Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 05 lip 2023, 17:53

To nie jest porażka Maślony, tylko wszystkich Radnych (oprócz pięciu, którzy wsparli mieszkańców). I powyższego portalu.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 05 lip 2023, 18:04

Ale to nie jest żadna porażka. Dzięki wielkie dla Łukasza Maślony za wprowadzenie poprawki (zresztą jako pierwszy z radnych wspiera te zmiany od samego początku) oraz dla tych radnych, którzy nie bali się zagłosować pod prąd i poprzeć zmiany.

Pomysł ze zmianą WPF pojawił się w... poniedziałek. Przez dwa dni udało się doprowadzić do szerokiej dyskusji w RMK oraz deklaracji PMK o wprowadzeniu do projektu wszystkich zgłoszonych zmian (wierzymy, że nie jest to kłamstwo). ;)

I był to pomysł, który wykraczał totalnie poza plan, jaki jest na działania dot. tej inwestycji. Myślę, że jeśli zmiany nie zostaną wprowadzone, to jeszcze wiele osób (i instytucji) może naprawdę się zdziwić ;)

Nie oceniajcie wszystkiego po nagłówkach. Poprawka obecnie nie przeszła? Nie przeszła. Są za to konkretne deklaracje, które padły na sesji. Jest również możliwość jej ponownego zgłoszenia w trybie inicjatywy obywatelskiej, gdzie podpisy pod wnioskiem zostały zebrane wczoraj w ciągu... pół dnia.

Żeby coś zmienić, to jest nierzadko dłuższy i żmudny proces. Kamyczek po kamyczku do przodu, działamy dalej :)

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 05 lip 2023, 18:42

Cieszę się, że skończyła się ta cała "szopka" jaka jest odgrywana przez maleńką grupkę osób które już rozpoczęły kampanię przedwyborczą. :D

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 05 lip 2023, 18:43

Tzn. o kogo konkretnie Ci chodzi? :)

tomta1
Ekspert
Posty: 655
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: tomta1 » 06 lip 2023, 8:13

kucyk pisze: 05 lip 2023, 18:42 Cieszę się, że skończyła się ta cała "szopka" jaka jest odgrywana przez maleńką grupkę osób które już rozpoczęły kampanię przedwyborczą. :D
Nie ukrywam, też chciałbym wiedzieć. Bo ani to nie jest mała grupka osób, ani nie jest to szopka. Zwłaszcza jeśli jednym z postulatów tej „maleńkiej grupki osób” jest… doprowadzenie projektu do zgodności z przepisami oraz z przedmiotem zamówienia(!), co pozwoli na redukcję kosztów(!) oraz ochronę drzew.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Łukasz » 14 lip 2023, 15:16

Tramwaj do Mistrzejowic: znamy wyniki analiz postulatów mieszkańców
https://www.krakow.pl/aktualnosci/27352 ... ancow.html
Postulat 1 – rezygnacja z dodatkowych pasów ruchu na ul. Młyńskiej, Pilotów (od strony Sadzawki)

Zaakceptowano możliwość skrócenia dodatkowego pasa ruchu w rejonie ul. Sadzawki, wskazując jednocześnie, że długość podziału pasów ruchu na pasy do ruchu w lewo/na wprost oraz prawo/na wprost zostanie dostosowana do prognozowanego natężenia ruchu.

Postulat 2 – ul. Meissnera 4-6 – przesunięcie ścieżki rowerowej na stronę od jezdni

Zaakceptowano przedstawione rozwiązanie w zakresie przebiegu chodnika bezpośrednio przy krawędzi ul. Meissnera 4-6.

Postulat 3 – ul. Meissnera 4-6 – odtworzenie szpaleru drzew od strony parkingu

W związku z wprowadzeniem zmiany z pkt. 2 zostało wygospodarowane miejsce do wprowadzenia dodatkowych nasadzeń zieleni.

Postulat 4 – ul. Lublańska – przeprojektowanie odcinka ścieżki rowerowej i chodnika w taki sposób, aby zachować jak największą liczbę drzew uwzględniając np. „pływające” ścieżki rowerowe zaproponowane przez wykonawcę podczas konsultacji społecznych w terenie.

Postulat wyniesienia ścieżki rowerowej i chodnika względem jezdni zachodniej ul. Lublańskiej wymaga szczegółowej analizy powiązania wysokościowego terenów przyległych, celem uniknięcia skarpowania terenu i podcięcia bryły korzeniowej drzew. Rozwiązanie zostało polecone do wprowadzenia i będzie ostatecznie uzgodnione po przedstawieniu rozwiązań projektowych na etapie uzgodnienia projektu wykonawczego.

Postulat 5 – utrzymanie prawo skrętu z ul. Krzesławickiej w ul. Dobrego Pasterza.

Postulat został zaakceptowany. Wymaga on opracowania stosownej dokumentacji i przeprowadzenia właściwych procedur.

Postulat 6 – utworzenie prawo skrętu z ul. Dobrego Pasterza w Bora-Komorowskiego (zakończenie ulicy Dobrego Pasterza)

Postulowany zakres prac znajduje się poza przedmiotem inwestycji. Wykonawca potwierdził, że na czas budowy wykona prawo skręt z ul. Dobrego Pasterza w ul. Bora Komorowskiego jako rozwiązanie tymczasowe w technologii nawierzchni z prefabrykowanych płyt drogowych. Wykonanie prawo skrętu w konstrukcji docelowej wymaga przełożenia kolidującej infrastruktury podziemnej.

Postulat 7 – remont ulic Aliny i Jana Brzechwy oraz nie otwieranie łącznika pomiędzy ul. Jana Brzechwy, a ul. Krzesławicką.

Zakres remontu ul. Aliny i ul. Brzechwy jest poza przedmiotem inwestycji natomiast nie będzie otwierany łącznik pomiędzy ul. Jana Brzechwy a ul. Krzesławicką.

Postulat 8 – zachowanie jak największej liczy drzew przy ul. Młyńskiej, w sąsiedztwie bloków numer 7, 11, 14 pomiędzy ul. Młyńską Boczną, a ul. Pilotów.

W celu ochrony większej liczby drzew zmieniono przebieg ścieżki rowerowej przy skrzyżowaniu z ul. Bohaterów Wietnamu.

Postulat 9 – przeprojektowanie ścieżki rowerowej w celu zachowania drzew na wysokości Fiołkowej, Janickiego, Ugorek.

Zostanie zmieniony przebieg ścieżki rowerowej i chodnika przy skarpie w rejonie ul. Pszona co wymaga przeprojektowania m.in. infrastruktury telekomunikacyjnej oraz nowego uzgodnienia ZUDP w tym zakresie, a także opracowania nowego projektu ścian oporowych.

Postulat 10 – ponowna analiza stanu młodych drzew z możliwością przesadzenia, jak największej liczby.

Prace prowadzone są na bieżąco przez specjalistów Zarządu Zieleni Miejskiej.

Postulat 11 – budowa ekranów akustycznych przy ul. Lublańskiej.

Postanowiono, że ekrany na odcinku ul. Lublańskiej od ronda Barei zostaną wykonane zgodnie z zapisami decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej w 2017 r. dla tej inwestycji.

O wynikach analizy prezydent Krakowa Jacek Majchrowski poinformował radnych miasta Krakowa.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kbieniu7 » 15 lip 2023, 0:06

^^^
Duby smalone. Zero odniesienia się do szerokości pasów ruchu, nadmiernego układu drogowego przed Rondem Barei, zwężenie niepotrzebnych trawników między rynną a jezdnią, zamiany rynny na ciągły tunel (i przełożenie jezdni nad niego), czy dostosowanie szerokości peronów i układu torowego na skrzyżowaniu z Mogilską do potrzeb tramwajów.

To skandal, co miasto wyprawia. Łapię się za głowę, skąd takie podejście.

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 24 lip 2023, 19:01


fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: fysztof » 07 wrz 2023, 15:07

Pod budowę linii tramwajowej wycięto prawie 700 drzew. To nie koniec.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/pod-b ... 52743.html
Paweł Motyka, zastępca dyrektora kontraktu z firmy Gülermak powiedział, że teraz udało się zostawić 150 drzew. Było to możliwe dzięki zmianom w projekcie: zredukowano szerokość przygotowywanych chodników oraz dróg dla rowerów, przeprojektowano w niektórych miejscach przebieg podziemnych instalacji. Bez większej ingerencji pozostały natomiast rozwiązania drogowe.
(...)
Dyrekcja Zarządu Dróg Miasta Krakowa nie zrealizowała natomiast składanej publicznie obietnicy Jacka Majchrowskiego. Prezydent podkreślał przed wakacjami, że wszystkie z 11 przedstawianych przez krakowian postulatów będą zrealizowane. Najwięcej kontrowersji budziła szerokość pasów drogowych na ulicy Młyńskiej. Mieszkańcy postulowali również rezygnację z buspasa.
– Projektant przeliczył prognozowane natężenie ruchu. Pasy ruchu można byłoby zwęzić jedynie o metr. W związku z czym zrezygnowaliśmy z realizacji tego pomysłu. Inaczej wiązałoby się to z koniecznością uzyskiwania nowego pozwolenia – przyznał Zbigniew Rapciak. Stwierdził natomiast, że zawężone zostały ścieżki rowerowe oraz chodniki.
(podkreślenia ode mnie) Także tak... w Krakowie priorytety bez zmian. A wy naiwni ludzie ekscytujcie się 'wielką synchronizacją autobusową'. Tu widać wielkomiejskość prawdziwą! Wy tu liczycie gdzie jakiś kurs przyciąć, żeby gdzie indziej poprawić - a tu zwężenie pasów o metr to taka bagatela, że nie warto w ogóle rozważać... bo kto bogatemu zabroni, nie?

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: pablo » 08 wrz 2023, 12:01

Tym się powinien zająć jakiś zdolny prokurator. Gdyby parę osób straciło stołki i zostało skazane za niedopełnianie obowiązków i działanie na szkodę mieszkańców, to więcej nikt by nie ryzykował takich karygodnych zachowań i poczynań. Ale to krakówek niestety. :twisted:

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Tramwajolog14 » 08 wrz 2023, 13:54

fysztof pisze: 07 wrz 2023, 15:07 Pod budowę linii tramwajowej wycięto prawie 700 drzew. To nie koniec.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/pod-b ... 52743.html
A to o ile metrów udało się zawęzić ścieżki rowerowe i chodniki, że je się opłacało a drogę już nie? Żenada...

Dr2
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Dr2 » 08 wrz 2023, 14:03

Ciekawe czy zredukowano szerokość ścieżek rowerowych do takiego stopnia że rowerzyści będą się wyprzedzali na centymetry?

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Tramwajolog14 » 08 wrz 2023, 14:05

Zdaje się nie może być węziej niż 2 metry. Ale kto ich tam wie...

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kbieniu7 » 09 wrz 2023, 11:16

Dokładnie, skandal... 3,50m najwyższą świętością...

Takiej otwartej kpiny przy żadnym projekcie nie było...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 18 paź 2023, 13:55

Od soboty poważne utrudnienia - zwężenia na Lublańskiej, Młyńskiej (przejazd będzie w obie strony, jednak mniejszą liczbą pasów, na Młyńskiej wyłączona wschodnia jezdnia), wyłączona część ronda Polsad. Można spodziewać się dużych korków w całym rejonie, w tym na Pilotów czy Dobrego Pasterza. Powstaną buspasy na Lublańskiej oraz Bora-Komorowskiego.
13 PAŹDZIERNIKA 2023

Mieszkańców północnej części Krakowa czekają kolejne tymczasowe zmiany w organizacji ruchu ze względu na trwającą przebudowę sieci podziemnych oraz budowę tunelu, którym będzie poprowadzona trasa tramwaju do Mistrzejowic. Zamknięcia i zwężenia jezdni pojawią się na ulicach Lublańskiej, Młyńskiej, alei Bora Komorowskiego, a najwcześniej od połowy listopada także na ulicy Meissnera. Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywać od 21 października. Co się zmieni?

Obrazek

Na ulicy Lublańskiej:
* Na ul. Lublańskiej, od ronda Barei do ronda Polsadu, zostanie po jednym pasie dla ruchu kołowego. Ruch pieszy zostanie przekierowany z zamkniętych chodników do wyznaczonych ciągów na jezdni oraz na dostosowane tereny zielone.
* Na ul. Lublańskiej na dojeździe do ronda Polsadu od strony zachodniej zostaną dla ruchu kołowego dwa pasy ruchu: jeden do jazdy w lewo w kierunku ronda Barei oraz jeden do jazdy w prawo w kierunku ronda Młyńskiego.

Na Rondzie Polsadu:
* Na tarczy ronda Polsadu południowa część zostanie wyłączona z ruchu. Ruch kołowy odbywać się będzie po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku.
* Dodatkowo na rondzie Polsadu relację z pierwszeństwem wyznaczono na kierunku północ-południe. Relacja wschód-zachód odbywać się będzie estakadą, natomiast dopuszcza się ruch komunikacji zbiorowej na tej relacji pod estakadą. Relacja południe-zachód poprowadzona będzie na objazd przez rondo Barei.

Na ulicy Młyńskiej:
* Sygnalizacja świetlna w rejonie ronda Polsadu oraz na skrzyżowaniu ul. Młyńskiej z ul. Miechowity zostanie wyłączona.
* Na ul. Młyńskiej jadąc w kierunku ronda Polsadu, za ul. Bohaterów Wietnamu ruch zostanie przekierowany na jezdnię zachodnią, na której zostaną wyznaczone dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Ruch zostanie przekierowany na wykonanej wcześniej przełączce.

Pozostałe zmiany:
* Na al. Bora-Komorowskiego dla ruchu kołowego pozostanie pas do skrętu w prawo oraz jeden pas do jazdy na wprost.
* Podczas trwania prac dla ruchu kołowego zostanie poprowadzona sugerowana trasa objazdowa.
* Wydzielone poprzednio buspasy na ul. Lublańskiej w kierunku od al. 29 Listopada do ronda Polsadu oraz na al. Bora Komorowskiego od skrzyżowania z ul. Dobrego Pasterza (kierunek rondo Polsadu) będą nadal obowiązywać.
* Na skrzyżowaniu ul. Dobrego Pasterza z al. Bora-Komorowskiego zostanie dopuszczony skręt w prawo.
* Obecny układ przystanków pozostaje bez zmian.
* Aktualizacja 16.10.2023: Tymczasowo będzie również czynny buspas na ul. Lublańskiej od przystanku w rejonie ronda Barei do ronda Polsadu. Obowiązywać on będzie do rozpoczęcia robót związanych z przebudową sieci podziemnych na tym obszarze.

Nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona 21 października od godziny 5.00, potrwa do połowy przyszłego roku.

Najwcześniej w połowie listopada (obecnie trwają uzgodnienia, o szczegółowej dacie poinformujemy w osobnym komunikacie) zostaną wprowadzone dodatkowe zmiany na ul. Młyńskiej i ul. Meissnera. Będą one obowiązywać wraz z organizacją ruchu wprowadzoną 21 października.
https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/du ... wskiego-2/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 21 gości