Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 25 wrz 2022, 20:54

Za linię do Mistrzejowic Kraków zapłaci dopiero wtedy, gdy powstanie
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/za-li ... 47880.html
Przez okres 20 lat Kraków będzie płacił partnerowi prywatnemu za eksploatację i utrzymanie nowej linii, a dopiero po tym czasie przejmie ją w zarząd.
Kraków ma szansę przetrzeć szlaki i wyznaczyć w tej dziedzinie kierunek dla innych polskich miast. Na bazie krakowskich doświadczeń mają powstać wytyczne do realizacji podobnych projektów w całej Polsce.
Swoją drogą, ładnie zadłużamy przyszłe pokolenia i rządzących. Spłacanie Trasy Łagiewnickiej, spłacanie tramwaju do Mistrzejowic...

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: pasazer_mobilisu » 25 wrz 2022, 21:54

Trochę boję się tego, że Kraków ma przetrzeć szlaki z inwestycją tego kalibru w modelu PPP. Na kiedy planowane jest "wbicie łopaty", a kiedy mają pojechać tą trasą pierwsze tramwaje?

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Jaky » 26 wrz 2022, 10:46

pasazer_mobilisu pisze: 25 wrz 2022, 21:54 Trochę boję się tego, że Kraków ma przetrzeć szlaki z inwestycją tego kalibru w modelu PPP. Na kiedy planowane jest "wbicie łopaty", a kiedy mają pojechać tą trasą pierwsze tramwaje?
Na początku było powiedziane, że budowa ma potrwać około 2 lat, a rozpoczęcie planowane jest jeszcze na 2022. Natomiast ostatnio już zauważyłem w oficjalnych wywiadach z urzędnikami, że podawany jest rok 2025 jako termin oddania.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 22 paź 2022, 12:04

Jest już wstępny poprawiony projekt tramwaju na Mistrzejowice.

Okazuje się, że jeśli danych nie bierze się głęboko z d... (tzn. nie robi pomiarów przy zamkniętej drodze, nie przyjmuje założeń jak dla autostrad itd.), to... zostaje zieleń, droga może wyglądać normalnie, a ekranów prawie w ogóle nie potrzeba :roll:

Meissnera w nowym projekcie to droga o przekroju 2x2 lub 2x1, z pasami ruchu 3,00 + 3,50 albo 4,00 + pas postojowy, ze sporą ilością zieleni i brakiem ekranów. Tramwaj jedzie sobie spokojnie środkiem.

Da się? Da się. Pozostaje pytanie o upór niektórych osób na wcześniejszym etapie, który doprowadził do opóźnienia inwestycji o 1,5-2 lata i o rzetelność wcześniejszych danych, które doprowadziłyby do wyrzucenia w błoto min. kilkudziesięciu mln PLN. Stwierdzenia pewnej osoby na spotkaniu, że "i tak zbudujemy to tak, jak chcemy", trafiły najwyraźniej do kosza ;)

Do projektu będzie zapewne jeszcze sporo uwag (np. Młyńska w wydaniu 3+2), czy bardziej punktowych (pasy ruchu 3,50, lepsze dojścia do przystanków itd.), ale W KOŃCU idzie to w dobrym kierunku.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kbieniu7 » 22 paź 2022, 12:16

kot_feliks pisze: 22 paź 2022, 12:04 Jest już wstępny poprawiony projekt tramwaju na Mistrzejowice.

Okazuje się, że jeśli danych nie bierze się głęboko z d... (tzn. nie robi pomiarów przy zamkniętej drodze, nie przyjmuje założeń jak dla autostrad itd.), to... zostaje zieleń, droga może wyglądać normalnie, a ekranów prawie w ogóle nie potrzeba :roll:

Meissnera w nowym projekcie to droga o przekroju 2x2 lub 2x1, z pasami ruchu 3,00 + 3,50 albo 4,00 + pas postojowy, ze sporą ilością zieleni i brakiem ekranów. Tramwaj jedzie sobie spokojnie środkiem.

Da się? Da się. Pozostaje pytanie o upór niektórych osób na wcześniejszym etapie, który doprowadził do opóźnienia inwestycji o 1,5-2 lata i o rzetelność wcześniejszych danych, które doprowadziłyby do wyrzucenia w błoto min. kilkudziesięciu mln PLN. Stwierdzenia pewnej osoby na spotkaniu, że "i tak zbudujemy to tak, jak chcemy", trafiły najwyraźniej do kosza ;)

Do projektu będzie zapewne jeszcze sporo uwag (np. Młyńska w wydaniu 3+2), czy bardziej punktowych (pasy ruchu 3,50, lepsze dojścia do przystanków itd.), ale W KOŃCU idzie to w dobrym kierunku.
😍

Masz jakieś źródło tego może?

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 22 paź 2022, 12:22

Zerknij na PM :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 22 paź 2022, 17:07

A jest to gdzieś dostępne publicznie? ;)

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kbieniu7 » 23 paź 2022, 10:36

kot_feliks pisze: 22 paź 2022, 12:22 Zerknij na PM :)
Dzięki! Faktycznie na plus zmiany :)
Kaszmir pisze: 22 paź 2022, 17:07 A jest to gdzieś dostępne publicznie? ;)
Właśnie, czy możemy to jakoś opublikować, albo chociaż wycinki z tego? Przejrzałem projekt i jest jest jeszcze parę uwag, które moim zdaniem warto by podnieść. Mogę wkleić tutaj printscreeny?

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 21 lis 2022, 14:09

Tramwaj do Mistrzejowic na ostatniej prostej. Rozpoczęcie inwestycji - początek 2023 rok.

Realne wg Was?

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 48701.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 23 lis 2022, 14:33

Taka myśl: otwarcie tej trasy będzie dobrą okazją by uporządkować numerację. Skoro "52" (albo jakaś jego modyfikacja) prawdopodobnie i tak zmieni mocno trasę i pojedzie przez Meissnera, to może warto mu zmienić numer np. na "12".

Karol1994
Miłośnik
Posty: 72
Rejestracja: 22 sie 2022, 16:54

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Karol1994 » 23 lis 2022, 14:59

Jak dla mnie to powinno się już skończyć z tym propagandowym nadawaniem numerków 5x, bo to albo linia z f-5 albo linia KST... Taka "52" śmiało mogłaby mieć numer "12", a "50" - "7". Aczkolwiek to jest już dyskusja na inny wątek.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: mkm3 » 23 lis 2022, 15:09

A co z tym niebezpiecznym przejsciem dla pieszych zaraz przy koncu tunelu? Zostawili tego babola w projekcie?

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: brovar » 23 lis 2022, 15:16

"52" bardzo dobrze sobie radzi na obecnej trasie i nie wymaga korekty.
Natomiast można utworzyć linię dodatkową z Bronowic - Dworzec - Meissnera - Mistrzejowice/Piastów i przekierować linię "9/49".
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

Wojciech
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Wojciech » 23 lis 2022, 17:51

Kaszmir pisze: 23 lis 2022, 14:33 Taka myśl: otwarcie tej trasy będzie dobrą okazją by uporządkować numerację. Skoro "52" (albo jakaś jego modyfikacja) prawdopodobnie i tak zmieni mocno trasę i pojedzie przez Meissnera, to może warto mu zmienić numer np. na "12".
Numeracja już dawno powinna zostać uporządkowana, dobrą okazją były do tego pandemiczne ograniczenia.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Tramwajolog14 » 23 lis 2022, 19:07

Kaszmir pisze: 23 lis 2022, 14:33 Taka myśl: otwarcie tej trasy będzie dobrą okazją by uporządkować numerację. Skoro "52" (albo jakaś jego modyfikacja) prawdopodobnie i tak zmieni mocno trasę i pojedzie przez Meissnera, to może warto mu zmienić numer np. na "12".
Może i warto, ale na 99% tego nie zrobią, wszak nowa trasa to jest jednak odcinek KST i cóż by było, jakby nie pojechała tam żadna linia "szybkiego" tramwaju.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości