Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
kot_feliks - czy te spotkania są nagrywane? A jeśli nie, to może warto zacząć?
-
- Ekspert
- Posty: 978
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
NIkt nie nagrywał, bo dopóki był prezydent Kulig, to było mocno merytorycznie.
I nie powiem - dalej również było mocno merytorycznie - tylko przy nieobecności prez. Kuliga były również kwiatki jw.
I nie powiem - dalej również było mocno merytorycznie - tylko przy nieobecności prez. Kuliga były również kwiatki jw.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Cała prawda ile warte są te konsultacje. Obecny tu kot_feliks pewnie będzie w stanie więcej napisać.
Na stwierdzenie o zbyt później reakcji mieszkańców na poszerzenie ulicy zareagowali po spotkaniu aktywiści prowadzący społeczny profil na Facebooku „Tramwaj na Mistrzejowice”. Udostępnili fragment z miejskiego dokumentu, w którym urzędnicy jeszcze w kwietniu bieżącego roku zapewniali, że nie dojdzie do poszerzenia ulicy Młyńskiej.
Innym wątkiem była zaprojektowana szerokość pasów ruchu. Mówił o tym Rafał Terkalski, który powiedział, że wiele drzew można byłoby zachować, gdyby zamiast szerokości pasa ruchu wynoszącego po 3,5 metra zawęzić go o 50 centymetrów. Podawał przykład, że jezdnia z 10,5 metra liczyłaby dziewięć metrów, co pozwoliłoby oddalić chodniki i drogi dla rowerów od istniejącej zieleni.
Zwrócił uwagę, że wykonawca nie zastosował się do zaleceń programu funkcjonalno-użytkowego, który był nieodłącznym elementem procedury przetargowej. – W dokumentacji przetargowej jest wprost zapisane, jaka ma być szerokość. Ten projekt nie jest realizowany zgodnie z dokumentacją przetargową – podkreślił.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/inwes ... 51398.html– Zadajemy państwu pytania, ale nie potraficie na nie odpowiadać – stwierdziła Ewa Śliwa, która organizowała m.in. ponad tydzień temu protest mieszkańców przy ulicy Młyńskiej. – Jesteście nieprzygotowani do rozmowy z nami, więc takie spotkania online są czystą kpiną – dodała.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Sprawa robi się gruba - autorzy profilu "Tramwaj na Mistrzejowice" złożyli do Wojewody odwołanie od decyzji ZRID.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=23 ... 6169161780Tramwaj na Mistrzejowice pisze:"Konsultacje" czy też spotkania informacyjne dla mieszkańców pokazały nam, że rozmowami i argumentami nic nie zdziałamy. Składamy więc z dniem dzisiejszym odwołanie od decyzji ZRID!
W uzasadnieniu podaliśmy argumenty przedstawiane przez nas jak i mieszkańców. Czekamy na stanowisko Urzędu Wojewódzkiego.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
I mam nadzieję, że gruba się stanie i ZRID zostanie cofnięty. Zachowanie ZDMK i niektórych urzędników, pchanie kolanem naprzód wszystkiego, jak również brak spotkań i konsultacji na żywo, to naprawdę kpina. Jak dodać do tego nieprawdziwe informacje przekazane w konsultacjach i samym wniosku o ZRID, to jest to poniżej krytyki.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Ekspert o tunelu tramwajowym pod rondem Polsadu: "wskaźnik korzyści niewielki"
https://lifeinkrakow.pl/w-miescie/6623, ... -niewielki
https://lifeinkrakow.pl/w-miescie/6623, ... -niewielki
Z jego analizy kosztów i korzyści dla dwóch przystanków podziemnych na linii do Mistrzejowic wynika, że wskaźnik korzyści dla pasażerów do kosztów jest na poziomie ok. 0,5, „czyli dramatycznie mało”.
Takie wskaźniki nie są akceptowalne - wskaźnik poniżej 1 oznacza, że koszty przewyższają korzyści” – tłumaczy ekspert.
-
- Ekspert
- Posty: 978
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Polecam zapoznać się z prognozami ruchu, które w końcu po dwóch latach ZDMK udostępnił.
Szczególnie w kontekście co było pierwsze, jajko czy kura (projekt, czy analizy) , jak całość ma się do zapisów dokumentacji przetargowej (wykonawca miał przygotować projekt na bazie nowych analiz, a nie na bazie starej koncepcji) , na podstawie czego powstały prognozy (również vs. wymogi z przetargu), a także z kwiatkami typu "z Lublańskiej w DP skręca na godzinę 50 pojazdów", z nawrotek przy Pszona nikt nie korzysta, czy tajemniczemu zwiększeniu o x razy ilości pojazdów zawracających na Boh. Wietnamu itd. To tak na szybko
Odnośnie projektowania całości w złej kolejności, nieprawidłowości przy tworzeniu projektu, jak również konieczności dostosowania projektu do wymagań zarówno przetargu, jak i ogólnie obecnych oczekiwań, informowaliśmy ZDMK od ok... połowy 2021 roku. Przez cały ten okres ZDMK nic z tym nie zrobił, a pisma zostały "olane".
Słabo, jak na inwestycję za 2 mld.
Szczególnie w kontekście co było pierwsze, jajko czy kura (projekt, czy analizy) , jak całość ma się do zapisów dokumentacji przetargowej (wykonawca miał przygotować projekt na bazie nowych analiz, a nie na bazie starej koncepcji) , na podstawie czego powstały prognozy (również vs. wymogi z przetargu), a także z kwiatkami typu "z Lublańskiej w DP skręca na godzinę 50 pojazdów", z nawrotek przy Pszona nikt nie korzysta, czy tajemniczemu zwiększeniu o x razy ilości pojazdów zawracających na Boh. Wietnamu itd. To tak na szybko
Odnośnie projektowania całości w złej kolejności, nieprawidłowości przy tworzeniu projektu, jak również konieczności dostosowania projektu do wymagań zarówno przetargu, jak i ogólnie obecnych oczekiwań, informowaliśmy ZDMK od ok... połowy 2021 roku. Przez cały ten okres ZDMK nic z tym nie zrobił, a pisma zostały "olane".
Słabo, jak na inwestycję za 2 mld.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Dziś rozpoczęła się wycinka drzew przy Młyńskiej
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... pRvETFGsil
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... pRvETFGsil
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Ciężko było się spodziewać czegoś lepszego po stronie inwestora i urzędników. Mydlono oczy, a wycinkę odwleczono tylko w czasie i jak informował radny Marcin Borek może uda się z 1059 planowanych wycinek ocalić jakieś 40-60 drzew. Co gorsza zauważyłem że w ludziach narasta taka frustracja że zamiast "po prostu wybudujcie nam tramwaj" idzie w stronę "nie róbcie nic i dajcie żyć". Jestem jeszcze ciekaw czy poniższa inicjatywa przejdzie i rejon pożegna się na lata z cywilizowanym dojazdem do centrum.
https://www.facebook.com/TramwajNaMistr ... rx4bc1jMAl
https://www.facebook.com/TramwajNaMistr ... rx4bc1jMAl
-
- Ekspert
- Posty: 978
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Jeśli powyższa inicjatywa przejdzie, to akurat rejon miałby szansę na cywilizowany projekt i budowę tramwaju z udziałem funduszy UE, za niewielki % kasy, jaka ma iść na PPP.
Obecny WPF przewiduje wydanie w latach 2025 oraz 2027 i 2028 łącznie ponad... 600 mln pln na tę trasę + DODATKOWO ponad 30 mln PLN rocznie na utrzymanie w kolejnych latach Widzisz tutaj gdzieś jakikolwiek sens, jak całość można zbudować z dofinansowaniem za jakieś pewnie z 100-200 mln? :>
Obecny WPF przewiduje wydanie w latach 2025 oraz 2027 i 2028 łącznie ponad... 600 mln pln na tę trasę + DODATKOWO ponad 30 mln PLN rocznie na utrzymanie w kolejnych latach Widzisz tutaj gdzieś jakikolwiek sens, jak całość można zbudować z dofinansowaniem za jakieś pewnie z 100-200 mln? :>
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
To że inwestycja w formule PPP jest bezsensowna to wiadomo, nie śledziłem jeszcze wtedy tego tak i nie wiem skąd takie zawzięcie miasta by przepłacać w PPP, zamiast wybudować to ze wsparciem funduszy UE. Irytuje mnie natomiast fakt kolejnego odkładania tak ważnej dla tego rejonu inwestycji przez niekompetentnych urzędników.kot_feliks pisze: ↑03 lip 2023, 23:30 Jeśli powyższa inicjatywa przejdzie, to akurat rejon miałby szansę na cywilizowany projekt i budowę tramwaju z udziałem funduszy UE, za niewielki % kasy, jaka ma iść na PPP.
Obecny WPF przewiduje wydanie w latach 2025 oraz 2027 i 2028 łącznie ponad... 600 mln pln na tę trasę + DODATKOWO ponad 30 mln PLN rocznie na utrzymanie w kolejnych latach Widzisz tutaj gdzieś jakikolwiek sens, jak całość można zbudować z dofinansowaniem za jakieś pewnie z 100-200 mln? :>
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
A ja mocno kibicuję, żeby ta inicjatywa przeszła i żeby udało się zablokować tę inwestycję. Może byłby to impuls dla reszty mieszkańców, że warto się czasami zawziąć i robić wszystko, żeby coś wymusić na urzędnikach i uświadomić ich, że nie są udzielnymi książętami na swoich włościach, a odpowiadają przed mieszkańcami. Jeśli jeszcze do tego z czasem udałoby się wywalczyć jakieś zarzuty dla osób odpowiedzialnych za ten kabaret, to już w ogóle może podziałałoby na decydentów w tym mieście trochę otrzeźwiająco.
I zdaję sobie sprawę, że to bardzo mocne wishful thinking, ale wciąż - chciałbym, żeby w końcu urzędnicy dostali porządny prztyczek w nos.
I zdaję sobie sprawę, że to bardzo mocne wishful thinking, ale wciąż - chciałbym, żeby w końcu urzędnicy dostali porządny prztyczek w nos.
-
- Ekspert
- Posty: 978
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Obecne postulaty (naszym zdaniem do wprowadzenia w ramach ZRID):
#zmiencieprojekt to:
Ograniczenie rozbudowy układu drogowego poprzez odstąpienie od budowy dodatkowych pasów ruchu w ciągu ul. Młyńskiej, ul. Pilotów oraz dodatkowego pasa ruchu na skrzyżowaniu Meissnera - Ugorek;
Dostosowanie szerokości pasów ruchu do standardowych wymiarów zgodnych z aktualnymi przepisami (przyjęcie szerokości 3,00 m jako standardowej w całym projekcie dla dróg klasy Z, z ew. poszerzeniem skrajnych pasów wykorzystywanych przez KMK) - co pozwoli ograniczyć zajętość układu drogowego oraz wprowadzić dodatkowe nasadzenia między jezdnią, a chodnikami i drogami dla rowerów (zielona aleja) - dla całego projektu ;
Przesunięcie jezdni w kierunku torowiska tramwajowego i zawężenie zieleńców między jezdniami - w celu zmniejszenia szerokości układu drogowego i ograniczenia wycinki zieleni (Meissnera, Młyńska - zielona aleja) oraz ponowna analiza umiejscowienia jezdni na ul. Lublańskiej - w celu ograniczenia wycinki ;
Weryfikacja przebiegu instalacji podziemnych pod istniejącą zielenią wysoką w celu ograniczenia wycinek szczególnie wartościowych egzemplarzy drzew ;
Dostosowanie skrzyżowania Meissnera / Lema / Mogilska / JPII do potrzeb pasażerów KMK oraz pieszych i rowerzystów (poszerzenie przystanków i chodników, dostosowanie pasów ruchu do obecnych przepisów) oraz przedstawienie koncepcji rozwiązania problemów z przepustowością po budowie tramwaju w ul. Meissnera ;
Przeprojektowanie infrastruktury pieszej / rowerowej / drogowej w rejonie ul. Meissnera 4 i 6, Pszona, Młyńskiej i Lublańskiej - w celu ograniczenia wycinki drzew ;
Wprowadzenie ułatwień w ruchu drogowym dla mieszkańców rejonu ul. Dobrego Pasterza i Bohomolca - uruchomienie prawoskrętu z ul. Dobrego Pasterza w ul. Bora-Komorowskiego, zachowanie prawoskrętu z ul. Krzesławickiej w ul. Dobrego Pasterza, remont jezdni ul. Aliny i Brzechwy;
Przedstawienie analiz i prognoz ruchu będących podstawą przygotowania projektu, uzasadniających zaproponowane w projekcie rozwiązania oraz będących podstawą przygotowania kart środowiskowych dla inwestycji do EBI - aktualnie prezentowane na stronie internetowej inwestycji analizy są pełne błędów i nie uzasadniają części rozwiązań.
Jeśli ZRID upadnie, to można pokusić się również o zadaszenie tunelu na Młyńskiej z przesunięciem jezdni i zrobienie tam fajnego, zielonego, miejskiego terenu
#zmiencieprojekt to:
Ograniczenie rozbudowy układu drogowego poprzez odstąpienie od budowy dodatkowych pasów ruchu w ciągu ul. Młyńskiej, ul. Pilotów oraz dodatkowego pasa ruchu na skrzyżowaniu Meissnera - Ugorek;
Dostosowanie szerokości pasów ruchu do standardowych wymiarów zgodnych z aktualnymi przepisami (przyjęcie szerokości 3,00 m jako standardowej w całym projekcie dla dróg klasy Z, z ew. poszerzeniem skrajnych pasów wykorzystywanych przez KMK) - co pozwoli ograniczyć zajętość układu drogowego oraz wprowadzić dodatkowe nasadzenia między jezdnią, a chodnikami i drogami dla rowerów (zielona aleja) - dla całego projektu ;
Przesunięcie jezdni w kierunku torowiska tramwajowego i zawężenie zieleńców między jezdniami - w celu zmniejszenia szerokości układu drogowego i ograniczenia wycinki zieleni (Meissnera, Młyńska - zielona aleja) oraz ponowna analiza umiejscowienia jezdni na ul. Lublańskiej - w celu ograniczenia wycinki ;
Weryfikacja przebiegu instalacji podziemnych pod istniejącą zielenią wysoką w celu ograniczenia wycinek szczególnie wartościowych egzemplarzy drzew ;
Dostosowanie skrzyżowania Meissnera / Lema / Mogilska / JPII do potrzeb pasażerów KMK oraz pieszych i rowerzystów (poszerzenie przystanków i chodników, dostosowanie pasów ruchu do obecnych przepisów) oraz przedstawienie koncepcji rozwiązania problemów z przepustowością po budowie tramwaju w ul. Meissnera ;
Przeprojektowanie infrastruktury pieszej / rowerowej / drogowej w rejonie ul. Meissnera 4 i 6, Pszona, Młyńskiej i Lublańskiej - w celu ograniczenia wycinki drzew ;
Wprowadzenie ułatwień w ruchu drogowym dla mieszkańców rejonu ul. Dobrego Pasterza i Bohomolca - uruchomienie prawoskrętu z ul. Dobrego Pasterza w ul. Bora-Komorowskiego, zachowanie prawoskrętu z ul. Krzesławickiej w ul. Dobrego Pasterza, remont jezdni ul. Aliny i Brzechwy;
Przedstawienie analiz i prognoz ruchu będących podstawą przygotowania projektu, uzasadniających zaproponowane w projekcie rozwiązania oraz będących podstawą przygotowania kart środowiskowych dla inwestycji do EBI - aktualnie prezentowane na stronie internetowej inwestycji analizy są pełne błędów i nie uzasadniają części rozwiązań.
Jeśli ZRID upadnie, to można pokusić się również o zadaszenie tunelu na Młyńskiej z przesunięciem jezdni i zrobienie tam fajnego, zielonego, miejskiego terenu
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
I tak to powinno było być zaprojektowane od początku. Skoro i tak w sporej części jest przekryte, to lepiej zrobić pełny tunel z jezdniami nad nim, a po bokach zieleń. Wtedy nawet i szersza jezdnia by nie skutkowała wycinką.kot_feliks pisze: ↑04 lip 2023, 12:54
Jeśli ZRID upadnie, to można pokusić się również o zadaszenie tunelu na Młyńskiej z przesunięciem jezdni i zrobienie tam fajnego, zielonego, miejskiego terenu
Tak czy inaczej, szacun za to, co robicie. Po latach robienia autostradozy w końcu przelała się czara goryczy...
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Radni za kontunowaniem budowy tramwaju do Mistrzejowic. Porażka Łukasza Maślony w głosowaniu
https://krknews.pl/radni-za-kontunowani ... losowaniu/
https://krknews.pl/radni-za-kontunowani ... losowaniu/
W ostatnich godzinach sala obrad Rady Miasta Krakowa była areną gorących dyskusji dotyczących poprawki zgłoszonej przez radnego Łukasza Maślone (Kraków dla Mieszkańców), która miała na celu wstrzymanie finansowania budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic. Na argumenty zmierzyli się, z jednej strony mieszkańcy wpierani przez części radnych, a z drugiej strony przedstawiciele magistratu oraz miejskich jednostek. Ostatecznie, w glosowaniu radni Krakowa przyznali rację tym drugim.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości