Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Kaszmir » 12 gru 2022, 17:57

Ostatnio przechodziłem koło nowej KG i moje wrażenie było "jakie to olbrzymie". Również się zastanawiam, czy jednak nie zmieściłaby się tam czwarta linia.

I też mam obawy, że oznacza to zniknięcie "5" prawie na rok - wróci dopiero gdy otworzą GN. O ile wróci bo po takim okresie to nigdy nie wiadomo :(

Miasto chce zachęcać do km, zwiększać udział procentowy, walczyć ze smogiem. A tymczasem problematyczne jest nawet utrzymanie dotychczasowej oferty, co dopiero jej poprawa.
Jaky pisze: 12 gru 2022, 17:39Poza tym, gdyby była wola przywrócenia "5" to zawsze byłaby opcja linii "44" całodziennej, całotygodniowej. Po części przynajmniej ratując sytuację.
Dokładnie! Nawet w wersji "oszczędnej" można było zrobić całodzienne i całotygodniowe "74" (rozkład taki jak "5"). I w ogóle czemu "44" skończy na Kopcu, skoro oferta do Wzgórza będzie tak przycięta?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Scania_9640 » 12 gru 2022, 18:02

Zazwyczaj na KG stoi 5-6 tramwaji, spokojnie tam zmieściłaby się jeszcze jedna linia.

Linia 3 ma 10min przerwy
Linia 18 około 20min przerwy
Linia 50 10-12min przerwy

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: suchy » 12 gru 2022, 18:19

Scania_9640 pisze: 12 gru 2022, 17:29 Jest miejsce na KG, codziennie tam jestem i spokojnie linia z F15 jeszcze się zmieści.
Ale nie chodzi o miejsce fizyczne, tylko o zajeżdżanie się brygad - obecnie w dni powszednie na jednej pętli są razem 3+50, a na drugiej 18.
Z racji tego, że 50tki przyjeżdżają często opóźnione, to są zajechane przez 3 (różnica między nimi wynosi ledwo 1min :!: )

Owszem, przelotka na środku pętli pomaga 50tce, żeby ominąć taką 3 - ale tylko POD WARUNKIEM, że 18tka (która przyjechała na pętlę i ma 22min przerwy) jeszcze przez tą przelotkę nie przejechała. Bo jeśli 18tka już jest za przelotką, to taka 50tka nie ma którędy przejechać - na jednej pętli 3, na drugiej 18. Dodaj teraz do tego jeszcze 5 i już w ogóle 50tka będzie wyjeżdżać z pętli po -10min.

A gdyby upchnąć 5 na jednym torze razem z 18, to znowu 18tka będzie w czarnej d**pie - bo też często przyjeżdża opóźniona na Krowodrzę po 4-5 minut (z powodu zajechania na Makach przez 52, które w dalszym ciągu się co jakiś czas zdarzają). I teraz co - 18 zostanie zajechana przez 5 => 5 nie może przejechać na drugi tor, bo zajedzie 3 i 50 => 18tka wyjedzie spóźniona kilka minut => zostanie znowu zajechana przez 52.

A potem wiecznie wszyscy narzekają, że komunikacja jeździ opóźniona jak chce - no jak ma jeździć punktualnie, jak nie ma możliwości wyrównania opóźnień, bo się upycha po kilka linii na dwóch torach bez możliwości wycofania/ominięcia, "a przecież w Excelu wszystko się zgadzało".

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Zieleńczanin » 12 gru 2022, 18:35

Szkoda "5". Tutaj już ZTP nie bronię - nie ma czym.
Aczkolwiek chyba jednak był problem na Czyżynach, skoro "44" wróciło :P

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Bayer2003 » 12 gru 2022, 19:11

Powrót "44" oczywiście cieszy, jednak brak przywrócenia "5" to skandal. Osobiście na myśl w tej sytuacji przychodzi mi linia "12", która po 22-miesięcznym zawieszeniu zniknęła bez jakichkolwiek protestów. Mam nadzieję, że z "5" nie stanie się tak samo, jednak póki co nie wygląda to dobrze. Rozumiem przytoczone wcześniej argumenty o pojemności pętli Krowodrza Górka (punktualność linii "3", "18" oraz "50" pozostawia zresztą wiele do życzenia), jednak moim zdaniem idealnie sprawdziłby się taki układ:

"5": Dworzec Towarowy - stała trasa - Wańkowicza
"19": Borek Fałęcki - stała trasa - Rondo Mogilskie - Lubicz - Rakowicka - Cmentarz Rakowicki

Linia "1" na Wańkowicza miała będzie maksymalnie 15 brygad, a proponowana przeze mnie "5" miałaby ich prawdopodobnie 6. Tramwajów dwukierunkowych w Krakowie jest 34, więc tutaj nie widzę przeciwwskazań. Pętla Cmentarz Rakowicki również bez problemu przyjęłaby dwie linie (mówimy tutaj o szczytówce oraz najkrótszej linii w mieście). Kontrowersje mogłoby budzić co najwyżej zniknięcie "19" z Tunelu, jednak warto zauważyć jak wyglądają jej potoki pasażerskie w tym rejonie. Od Kazimierza do Ronda Mogilskiego tramwaje tej linii jeżdżą przeciętnie zapełnione (zwykle trochę powyżej krzesełek), podczas gdy na Rondzie Mogilskim tramwaj napełnia się na 80-90%, żeby następnie niemal całkowicie opróżnić się na przystanku Dworzec Główny Tunel. Pasażerowie prawdopodobnie przesiadają się do "19" z różnych linii z Mogilskiej - nawet taka okrojona z dwóch stron "5" zapewniałaby to połączenie bez przesiadki. Podejście do Dworca dla pasażerów "19" dalej jest możliwe z przystanku Rakowicka, ponadto większość jej relacji zapewniają linie takie jak "10", "17" czy "50". Na czas remontu byłby to układ optymalny - dlaczego więc na to się nie zdecydowano?

Do października 2020 roku Łukasz Franek z ekipą podejmowali dobre decyzje, jednak od tego czasu w krakowskiej komunikacji miejskiej przeważają cięcia, a pasażerów jest coraz więcej. Do tego wszystkiego dojść ma jeszcze chyba największa w historii podwyżka cen biletów, podczas gdy linii i kursów coraz mniej. Panie Franek, chyba najwyższy czas już odejść.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Tramwajolog14 » 12 gru 2022, 20:11

Bayer2003 pisze: 12 gru 2022, 19:11 Linia "1" na Wańkowicza miała będzie maksymalnie 15 brygad, a proponowana przeze mnie "5" miałaby ich prawdopodobnie 6. Tramwajów dwukierunkowych w Krakowie jest 34, więc tutaj nie widzę przeciwwskazań.
A jak wygląda sytuacja z przejazdówką do Bronowic na czas remontu rozjazdów pod Bagatelą? Wtedy będzie potrzebne kolejnych przynajmniej kilkanaście tramwajów dwukierunkowych.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Bayer2003 » 12 gru 2022, 20:21

Tramwajolog14 pisze: 12 gru 2022, 20:11 A jak wygląda sytuacja z przejazdówką do Bronowic na czas remontu rozjazdów pod Bagatelą? Wtedy będzie potrzebne kolejnych przynajmniej kilkanaście tramwajów dwukierunkowych.
Czy jest pewne, że remont ten rozpocznie się przed zakończeniem funkcjonowania przejazdówki na Wańkowicza?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: suchy » 12 gru 2022, 21:01

Bayer2003 pisze: 12 gru 2022, 20:21 Czy jest pewne, że remont ten rozpocznie się przed zakończeniem funkcjonowania przejazdówki na Wańkowicza?
No przecież Karmelicką i Bagatelę mają robić przed igrzyskami, czyli max w czerwcu musi być zrobione. A do tego czasu chyba nie zdąży powstać cały nowy układ torów przy Kocmyrzowskiej ;)

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Parówczak » 13 gru 2022, 11:48

5 wróci tak samo, jak 132...

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Scania_9640 » 15 gru 2022, 20:40

Nie wiem czy ktoś odnotował, ale od soboty 160 wraca do MPK.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Kaszmir » 10 mar 2023, 10:08

Od soboty tymczasowa zmiana stanowisk na Dw. Gł. Wschód, nie podano jednak przyczyny. "182/482" będą stały tam gdzie dotychczas "537", a "537" zajmie z kolei miejsce zawieszonych "192" i "609". Obecny peron "182/482" będzie wykorzystywany tylko przez "902".
Zmiana organizacji przystanków na pętli Dworzec Główny Wschód
od 11.03.2023
182, 482, 537

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 11.03.2023 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące tymczasowe zmiany w funkcjonowaniu przystanków na pętli autobusowej Dworzec Główny Wschód:

* linie 182 i 482 – przystanek początkowy zostanie przeniesiony na stanowisko po północnej stronie punktu socjalnego dla prowadzących autobusy (na schemacie oznaczone numerem 6);

* linia 537 – przystanek początkowy zostanie przeniesiony na środkowe stanowisko po południowej stronie punktu socjalnego dla prowadzących autobusowy (na schemacie oznaczone numerem 3);

* linia 902 – lokalizacja przystanku początkowego pozostanie bez zmian.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... ty/84-2023

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: pasazer_mobilisu » 10 mar 2023, 10:32

Ma to sens. Przy obecnym układzie zdarzało się, że kolejna brygada "182/482" przyjeżdżała przed odjazdem poprzedniej i było albo czekanie albo wysiadanie na środku skrzyżowania. Teraz jeśli właściwe stanowisko będzie zajęte to pasażerów będzie można wysadzić na stanowisku "902"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Kaszmir » 10 mar 2023, 11:51

pasazer_mobilisu pisze: 10 mar 2023, 10:32Ma to sens. Przy obecnym układzie zdarzało się, że kolejna brygada "182/482" przyjeżdżała przed odjazdem poprzedniej i było albo czekanie albo wysiadanie na środku skrzyżowania. Teraz jeśli właściwe stanowisko będzie zajęte to pasażerów będzie można wysadzić na stanowisku "902"
Tak, zastanawiam się czemu są to "czasowe" zmiany. Jeśli po powrocie "192" (koniec remontu coraz bliżej) sytuacja miałaby wrócić do poprzedniej, to po co robić zmiany na parę tygodni? A jeśli miałaby nie wrócić, to czemu ogłaszać je jako tymczasowe?

Może to zapowiedź jakichś większych zmian? Może "192" nie wróci na DGW i/albo jest to robienie miejsca pod "189"? Linia ta już blisko dwa lata "tymczasowo" omija Dw. Gł. Wschód (od 22.03.2021), wciąż mając trasę oznaczoną jako zmienioną.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: pasazer_mobilisu » 10 mar 2023, 12:40

W międzyczasie gdy "192" było zawieszone z DGW wyleciało "208", więc powinno się tam znaleźć miejsce dla tej linii gdy powróci np. peron 5 na schemacie. Może wtedy przyklepią zmiany na stałe.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Adrian14 » 10 mar 2023, 13:46

To chyba jest związane z remontem nieszczęsnych schodów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 9 gości