miały Wiedeńce i Konstale?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości