Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
: 05 lip 2023, 17:53
To nie jest porażka Maślony, tylko wszystkich Radnych (oprócz pięciu, którzy wsparli mieszkańców). I powyższego portalu.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Nie ukrywam, też chciałbym wiedzieć. Bo ani to nie jest mała grupka osób, ani nie jest to szopka. Zwłaszcza jeśli jednym z postulatów tej „maleńkiej grupki osób” jest… doprowadzenie projektu do zgodności z przepisami oraz z przedmiotem zamówienia(!), co pozwoli na redukcję kosztów(!) oraz ochronę drzew.
Postulat 1 – rezygnacja z dodatkowych pasów ruchu na ul. Młyńskiej, Pilotów (od strony Sadzawki)
Zaakceptowano możliwość skrócenia dodatkowego pasa ruchu w rejonie ul. Sadzawki, wskazując jednocześnie, że długość podziału pasów ruchu na pasy do ruchu w lewo/na wprost oraz prawo/na wprost zostanie dostosowana do prognozowanego natężenia ruchu.
Postulat 2 – ul. Meissnera 4-6 – przesunięcie ścieżki rowerowej na stronę od jezdni
Zaakceptowano przedstawione rozwiązanie w zakresie przebiegu chodnika bezpośrednio przy krawędzi ul. Meissnera 4-6.
Postulat 3 – ul. Meissnera 4-6 – odtworzenie szpaleru drzew od strony parkingu
W związku z wprowadzeniem zmiany z pkt. 2 zostało wygospodarowane miejsce do wprowadzenia dodatkowych nasadzeń zieleni.
Postulat 4 – ul. Lublańska – przeprojektowanie odcinka ścieżki rowerowej i chodnika w taki sposób, aby zachować jak największą liczbę drzew uwzględniając np. „pływające” ścieżki rowerowe zaproponowane przez wykonawcę podczas konsultacji społecznych w terenie.
Postulat wyniesienia ścieżki rowerowej i chodnika względem jezdni zachodniej ul. Lublańskiej wymaga szczegółowej analizy powiązania wysokościowego terenów przyległych, celem uniknięcia skarpowania terenu i podcięcia bryły korzeniowej drzew. Rozwiązanie zostało polecone do wprowadzenia i będzie ostatecznie uzgodnione po przedstawieniu rozwiązań projektowych na etapie uzgodnienia projektu wykonawczego.
Postulat 5 – utrzymanie prawo skrętu z ul. Krzesławickiej w ul. Dobrego Pasterza.
Postulat został zaakceptowany. Wymaga on opracowania stosownej dokumentacji i przeprowadzenia właściwych procedur.
Postulat 6 – utworzenie prawo skrętu z ul. Dobrego Pasterza w Bora-Komorowskiego (zakończenie ulicy Dobrego Pasterza)
Postulowany zakres prac znajduje się poza przedmiotem inwestycji. Wykonawca potwierdził, że na czas budowy wykona prawo skręt z ul. Dobrego Pasterza w ul. Bora Komorowskiego jako rozwiązanie tymczasowe w technologii nawierzchni z prefabrykowanych płyt drogowych. Wykonanie prawo skrętu w konstrukcji docelowej wymaga przełożenia kolidującej infrastruktury podziemnej.
Postulat 7 – remont ulic Aliny i Jana Brzechwy oraz nie otwieranie łącznika pomiędzy ul. Jana Brzechwy, a ul. Krzesławicką.
Zakres remontu ul. Aliny i ul. Brzechwy jest poza przedmiotem inwestycji natomiast nie będzie otwierany łącznik pomiędzy ul. Jana Brzechwy a ul. Krzesławicką.
Postulat 8 – zachowanie jak największej liczy drzew przy ul. Młyńskiej, w sąsiedztwie bloków numer 7, 11, 14 pomiędzy ul. Młyńską Boczną, a ul. Pilotów.
W celu ochrony większej liczby drzew zmieniono przebieg ścieżki rowerowej przy skrzyżowaniu z ul. Bohaterów Wietnamu.
Postulat 9 – przeprojektowanie ścieżki rowerowej w celu zachowania drzew na wysokości Fiołkowej, Janickiego, Ugorek.
Zostanie zmieniony przebieg ścieżki rowerowej i chodnika przy skarpie w rejonie ul. Pszona co wymaga przeprojektowania m.in. infrastruktury telekomunikacyjnej oraz nowego uzgodnienia ZUDP w tym zakresie, a także opracowania nowego projektu ścian oporowych.
Postulat 10 – ponowna analiza stanu młodych drzew z możliwością przesadzenia, jak największej liczby.
Prace prowadzone są na bieżąco przez specjalistów Zarządu Zieleni Miejskiej.
Postulat 11 – budowa ekranów akustycznych przy ul. Lublańskiej.
Postanowiono, że ekrany na odcinku ul. Lublańskiej od ronda Barei zostaną wykonane zgodnie z zapisami decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej w 2017 r. dla tej inwestycji.
O wynikach analizy prezydent Krakowa Jacek Majchrowski poinformował radnych miasta Krakowa.
(podkreślenia ode mnie) Także tak... w Krakowie priorytety bez zmian. A wy naiwni ludzie ekscytujcie się 'wielką synchronizacją autobusową'. Tu widać wielkomiejskość prawdziwą! Wy tu liczycie gdzie jakiś kurs przyciąć, żeby gdzie indziej poprawić - a tu zwężenie pasów o metr to taka bagatela, że nie warto w ogóle rozważać... bo kto bogatemu zabroni, nie?Paweł Motyka, zastępca dyrektora kontraktu z firmy Gülermak powiedział, że teraz udało się zostawić 150 drzew. Było to możliwe dzięki zmianom w projekcie: zredukowano szerokość przygotowywanych chodników oraz dróg dla rowerów, przeprojektowano w niektórych miejscach przebieg podziemnych instalacji. Bez większej ingerencji pozostały natomiast rozwiązania drogowe.
(...)
Dyrekcja Zarządu Dróg Miasta Krakowa nie zrealizowała natomiast składanej publicznie obietnicy Jacka Majchrowskiego. Prezydent podkreślał przed wakacjami, że wszystkie z 11 przedstawianych przez krakowian postulatów będą zrealizowane. Najwięcej kontrowersji budziła szerokość pasów drogowych na ulicy Młyńskiej. Mieszkańcy postulowali również rezygnację z buspasa.
– Projektant przeliczył prognozowane natężenie ruchu. Pasy ruchu można byłoby zwęzić jedynie o metr. W związku z czym zrezygnowaliśmy z realizacji tego pomysłu. Inaczej wiązałoby się to z koniecznością uzyskiwania nowego pozwolenia – przyznał Zbigniew Rapciak. Stwierdził natomiast, że zawężone zostały ścieżki rowerowe oraz chodniki.
A to o ile metrów udało się zawęzić ścieżki rowerowe i chodniki, że je się opłacało a drogę już nie? Żenada...fysztof pisze: ↑07 wrz 2023, 15:07 Pod budowę linii tramwajowej wycięto prawie 700 drzew. To nie koniec.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/pod-b ... 52743.html
https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/du ... wskiego-2/13 PAŹDZIERNIKA 2023
Mieszkańców północnej części Krakowa czekają kolejne tymczasowe zmiany w organizacji ruchu ze względu na trwającą przebudowę sieci podziemnych oraz budowę tunelu, którym będzie poprowadzona trasa tramwaju do Mistrzejowic. Zamknięcia i zwężenia jezdni pojawią się na ulicach Lublańskiej, Młyńskiej, alei Bora Komorowskiego, a najwcześniej od połowy listopada także na ulicy Meissnera. Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywać od 21 października. Co się zmieni?
Na ulicy Lublańskiej:
* Na ul. Lublańskiej, od ronda Barei do ronda Polsadu, zostanie po jednym pasie dla ruchu kołowego. Ruch pieszy zostanie przekierowany z zamkniętych chodników do wyznaczonych ciągów na jezdni oraz na dostosowane tereny zielone.
* Na ul. Lublańskiej na dojeździe do ronda Polsadu od strony zachodniej zostaną dla ruchu kołowego dwa pasy ruchu: jeden do jazdy w lewo w kierunku ronda Barei oraz jeden do jazdy w prawo w kierunku ronda Młyńskiego.
Na Rondzie Polsadu:
* Na tarczy ronda Polsadu południowa część zostanie wyłączona z ruchu. Ruch kołowy odbywać się będzie po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku.
* Dodatkowo na rondzie Polsadu relację z pierwszeństwem wyznaczono na kierunku północ-południe. Relacja wschód-zachód odbywać się będzie estakadą, natomiast dopuszcza się ruch komunikacji zbiorowej na tej relacji pod estakadą. Relacja południe-zachód poprowadzona będzie na objazd przez rondo Barei.
Na ulicy Młyńskiej:
* Sygnalizacja świetlna w rejonie ronda Polsadu oraz na skrzyżowaniu ul. Młyńskiej z ul. Miechowity zostanie wyłączona.
* Na ul. Młyńskiej jadąc w kierunku ronda Polsadu, za ul. Bohaterów Wietnamu ruch zostanie przekierowany na jezdnię zachodnią, na której zostaną wyznaczone dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Ruch zostanie przekierowany na wykonanej wcześniej przełączce.
Pozostałe zmiany:
* Na al. Bora-Komorowskiego dla ruchu kołowego pozostanie pas do skrętu w prawo oraz jeden pas do jazdy na wprost.
* Podczas trwania prac dla ruchu kołowego zostanie poprowadzona sugerowana trasa objazdowa.
* Wydzielone poprzednio buspasy na ul. Lublańskiej w kierunku od al. 29 Listopada do ronda Polsadu oraz na al. Bora Komorowskiego od skrzyżowania z ul. Dobrego Pasterza (kierunek rondo Polsadu) będą nadal obowiązywać.
* Na skrzyżowaniu ul. Dobrego Pasterza z al. Bora-Komorowskiego zostanie dopuszczony skręt w prawo.
* Obecny układ przystanków pozostaje bez zmian.
* Aktualizacja 16.10.2023: Tymczasowo będzie również czynny buspas na ul. Lublańskiej od przystanku w rejonie ronda Barei do ronda Polsadu. Obowiązywać on będzie do rozpoczęcia robót związanych z przebudową sieci podziemnych na tym obszarze.
Nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona 21 października od godziny 5.00, potrwa do połowy przyszłego roku.
Najwcześniej w połowie listopada (obecnie trwają uzgodnienia, o szczegółowej dacie poinformujemy w osobnym komunikacie) zostaną wprowadzone dodatkowe zmiany na ul. Młyńskiej i ul. Meissnera. Będą one obowiązywać wraz z organizacją ruchu wprowadzoną 21 października.