Strona 9 z 16

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 25 wrz 2022, 20:54
autor: Kaszmir
Za linię do Mistrzejowic Kraków zapłaci dopiero wtedy, gdy powstanie
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/za-li ... 47880.html
Przez okres 20 lat Kraków będzie płacił partnerowi prywatnemu za eksploatację i utrzymanie nowej linii, a dopiero po tym czasie przejmie ją w zarząd.
Kraków ma szansę przetrzeć szlaki i wyznaczyć w tej dziedzinie kierunek dla innych polskich miast. Na bazie krakowskich doświadczeń mają powstać wytyczne do realizacji podobnych projektów w całej Polsce.
Swoją drogą, ładnie zadłużamy przyszłe pokolenia i rządzących. Spłacanie Trasy Łagiewnickiej, spłacanie tramwaju do Mistrzejowic...

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 25 wrz 2022, 21:54
autor: pasazer_mobilisu
Trochę boję się tego, że Kraków ma przetrzeć szlaki z inwestycją tego kalibru w modelu PPP. Na kiedy planowane jest "wbicie łopaty", a kiedy mają pojechać tą trasą pierwsze tramwaje?

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 26 wrz 2022, 10:46
autor: Jaky
pasazer_mobilisu pisze: 25 wrz 2022, 21:54 Trochę boję się tego, że Kraków ma przetrzeć szlaki z inwestycją tego kalibru w modelu PPP. Na kiedy planowane jest "wbicie łopaty", a kiedy mają pojechać tą trasą pierwsze tramwaje?
Na początku było powiedziane, że budowa ma potrwać około 2 lat, a rozpoczęcie planowane jest jeszcze na 2022. Natomiast ostatnio już zauważyłem w oficjalnych wywiadach z urzędnikami, że podawany jest rok 2025 jako termin oddania.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 22 paź 2022, 12:04
autor: kot_feliks
Jest już wstępny poprawiony projekt tramwaju na Mistrzejowice.

Okazuje się, że jeśli danych nie bierze się głęboko z d... (tzn. nie robi pomiarów przy zamkniętej drodze, nie przyjmuje założeń jak dla autostrad itd.), to... zostaje zieleń, droga może wyglądać normalnie, a ekranów prawie w ogóle nie potrzeba :roll:

Meissnera w nowym projekcie to droga o przekroju 2x2 lub 2x1, z pasami ruchu 3,00 + 3,50 albo 4,00 + pas postojowy, ze sporą ilością zieleni i brakiem ekranów. Tramwaj jedzie sobie spokojnie środkiem.

Da się? Da się. Pozostaje pytanie o upór niektórych osób na wcześniejszym etapie, który doprowadził do opóźnienia inwestycji o 1,5-2 lata i o rzetelność wcześniejszych danych, które doprowadziłyby do wyrzucenia w błoto min. kilkudziesięciu mln PLN. Stwierdzenia pewnej osoby na spotkaniu, że "i tak zbudujemy to tak, jak chcemy", trafiły najwyraźniej do kosza ;)

Do projektu będzie zapewne jeszcze sporo uwag (np. Młyńska w wydaniu 3+2), czy bardziej punktowych (pasy ruchu 3,50, lepsze dojścia do przystanków itd.), ale W KOŃCU idzie to w dobrym kierunku.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 22 paź 2022, 12:16
autor: kbieniu7
kot_feliks pisze: 22 paź 2022, 12:04 Jest już wstępny poprawiony projekt tramwaju na Mistrzejowice.

Okazuje się, że jeśli danych nie bierze się głęboko z d... (tzn. nie robi pomiarów przy zamkniętej drodze, nie przyjmuje założeń jak dla autostrad itd.), to... zostaje zieleń, droga może wyglądać normalnie, a ekranów prawie w ogóle nie potrzeba :roll:

Meissnera w nowym projekcie to droga o przekroju 2x2 lub 2x1, z pasami ruchu 3,00 + 3,50 albo 4,00 + pas postojowy, ze sporą ilością zieleni i brakiem ekranów. Tramwaj jedzie sobie spokojnie środkiem.

Da się? Da się. Pozostaje pytanie o upór niektórych osób na wcześniejszym etapie, który doprowadził do opóźnienia inwestycji o 1,5-2 lata i o rzetelność wcześniejszych danych, które doprowadziłyby do wyrzucenia w błoto min. kilkudziesięciu mln PLN. Stwierdzenia pewnej osoby na spotkaniu, że "i tak zbudujemy to tak, jak chcemy", trafiły najwyraźniej do kosza ;)

Do projektu będzie zapewne jeszcze sporo uwag (np. Młyńska w wydaniu 3+2), czy bardziej punktowych (pasy ruchu 3,50, lepsze dojścia do przystanków itd.), ale W KOŃCU idzie to w dobrym kierunku.
😍

Masz jakieś źródło tego może?

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 22 paź 2022, 12:22
autor: kot_feliks
Zerknij na PM :)

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 22 paź 2022, 17:07
autor: Kaszmir
A jest to gdzieś dostępne publicznie? ;)

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 23 paź 2022, 10:36
autor: kbieniu7
kot_feliks pisze: 22 paź 2022, 12:22 Zerknij na PM :)
Dzięki! Faktycznie na plus zmiany :)
Kaszmir pisze: 22 paź 2022, 17:07 A jest to gdzieś dostępne publicznie? ;)
Właśnie, czy możemy to jakoś opublikować, albo chociaż wycinki z tego? Przejrzałem projekt i jest jest jeszcze parę uwag, które moim zdaniem warto by podnieść. Mogę wkleić tutaj printscreeny?

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 21 lis 2022, 14:09
autor: kucyk
Tramwaj do Mistrzejowic na ostatniej prostej. Rozpoczęcie inwestycji - początek 2023 rok.

Realne wg Was?

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 48701.html

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 23 lis 2022, 14:33
autor: Kaszmir
Taka myśl: otwarcie tej trasy będzie dobrą okazją by uporządkować numerację. Skoro "52" (albo jakaś jego modyfikacja) prawdopodobnie i tak zmieni mocno trasę i pojedzie przez Meissnera, to może warto mu zmienić numer np. na "12".

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 23 lis 2022, 14:59
autor: Karol1994
Jak dla mnie to powinno się już skończyć z tym propagandowym nadawaniem numerków 5x, bo to albo linia z f-5 albo linia KST... Taka "52" śmiało mogłaby mieć numer "12", a "50" - "7". Aczkolwiek to jest już dyskusja na inny wątek.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 23 lis 2022, 15:09
autor: mkm3
A co z tym niebezpiecznym przejsciem dla pieszych zaraz przy koncu tunelu? Zostawili tego babola w projekcie?

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 23 lis 2022, 15:16
autor: brovar
"52" bardzo dobrze sobie radzi na obecnej trasie i nie wymaga korekty.
Natomiast można utworzyć linię dodatkową z Bronowic - Dworzec - Meissnera - Mistrzejowice/Piastów i przekierować linię "9/49".

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 23 lis 2022, 17:51
autor: Wojciech
Kaszmir pisze: 23 lis 2022, 14:33 Taka myśl: otwarcie tej trasy będzie dobrą okazją by uporządkować numerację. Skoro "52" (albo jakaś jego modyfikacja) prawdopodobnie i tak zmieni mocno trasę i pojedzie przez Meissnera, to może warto mu zmienić numer np. na "12".
Numeracja już dawno powinna zostać uporządkowana, dobrą okazją były do tego pandemiczne ograniczenia.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 23 lis 2022, 19:07
autor: Tramwajolog14
Kaszmir pisze: 23 lis 2022, 14:33 Taka myśl: otwarcie tej trasy będzie dobrą okazją by uporządkować numerację. Skoro "52" (albo jakaś jego modyfikacja) prawdopodobnie i tak zmieni mocno trasę i pojedzie przez Meissnera, to może warto mu zmienić numer np. na "12".
Może i warto, ale na 99% tego nie zrobią, wszak nowa trasa to jest jednak odcinek KST i cóż by było, jakby nie pojechała tam żadna linia "szybkiego" tramwaju.