Wola Justowska, Chełm, Olszanica

- Linie, trasy, rozkłady
tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: tomek_m » 08 cze 2022, 21:12

yosujiro pisze: 08 cze 2022, 16:50 Co do 152, to od jakiegoś czasu chodzą plotki, że po remoncie KJ ma wrócić do MPK i zostać zelektryfikowana. Ale szczerze w to wątpię, bo trzeba by zamontować ładowarki w szczerym polu na Olszanicy...
Jeśli tam w bliskiej okolicy jest linia średniego napięcia 15kV, to z postawieniem ładowarki nie powinno być problemu.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: yosujiro » 08 cze 2022, 22:05

Bardziej myślę, czy będą chcieli ładowarkę za grubą kasę zostawiać właściwie bez opieki na odludziu. Nie takie rzeczy już niszczono/ rozmontowywano na złom

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Michajlo » 08 cze 2022, 22:06

yosujiro pisze:Bardziej myślę, czy będą chcieli ładowarkę za grubą kasę zostawiać właściwie bez opieki na odludziu. Nie takie rzeczy już niszczono/ rozmontowywano na złom Obrazek
Obstawiam że wtedy będzie jakiś monitoring po cichaczu ukryty albo wymyślą coś żeby nie czynić okazji dla złodzieja.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: tomek_m » 08 cze 2022, 23:58

Samo napięcie 15kV już powinno być wystarczającym odstraszaczem :lol: Jakoś mało się słyszy aby złodzieje rozmontowywali stacje trafo 15kV/400V na złom. A przecież stoją na odludziu zwłaszcza na wioskach.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kaszmir » 09 cze 2022, 20:51

judash pisze: 08 cze 2022, 20:15Z tym "252" to kolejny cyrk i kompromitacja. Specjalnie mieszali z numeracją i 271, by x52 pojawiło się na Woli, aby teraz je likwidować. I znów - za zabawę urzędników płacą podatnicy.
Nie jestem pewny czy tak było. Ok, zmiana numeru pleszowskiego "252" na "271" była w tym samym roku, gdy stworzono lotniskowe "252" (2016). Jednak myślę, że po prostu uznano iż lepiej by linia w całości dublująca "171" miała analogiczny numer "271" bo łatwiej jest zapamiętać. Gdyby chodziło tylko o zwolnienie "252", to linia pleszowska dostałaby w zamian jako numer któreś kolejne "2x2", np. "262" albo "272".

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: NowaHutaWschód » 09 cze 2022, 21:58

Kaszmir pisze: 09 cze 2022, 20:51 Nie jestem pewny czy tak było. Ok, zmiana numeru pleszowskiego "252" na "271" była w tym samym roku, gdy stworzono lotniskowe "252" (2016). Jednak myślę, że po prostu uznano iż lepiej by linia w całości dublująca "171" miała analogiczny numer "271" bo łatwiej jest zapamiętać. Gdyby chodziło tylko o zwolnienie "252", to linia pleszowska dostałaby w zamian jako numer któreś kolejne "2x2", np. "262" albo "272".
Tam mieszano z numeracją, bo najpierw chciano uporządkować strefę podmiejską z numeracją gminną i zmieniono 251 na 252, by za kilka tygodni wprowadzić 271, należy też pamiętać ze kursy później powstałego 171 wykonywało 252 na trasie skróconej Pleszów-Wróżenice.
fuck upa!

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: mkm3 » 22 cze 2022, 10:37

Cyrku z linią na lotnisko ciąg dalszy. Proponuję:
192 na trasie Cracovia - Cmentarz Olszanica z f=20 min tylko w dni powszednie (jako wspomagająca do 292)
292 na trasie Filharmonia - Jubilat - Cracovia - Lotnisko z f=20 min cały tydzień
Trasy krótsze, więc więcej wzkm na lepszą częstotliwość.
252 - out
208 - rozważenie zmiany trasy np. Lotnisko - Bronowice Małe - Azory - Krowodrza Górka. Relację do dworca zapewnia pociąg.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: tomaszep42 » 22 cze 2022, 10:54

mkm3 pisze: 22 cze 2022, 10:37 208 - rozważenie zmiany trasy np. Lotnisko - Bronowice Małe - Azory - Krowodrza Górka. Relację do dworca zapewnia pociąg.
NIE pociąg NIE ZAPEWNIA relacji do dworca z prostej przyczyny ma absurdalnie wysoką cenę biletu z lotniska

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: yosujiro » 22 cze 2022, 11:04

mkm3, ale zdajesz sobie sprawę, że naprawdę sporo osób z Woli Justowskiej jedzie na Aleje i do DGW? Co proponujesz w zamian?

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: edek3253 » 22 cze 2022, 11:13

Nie wiem czy przesiadki dla osób z Woli i okolicy pod Cracovią będą przyjemne... ale zamysł dobry. Ja nadal zachodzę w głowę co za problem ma ZTP podciągnąć wariantowe 192 z Olszanicy Borów już pod samo lotnisko?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Scania_9640 » 22 cze 2022, 11:16

mkm3 pisze: 22 cze 2022, 10:37 Cyrku z linią na lotnisko ciąg dalszy. Proponuję:
192 na trasie Cracovia - Cmentarz Olszanica z f=20 min tylko w dni powszednie (jako wspomagająca do 292)
292 na trasie Filharmonia - Jubilat - Cracovia - Lotnisko z f=20 min cały tydzień
Trasy krótsze, więc więcej wzkm na lepszą częstotliwość.
252 - out
208 - rozważenie zmiany trasy np. Lotnisko - Bronowice Małe - Azory - Krowodrza Górka. Relację do dworca zapewnia pociąg.
Ty się zastanów co Ty piszesz. 208 na takiej trasie musi zostać, a nawet powinni zwiększyć częstotliwość do F30/40. Co z tego, że jest pociąg, skoro jeździ dość pusty i z chorymi cenami?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kaszmir » 22 cze 2022, 11:56

Z i do Woli Justowskiej jest potok od każdej strony: z Rynku, Alej i r. Grunwaldzkiego. Wydaje się, że każda relacja powinna być zachowana.

Z drugiej strony układ z "252" był nieszczęśliwy bo miało inne f niż pozostałe. W efekcie na Kasztanowej czy za Chełmem był takt 5+15.

Wg mnie docelowo muszą na Woli być trzy linie, po jednej w każdą stronę. Albo zrobić f20 na wszystkich (acz to drogo, a i koordynacja dalej nie będzie idealna), albo "152" z f15, a "192" i "nowe-252" z f30, skoordynowane dając łącznie też f15, i całościowy takt ze "152" do f7,5. Acz nie wiem, czy f30 w stronę Alej to nie byłoby za mało.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kowalik » 22 cze 2022, 12:46

tomaszep42 pisze: 22 cze 2022, 10:54 NIE pociąg NIE ZAPEWNIA relacji do dworca z prostej przyczyny ma absurdalnie wysoką cenę biletu z lotniska
I nie da się powalczyć o normalną cenę tego połączenia? W stolicy jakoś jeździ się w normalnej cenie. KMŁ jeżdżą do lotniska komercyjnie, czy są to połączenia dotowane?

abuk
Znawca
Posty: 101
Rejestracja: 30 gru 2020, 14:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: abuk » 22 cze 2022, 13:21

Kowalik pisze: 22 cze 2022, 12:46 I nie da się powalczyć o normalną cenę tego połączenia? W stolicy jakoś jeździ się w normalnej cenie. KMŁ jeżdżą do lotniska komercyjnie, czy są to połączenia dotowane?
To są połączenia komercyjne, nie dotowane.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Wola Justowska, Chełm, Olszanica

Post autor: Kowalik » 22 cze 2022, 13:25

abuk pisze: 22 cze 2022, 13:21 To są połączenia komercyjne, nie dotowane.
Czyli pozamiatane. Jedynie drugi przewoźnik może być nadzieją..

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości