Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Scania_9640
Ekspert
Posty: 1807
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Scania_9640 » 15 lut 2022, 20:57

kucyk pisze: 15 lut 2022, 20:12
Kaszmir pisze: 15 lut 2022, 13:04 PKK też się podpisało wśród tych 16 organizacji. Tramwaj - tak. Niszczenie okolicy - nie.
Ja się pod Twoją wypowiedzią w tej sprawie nie podpisuję - w ramach wyjaśnienia. ;)
Jeszcze żyjemy w miarę demokratycznym kraju więc każdy uważa co chce.
Róbcie tak dalej to nie będzie inwestycji wcale. :lol: :lol: :lol:
Nie róbmy tego kosztem betonu i wycinania drzew! Dość już w Krakowie tego betonu, trzeba powiedzieć stanowcze NIE temu co te pacynki wyprawiają.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: damian_krk2 » 15 lut 2022, 21:02

Scania_9640 pisze: 15 lut 2022, 20:57
Nie róbmy tego kosztem betonu i wycinania drzew! Dość już w Krakowie tego betonu, trzeba powiedzieć stanowcze NIE temu co te pacynki wyprawiają.
Wyjątkowo się z tobą zgodzę.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Łukasz » 25 lut 2022, 9:25

Wiceprezydent Krakowa ratuje nową linię tramwajową. Dojdzie do radykalnych zmian
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wicep ... 44967.html
Jak najwięcej drzew ma być zachowane, radykalnie zmniejszy się liczba ekranów akustycznych, a układ drogowy nie będzie rozbudowany – to zmiany, jakie na polecenie wiceprezydenta Krakowa mają wprowadzić urzędnicy zarządu dróg w projekcie budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Jaky » 25 lut 2022, 11:54

Teraz trzeba dopilnować, żeby faktycznie to przeszło w takiej formie o jakiej mówi wiceprezydent. Ale też trzeba zwrócić szczególną uwagę na przebieg ścieżek rowerowych, które mogą mieć bliżej nieokreślony przebieg obok pasa jezdni. Żeby się nie okazało, że projekt zostanie okrojony kosztem bezpiecznych rozwiązań dla rowerzystów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 25 lut 2022, 12:03

Zgadzam się, że trzeba monitorować sytuację. Do prez. Kuliga mam w miarę zaufanie - on faktycznie jest człowiekiem który ma dość starego sposobu myślenia, do tego nieraz już potrafił wymusić na krakowskich urzędnikach czy przewoźnikach zmiany. Pamiętacie jak było z linią do Bodzowa? Przez wiele lat się nie dało, a potem przyszedł Kulig i powiedział "ma tu być za tydzień autobus". I pojechał.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 28 lut 2022, 12:09

Wideokonferencja w sprawie tramwaju do Mistrzejowic:
https://www.facebook.com/Razemwruchu/vi ... 8507913771


Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 01 mar 2022, 12:53

Tramwaj do Mistrzejowic. Obietnice ekologicznej inwestycji
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 44998.html
W poniedziałek został zaprezentowany projekt budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic. Urzędnicy i firma projektowa twierdzą, że inwestycja będzie ekologiczna i nie zmieni okolicy w betonową pustynię. Pojawią się ścieżki rowerowe i chodniki. Budowa ma ruszyć na początku wakacji.
Niby lepiej, acz warto tu przytoczyć jeden z komentarzy pod artykułem:
A na pytanie dlaczego pasy ruchu i postojowy mają być po 3,5m ( czyli tyle co na autostradzie ) nie było odpowiedzi...

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: fysztof » 01 mar 2022, 15:45

Ten projekt ma tyle luk, że to aż boli... :-/ Naprędce zauważone:
a. Pasy ruchu i parkowania jak słusznie powyżej wspomniano po 3,5 metra, w dodatku nie ma przewidzianych jakichkolwiek fizycznych zwężeń na całej ich długości - wszystko organizowane wyłącznie malowaniem. Czyli na całej długości po obu stronach będą FIZYCZNIE przygotowane dwa ciągi asfaltu po 7 metrów, pewnie z myślą, by jak wszystko ucichnie mieć jednak opcję łatwego wrzucenia dwóch pasów ruchu po 3,5 metra.
b. Absurdalne przejście dla pieszych w poziomie torowiska (czyli -1) przy przystanku Rondo Młyńskie. Widoczności motorniczy-pierszy tam nie będzie żadnej, bo przejście zaraz za wylotem z kanionu. Pewnie światła i pewnie ograniczenie do 10 km/h. Szybki tramwaj! Potencjalnie bardzo niebezpieczny punkt!!! Na mniejszą skalę przerobiono to przy estakadzie nad Dworcem w Płaszowie, gdzie wyjście z windy/schodów wpuszczono wprost zza ekranów wprost na drogę rowerową. Od razu stwierdzono, że to nie działa i ratowano sytuację słupkami... Tu tworzy się o wiele gorszy babol, nic nie ucząc się na błędach!!!
c. Aż się prosi, by podziemne przystanki miały wyjścia z obu końców peronów - na obie strony.
d. Z Miechowity dalej brak przełączki dla autobusów, umożliwiającej wyjazd w lewo bezpośrednio w stronę Ronda Polsadu. Nadal przewiduje się skręt w prawo i zawrotkę...
e. Przy pętli Mistrzejowice w kierunku Piastów dwa osobne perony - przelotowy i dla ruszających z pętli.
f. Wjazdu na Rondo Hipokratesa od Piastów/Mistrzejowic brak.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: ant_sm » 01 mar 2022, 18:12

fysztof pisze: 01 mar 2022, 15:45 b. Absurdalne przejście dla pieszych w poziomie torowiska (czyli -1) przy przystanku Rondo Młyńskie. Widoczności motorniczy-pierszy tam nie będzie żadnej, bo przejście zaraz za wylotem z kanionu. Pewnie światła i pewnie ograniczenie do 10 km/h. Szybki tramwaj! Potencjalnie bardzo niebezpieczny punkt!!! Na mniejszą skalę przerobiono to przy estakadzie nad Dworcem w Płaszowie, gdzie wyjście z windy/schodów wpuszczono wprost zza ekranów wprost na drogę rowerową. Od razu stwierdzono, że to nie działa i ratowano sytuację słupkami... Tu tworzy się o wiele gorszy babol, nic nie ucząc się na błędach!!!
Dla mnie to jest jeden wielki bubel i szkoda, że radni przestali się interesować tematem. Obudzą się pewnie jak kogoś tam rozjedzie, ale wtedy będzie za późno.
fysztof pisze: 01 mar 2022, 15:45d. Z Miechowity dalej brak przełączki dla autobusów, umożliwiającej wyjazd w lewo bezpośrednio w stronę Ronda Polsadu. Nadal przewiduje się skręt w prawo i zawrotkę...
Raczej ciężko byłoby zrobić tutaj dodatkowe skrzyżowanie, natomiast według mnie na skrzyżowaniu z Młyńską Boczną jest na tyle dużo miejsca teraz, że przegubem się zawróci bez problemu bez jazdy na Rondo Młyńskie.
fysztof pisze: 01 mar 2022, 15:45e. Przy pętli Mistrzejowice w kierunku Piastów dwa osobne perony - przelotowy i dla ruszających z pętli.
To jest kolejny bubel, zresztą jak sama pętla w Mistrzejowicach. Rozumiem, że będzie ona teraz raczej przelotowa, ale przykład Dworca Towarowego pokazuje, że chociaż w normalnym układzie jest marginalna, to są takie momenty, kiedy jest zbawienna i aż boli, że jest taka mała.
fysztof pisze: 01 mar 2022, 15:45f. Wjazdu na Rondo Hipokratesa od Piastów/Mistrzejowic brak.
To jest sytuacja analogiczna jak z rozjazdami Kurdwanów <> Bieżanów. Nie było ich w projekcie TŁ, więc robi je miasto i tutaj też tak powinno być. Z tego co kojarzę to kiedyś był pomysł przebudowy tej pętli i chyba zrobienia w tym miejscu również pętli autobusowej.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: fysztof » 02 mar 2022, 9:06

ant_sm pisze: 01 mar 2022, 18:12
fysztof pisze: 01 mar 2022, 15:45 b. Absurdalne przejście dla pieszych w poziomie torowiska (czyli -1) przy przystanku Rondo Młyńskie (...)
Dla mnie to jest jeden wielki bubel i szkoda, że radni przestali się interesować tematem. Obudzą się pewnie jak kogoś tam rozjedzie, ale wtedy będzie za późno.
No ale ja naprawdę nie rozumiem, jak można coś takiego (1) wymyślić, (2) wpisać w projekt, (3) zaakceptować i jeszcze (4) nawet chwalić się tym na wizualizacjach:
61fa9c9a0e594_o_large.jpg
61fa9c9a0e594_o_large.jpg (103.23 KiB) Przejrzano 1912 razy
Przecież nawet na tej wizce widać, jak absurdalny to pomysł... To tak, jakby w Warszawie w metrze wymyślić przejście w poprzek torów! Dlaczego przy metrze jest to oczywistym absurdem, a tu wszyscy odpowiedzialni to "łykają jak pelikan"??? Nie da się tego odkręcić?
ant_sm pisze: 01 mar 2022, 18:12
fysztof pisze: 01 mar 2022, 15:45d. Z Miechowity dalej brak przełączki dla autobusów, umożliwiającej wyjazd w lewo bezpośrednio w stronę Ronda Polsadu. Nadal przewiduje się skręt w prawo i zawrotkę...
Raczej ciężko byłoby zrobić tutaj dodatkowe skrzyżowanie, natomiast według mnie na skrzyżowaniu z Młyńską Boczną jest na tyle dużo miejsca teraz, że przegubem się zawróci bez problemu bez jazdy na Rondo Młyńskie.
Dlaczego ciężko? Ja nie widzę problemu. Z Miechowity lewoskręt dostępny wyłącznie dla autobusów. W razie czego może nawet kosztem wspomnianej przełączki przy Młyńskiej bocznej. Bo jednak najpierw skręt w prawo, chwilę później zawracanie - to ani dla kierowcy ani dla pasażerów przyjemne rozwiązanie. Pomijając sensowność i koszty. Można zaprojektować, aby było wygodniej i lepiej, to trzeba tak zrobić.
ant_sm pisze: 01 mar 2022, 18:12
fysztof pisze: 01 mar 2022, 15:45e. Przy pętli Mistrzejowice w kierunku Piastów dwa osobne perony - przelotowy i dla ruszających z pętli.
To jest kolejny bubel, zresztą jak sama pętla w Mistrzejowicach. Rozumiem, że będzie ona teraz raczej przelotowa, ale przykład Dworca Towarowego pokazuje, że chociaż w normalnym układzie jest marginalna, to są takie momenty, kiedy jest zbawienna i aż boli, że jest taka mała.
Dokładnie. Zresztą na początkowych wizualizacjach były tam trzy tory, teraz jeden zniknął był...
ant_sm pisze: 01 mar 2022, 18:12 To jest sytuacja analogiczna jak z rozjazdami Kurdwanów <> Bieżanów. Nie było ich w projekcie TŁ, więc robi je miasto i tutaj też tak powinno być. Z tego co kojarzę to kiedyś był pomysł przebudowy tej pętli i chyba zrobienia w tym miejscu również pętli autobusowej.
Przy TŁ robi je miasto poza głównym projektem i przez to będą kilka lat za późno... Tu można by je nawet przed tą budową przygotować, aby w czasie rozkopania pętli w Mistrzejowicach zwiększyć niezawodność na wypadek awarii itp. Jeśli to nie zostanie uwzględnione już, to będzie jak przy TŁ - trasa przez Meissnera już w budowie, a miasto dopiero myśli nad projektem...

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Łukasz » 03 mar 2022, 21:22

Nieprawdziwe informacje dotyczące tramwaju do Mistrzejowic
Obalamy fałszywe mity o linii tramwajowej 🚊 KST do Mistrzejowic! Ta potrzebna Krakowowi inwestycja obrosła fake newsami, z którymi rozprawiamy się nie tylko liczbami
https://www.facebook.com/watch?v=340227451202348

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 26 mar 2022, 21:15


Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 19 maja 2022, 15:21

ZDMK zapowiada zmniejszenie liczby ekranów akustycznych przy inwestycji, a tym samym i mniejszą liczbę wyciętych drzew. Konkretów na razie jednak brak - mają być znane za miesiąc.

ZDMK zapowiada mniej ekranów wzdłuż Meissnera. Mieszkańcy protestują przeciwko wycince
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdmk- ... 46127.html

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Łukasz » 24 maja 2022, 12:03

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic. Będzie aneks – mniej asfaltu i ekranów
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 73662.html
Kraków wsłuchał się w głos mieszkańców i polecił wykonawcy zmiany w projekcie trasy tramwajowej do Mistrzejowic. Gulermak ma ponownie przeanalizować rozwiązania techniczne – utrzymana ma zostać dotychczasowa organizacja ruchu, bez rozbudowy układu drogowego. Ma to przyczynić się do zmniejszenia hałasu i ograniczenia stawiania ekranów akustycznych.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości