Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Jeśli dobrze czytam tabelkę to Conecta przeszły na stan KTR
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Z ilostanu wynika jakby wpisano Conecta na stan KTR ale nie sądzę by tak było.Jamnik pisze: ↑10 sie 2022, 13:19 MPK zaktualizowało ilostan taboru autobusowego:
https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/autobusy/
W sumie było bodajże 616+12. Teraz jest 612+18. Ktoś wie co skreśliło MPK, a co wpisano na stan KTRu?
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Na 711 (bez zaskoczenia) będzie jeździł Mobilis
https://www.facebook.com/15800973422635 ... NT74baHql/
https://www.facebook.com/15800973422635 ... NT74baHql/
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
https://transinfo.pl/infobus/37-zjazd-i ... 1662051868
Bardzo ciekawe podsumowanie pierwszego dnia Zjazdu IGKM. Z takich najważniejszych rzeczy w Krakowie:
- Do 2026r. wszystkie tramwaje mają być niskopodłogowe (zapewne chodzi o co najmniej jeden niskowejściowy człon).
- Jest wspomniany nowy przetarg na 30 tramwajów z opcją na kolejne oraz przebudowa zajezdni Podgórze.
- Do 2026r. ma się pojawić 120 autobusów elektrycznych, 100 gazowych, 15 wodorowych, 5 autonomicznych. Docelowo Wola ma być w pełni elektryczna, Płaszów wodorowy, a Bieńczyce z resztą.
- Natomiast dyr. Franek m.in. zapowiedział spodziewany przetarg na nowego operatora linii autobusowych z racji kończącej się umowy z Mobilisem. Ma zostać ogłoszony na przełomie 2022/23.
Bardzo ciekawe podsumowanie pierwszego dnia Zjazdu IGKM. Z takich najważniejszych rzeczy w Krakowie:
- Do 2026r. wszystkie tramwaje mają być niskopodłogowe (zapewne chodzi o co najmniej jeden niskowejściowy człon).
- Jest wspomniany nowy przetarg na 30 tramwajów z opcją na kolejne oraz przebudowa zajezdni Podgórze.
- Do 2026r. ma się pojawić 120 autobusów elektrycznych, 100 gazowych, 15 wodorowych, 5 autonomicznych. Docelowo Wola ma być w pełni elektryczna, Płaszów wodorowy, a Bieńczyce z resztą.
- Natomiast dyr. Franek m.in. zapowiedział spodziewany przetarg na nowego operatora linii autobusowych z racji kończącej się umowy z Mobilisem. Ma zostać ogłoszony na przełomie 2022/23.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Może tym razem jakieś dłuższe dwukierunki (w stylu 30m warszawskich Jazzów)? Na przeróżne remonty - jak obecna Bratysławska - przydałoby się coś pojemniejszego zamiast krótkich i ciasnych GT8 z jednym niskim członem
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
I na Azory, gdzie niby ma być trójkąt, ale wiadomo, że sprawniej zawracać bez manewrowania.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Lepiej 40m+, na wszystkie brygady linii "50" od Borku Fałęckiego do Górki Narodowej by się przydały.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Ja uważam, że bardziej przydałyby się dwukierunkowe 32m a może i nawet dłuższe.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Tak, informacja o zamiarze przeprowadzenia przetargu była ogłoszona w lutym tego roku:
viewtopic.php?p=20821#p20821
Obecnie Mobilis ma ok. 6 mln wzkm rocznie. Nowy przetarg zakłada wzrost do 7-10, ostatnio gdy rozmawiałem z urzędnikami to brzmi że nawet raczej bliżej 10 niż 7. Także wzrost pracy przewozowej może być spory, oby.
Tam się zmieniała koncepcja. Początkowo mówiono o trójkątowaniu, potem że jednak tego nie będzie. Nie jestem jednak pewny na czym stanęło teraz.
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Oj tak, Kraków najbardziej potrzebuje 40m+, na "50", ale też na uzupełnienie "52", czy może "24"? Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby np część z nich była dwukierunkowa.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Nie wiem, czy przy naszej infrastrukturze (większość przystanków o długości max 45m) sprawdziłyby się 40m wagony dwukierunkowe. W części przypadków mogłoby się okazać, że przejazdówkę da się zamontować dopiero gdzieś na początku peronu (vide Mateczny w zeszłym miesiącu - łuk nie pozwalał na montaż przejazdu przed peronem). Przez to wagon nie byłby w stanie przejechać przez nią wszystkimi wózkami, tak żeby sprężyna odbiła i przestawiła iglice na sąsiedni tor.Tramwajolog14 pisze: ↑01 wrz 2022, 21:53 Oj tak, Kraków najbardziej potrzebuje 40m+, na "50", ale też na uzupełnienie "52", czy może "24"? Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby np część z nich była dwukierunkowa.
Więc mogłoby się okazać, że kupiliśmy dwukierunkowe tramwaje, którymi nie da się wszędzie zawrócić i trzeba robić przejazdy np. 1-2 przystanki wcześniej, tam gdzie jest fizyczna możliwość (a nie kawałek dalej, gdzie jest to potrzebne pasażerom).
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
No, ale na takie Azory np by się już mogły przydać. Poza tym dwukierunkowe tramwaje na trasach jednokierunkowych nie przeszkadzają, a mogą być wykorzystane właśnie w sytuacjach z przejazdówkami, nawet jeśli nie wszystkimi.suchy pisze: ↑01 wrz 2022, 22:02 Nie wiem, czy przy naszej infrastrukturze (większość przystanków o długości max 45m) sprawdziłyby się 40m wagony dwukierunkowe. W części przypadków mogłoby się okazać, że przejazdówkę da się zamontować dopiero gdzieś na początku peronu (vide Mateczny w zeszłym miesiącu - łuk nie pozwalał na montaż przejazdu przed peronem). Przez to wagon nie byłby w stanie przejechać przez nią wszystkimi wózkami, tak żeby sprężyna odbiła i przestawiła iglice na sąsiedni tor.
Więc mogłoby się okazać, że kupiliśmy dwukierunkowe tramwaje, którymi nie da się wszędzie zawrócić i trzeba robić przejazdy np. 1-2 przystanki wcześniej, tam gdzie jest fizyczna możliwość (a nie kawałek dalej, gdzie jest to potrzebne pasażerom).
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
A czemu nie 500? I zapewne z 1000 nowych kierowców xd
Zapowiadał to może pan, który na sesji RMK nawet nie zająknął się na temat tego, dlaczego oficjalnie w kwietniu było tylko 40 niezrealizowanych kursów?
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Tak na marginesie tych wodorowych ma być ponoć nawet 150, dzięki współpracy ze spółką Trzmiela.kot_feliks pisze: ↑01 wrz 2022, 23:23 A czemu nie 500? I zapewne z 1000 nowych kierowców xd
Zapowiadał to może pan, który na sesji RMK nawet nie zająknął się na temat tego, dlaczego oficjalnie w kwietniu było tylko 40 niezrealizowanych kursów?
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
ZTP wrzuciło nowe ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na usługi przewozowe od 01.01.2025. Jest to postępowanie z MPK [tzw. podmiotem wewnętrznym] bo wtedy kończy im się umowa. Nowe zamówienie ma opiewać na 34-40 mln wzkm rocznie, to podobny zakres co obecnie (trzydzieści parę milionów), zatem rewolucji w pracy przewozowej raczej nie będzie.
Link: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=156326
Dokument ze szczegółami: https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/do ... 8353/karta (trzeba kliknąć "zobacz" z prawej, plik ściąga się na dysk)
Link: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=156326
Dokument ze szczegółami: https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/do ... 8353/karta (trzeba kliknąć "zobacz" z prawej, plik ściąga się na dysk)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości