Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Czy w tej sytuacji jest sens, żeby 129 i 159 pchać z Miechowity przez Rondo Młyńskie, czy nie lepiej od razu w lewo...
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Obawiam się, że będą tam słupki i pozostanie nakaz skrętu w prawo.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Przy okazji - kojarzycie, czy po skończeniu inwestycji, będzie możliwy wyjazd z Miechowity od razu w stronę ronda Polsad? Kojarzę, że chyba miał być dodany taki łuk? Obecny objazd autobusów przez rondo Młyńskie to odczuwalne wydłużenie podróży.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Nie, w planach nie było tego łuku - i tak, też tego nie pojmuję...
Z dokumentacji audytowej:
Z dokumentacji audytowej:
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Ależ tam będzie armagedon od przyszłego poniedziałku...
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
A tam nie będzie możliwości zawrócenia na skrzyżowaniu z Bohaterów Wietnamu? Będzie ono trochę większe niż obecnie, więc może przegub da radę zawrócić.fysztof pisze:Nie, w planach nie było tego łuku - i tak, też tego nie pojmuję...
Z dokumentacji audytowej:
-
- Ekspert
- Posty: 1086
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Młyńska się jeszcze trochę zmieni. Już udało się przeforsować zmniejszenie szerokości pasów ruchu do 3,0m (z pierwotnych 3,50m) oraz nasadzenia szpalerów drzew między jezdnią, a chodnikami/DDR. Zobaczymy, jak z wielkością skrzyżowań i buspasem.
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
O proszę, czyli jednak się da!?kot_feliks pisze: ↑21 paź 2023, 23:21 Młyńska się jeszcze trochę zmieni. Już udało się przeforsować zmniejszenie szerokości pasów ruchu do 3,0m (z pierwotnych 3,50m) oraz nasadzenia szpalerów drzew między jezdnią, a chodnikami/DDR. Zobaczymy, jak z wielkością skrzyżowań i buspasem.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Na internecie huczy, że wokół ronda Polsadu zrobił się paraliż, to z takimi pomysłami wychodzę. Bardzo proszę o komentarze/korektę ze względu, że w tamtym miejscu rzadko bywam i posiłkować się muszę zdjęciami i opisami.
1. Po pierwsze, to może buspas powinien pojawić się na ul. Młyńskiej, a nawet i na ul. Pilotów?
2. Wg komunikatu ZDMK ul. Lublańska ma obecnie tylko jeden pas dostępny. Dlatego początkowo zakładałem rozważenie nakazu skrętu z ul. Lublańskiej w prawo w ul. Opolską dla ruchu ogólnego - wtedy ograniczylibyśmy ruch i zapewnili tylko płynną relację prawoskrętu, jazdę na wprost zostawiając tylko dla autobusów. Dojazd do ul. Młyńskiej miałby wtedy miejsce przez Bora-Komorowskiego.
Jednak po rozmowie z @kot_feliks o tym, że Lublańskiej może nie trzeba było zwężać do jednego pasa tuż przed skrzyżowaniem, popatrzyłem na zdjęcia z drona. I faktycznie wychodzi mi na to, że nie ma potrzeby zwężania już teraz. Mając dwa pasy ruchu można by prawy przeznaczyć na prawoskręt, a lewy do jazdy na wprost.
Przy czym może nawet by dało się zrobić buspas na tarczy ronda aż do przystanku "Miechowity" - miejsca chyba jest tam na tyle.
Kot_feliks proponował jeszcze wariant z zakazem skrętu w prawo z ul. Lublańskiej w Opolską - zupełnie na odwrót do mojej propozycji - argumentując to tym, że skręcające pojazdy ustępują pieszym i blokują przejazd na wprost. Zamiast tego objazd dla tej relacji prowadziłby przez CH Krokus i Bora-Komorowskiego, a następnie estakadą nad Rondem Polsadu.
1. Po pierwsze, to może buspas powinien pojawić się na ul. Młyńskiej, a nawet i na ul. Pilotów?
2. Wg komunikatu ZDMK ul. Lublańska ma obecnie tylko jeden pas dostępny. Dlatego początkowo zakładałem rozważenie nakazu skrętu z ul. Lublańskiej w prawo w ul. Opolską dla ruchu ogólnego - wtedy ograniczylibyśmy ruch i zapewnili tylko płynną relację prawoskrętu, jazdę na wprost zostawiając tylko dla autobusów. Dojazd do ul. Młyńskiej miałby wtedy miejsce przez Bora-Komorowskiego.
Jednak po rozmowie z @kot_feliks o tym, że Lublańskiej może nie trzeba było zwężać do jednego pasa tuż przed skrzyżowaniem, popatrzyłem na zdjęcia z drona. I faktycznie wychodzi mi na to, że nie ma potrzeby zwężania już teraz. Mając dwa pasy ruchu można by prawy przeznaczyć na prawoskręt, a lewy do jazdy na wprost.
Przy czym może nawet by dało się zrobić buspas na tarczy ronda aż do przystanku "Miechowity" - miejsca chyba jest tam na tyle.
Kot_feliks proponował jeszcze wariant z zakazem skrętu w prawo z ul. Lublańskiej w Opolską - zupełnie na odwrót do mojej propozycji - argumentując to tym, że skręcające pojazdy ustępują pieszym i blokują przejazd na wprost. Zamiast tego objazd dla tej relacji prowadziłby przez CH Krokus i Bora-Komorowskiego, a następnie estakadą nad Rondem Polsadu.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Tak Kraków buduje tramwaj do Mistrzejowic: głębiarka pojawia się i znika. Kto zapłaci za nieporozumienia między urzędnikami a wykonawcą?
https://gazetakrakowska.pl/tak-krakow-b ... 3-18004303
https://gazetakrakowska.pl/tak-krakow-b ... 3-18004303
W związku z nieporozumieniami między urzędem a wykonawcą linii tramwajowej do Mistrzejowic plac budowy czasowo opuściła głębiarka niezbędna do wykonywania tunelu. Ma wrócić w listopadzie. Koszt operacji związanych z transportem i instalacją maszyny oszacowano na ok. 500 tys. zł. Miasto przekonuje, że za roboty i sprzęt odpowiada wykonawca. W realizującej zadanie firmie Gülermak uważają natomiast, że wstrzymanie prac i dodatkowe koszty są wynikiem działań pracowników magistratu.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
https://krakow.tvp.pl/1277328/kronika
W dzisiejszej Kronice Krakowskiej krótki reportaż o sytuacji wokół Ronda Polsadu.W 6:30 można usłyszeć wiceprezydenta Kuliga o rozważanym pomyśle:
W dzisiejszej Kronice Krakowskiej krótki reportaż o sytuacji wokół Ronda Polsadu.W 6:30 można usłyszeć wiceprezydenta Kuliga o rozważanym pomyśle:
Wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig pisze:Rozważamy także taką możliwość, która byłaby pewnym utrudnieniem, związaną z rozdzieleniem ruchu pojazdów osobowych i transportu publicznego, tzn. Ul. Dobrego Pasterza stałaby się ciągiem dla autobusów transportu publicznego, natomiast pozostały ruch od strony Huty zostałby wtłoczony w ul. Bora-Komorowskiego, która jest dosyć przejezdna.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Ciekawy jestem jaki będzie armagedon w tym rejonie na 1 listopada, jak w korku utkną jeszcze linie 8xx
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Na Młyńskiej, od ronda Młyńskiego w stronę Miechowity, wymalowano tymczasowy buspas.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Żeby miał sens, to powinien się zaczynać co najmniej przy przystanku Pilotów. Teraz może i bedzie ciut lepiej, ale bez szału
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Odpowiedź na interpelację Radnego Łukasza Maślony:
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... 0-25_3.PDF
Najważniejsze punkty:
- nowa organizacja ruchu wejdzie w terminie do 9 listopada,
- będzie korekta sygnalizacji na Bora-Komorowskiego, przy C. H. Krokus, umożliwiająca zawracanie,
- będzie korekta skrzyżowania Miechowity i Młyńskiej, umożliwiająca lewoskręt autobusom, zatem prawdopodobnie "129" i "159" (i "608"?) pojadą szybciej, bez wjazdu na r. Młyńskie.
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... 0-25_3.PDF
Najważniejsze punkty:
- nowa organizacja ruchu wejdzie w terminie do 9 listopada,
- będzie korekta sygnalizacji na Bora-Komorowskiego, przy C. H. Krokus, umożliwiająca zawracanie,
- będzie korekta skrzyżowania Miechowity i Młyńskiej, umożliwiająca lewoskręt autobusom, zatem prawdopodobnie "129" i "159" (i "608"?) pojadą szybciej, bez wjazdu na r. Młyńskie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość