Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
: 12 maja 2022, 23:42
Z komunikatu obowiązującego od dnia 16.05.22 można wyciągnąć trochę wniosków. Niewiele się zmieni do obecnego stanu. Nadal sporo linii zostanie zawieszonych, dokładnie siedem a kilka następnych ma zmienione przebiegi i pozostaną trzy linie tymczasowe. Oczywiście głównym powodem jest przebudowa pętli Krowodrza G. ale nie tylko. Coraz bardziej doskwiera ciasnota pętli tramwajowych. W ostatnich kilkunastu latach tak poprzebudowywano pętle, że miejsca jest w nich coraz mniej (Wieczysta, Bronowice, Dworzec T, Prokocim, Cichy K., Salwator - wyłączenie jednej pętli, Rakowice). Polikwidowano żeberka na pętlach. Wybudowano nowe ale też mało pojemne Mały Płaszów i Czerwone M. Dlatego zamknięcie Krowodrzy G. spowodowało tak dużą ingerencję aż w połowę siatki tramwajowej. Linie na ścianie zachodniej Krakowa nie mają gdzie się zatrzymać i nawrócić w drogę powrotną. Ciąg Bronowicki załadowany, Salwator ledwie funkcjonuje, na Dworcu T. mogą się zatrzymać postojowo tylko dwa czy trzy tramwaje. Na Cichym K z drugiego toru pewnie korzystają teraz rezerwy bo też nie mają gdzie się zatrzymywać w zachodnim rejonie Krakowa. Z konieczności stworzono linie tymczasowe o bardzo długich przebiegach. I ta sytuacja się nie poprawi do końca roku, a może się tylko pogorszyć jeśli ruszą takie inwestycje jak S7 czy Tramwaj do Mistrzejowic. Jest też duża pula środków na remonty torowisk związana z Igrzyskami Europejskimi które szybko trzeba będzie wykorzystać. Czeka nas dezorganizacja linii tramwajowych, ograniczenia w których mało z nich będzie jeździć właściwą swoją trasą.